164 AIVAN JÄÄSSÄ

Alfoista

Valvoja: Moderators

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

164 AIVAN JÄÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja TS »

Alkoipas taas aamu mukavasti: ensin en meinannut saada 164:sta yhtään ovea auki. Kun lopulta aukesi niin kuskin ovi ei enää suostunut pysymään kiinni :evil: Lisäksi puhallin imaisi oikein huolella lunta sisäänsä vaikka kuinka ensin paikat putsasi ja sisällä suorastaan satoi lunta -jee... Oli kiva ajella hemmetin lumisilla kaduilla: vasemmalla kädellä pidin ovea kiinni ja oikealla raaputin tuulilasin sisäpinnasta siihen jäätynyttä lumikidettä. Ohjata ei juuri tarvinnut, sikäli hyvät "kiskot" oli kaduilla jo valmiiksi :crazyeyes:

Nyt auto on tallissa sulamassa, mutta mitenkäs moinen jäätyminen jatkossa estetään? Lukkosulaa on jo laitettu ja tiivisteet on käsitelty silikonilla, mutta eipä tunnu auttavan. Pitäisikö osa lukkojen mekanismista mahdollisesti pakata muovipusseihin vai mitenhän 164:sen kanssa tulisi talvella elää?

Noh, on se kuitenkin kiva että täällä etelässäkin on ainakin pari päivää kunnon talvi: on joskus käsijarrustakin oikeasti jotain hyötyä :) -vaikka sekin kieltämättä voisi ottaa hieman herkemmin kiinni...

-TS

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Juu jäätä oli aikas kivasti kerääntynyt kun etin kuusnepaa lumen alta.
Ovet ei ollut jäässä kuin mitä tuossa ulkopuolella oleva jääkuori vähän jumitteli.
Kuivat tiivisteet joita ei ole käsitelty millään ainehilla.

Tuli mieleen et kokopeite olis näillä keleillä hyvä.
Sama aika menee lumie ja jäitten putsaamisessa kuin tuon peitteen pois otossa eikä olis jäätä.

Konepellillä on nyt jäätä sen verran et painaa varmaan tuplasti :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kerronpas vastapainoksi, ettei mulla ole ollut juuri ongelmia; akku tosin kajahti viime viikolla, mutta uudella akulla peuhaa taas hienosti. Ongelmia tulee lähinnä ovien kanssa, karmit kun tuppaavat jäätymään kattoon kiinni. Muuten pelaa kuin Buikki.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jööö luin tän ja menin ulos. Kun kahlasin lähemmäksi autoa huomasin ensin ettei ole aura-autosta tietoakaan. Kun vihdoinkin pääsin autolle niin eihän ne lukot auennut. Kuskinpuolelta sai avaimen käännettyä ja kaikki mutta mitään ei tapahtunu, toisella puolella ei saanu edes avainta sisään.

Taidan jäädä kotiin :evil:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kauko-ohjattu keskuslukitus on ihmisen paras ystävä :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kauko-ohjattu keskuslukitus on ihmisen paras ystävä :mrgreen:
Joku kerran haukku noita "kakeja" Riksussa kun kävi 33:sen renkaita potkimassa 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HOTAKAINEN kirjoitti:Joku kerran haukku noita "kakeja" Riksussa kun kävi 33:sen renkaita potkimassa 8)
Jaa, onneksi en muista noin pitkälle :roll: Mulla on Defan kaukossa edelleen "ensiasennuspatterit" sisällä eikä ole ongelmia ollut. Naps vaan ja aina saa lukot auki ja kiinni, ovetkaan eivät jäätyile aukiasentoon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Joku kerran haukku noita "kakeja" Riksussa kun kävi 33:sen renkaita potkimassa 8)
Jaa, onneksi en muista noin pitkälle :roll: Mulla on Defan kaukossa edelleen "ensiasennuspatterit" sisällä eikä ole ongelmia ollut. Naps vaan ja aina saa lukot auki ja kiinni, ovetkaan eivät jäätyile aukiasentoon.
Ihmisen muisti on välillä niin lyhyt :)
Olishan tuo kake näppärä kun 33:ssa tottu siihen.
Kattoo ny jos sais edukkaasti jostain tuohon kuusnepaan niin vois asennella.

