Mikä coilover alustasarja 156 V6:n?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Mikä coilover alustasarja 156 V6:n?

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Onko kenelläkään kokemuksia noista bilsteinin sport (madalluksille 0-30mm) tai sprint (madalluksille 30-60mm) tarkoitetuista iskareista?

Ja mitä jousia olette nuiden iskarien kavereina käyttänyt?

Itsellä olisi tarkoitus hommata H&R - jouset ja Bilsteinin sprint iskarit.
H&R:n jousista olen kuullut vain hyvää palautetta, ovat kuulemma laadukkaat.

Kokemukset alustan ominaisuuksista olisi kiva tietää ennen ostoa...
Haluaisin vähän pehmeämmän alustan jolla voi ajella jo kuoppateillä ja hidastetössyistä vähän ripemmin.

Onko jollakin tiedossa halvempaa paikkaa tilata kuin alfisti.net?
Viimeksi muokannut dimmu, 15 Huhti 2007, 17:06. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Niin.. mulla on Bilstein sprintit ja intraxin jouset-45/35mm. ja en voi muuta kun kehua kokonaisuutta! ei oo mikään kivireki ja mutkiin voi mennä suunnilleen niin kovaa kun sielu sietää :wink: varmaan joillain toisilla jousilla
olis vielä jämäkämpi.. mut noi kyl toimii hyvin yhteen ainakin tessussa, V6.ssa tosin painavampi keula. mä sain parhaan tarjouksen; www.drw.fi
jos en väärin muista niin 620e oli kierros!
edit; nimim. ghostilla on noi sportit, ja mulla ja ghostilla 2 parasta kierrosaikaa alfacupissa apparalla 156.lla pl hanun gta.lla ajama hitusen kovempi aika.. eli kertoisko jotain myös alustasta :roll:
Viimeksi muokannut Camber, 10 Huhti 2007, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ajattelin ensin tilata noiden supersporttien kaveriksi H&R jouset ja katsoa mikä on alustan kovuuden tilanne sen jälkeen...

Nuita H&R jousia on kehuttu laadukkaiksi jousiksi pehmeydeltään ja kantavuudeltaan ja hintakin on sitä luokkaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Onko noissa Bilsteineissä (sport/sprint) säädettävä paluuvaimennus vai tuleeko v6:seen ja ts:ään iskari eri säädöin?

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Gasolina kirjoitti:Onko noissa Bilsteineissä (sport/sprint) säädettävä paluuvaimennus vai tuleeko v6:seen ja ts:ään iskari eri säädöin?
Ei ole säädettävää paluuvaimennusta, ja epäilen että on sama iskari TS&V6

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^ v6:een olis sitten joko toinen iskari ehkä parempi.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Gasolina kirjoitti:^ v6:een olis sitten joko toinen iskari ehkä parempi.
Eiköhän se ole muissakin iskareissa sama homma.. ainakaan alfisti.netissä ei
mitenkään määritellä TS vai V6 tilatessa ei Bilsteinissä eikä Konissa..

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

mulla olis keltaisten konien kaverina tulleet jouset tarpeettomana, tarjouksia otetaan vastaan :wink: valmistajaa en tiedä, jos joku tietää ni vois kertoa!!!

siniset ovat väriltään ja aivan uudet käyttämättömät -40mm madaltavat!!!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kurko kirjoitti: Eiköhän se ole muissakin iskareissa sama homma.. ainakaan alfisti.netissä ei
mitenkään määritellä TS vai V6 tilatessa ei Bilsteinissä eikä Konissa..
Joo, voi hyvin ollakin. Konia on ainakin joskus saanut säädettävänä, Bilsu on tainnut aina olla ilman ulkopuolista säätöä ja vaatii jonkun gurun speksaamista jollei toiminta miellytä.

Iskarit pitäis varmaan laittaa tohon omaan autoonkin, ehkä jousetkin. Pitää nyt tutkia mitä vaihtoehtoja on tarjolla

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Toinen auto (166 TS) mutta sen verran voisin sanoa että Sprintit toimi aluksi tosi jämäkästi mutta menettivät parhaan teränsä yllättävän pian, 20-30 tkm sisällä selvä muutos. !56:n yhteydessä ei tarvi tietenkään olla näin.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Laitoin tänään H&R:n jouset tilaukseen, toivottavasti auton meno muuttuu :wink:
Ei kellään olisi kokemuksia nuista jousista mihin tahansa autoon, saisi vähän ennakko fiilistelyjä ennen viikonlopun asennusta :mrgreen:

Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin myydä nuo Supersportin iskarit edullisesti.
En uskalla ennemmin tilata bilsteinejä kun saan jonkun lupautumaan ostamaan nuo pois. Iskarit on asennettu 24.02.2007 ja niillä on ajettu vaivaiset 2000km, eli käytännössä kuin uudet.
Ilmeisesti käyvät 147,156 ja GT ellen väärin muista, joku korjatkoon jos väärässä??
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Aika kovat on Bilsteinit edelleen, noin 35tkm ajettu. Ei tarvitse varoa hidaste-, eikä routatöyssyjä ja oikeastaan tekisi mieli käydä hiekkatiellä vähän "hyppyyttämässä"... On ne mun melestä hyvät, vaikka Konit on varmasti mukavammat. Alfisti netistä Epezin kimppatilauksessa noin 620e kierros

Itse ostin ne sportit, kun en keksinyt tarvetta sille lyhyemmälle männänvarrelle (= lyhyemmälle ulosjoustolle). Tietysti renkaanvaihto olisi ollut helpompaa... Jousina Eibachit.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ghost kirjoitti:On ne mun melestä hyvät, vaikka Konit on varmasti mukavammat.

