156 V6 2.5 katkenneet jakohihnat
Valvoja: Moderators
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
156 V6 2.5 katkenneet jakohihnat
Terve,
en löytänyt täältä yhtäkään viestiä, jossa 156 V6 2.5 koneesta olisi ilmoitettu jakohihnan katkenneen.
Onko tosiaan niin ettei tätä ole tapahtunut kenellekään forumilaiselle? Pistää miettimään. Pienistä koneista hihnoja näyttäisi katkeavan yllättävän paljon.
en löytänyt täältä yhtäkään viestiä, jossa 156 V6 2.5 koneesta olisi ilmoitettu jakohihnan katkenneen.
Onko tosiaan niin ettei tätä ole tapahtunut kenellekään forumilaiselle? Pistää miettimään. Pienistä koneista hihnoja näyttäisi katkeavan yllättävän paljon.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Jep jep.
Mulla on sellainen salaliittoteoria, että V6:sen hihnoja vaihdatetaan täällä rahastusmielessä liian usein. Esimerkiksi ruotsissa vaihtoväli on 80 tkm, tai neljä vuotta.
Pelkoa ylläpitämällä hihnat jatkavat vaihtumista, ja Alfistit köyhtymistä.
Joo, tuli juotua pari kuppia liikaa kahvia äsken. Mutta ehkä tässä voisi olla jotain perääkin, kaikki V6 hihnankatkeamiset ovat ikäänkuin jostain muualta kuultuja.
Etsin tässä siis omistajaa, jolla hihna on todella katkennut.
Edit: Pitääpä katsoa toi Runen case läpi.
Edit 2: Eihän täällä ole Rune-nimistä käyttäjää. Mikä siis on Rune?
Mulla on sellainen salaliittoteoria, että V6:sen hihnoja vaihdatetaan täällä rahastusmielessä liian usein. Esimerkiksi ruotsissa vaihtoväli on 80 tkm, tai neljä vuotta.
Pelkoa ylläpitämällä hihnat jatkavat vaihtumista, ja Alfistit köyhtymistä.
Joo, tuli juotua pari kuppia liikaa kahvia äsken. Mutta ehkä tässä voisi olla jotain perääkin, kaikki V6 hihnankatkeamiset ovat ikäänkuin jostain muualta kuultuja.
Etsin tässä siis omistajaa, jolla hihna on todella katkennut.
Edit: Pitääpä katsoa toi Runen case läpi.
Edit 2: Eihän täällä ole Rune-nimistä käyttäjää. Mikä siis on Rune?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
www.tmuukkonen.fi on kyllä rekisteröitynyt mutta en muista nimimerkkiä.Peltoperkele kirjoitti:Edit: Pitääpä katsoa toi Runen case läpi.
Edit 2: Eihän täällä ole Rune-nimistä käyttäjää. Mikä siis on Rune?
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Ei oo enää kahteen vuoteen ollut näin vaan sama kuin Suomessakin. Mutta toki ovat harvinaisempia nämä V6:sten hihnapaukkeet. Hiljattain oli yks tapaus esillä Ruotsin klubin sivuilla mutta siinäkin tais olla autolla hieman epämääräinen historia.Peltoperkele kirjoitti:Jep jep.
Mulla on sellainen salaliittoteoria, että V6:sen hihnoja vaihdatetaan täällä rahastusmielessä liian usein. Esimerkiksi ruotsissa vaihtoväli on 80 tkm, tai neljä vuotta.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Eli eli, vieläkään ei löydy katastrofiin johtanutta hihnakatkoa.
Tosiaan, pistin tän threadin pystyyn, koska mua alko vituttamaan jossain vaiheessa "Alfoihin et voi luottaa"-kavereiden uhkailut katkeavista hihnoista.
Pistä viesti, jos V6 on katkaissut hihnan. Kaverin hihnan katkeaminen ei riitä, omat kokemukset ovat tervetulleita.
Tosiaan, pistin tän threadin pystyyn, koska mua alko vituttamaan jossain vaiheessa "Alfoihin et voi luottaa"-kavereiden uhkailut katkeavista hihnoista.