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Mitäs jos avaisin kuskin oven ja öljyäisin kaikki liikkuvat osat oikein kunnolla + laittaisin kriittisimmät vermeet vaikkapa muovikassiin, mahtaisikohan auttaa mekanismien jäätymiseen? Lukkosulaa on tullut tungettua niin runsaasti että koko kylki lainehtii, eikä siltikään tunnu oikein auttavan. Vika siis lienee jossain huomattavasti syvemmällä... vai pitäisiköhän sanoa ominaisuus :?

Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää 8)

-TS

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

TS kirjoitti: Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää 8)
Tuota mulle joku joskus mainitsi et kolmekolmoseen ois saanu jonkun fiiuihin myytävän kaken noin 50€! Asennus ois ollu kuulemma pelkkä releen vaihto! En sitten tiedä varmasti, mut hinta ei ainakaan kuulostanu pahalta
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Boxer33 kirjoitti:
TS kirjoitti: Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää 8)
Tuota mulle joku joskus mainitsi et kolmekolmoseen ois saanu jonkun fiiuihin myytävän kaken noin 50€! Asennus ois ollu kuulemma pelkkä releen vaihto! En sitten tiedä varmasti, mut hinta ei ainakaan kuulostanu pahalta
Kyse oli varmaan META:n Kauko-ohjauksesta. Itselläni löytyy tuo ja toimii kuin junan vessa :mrgreen: . Tosta talvi autoilun ihanuudesta. Ei kellään olisi 15" talvirenkaita nelipulttisella vanteilla myytävänä. Kiva ajaa kun pohja raapii kokoajan kiinni. Muuta ongelmaa ei ole, tai lämpöä voisi tulla nopeammin.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

155TS kirjoitti:Ei kellään olisi 15" talvirenkaita nelipulttisella vanteilla myytävänä.
Olis 15" viispuola alut huonoilla kitkoilla. Olleet 164:ssa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

TS kirjoitti:Mitäs jos avaisin kuskin oven ja öljyäisin kaikki liikkuvat osat oikein kunnolla + laittaisin kriittisimmät vermeet vaikkapa muovikassiin, mahtaisikohan auttaa mekanismien jäätymiseen?
Juu, sen lukkomekanismin kun kaivat irti, kuivaat ja öljyät ja sen jälkeen pistät muovipussiin ja takaisin paikalleen niin pitäisi auttaa. Ongelmanahan on lähinnä vesi, joka pääsee ikkunalistan raosta valumaan suoraan suojaamattoman mekanismin päälle ja jäädyttää iloisesti sen liikkuvat kielet jökkeliin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ongelmanahan on lähinnä vesi, joka pääsee ikkunalistan raosta valumaan suoraan suojaamattoman mekanismin päälle ja jäädyttää iloisesti sen liikkuvat kielet jökkeliin.
Luigi taas miettinyt asioita :?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

155TS kirjoitti:
Boxer33 kirjoitti:
TS kirjoitti: Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää 8)
Tuota mulle joku joskus mainitsi et kolmekolmoseen ois saanu jonkun fiiuihin myytävän kaken noin 50€! Asennus ois ollu kuulemma pelkkä releen vaihto! En sitten tiedä varmasti, mut hinta ei ainakaan kuulostanu pahalta
Kyse oli varmaan META:n Kauko-ohjauksesta. Itselläni löytyy tuo ja toimii kuin junan vessa :mrgreen: . Tosta talvi autoilun ihanuudesta. Ei kellään olisi 15" talvirenkaita nelipulttisella vanteilla myytävänä. Kiva ajaa kun pohja raapii kokoajan kiinni. Muuta ongelmaa ei ole, tai lämpöä voisi tulla nopeammin.
http://www.metasystem.it/car/eng/pdf/M20tabGB.pdf

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Luigi taas miettinyt asioita :?
...eli ei :roll:

Joku on tainnut sittemmin takoa Luigille järkeä päähän, mulla on nimittäin V6:ssa kumiset preservatiivit niiden mekanismien päällä. TS:ssä ei ollut, tuotekehitystä sano.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joku on tainnut sittemmin takoa Luigille järkeä päähän, mulla on nimittäin V6:ssa kumiset preservatiivit niiden mekanismien päällä. TS:ssä ei ollut, tuotekehitystä sano.
Vai sellaista, on tainnu olla joka kesäheinä töissä kun noi fiksua juttua ovat keksineet. Saisko tuollaista sovellettua tähän köyhän miehen malliin?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Saisko tuollaista sovellettua tähän köyhän miehen malliin?
Joo, mekanismit ovat ulkoisesti suunnilleen samanlaiset eli suojakumit käyvät varmaan joka autoon. Yritin pälyillä varaosa-CD:ltä noille varaosanumeroita mutta siellä ei ollut mainittu koko kumeja, liekö nuo kuuluneet johonkin talvipakettiin. Tuossa 80- ja 90-lukujen vaihteessahan Alfaa tuotiin maahan välillä ties minkä narikan toimesta, voi olla että toisiin on tajuttu tilata nuo kumit ja toisiin ei. Mulla on AR Svenskan kautta tullut auto.

