156 moottorin lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Hesem kirjoitti:Sitten voi myös miettiä että miten nuo mittarin lukemat vastaa todellisuutta. Kun mulla on muistikuva että kerran testerissä käyttäessäni siitä näki myös koneen lämpötilan (?) ja se olisi ollut korkeampi kuin mitä lämpömittarin lukema.
Tuokin täytyy tarkistaa. Anturi on myös vaihdettu 2005, joten tuskin siinäkään on mitään vikaa. Mittarin mukaan kone on ollut aina ajossa sen 70 astetta kelistä riippumatta, mutta seisoessa nousee 90 asteeseen, jolloin flekti pörähtää.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

No niin, uusi perheenjäsen tuossa pihalla kököttää. Ajeltukin on jo pikkuisen ja havaittu että veden lämmöt ei nouse sitten millään tuonne 90 asteeseen, eli "keskelle" mittaria. Lähellä käy välillä ja liikennevaloissa notkahtaa sinne 70 hujakoille. Ulkona nyt on lähes 5 astetta lämmintä, eli siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni.

Auto siis 2.0 JTS ja noita aikaisempia viestejä luettuani ei täysin selvinnyt että onko tämä nyt ominaisuus vai vika...?? Saako tämän viedä samantien remonttiin?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

>>Kaitsu kirjoitti:No niin, uusi perheenjäsen tuossa pihalla kököttää. Ajeltukin on jo pikkuisen ja havaittu että veden lämmöt ei nouse sitten millään tuonne 90 asteeseen, eli "keskelle" mittaria. Lähellä käy välillä ja liikennevaloissa notkahtaa sinne 70 hujakoille. Ulkona nyt on lähes 5 astetta lämmintä, eli siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni.

Auto siis 2.0 JTS ja noita aikaisempia viestejä luettuani ei täysin selvinnyt että onko tämä nyt ominaisuus vai vika...?? Saako tämän viedä samantien remonttiin?
Sanoisin, että toi on ihan OK. Huolestuisin termostaatin tilasta, jos jäisi mittarin mukaan alle 70 asteen.

Edit: Jos olet lukenut ketjua tarkasti, olet saattanut huomata, että mittari saattaa näyttää sellaiset 10 astetta alle todellisen, kuten esim. minulla tekee. Normaali käyttölämpötila on mulla mittarin mukaan n.75, mutta Alfadiag puhuu tällöin n. 85 asteesta.

Edit: Tämä siis termarin vaihdon jälkeen. Ennen sitä mentiin mittarin mukaan lähes jatkuvasti alle 70 asteessa.
Viimeksi muokannut Pablo Honey, 10 Maalis 2007, 13:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

>>Kaitsu kirjoitti:Auto siis 2.0 JTS ja noita aikaisempia viestejä luettuani ei täysin selvinnyt että onko tämä nyt ominaisuus vai vika...?? Saako tämän viedä samantien remonttiin?
Mulla oli sama "ominaisuus" sekä nykyisessä että entisessä 156:ssa. Molempiin termarin vaihto korjannut tilanteen. Edes kovemmilla pakkasilla lämmöt eivät jää enää 70 asteen tuntumaan. Auton seisoessa kone lämpimänä paikallaan lämmöt pyörivät 90 asteen tuntumassa ja hieman yli. Viimassa ollaan 80-90 asteen välissä.

Tosin ym. kommenttiin viitaten mulla ei edellisessä termarivian vuoksi nousseet viimassa lämmöt kunnolla edes 70 asteeseen.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Ok, kiitokset selvennyksistä! Ajossa heiluu mittari siellä 70 ja 90 välimaastossa. Kylmiltään lähdettäessä lämmöt nousee ihan ripeästi ja lämmitys toimii kabiinissa. Alle 70 ei ole tipahtanut missään vaiheessa, joten uskotaan että kunnossa on! :) Ei sitten muuta kuin kovaa ajoa. :twisted:

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

kterkkila kirjoitti:
Hesem kirjoitti:Sitten voi myös miettiä että miten nuo mittarin lukemat vastaa todellisuutta. Kun mulla on muistikuva että kerran testerissä käyttäessäni siitä näki myös koneen lämpötilan (?) ja se olisi ollut korkeampi kuin mitä lämpömittarin lukema.
Tuokin täytyy tarkistaa. Anturi on myös vaihdettu 2005, joten tuskin siinäkään on mitään vikaa. Mittarin mukaan kone on ollut aina ajossa sen 70 astetta kelistä riippumatta, mutta seisoessa nousee 90 asteeseen, jolloin flekti pörähtää.
Mäkin vaihdoin sen tohon sun alfaa samassa uskossa sillon 2005, että nousis hieman ylöspäin, mutta eipä noussut. Anturin vaihdoin tosissaan samalla. Tuo testeri näytti hieman korkeampia lukemia kun mittari. Hieman alhaiselta nuo lämmöt tosissaan vaikutti minulllakin tuossa alfassa. Tässä nykyisessä lämmöt on mittarin mukaan n. 10 c korkeammalla. flekti lähtee samalla tavoin hieman yli 90 c pyörimään.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Aivan,nuo anturit(kaan) ei taida romeon vahvoihin puoliin kuulua,polttoainemittarikin on ainaski mulla melko tuulella käyvää tavaraa. :-D
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Kertokaa joku fiksumpi että onko vm00 ja vm01 156 v6:en termareissa eroa?
Hessumobiilissa ainakin myyvät termaria vm97-00.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