Pistä viesti, jos V6 on katkaissut hihnan. Kaverin hihnan katkeaminen ei riitä, omat kokemukset ovat tervetulleita.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Pistän viestin vaikka hihna ei ole katkennutkaan.
Itsestä riippumattomista syistä ajoin 98 tkm ja 5,5 vuotta 166 V6:lla samoilla jakopään hilppeillä. Ei katkennut hihna eikä hajonut kiristin - aivan. Nimittäin kiristin alkoi pitämään korvinkuuluvaa ääntä parituhatta kilsaa aiemmin. Tarkastuksessa huomattiin hilppeet alkuperäisiksi; kiristimen laakerointi oli pettämässä, jolloinka tietty hihnakin olisi palanut poikki. Jakohihna oli ehjä, mutta selvästi kovettunut ja selkäpuolelta halkeillut. Noista kilometreistä 75 tkm ja ajasta 4,5 vuotta auto oli tosin Saksassa. Niin ja jakopäänremppa oli "huoltokirjan" mukaan tehty merkkiliikkeessä...
60 tkm ja 3 vuotta taitaa olla vaan yhdenmukaisuuden vuoksi ja tuon rajan sanelee enemmänkin neloskoneiden tekniikka.
Itsestä riippumattomista syistä ajoin 98 tkm ja 5,5 vuotta 166 V6:lla samoilla jakopään hilppeillä. Ei katkennut hihna eikä hajonut kiristin - aivan. Nimittäin kiristin alkoi pitämään korvinkuuluvaa ääntä parituhatta kilsaa aiemmin. Tarkastuksessa huomattiin hilppeet alkuperäisiksi; kiristimen laakerointi oli pettämässä, jolloinka tietty hihnakin olisi palanut poikki. Jakohihna oli ehjä, mutta selvästi kovettunut ja selkäpuolelta halkeillut. Noista kilometreistä 75 tkm ja ajasta 4,5 vuotta auto oli tosin Saksassa. Niin ja jakopäänremppa oli "huoltokirjan" mukaan tehty merkkiliikkeessä...
60 tkm ja 3 vuotta taitaa olla vaan yhdenmukaisuuden vuoksi ja tuon rajan sanelee enemmänkin neloskoneiden tekniikka.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Liittyvätköhän nämä tapaukset toisiinsa? http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4327&highlight=Cuore Sportivo kirjoitti:Rune taas kertoi toisesta tapauksesta, jossa vaihtoaika oli ylittynyt jo pariinkin kertaan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Tässä tapauksessa on käynyt tämä pahin painajainen toteen.nettiauto
AUTOSSA ON JUURI TÄYSIN KUNNOSTETTU MOOTTORI.. REMONTTI MAKSOI 3200e!!
meni remmi poikki niin sitte ajattelin laitattaa kaikki niin ei tavi murehtia kilsoja!!
Nyt kiinnostaisi tietenkin tietää paljonko koneella oli ajettu yli ja millon viimeksi vaihdettu.
Ei ole halpaa lystiä tuo.
Sad but true.
e: sataset paukkuu
No eihän tuo kovin pahalta kuulosta jos tosiaan on kaikki uusittu.hamppi kirjoitti:Tässä tapauksessa on käynyt tämä pahin painajainen toteen.nettiauto
AUTOSSA ON JUURI TÄYSIN KUNNOSTETTU MOOTTORI.. REMONTTI MAKSOI 3200e!!
meni remmi poikki niin sitte ajattelin laitattaa kaikki niin ei tavi murehtia kilsoja!!
Nyt kiinnostaisi tietenkin tietää paljonko koneella oli ajettu yli ja millon viimeksi vaihdettu.
Ei ole halpaa lystiä tuo.
Sad but true.
e: sataset paukkuu
Muutama hihnanvaihtohan maksaa jo kohta saman etkä saa kuin uudet hihnat ja kiristimet.
Tosin en tajua millainen remontti on tehty ettei tarvitse kilsoista murehtia.
Tuossa minun tapauksessa hihnalla oli ajettu 116tkm ja tasan 4 vuotta. Mutta varmaan minua Rune tarkoitti, siellä käytin Alfan hoidossa.Liittyvätköhän nämä tapaukset toisiinsa? http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4327&highlight=