Voihan kumit korvata tee-se-itse-versiolla, mekanismit vaan muovipussien sisään ja vot. Noin tein faijan TS:ään eikä ole sen jälkeen tainneet lukot jäätyä. Aikaisemmin tuli kyllä kuumavesipussi tutuksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:mekanismit vaan muovipussien sisään ja vot
Vaan :roll:

Kiitos vinkistä katsotaan mitä osia laitan mihinkin jos joskus saan ovet auki :silly:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos lukon haluaa toimivan kaikilla säillä niin ei kun valkovaseliinia lääkeruiskuun ja isolla neulalla lukkoon. Mielellään ennen kuin on jo jäässä :roll: Öljy, hyväkin sellainen, valuu pois paljon nopeammin. Vaseliini on toki vaikeampi saada oikeaan osoitteeseen, mutta pysyy myös. Näin suosittelen, varsinkin jos purkamaan joutuu joka tapauksessa.

Kake on kiva, ja talli myös :) Täällä satanut jäljistä päätellen lunta eilisestä saakka läpi yön. Onneksi joku on ystävällisesti kolannut kaikkien tallien edustan :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Jaahas, ei kun sitten ovea purkamaan ja muovikassit + vaseliinit käyttöön!

Mistähän noita Metan kauko-ohjaimia saa mahdollisesti ostaa? Lieneekö vika miehessä vai webbisaitissa kun ei minkäänlaista tilausohjetta sattunut silmään :crazyeyes:

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Yks palstalainen jonka nimee en tiedä on sellaisen hankkinu, mut en tiedä mistä. Otappa yhteyttä 155ts:ään, ni varmaan tietää!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

TS kirjoitti:Jaahas, ei kun sitten ovea purkamaan ja muovikassit + vaseliinit käyttöön!

Mistähän noita Metan kauko-ohjaimia saa mahdollisesti ostaa? Lieneekö vika miehessä vai webbisaitissa kun ei minkäänlaista tilausohjetta sattunut silmään :crazyeyes:
Atoy tuo niitä maahan, eli esim. Lauttasaaren varaosasta saa varmaan(samassa rakennuksessa kuin Atoy).
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

155TS kirjoitti:
TS kirjoitti:Jaahas, ei kun sitten ovea purkamaan ja muovikassit + vaseliinit käyttöön!

Mistähän noita Metan kauko-ohjaimia saa mahdollisesti ostaa? Lieneekö vika miehessä vai webbisaitissa kun ei minkäänlaista tilausohjetta sattunut silmään :crazyeyes:
Atoy tuo niitä maahan, eli esim. Lauttasaaren varaosasta saa varmaan(samassa rakennuksessa kuin Atoy).
Ken käy ostamassa niin ilmottelee hinnan.

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

HOTAKAINEN kirjoitti:
Ken käy ostamassa niin ilmottelee hinnan.
Soittelin juuri Atoylle; lähden kohta kokeilemaan sopiiko ainoa niillä oleva mahdollinen malli (M20/3) mun autoon ja ostan jos sopii. Nyt on kuulemma oikein kampanja päällä ja hinta huimat 39Eur. Lauttasaaren liike ottaa kuulemma ehkä pari euroa päälle mutta hyvältä kuulostaa jos tuolla hinnalla saa lisää sähkölaitteita Alfaan :-D

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Älkää sitten riuhtoko niistä ovenkahvoista, jää meinaan helposti käteen.
toisaalta ne on helppo sulattaa keittiönpöydällä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TS kirjoitti:mutta hyvältä kuulostaa jos tuolla hinnalla saa lisää sähkölaitteita Alfaan :-D
:mrgreen: Jossain listoissa luki että vm.90 -> saisi noita namiskuukkeleita, minkä ikäinen sun auto on? Onko tuollainen miten vaikea asentaa?

