Mikä coilover alustasarja 156 V6:n?
Valvoja: Moderators
Mikä coilover alustasarja 156 V6:n?
Onko kenelläkään kokemuksia noista bilsteinin sport (madalluksille 0-30mm) tai sprint (madalluksille 30-60mm) tarkoitetuista iskareista?
Ja mitä jousia olette nuiden iskarien kavereina käyttänyt?
Itsellä olisi tarkoitus hommata H&R - jouset ja Bilsteinin sprint iskarit.
H&R:n jousista olen kuullut vain hyvää palautetta, ovat kuulemma laadukkaat.
Kokemukset alustan ominaisuuksista olisi kiva tietää ennen ostoa...
Haluaisin vähän pehmeämmän alustan jolla voi ajella jo kuoppateillä ja hidastetössyistä vähän ripemmin.
Onko jollakin tiedossa halvempaa paikkaa tilata kuin alfisti.net?
Ja mitä jousia olette nuiden iskarien kavereina käyttänyt?
Itsellä olisi tarkoitus hommata H&R - jouset ja Bilsteinin sprint iskarit.
H&R:n jousista olen kuullut vain hyvää palautetta, ovat kuulemma laadukkaat.
Kokemukset alustan ominaisuuksista olisi kiva tietää ennen ostoa...
Haluaisin vähän pehmeämmän alustan jolla voi ajella jo kuoppateillä ja hidastetössyistä vähän ripemmin.
Onko jollakin tiedossa halvempaa paikkaa tilata kuin alfisti.net?
Viimeksi muokannut dimmu, 15 Huhti 2007, 17:06. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Niin.. mulla on Bilstein sprintit ja intraxin jouset-45/35mm. ja en voi muuta kun kehua kokonaisuutta! ei oo mikään kivireki ja mutkiin voi mennä suunnilleen niin kovaa kun sielu sietää varmaan joillain toisilla jousilla
olis vielä jämäkämpi.. mut noi kyl toimii hyvin yhteen ainakin tessussa, V6.ssa tosin painavampi keula. mä sain parhaan tarjouksen; www.drw.fi
jos en väärin muista niin 620e oli kierros!
edit; nimim. ghostilla on noi sportit, ja mulla ja ghostilla 2 parasta kierrosaikaa alfacupissa apparalla 156.lla pl hanun gta.lla ajama hitusen kovempi aika.. eli kertoisko jotain myös alustasta
olis vielä jämäkämpi.. mut noi kyl toimii hyvin yhteen ainakin tessussa, V6.ssa tosin painavampi keula. mä sain parhaan tarjouksen; www.drw.fi
jos en väärin muista niin 620e oli kierros!
edit; nimim. ghostilla on noi sportit, ja mulla ja ghostilla 2 parasta kierrosaikaa alfacupissa apparalla 156.lla pl hanun gta.lla ajama hitusen kovempi aika.. eli kertoisko jotain myös alustasta
Viimeksi muokannut Camber, 10 Huhti 2007, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, voi hyvin ollakin. Konia on ainakin joskus saanut säädettävänä, Bilsu on tainnut aina olla ilman ulkopuolista säätöä ja vaatii jonkun gurun speksaamista jollei toiminta miellytä.Kurko kirjoitti: Eiköhän se ole muissakin iskareissa sama homma.. ainakaan alfisti.netissä ei
mitenkään määritellä TS vai V6 tilatessa ei Bilsteinissä eikä Konissa..
Iskarit pitäis varmaan laittaa tohon omaan autoonkin, ehkä jousetkin. Pitää nyt tutkia mitä vaihtoehtoja on tarjolla
Laitoin tänään H&R:n jouset tilaukseen, toivottavasti auton meno muuttuu
Ei kellään olisi kokemuksia nuista jousista mihin tahansa autoon, saisi vähän ennakko fiilistelyjä ennen viikonlopun asennusta
Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin myydä nuo Supersportin iskarit edullisesti.
En uskalla ennemmin tilata bilsteinejä kun saan jonkun lupautumaan ostamaan nuo pois. Iskarit on asennettu 24.02.2007 ja niillä on ajettu vaivaiset 2000km, eli käytännössä kuin uudet.