nyt on lämmöt nousussa olleet 90 tiel ja kaupungissa 95 liekö liikaa?

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

piesuli kirjoitti:nyt on lämmöt nousussa olleet 90 tiel ja kaupungissa 95 liekö liikaa?
90 matka-ajossa kutoselle ainakin on musta liikaa, kaupungin lämmöt ihan riippuu ajotavasta ja matkasta mut tuntuis 95 aika paljolta ainakin kepeeseen ajoon. Kuoleentunut termari yleensä aiheuttaa sen että näyttää alakanttiin... ootko kattonu missä kuosissa syyläri on? Herääkö molemmat flektit 90:n jälkeen?

Itellä meni syyläri vaihtoon tuossa alkusyksystä -98 mallisesta tapauksesta ja lämmöt tippui syylärin vaihdon jälkeen 5-10 astetta ja aika hirveen näkönen se olikin etten ihmettele että jäähdytysteho kasvoi.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

termari laitettu marraskuussa. syyläri ehjä ainakin silmin nähden. Flektit pyörii kun hullunmulkku kon lämmöt nousee olen miettinyt että voiko hajoamaisillaan oleva vesipumppu tehdä tuota esin ei kiertä kunnolla?

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

luigster kirjoitti:Kertokaa joku fiksumpi että onko vm00 ja vm01 156 v6:en termareissa eroa?
Hessumobiilissa ainakin myyvät termaria vm97-00.
????

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Tietoa ei ole, mutta -01 tuli euro3 koneet eli kai niissä jotain eroa voi ollakin.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

piesuli kirjoitti:termari laitettu marraskuussa. syyläri ehjä ainakin silmin nähden. Flektit pyörii kun hullunmulkku kon lämmöt nousee olen miettinyt että voiko hajoamaisillaan oleva vesipumppu tehdä tuota esin ei kiertä kunnolla?
Olikohan laba jolla oli lähteny vesipumpun "ropeli" akselilta irti kun se kai on/on ollut muovia ja se ei sitten kierrättäny vettä kunnolla => lämmöt nousi helposti.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Yleensä 156:ssa on ollut niin, että jos lämmöt ei nouse, on termari sökö, jos taas tuppaa nousemaan liikaa, on vesipumppu hajonnut / hajoamassa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

lämmöt alle 70>termari vaihtoon
lämmöt nousee ~ 95-100 ylöspäin>flektin vastukset,vesipumppu (tai syyläri)
termari laitettu marraskuussa. syyläri ehjä ainakin silmin nähden. Flektit pyörii kun hullunmulkku kon lämmöt nousee olen miettinyt että voiko hajoamaisillaan oleva vesipumppu tehdä tuota esin ei kiertä kunnolla?
niin kauan saa flektit pyöriä ku hullunm. kunhan lämmöt ei nouse liikaa, ihan ehjänäkin lämmöt voi joskus käydä hiukan ylhäällä mutta jos on joka päivä kaupungissa ton 95 niin jotain häikkää
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Mulla on suht uusi termari, ja mittari näyttää aina sitä 75-80...joten epäilenpä että tuo mittari ei vaan ole kovin tarkka. Tuskin uusi termarikaan heti rikki on... Ja auto pelaa kuitenkin ok.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 moottorin lämmöt

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Käyköhän tuo motonetissä oleva 155 V6 termostaatti mahdollisesti myös 156 v6? Eikös se pitkälti ole samaa rautaa?

http://motonet.fi/fi/varaosatuote/30-6409?ajoneuvo=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo kikkare kyseessä.
Life is too short to drive boring cars.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 moottorin lämmöt

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

KauGoH kirjoitti:Käyköhän tuo motonetissä oleva 155 V6 termostaatti mahdollisesti myös 156 v6? Eikös se pitkälti ole samaa rautaa?

http://motonet.fi/fi/varaosatuote/30-6409?ajoneuvo=8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo kikkare kyseessä.
Käy, just lauantaina asensin sellaisen omaan 156:Seen.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 moottorin lämmöt

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Dänks.
Life is too short to drive boring cars.

Vastaa Viestiin