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Juurikin tuossa keskustelin ts:kanssa ja ymmärtääkseni homma on nyt kiinni niistä sähköistä! Eli ts:n 164 on vm.90 mutta vanhoilla sähköillä, eli ilmisesti tuo kyseinen m20/3 saattaa hyvinkin käydä. Kohtahan asiaan saadaan selvyys (taitaa ts olla jo matkalla)! Muutenhan toi ei vaadi muuta työtä kuin releen vaihdon! Eli homma pitäisi hoitua vaikka ei itse rasvanäppi oliskaan..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Boxer33 kirjoitti:Eli homma pitäisi hoitua vaikka ei itse rasvanäppi oliskaan..
:mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Juu olihan makee keli eilen illallakin+ku aamulla pääsi yövuorosta :-D
Sisälämppäri teki autosta"perinteisen"iglun mut kauko/keskusukko kyllä
on pop!Satana ku aurasivat tiet ikävän peilijäisix paikkapaikoin :shock:
Ainoa ongelma on et pitää vähän ennakoida noita risteyksiä ku kahen
tonnin möykky ei niin vaan pysähdy "maailman parhailla" m+s all terrain
donitseilla!Mut hyvin kyllä pitää lumella.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

RR92 kirjoitti:Juu olihan makee keli eilen illallakin+ku aamulla pääsi yövuorosta :-D
Sisälämppäri teki autosta"perinteisen"iglun mut kauko/keskusukko kyllä
on pop!Satana ku aurasivat tiet ikävän peilijäisix paikkapaikoin :shock:
Ainoa ongelma on et pitää vähän ennakoida noita risteyksiä ku kahen
tonnin möykky ei niin vaan pysähdy "maailman parhailla" m+s all terrain
donitseilla!Mut hyvin kyllä pitää lumella.
Eipä ollut paikat jäässä muuten kun sisälämppäri oli sulattanut kivan jääkuorrutuksen auton päälle. Kässäri on toiminut aina (ja sitä myös käytetään aina parkissa) vaikka suojakuori on rikki.Lukkojen kanssa ei ole ollut ongelmia (on se kake hyvä :) ). Vielä kun nuo perkeleet saisivat tuon parkkipaikan joskus aurattua :bad-words: Rautalankaviritys pohjamuovissakin tuntuu toimivan :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:Vielä kun nuo perkeleet saisivat tuon parkkipaikan joskus aurattua
Otat sen rautalankavirityksen helvettiin ja auraat itse... :mrgreen:

Toinen vaihtoehto on, että ostat tuollaisen Porsaan kaikilla herkuilla:

Kuva

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

33 myös aivan jäässä, keskuslukko aukesi kyllä mutta yksikään ovi ei hievahtanutkaan auki.. kuumavesipussilla yritin kuskin ovea lämmitellä mutta eihän se mihinkään riittänyt.
Onneksi auto on sentään tolpassa kiinni, pitänee käydä kääntämässä kahden tunnin välein lämpöä lisää, jos se siitä sulaisi. Jos ei niin palataan autoiluihin plussakeleillä. (joita weather.fi lupaa sentään jo torstaiksi, pääsee sentään maalla käymään suunnitelmien mukaisesti joulupäivänä)
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jaahas, emännän hiustenkuivaajalla pelkääjänpuolen ovi aukes. Siitä sisään ja menoks. 5 metriä pääsin niin rupesin sutimaan, viiden minutin kikkailemisen jälkeen pääsin jo pois pihasta.

40 metriä lisää ja taas tysähti, ei ollut kuin hieman ylämäkeä mutta 40cm lunta. Sielläkin sudittiin se 10 minuttia ja taas eteenpäin. Matka tyssäsi sitten lopullisesti 250 metrin jälkeen suht jyrkkään alamäkeen. Oli siinä naurussa pitelemistä kun venttailin 45 minuttia saatanallisessa tuulessa että traktori tulee ja auraan tuulen puhaltaman kinoksen helvettiin tieltä ja vetää mut sieltä samalla.

On se elämä ihanaa.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Rolle kirjoitti:... 5 metriä pääsin niin rupesin sutimaan, viiden minutin kikkailemisen jälkeen pääsin jo pois pihasta.40 metriä lisää ja taas tysähti, ei ollut kuin hieman ylämäkeä mutta 40cm lunta. Sielläkin sudittiin se 10 minuttia ja taas eteenpäin. Matka tyssäsi sitten lopullisesti 250 metrin jälkeen suht jyrkkään alamäkeen. Oli siinä naurussa pitelemistä kun venttailin 45 minuttia saatanallisessa tuulessa että traktori tulee ja auraan tuulen puhaltaman kinoksen helvettiin tieltä ja vetää mut sieltä samalla.