Ilmeisesti käyvät 147,156 ja GT ellen väärin muista, joku korjatkoon jos väärässä??
Ei kellään olisi kokemuksia nuista jousista mihin tahansa autoon, saisi vähän ennakko fiilistelyjä ennen viikonlopun asennusta
Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin myydä nuo Supersportin iskarit edullisesti.
En uskalla ennemmin tilata bilsteinejä kun saan jonkun lupautumaan ostamaan nuo pois. Iskarit on asennettu 24.02.2007 ja niillä on ajettu vaivaiset 2000km, eli käytännössä kuin uudet.
Ilmeisesti käyvät 147,156 ja GT ellen väärin muista, joku korjatkoon jos väärässä??
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Aika kovat on Bilsteinit edelleen, noin 35tkm ajettu. Ei tarvitse varoa hidaste-, eikä routatöyssyjä ja oikeastaan tekisi mieli käydä hiekkatiellä vähän "hyppyyttämässä"... On ne mun melestä hyvät, vaikka Konit on varmasti mukavammat. Alfisti netistä Epezin kimppatilauksessa noin 620e kierros
Itse ostin ne sportit, kun en keksinyt tarvetta sille lyhyemmälle männänvarrelle (= lyhyemmälle ulosjoustolle). Tietysti renkaanvaihto olisi ollut helpompaa... Jousina Eibachit.
Itse ostin ne sportit, kun en keksinyt tarvetta sille lyhyemmälle männänvarrelle (= lyhyemmälle ulosjoustolle). Tietysti renkaanvaihto olisi ollut helpompaa... Jousina Eibachit.
Mistäs päättelet että Konit mukavammat, luulempa vain ettei bilsteinejä parempia iskareita alle 800e saa?Ghost kirjoitti:On ne mun melestä hyvät, vaikka Konit on varmasti mukavammat.
Itse ostin ne sportit, kun en keksinyt tarvetta sille lyhyemmälle männänvarrelle (= lyhyemmälle ulosjoustolle). Tietysti renkaanvaihto olisi ollut helpompaa... Jousina Eibachit.
Eikös noi sportit ollu 0-30mm madallukselle ja sprint 30-60mm? Vai mitä nuo nyt meinaa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Bilsteineissa on aika järeä vaimennus myös sisään päin, siksi luulen Konien olevan "mukavammat", paremmuudesta ei ollut puhe, kyllä Bilsut hyvät ovat.dimmu kirjoitti: Mistäs päättelet että Konit mukavammat, luulempa vain ettei bilsteinejä parempia iskareita alle 800e saa?
Eikös noi sportit ollu 0-30mm madallukselle ja sprint 30-60mm? Vai mitä nuo nyt meinaa?
Kysyin jostain tuota sportin ja sprintin eroa ja sain vastaukseksi, että ero on männän varren pituudessa. Jos jousi on niin lyhyt, että se ei pysy paikoillaan vakio iskarin ulosjoustolla, niin silloin on hyvä syy käyttää sprinttiä. Alfan tapauksessa ainakin Eibachin jousta saa painaa kasaan reilusti jo vakio iskarilla, joten miksi turhaan rajoittaisin ulosjoustoa? Ja jos jostain syystä haluaisinkin laittaa vakio jouset, niin sportti käy, sprintti ei...
Ehkä tässä syy jäykkään sisäänjoustoon Paljonkos noi eibacit madaltaa? Luulempa että meno olisi mukavampaa noilla Sprinteillä?
BILSTEIN SPORT:
Sportti-iskareiden menevin malli, joka soveltuu myös auton alkuperäiseen jousitukseen.
Täydellisesti säädetty iskunvaimennin urheilulliseen ajoon.
BILSTEIN SPRINT:
Erityisesti madallettuihin autoihin suunniteltu iskunvaimennin, jossa on lyhennetty iskun pituus. Tarjoaa tarkan vaimennustuntuman ja urheilulliset ajo-ominaisuudet.
BILSTEIN SPORT:
Sportti-iskareiden menevin malli, joka soveltuu myös auton alkuperäiseen jousitukseen.
Täydellisesti säädetty iskunvaimennin urheilulliseen ajoon.
