Fiat kysymys

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Fiat kysymys

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nyt olisi vaimokkeen isoäidille (70v) löydetty uusi auto... vm. 88 Opel Ascona vaihtuisi vm. 02 Fiat Stiloon ...

Eihän tämä mitenkään alfoihin liity, mutta tietääkö kukaan mitä paikkoja ko. mallista kannattaa pitää silmällä kun ensiviikon tiistaina mennään koeajolle...

Onko noissa muuten hihnat vai ketjut?
Ja jos hihna niin tietääkö kukaan vaihtoväliä?

Mulla kun ei nuo Fiatit ole niin kauheen tuttuja :crazyeyes:


Kiitos :)


P.S. Alfa on liian kallis :(

;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ensiksi Stilossa on hihnakäytöinen kone. Isällä on ollut uudesta asti vm. 04 Stilo 95 ja hienosti pelannut senvuoksi en voi sanoa mitä tauteja yms. stilossa on. Mutta hieno auto se on ilmanmuuta. Varsinkin 3 ovinen on namu 8)
Nothing beats cubic inch

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

No kaksi Stiloa on ollut ja hyvin ovat minua palvelleet. Hinta/laatu -suhde on ollut enemmän kuin kohdallaan minun yksilöissäni.

Aika pitkälti normaaleja juttuja kannattaa katsella ja kuulostella. Koiranluita nuo syövät aamupalaksi, airbag varoituksia saattaa vilahdella (huono liitin penkin alla), poltimoiden vaihto hankalaa, ovenkahvojen jäätymisiä talvella, eli ihan perusjuttuja.

Koneet pääosin vahvoja. Hihnanvaihto kuten Alfassa, eli 3 vuotta / 60tkm, mutta hihnan katkeamisista ei ole tullut samanlaista ongelmaa kuin alfan kohdalla. 1.2 ja 1.4 Fire ja 1.9 JTD koneet niitä ongelmattomimpia. 1.8:ssa esiintynyt öljynkulutusta ja 1.6:ssa puolia mennyt ja muuta mystistä.

HS:n vikasarja on aika lyhyt ja FTCF:n puolelta löytyy aika paljon juttua.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Mutsilla oli juu kanssa stilo multiwagon. Ensinnäkin meni takuuhuoltoon pariin otteeseen pakkasen aiheuttamien halkeamien johdosta sisustuksen muoviosissa (kerran keskikonsoli halki). Viikko ennen takuun loppumista meni sitten vaihdelaatikko, jonka jälkeen delta antoi vaihdossa 147:mään mahtavan tarjouksen (15000e korvaus stilosta 28000e alfaan). Kaverin mutsilla kolmeovinen jossa !?ominaisuutena?! palaa moottorin varoitusvalo sillointällöin. Mutta silloin kun toimii niin ehkä maailman helpoin auto ajaa. :wink:

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

En ole kummemmin hintatason kehitystä seurannut mutta ilmeisesti aika edullisesti noita saa jo. Stilosta ei omia kokemuksia mutta ei se mitään.


Kokemuksesi Stilo JTD:stä ????
Stilo tuli taloon :-)

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Juu, ja unohdin mainita aivan mahtavaa mussiikkia! Se on blaupunkt valmistama ja se tulee ihan vakiona, kun johonkin japsiin sitä pitäis maksaa tuhansia :twisted: Mutta mun mielestäni parempi osta uuden, kun sitäkin saa halvalla. Mutta jokaisella on tietenkin omat päätökset. Muuten mikä kori malli hän ajatteli hommata?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Uusi olisi tietty varmaan parempi, mutta kun saa maksa vain ~10000€

Malli on: 100 Active

Niin... ja se on sellattis 4 oven malli (5d)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

airbag varoituksia saattaa vilahdella (huono liitin penkin alla),
Varoita ettei tunge penkkien alle sateenvarjoja ja vastaavia tavaroita, niillä usein murjotaan tyrkyllä olevaa airbagin liitintä... :wink:

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla oli autoliikkeestä lainassa aikanaan Multiwagon diesel. Auto oli aikamoinen pettymys, mutta kulutus ja kone ok.

Olemme nyt (/edelleen) hankkimassa kakkosautoa ja olen kiinnostunut normaali Stilosta mielellään vähintään 1.6 ja mielellään ilmastoinnilla. Auto on hyvän näköinen, hyvin varusteltu ja hinnat alkaa olemaan oikealla tasolla. Aikaisemmin harkitsin Bravoa tai Bravaa mutta Stilon hinta alkaan parhaimmillaan olemaan lähes samalla tasolla.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Noissa ensimmäisissä Stiloissa oli pahemman luokan sähkövikoja johtuen viallisista johtosarjoista, mutta nämä lienee jo kaikki vaihdettu takuuna. Samoin laatikoissa oli joku tyyppivika, joka myöhemmissä vuosimalleissa on korjattu, joten tarkkana senkin kanssa. Etuvalojen polttimot on legendaarisen hankalia vaihtaa, mutta jostain tuolta fiatforumilta löytyy kyllä ohjeet, kuinka se onnistuu ilman puolen keulan purkua. Helmat voi olla ruvella, jos ei ole etuläppiä.

Vastaa Viestiin