On se elämä ihanaa.
Eh heh, sataako siellä etelässä lunta? :lol: Täällä keskellä suomea napottaa lämpömittari ulkona - 26 asteessa ja lumesta ei paljoa ole haittaa.

Alfalla ajaessa ei onneksi ole niin kylmä, kun sen ulkolämpömittari näyttää tasaisesti -20. :wink: Hyvin kyllä tuolla kaunottarella tarkenee. Ikkunat pysyy huurteettomina ja onneksi on ovissa kauko-ohjaus...

Saishan tuota lunta tulla tänne pohjoiseenkin, niin voisi käydä vähän joulun aikana notkistamassa telamattoakin.
Kuva

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Ei ole 164:n ovet jäätyneet vajaaseen kymmeneen vuoteen, kun olen silloin tällöin avannut sisäverhoilut ja öljynnyt lukkokoneiston. Lukkopesän öljyäminenhän ei auta kuin avaimen toimimiseen.
Suosittelen lämpimästi aseöljyä.

Keväällä täytyy tehdä öljyäminen nykyiseen "uuteen". Nyt siitä ainakin aukesi ovet ja menivät hyvin kiinni.

33:ssa ovet ei jäädy, kun on auto teltassa :-D
Koneistot toki öljytty siinäkin viime kesänä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:On se elämä ihanaa.
Tervetuloa jengiin nauttimaan täysipainoisesta talviautoilusta 8)

(nimim. jumissa viimeksi vuonna n, Bemarilla)
- Epäkelpokeräilijä -

Shodan
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 22:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Shodan »

[avautuminen]
Kävin just laittamassa auton johdon päähän huomista varten. Ongelmana ei oo ollut ovien aukeaminen (kauko-ohjattava) vaan niiden kiinni saaminen. Yli puol tuntia piti istua autossa lämppärin kanssa ennen kuin ovi suli sen verran että sain sen taas kiinni :?
Ei ole ensimmäinen kerta lähi aikoina mut alkaa jo kyllästyttää. Parhaimpina aamuina lähdetty töihin kumpikin etuovi turvavöillä "kiinni" viriteltynä :x Tuo viritys ei muuten toimi tiukoissa mutkissa, onneks ei auennut vastaantulijoiden kaistalle :lol:

Pitänee purkaa ovi ja kattoa josko mekaniikan saisi jollain suojattua kosteudelta, pelkkä öljyäminen ei näköjään auta...
Takaovet toimii moitteettomasti, voiskohan lukitukset vaihtaa päittäin?
[\avautuminen]
147 2.0 2005

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

No niin, nyt on 164 yhteensopiva kauko-ohjain +uusi keskuslukituksen rele ostettu Lauttasaaren varaosasta. Boxer33 asensi sen Mäcin Drive-in kaistalla paikalleen apukuskin jalkatilaan (hansikaslokeron alle) ja hyvin toimii! :-D

Kannatti muuten soittaa sinne Atoylle etukäteen; se 39Eur kampanjahinta jonka joku "Suomenojan varaston" edustaja lupasi oli ilmeisesti maahantuojan jälleenmyyntihinta ja voitte arvata kuinka tyytyväisiä myyjät oli kun ilmoitin niille millä hinnalla itse ostavat releensä hyllyyn :twisted: Vekottimen hintalapussa luki 83Eur mutta aikansa pähkäiltyään möivät sen mulle 50 egellä... Lupasivat soitella sinne Suomenojalle ja ilmoitella maahantuojalle mitä tykkäävät sisäänostohintojensa julkistamisesta. Mainitsin niille että ehdin jo mainostaa halpaa hintaa netissä, joten ei kun Hotakainen ja kaikki muutkin 164sen omistajat nopeasti hakemaan omat kauko-ohjaimensa pois Lauttasaaresta. Lähettäkää vaikka multa terveisiä niin eiköhän alennusta ala tulla :crazyeyes:

Että sellaista... Olipahan rankka autoilupäivä mutta onpahan Alfa taas entistä ehompana pihalla odottamassa huomisaamun käynnistystä -20C pakkasella :?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

19 astetta pakkasta ja Roomeo lähti ku palmun alta eikä ovet tai käsijarrut kiukutelleet. Koneessa on 10w- 40, joten lohkossa tulee pidettyä :)

Lukoista ei ole tietoa, kun kaukolla toimii...