BILSTEIN SPRINT:
Erityisesti madallettuihin autoihin suunniteltu iskunvaimennin, jossa on lyhennetty iskun pituus. Tarjoaa tarkan vaimennustuntuman ja urheilulliset ajo-ominaisuudet.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Niin.. kyllähän noiden kahden iskarin kohdalla fakta on se että sport on tarkotettu lähinnä vakiojousille ja sprint madallusjousille, ja sehän ei tietenkään tarkota sitä ettei sportit toimis madallusjousien kans, "toimiihan" vakioiskaritkin, jos esim ghost ei usko niin soita vaikka tonne drw.n ja kysydimmu kirjoitti:Ehkä tässä syy jäykkään sisäänjoustoon Paljonkos noi eibacit madaltaa? Luulempa että meno olisi mukavampaa noilla Sprinteillä?
BILSTEIN SPORT:
Sportti-iskareiden menevin malli, joka soveltuu myös auton alkuperäiseen jousitukseen.
Täydellisesti säädetty iskunvaimennin urheilulliseen ajoon.
BILSTEIN SPRINT:
Erityisesti madallettuihin autoihin suunniteltu iskunvaimennin, jossa on lyhennetty iskun pituus. Tarjoaa tarkan vaimennustuntuman ja urheilulliset ajo-ominaisuudet.
Peruin tuon H&R jousitilauksen drw:ltä.
Laitoin alfisti shopista tilaukseen H&R jouset ja Bilsteinin sprint iskarit.
Nyt vaan odotellaan kärsimättömänä noiden saapumista, luulisi tuon jälkeen alustan olevan huippukunnossa arkiajolle...
Niinhän se oli että Bilstein on iskarien kuningas ja H&R jousien keisari
Laitoin alfisti shopista tilaukseen H&R jouset ja Bilsteinin sprint iskarit.
Nyt vaan odotellaan kärsimättömänä noiden saapumista, luulisi tuon jälkeen alustan olevan huippukunnossa arkiajolle...
Niinhän se oli että Bilstein on iskarien kuningas ja H&R jousien keisari
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Jep drw:llä oli iskarit 658€ ja jouset 245€ ja alfistissa vähän halvemmat.
Ja drw:llä ei ollut hyllyssä noita Bilsteinejä eikä maahantuojallakaan, olisi kuulemma menny tehdastilaukseen n.1-2kk.
Toivotaan että alfisti shopissa olisi varastossa noita iskareita
Ja drw:llä ei ollut hyllyssä noita Bilsteinejä eikä maahantuojallakaan, olisi kuulemma menny tehdastilaukseen n.1-2kk.
Toivotaan että alfisti shopissa olisi varastossa noita iskareita
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Kysytään nyt tähän samaan ketjuun kokemuksia noista Eibachin kallistuksenvakaajista: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1107.html
Ei ainkaan haulla löytynyt noista mitään.
Että onko noi hintansa arvoiset vai jättääkkö kauppaan , ellei vaikutuksessa suurta eroa?
Ei ainkaan haulla löytynyt noista mitään.
Että onko noi hintansa arvoiset vai jättääkkö kauppaan , ellei vaikutuksessa suurta eroa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Ei ole kokemusta, mutta on aikomus laittaa/laitatuttaa sellaiset jossakin vaiheessa. Kyseleppä Runelta se tietää sen vakaajakitin niksit/salat. Ne yhdistettynä laadukkailla iskareilla/jousilla niin voittamaton peli radalla. Ei nimittäin kallistele samalla lailla kuin vakiosysteemillä ja voi mutkiin ajaa entistä kovemmin, jos uskallusta riittää. Ei pelkät pumput ja jouset vielä riitä, jos olet rakentamassa kovaa menijää radalle.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Itse kokeilisin ensin uusilla jousilla ja iskareilla. Voi tulla ihan hyväkin, vaikka olen edelleen sitä mieltä, ettei samat iskarit samoilla säädöillä voi täydellisesti sopia sekä ts:ään että v6.een. V6:n etujousien kantavuus on n 100kg enemmän. Varmasti siitä tulee hyvä noillakin, mutta voisi tulla vielä parempi mikäli iskarit olisi sovitettu juuri noille jousille.
