Olipas päivä, oli pakko käydä kirkonkylällä Helsingissä ja kaasuvaijeri alkoi hirttää kiinni... Tasakaasulla mentiin, vauhtia säädeltiin jarrulla ja vaihteilla, liikennevaloissa virrat pois... No hengissä selvittiin vaikka paluumatkalla piti hälyyttää toinen auto hakemaan matkustajat kun rupesi tuntumaan ettei ole kovin turvallista.
Alkuunsa vaijeri palautti kun polkaisi reippaammin kaasua, mutta aivan koti nurkilla ei sitten palauttanutkaan vaan kierrokset pommppas punaviivalle ja joutui liikennetilanteesta johtuen heittämään viitosen silmään ja jarrutellen ajaa tien sivuun. No siinä sitten rupesi käry nousemaan konepellin alta ja sen jälkeen tyhjäkäynti seilasi n. 500-2000 kierroksen väillä (pomppaa 2 tuhanteen, hiljenee miltei sammuksiin 500 kierrokseen ja jälleen pomppaa kahteen tonniin). Jokuhan sieltä kärähti kunnolla kun oikein konepellin raoista tuli savua
Nilkutin vielä kotiin ja annoin tunteiden sekä auton jäähtyä muutaman tunnin ja kävin kokeilemassa. tyhjäkäynti seilaa nyt n. 900-1200 välillä muuten tuntuu ihan hyvältä...
Elikkäs mikä meni paskaksi???
164 käyntiproblem
Valvoja: Moderators
164 käyntiproblem
Renault Laguna 1999, Punto 55 1996
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Mulla hirtti 164 TS:n kaasuvaijeri aikanaan. Oli rispautunut ja vaijerin pätkät sitten tukkivatkin vaijerin liikkumisen. Moottoritiellä pumppailin auton jarrulla pari kilometriä eteenpäin seuraavaan liittymään ja soitin hinausauton. Avasin nokkapellin ja käry oli karmea. En tiedä mistä käry tuli, mutta mitään ongelmia ei käyntiin tullut.
Re: 164 käyntiproblem
Miltäs näytti konehuoneessa ?Profil kirjoitti:Elikkäs mikä meni paskaksi???