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Kun lueskelin noita lukko-ongelmia,niin piti oikein käydä kokeilemassa
164:n ovia,se kun on muutaman päivän seissyt ulkona tuulessa ja tuiskussa.

Ovet aukesivat ja sulkeutuivat kuten kuuluukin.
Mitään ongelmia ei tosin tuon auton lukoissa ole ollut ennenkään.

Kannattaisi varmaan muidenkin käyttää aseöljyä :wink:

Tuosta kauko-ohjauksesta vielä kuitenkin ,oliko nopea ja helppo asentaa ?
Saako 156:eenkin jonkun halvan jälkiasennettavan kaken ?

Hyvää Joulua toivotellen

Zenery

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Zenery kirjoitti:
Tuosta kauko-ohjauksesta vielä kuitenkin ,oliko nopea ja helppo asentaa ?
Saako 156:eenkin jonkun halvan jälkiasennettavan kaken ?

Zenery
Metan malli M20/10, joita muistaakseni oli Lauttasaaren kaupan hyllyssä, vaikuttaisi sopivan 156:seen. Asennus menee hetkessä, kunhan sen keskuslukituksen releen vain ensin jostain löytää. Mulla se oli apukuskin jalkatilassa, muista malleista en tiedä. Releen paikantaa helpoiten rämpyttämällä keskuslukitusta ja kuuntelemalla, missä päin autoa naksuu...

Hyvää Joulua munkin puolesta kaikille BBS:ssä vaikuttaville!! :x-mas:

-TS

P.s. tänään toimi mullakin 164 täysin ongelmitta pakkasesta huolimatta :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Täälläkään mitään ongelmia enää ole, ihan maalaisjärjellä ajatellen ei pitäisikään. Ei näissä jäätymisissä ole kyse mistään avaruustekniikasta :wink:

Tuo kake olisi kova sana hakea, ajattelin ehdottaa että teet asennuksesta tarkat ohjeet mutta ne taisi tulla jo :P

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Levittääkö porukka silikonia ovitiivisteisiin lisää aina pesun jäljiltä? Itsellä alkaa taas tiivisteet jäätyä vaikka silikonit on huolellisesti levitelty vain kuukausi tai pari sitten :evil: Kumma kyllä se eniten käytetty ovi, eli kuskin ovi ei takkua.

Onko kellään kokemusta V6 käynnistämisestä "pitkien" taukojen jälkeen? Töiden takia AR seisoo kylmässä tallissa välillä viikon, välillä kaksikin. Lohkolämittimestä huolimatta lähtee käyntiin epätasaisesti mylvähtäen. Tasaantuen sitten hyvin nopeasti :? Ei kuitenkaan koskaan yön tai parin seisomisen jälkeen. Voiko olla että öljyt valuu veks ja siitä moinen vai onko parempia ideoita? Pitäisköhän huolestua? Tapahtuu myös kevyellä pakkasella, mutta ei kesällä (ainakaan vielä silloin...). Tyhjäkäyntikin on aivan tasainen.

Ehdotuksia kiitos...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Wile E. Coyote kirjoitti:Levittääkö porukka silikonia ovitiivisteisiin lisää aina pesun jäljiltä? Itsellä alkaa taas tiivisteet jäätyä vaikka silikonit on huolellisesti levitelty vain kuukausi tai pari sitten :evil: Kumma kyllä se eniten käytetty ovi, eli kuskin ovi ei takkua.

Onko kellään kokemusta V6 käynnistämisestä "pitkien" taukojen jälkeen? Töiden takia AR seisoo kylmässä tallissa välillä viikon, välillä kaksikin. Lohkolämittimestä huolimatta lähtee käyntiin epätasaisesti mylvähtäen. Tasaantuen sitten hyvin nopeasti :? Ei kuitenkaan koskaan yön tai parin seisomisen jälkeen. Voiko olla että öljyt valuu veks ja siitä moinen vai onko parempia ideoita? Pitäisköhän huolestua? Tapahtuu myös kevyellä pakkasella, mutta ei kesällä (ainakaan vielä silloin...). Tyhjäkäyntikin on aivan tasainen.