Jäykät vakaajat tekee autosta vaarallisen ajaa, koska pidon loppuessa se tapahtuu todella nopeasti. Hitaissa mutkissa sisäpyörä sutii tyhjää ellei lukkoa ole.
Jäykät vakaajat tekee autosta vaarallisen ajaa, koska pidon loppuessa se tapahtuu todella nopeasti. Hitaissa mutkissa sisäpyörä sutii tyhjää ellei lukkoa ole.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Kallistuksenvakaaja vähentää tehokkaasti kallistumista kytkemällä eri puolen jouset toisiinsa, jos toinen painuu sisemmäksi, vakaaja vääntää myös toisen sisemmäksi joten se jäykistää ulkokarteen puoleista jousta kaarteessa. Taka-akselin kallistuksenvakaaja vähentää puskemista (parantaa etupään pitoa ja huonotaa takapään pitoa), vastaavasti etupään vakaaja vähentää yliohjautuvuutta (parantaa takapään pitoa ja huonontaa etupään pitoa). Nyrkkisääntö pätee vain tilanteissa joissa renkaiden asento rataan nähden pysyy oikeana joustoliikkeestä riippumatta.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Jos jollakin on vielä kokemuksia nuista iskareista ja mahdollisesti nuista jousistakin, niin olisin kiitollinen.
Kun tuota nettiä selaa, niin kaikenmaailman keskustelupalstoilta lukee semmoisia asioita joita ei olisi pitänyt lukea, kun niihin ei ole luottamista, mutta jospa se onkin totta
Esim bilsteinejä on haukuttu kovaksi iskariksi, tosin ei 156:n alfaan mutta joihinkin muihin autoihin, mutta miten 156: laita? Eli voiko ajella epätasaisuuksilla niin, ettei tarvi väistellä kaiken maailman monttuja ja kuunnella sitä ikävää rämisevää paukutus ääntä mitä pintakovuus tekee ja perse hyppii penkillä edestakaisin?
Tosin jousetkin tuohon tekijään vaikuttavat kanssa...
Mikäli bilsteinit on ihan ok, niin sitten jäin miettimään H&R ja Eibach jousien välillä, että kummatko niistä kannattaisi laittaa mukavan ja ei pintakovan alustan suhteen vai ovatko molemmat niin tasavertaisia että ihan sama kummat laittaa?
Kun tuota nettiä selaa, niin kaikenmaailman keskustelupalstoilta lukee semmoisia asioita joita ei olisi pitänyt lukea, kun niihin ei ole luottamista, mutta jospa se onkin totta
Esim bilsteinejä on haukuttu kovaksi iskariksi, tosin ei 156:n alfaan mutta joihinkin muihin autoihin, mutta miten 156: laita? Eli voiko ajella epätasaisuuksilla niin, ettei tarvi väistellä kaiken maailman monttuja ja kuunnella sitä ikävää rämisevää paukutus ääntä mitä pintakovuus tekee ja perse hyppii penkillä edestakaisin?
Tosin jousetkin tuohon tekijään vaikuttavat kanssa...