Ehdotuksia kiitos...
Ei olla levitetty mitään.
Huolellinen tiivisteiden pesu ja kuivaus on riittänyt.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

-20c aamulla, Alfa narun jatkona. Käyntiin ilman ongelmia. Ohjaustehostin tuskallisen jäykkä. Mutta sitten...
Alkoi karmiva pauke etupäästä. Oli peltivanteiden sisäpuoli umpijäässä, ei päässy pyörät pyörimään kunnolla. Pikkuhiljaa ajelin töihin tasaisen krahinan ja napsutuksen kanssa. Auto talliin töissä. Kotiin lähdin n.4h kuluttua ( joulun viettoon kiirus ) niin eipä ollut jäät pahemmin sulaneet. Kotiinpäin ajellessa vielä pari pahaa paukausta ja alkoi etupää ravistamaan 80km/h vauhdissa.
Lähtikö jäät "epäsopivasti" vai paukahtiko vanne kieroksi?
Noh, onneksi huomenna on jo plussakelit...

Jaa juu, ovien kanssa ei ongelmia. Kake löytyy, ostin DA Metan ja asentelin itse. Sinne hanskalokeron taakse.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

puuha kirjoitti:Lähtikö jäät "epäsopivasti" vai paukahtiko vanne kieroksi?
Tuskin vannetta tuolla tavalla kieroksi saa, jarrusatula taitaisi antautua ensin. Veikkaan, että vanteiden sisällä olevat jääpaakut saavat fillarit epätasapainoon. Mulla tuiskuttaa välillä 5-puolavanteiden sisäkehille sen verran lunta, että ravistaa hulvattomasti. Onneksi avonaisista vanteista on helppo myös tökkiä lumet/jäät irti.
- Epäkelpokeräilijä -

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

puuha kirjoitti:Mutta sitten...
Alkoi karmiva pauke etupäästä. Oli peltivanteiden sisäpuoli umpijäässä, ei päässy pyörät pyörimään kunnolla. Pikkuhiljaa ajelin töihin tasaisen krahinan ja napsutuksen kanssa. Auto talliin töissä. Kotiin lähdin n.4h kuluttua ( joulun viettoon kiirus ) niin eipä ollut jäät pahemmin sulaneet. Kotiinpäin ajellessa vielä pari pahaa paukausta ja alkoi etupää ravistamaan 80km/h vauhdissa.
Lähtikö jäät "epäsopivasti" vai paukahtiko vanne kieroksi?
Noh, onneksi huomenna on jo plussakelit...
Käväisin tuossa eilen parin kilsan päässä kaupassa ja ihmettelin, kun kuudenkympin vauhdissa meinas ratti lyödä leukaan. Ei muuta kun parkkiin ihmettelemään. Vanteiden reiät täynnä kivikovaa jäätä ja vielä niin mukavan epätasaisesti, että toisella laidalla kolme reikää täynnä ja toisella 2 tyhjää. Aikani naputtelin lumiharjan päällä niin ulosti sellaisen parin kilon klöntin, saattaapi olla että hiukan vipottaa, jos kerran kymmenenkin grammaa väärässä paikassa jo värisyttää :mrgreen:

Edellisenä iltana kävin kyllä pyöräkotelot läpi ja poistin sohjot, mutta eipä tullut mieleen kurkata vanteiden sisään. Eikä olisi nähnytkään siinä pimeydessä. On se hienoa kun on neljä vuodenaikaa: syystalvi, talvi, kevättalvi ja takatalvi. :wink:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Onko sullakin Sassicaia GTA:n reikävanteet talvirenkaissa? Tänä aamuna nimittäin kävi meikäläiselle sama juttu. Ajattelin jo pysähtyä ihmettelemään kun ravisti kehä I:llä niin maan perkuleesti mutta pari jarrutusta auttoi asiaa. Vanteiden monimutkaiset muodot tuntuvat keräävän sohjoa. Pitää ensi talveksi laittaa toisenlaiset vanteet.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

TS kirjoitti:No niin, nyt on 164 yhteensopiva kauko-ohjain +uusi keskuslukituksen rele ostettu Lauttasaaren varaosasta. Boxer33 asensi sen Mäcin Drive-in kaistalla paikalleen apukuskin jalkatilaan (hansikaslokeron alle) ja hyvin toimii! :-D

:?
Minkä ikäinen tuo sinun 164 on ?
Sopiikohan tuo sarja myös vanhempiin kuin 1990 malleihin?

Vastaa Viestiin