Mikäli bilsteinit on ihan ok, niin sitten jäin miettimään H&R ja Eibach jousien välillä, että kummatko niistä kannattaisi laittaa mukavan ja ei pintakovan alustan suhteen vai ovatko molemmat niin tasavertaisia että ihan sama kummat laittaa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Kokemuksia ei ole Bilsteinistä, mutta tulipa mieleen vaan eräs auto jossa oli vastaavanlainen satsi niin kyllä se oli kuin kivireki ja kyllä jäi aika epämiellyttävä olo siitä reissusta. Ei minusta sellaiset sarjat jotka on kisaamista varten tehty sovi normaaliajoon hyvin ja kun nämä suomen tiet ovat sellaista mukeltamista jo muutenkin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Niin kun mä sanoin ei oo ainakaan toi mun yhdistelmä todellakaan pintakova!! Ja on myös muut todennu saman. Tietty rengastus vaikuttaa myös paljon, esim noilla 225/40/18" renkailla on jonkin verran kovempi kun 215/45/17" oli. Ja mä kyllä suunnilleen tiedän mistä puhun koska ei oo todellakaan ihan ensimmäinen auto mihin noita alustasarjoja on tullu laitettua
Vähän samaa heittäsin kun tohon vaihdelaatikkoöljy keskusteluun... Eli miksi ottaa alustankaan suhteen riskiä kun vaimennussäädöillä olevan todella hyvän saa siihen 850 euroon? tuota eri osien yhdistelyä en ole ikinä tajunnut. Kuten en sitäkään miksi perän pitää olla 2 senttiä ylempänä kun keulan? Eikös kuhmossa 80 luvun lopulla viimeks sitä harrastettu?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
No pakkohan niitä eri osia on yhdistellä jos haluaa parasta mahdollista ei säädettävää alustaa. Bilsteinilta kun tahtoo olla kiven alla jouset Alfaan, enkä ole Bilsteinin jousista edes kuullut kokemuksia. Onkohan sitten asianlaita niin, että osaavat tehdä huippuiskarit, mutta jouset ovat sitten hanurista vai miksiköhän niiden kanssa aina otetaan eri jouset? Itse ainakin haluan tasaisen madalluksen, en mitään perä ylhäällä kauhistusta!Silvio kirjoitti:Vähän samaa heittäsin kun tohon vaihdelaatikkoöljy keskusteluun... Eli miksi ottaa alustankaan suhteen riskiä kun vaimennussäädöillä olevan todella hyvän saa siihen 850 euroon? tuota eri osien yhdistelyä en ole ikinä tajunnut. Kuten en sitäkään miksi perän pitää olla 2 senttiä ylempänä kun keulan? Eikös kuhmossa 80 luvun lopulla viimeks sitä harrastettu?
En edes tiedä saako bilsteinin jousia ylipäätään 156:lle, että rajoittuuko se vain korkeussäädettävään sarjaan jos haluaa Bilsun jousetkin?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Muovataan taas otsikkoa ni ei tarvi uutta aihetta perustaa.
Eli nyt kaipaan pikaisia kokemuksia noista korkeussäädettävistä seteistä 156:n TS:kin käy, mutta mieluiten V6:n.
Täällä olisi 3 vaihtoehtoa mistä valita alle 1100€: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
KW/Novitec Coilover Suspension Kit 989€
Bilstein Coilover Suspension Kit B14 PSS 1099€
Eibach Pro-Street-S Sports Coilover Suspension Kit 829€
Onko kokemuksia kys. sarjoista? Eniten kaipaan normaaliin maantieajoon tarkoitettua, ei pintakovaa alustaa.
Eli nyt kaipaan pikaisia kokemuksia noista korkeussäädettävistä seteistä 156:n TS:kin käy, mutta mieluiten V6:n.
Täällä olisi 3 vaihtoehtoa mistä valita alle 1100€: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html
KW/Novitec Coilover Suspension Kit 989€
Bilstein Coilover Suspension Kit B14 PSS 1099€
Eibach Pro-Street-S Sports Coilover Suspension Kit 829€
Onko kokemuksia kys. sarjoista? Eniten kaipaan normaaliin maantieajoon tarkoitettua, ei pintakovaa alustaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Mun käsitys on se, että mikäli v6-koneista madaltaa ja haluaa pitää kurissa ton heijaavan keulan jousituksesta tulee väkisinkin aika kova. Raskaskeulaisessa madalletussa autossa ei voi olla progressiivisia etujousia, jos on niin joustovara yksinkertaisesti loppuu kesken. Iskareissa pitää olla riittävästi puristusvaimennusta, muuten keula sukeltaa niissä pateissa.
Kyllä näin on, mutta ei sitä pinnassa sitä jäykkyyttä tarvi jonka seurauksena on epämukava alusta (pintakova)Gasolina kirjoitti:Mun käsitys on se, että mikäli v6-koneista madaltaa ja haluaa pitää kurissa ton heijaavan keulan jousituksesta tulee väkisinkin aika kova. Raskaskeulaisessa madalletussa autossa ei voi olla progressiivisia etujousia, jos on niin joustovara yksinkertaisesti loppuu kesken. Iskareissa pitää olla riittävästi puristusvaimennusta, muuten keula sukeltaa niissä pateissa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!