Itse ostin ne sportit, kun en keksinyt tarvetta sille lyhyemmälle männänvarrelle (= lyhyemmälle ulosjoustolle). Tietysti renkaanvaihto olisi ollut helpompaa... Jousina Eibachit.
Mistäs päättelet että Konit mukavammat, luulempa vain ettei bilsteinejä parempia iskareita alle 800e saa?

Eikös noi sportit ollu 0-30mm madallukselle ja sprint 30-60mm? Vai mitä nuo nyt meinaa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

dimmu kirjoitti: Mistäs päättelet että Konit mukavammat, luulempa vain ettei bilsteinejä parempia iskareita alle 800e saa?

Eikös noi sportit ollu 0-30mm madallukselle ja sprint 30-60mm? Vai mitä nuo nyt meinaa?
Bilsteineissa on aika järeä vaimennus myös sisään päin, siksi luulen Konien olevan "mukavammat", paremmuudesta ei ollut puhe, kyllä Bilsut hyvät ovat.

Kysyin jostain tuota sportin ja sprintin eroa ja sain vastaukseksi, että ero on männän varren pituudessa. Jos jousi on niin lyhyt, että se ei pysy paikoillaan vakio iskarin ulosjoustolla, niin silloin on hyvä syy käyttää sprinttiä. Alfan tapauksessa ainakin Eibachin jousta saa painaa kasaan reilusti jo vakio iskarilla, joten miksi turhaan rajoittaisin ulosjoustoa? Ja jos jostain syystä haluaisinkin laittaa vakio jouset, niin sportti käy, sprintti ei...

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ehkä tässä syy jäykkään sisäänjoustoon ;) Paljonkos noi eibacit madaltaa? Luulempa että meno olisi mukavampaa noilla Sprinteillä?

BILSTEIN SPORT:

Sportti-iskareiden menevin malli, joka soveltuu myös auton alkuperäiseen jousitukseen.
Täydellisesti säädetty iskunvaimennin urheilulliseen ajoon.

BILSTEIN SPRINT:

Erityisesti madallettuihin autoihin suunniteltu iskunvaimennin, jossa on lyhennetty iskun pituus. Tarjoaa tarkan vaimennustuntuman ja urheilulliset ajo-ominaisuudet.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

dimmu kirjoitti: Ei kellään olisi kokemuksia nuista jousista mihin tahansa autoon, saisi vähän ennakko fiilistelyjä ennen viikonlopun asennusta :mrgreen:
H&R jousia ovat ainakin Bemareissa käyttäneet paljon ja kehuja ovat saaneet. Tuskin nuo ihan huono hankinta oli :wink:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

dimmu kirjoitti:Ehkä tässä syy jäykkään sisäänjoustoon ;) Paljonkos noi eibacit madaltaa? Luulempa että meno olisi mukavampaa noilla Sprinteillä?

BILSTEIN SPORT:

Sportti-iskareiden menevin malli, joka soveltuu myös auton alkuperäiseen jousitukseen.
Täydellisesti säädetty iskunvaimennin urheilulliseen ajoon.

BILSTEIN SPRINT:

Erityisesti madallettuihin autoihin suunniteltu iskunvaimennin, jossa on lyhennetty iskun pituus. Tarjoaa tarkan vaimennustuntuman ja urheilulliset ajo-ominaisuudet.
Niin.. kyllähän noiden kahden iskarin kohdalla fakta on se että sport on tarkotettu lähinnä vakiojousille ja sprint madallusjousille, ja sehän ei tietenkään tarkota sitä ettei sportit toimis madallusjousien kans, "toimiihan" vakioiskaritkin, jos esim ghost ei usko niin soita vaikka tonne drw.n ja kysy :wink:

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Joo... ei ole tarkoitus väitellä. Kukin tekee valintansa omilla perusteillaan. :silent:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Peruin tuon H&R jousitilauksen drw:ltä.
Laitoin alfisti shopista tilaukseen H&R jouset ja Bilsteinin sprint iskarit.

Nyt vaan odotellaan kärsimättömänä noiden saapumista, luulisi tuon jälkeen alustan olevan huippukunnossa arkiajolle...

Niinhän se oli että Bilstein on iskarien kuningas ja H&R jousien keisari ;)
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Hyvä siitä varmasti tulee!! oliko drw.llä kalliimmat? mä sain omat iskarit selkeesti halvemmalla drw.ltä kun alfisti.netistä.
Laita sit aikanaan kuvia kehiin että näkee kuin matala on noilla jousilla :wink:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Jep drw:llä oli iskarit 658€ ja jouset 245€ ja alfistissa vähän halvemmat.
Ja drw:llä ei ollut hyllyssä noita Bilsteinejä eikä maahantuojallakaan, olisi kuulemma menny tehdastilaukseen n.1-2kk.
Toivotaan että alfisti shopissa olisi varastossa noita iskareita :)
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Kysytään nyt tähän samaan ketjuun kokemuksia noista Eibachin kallistuksenvakaajista: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1107.html

Ei ainkaan haulla löytynyt noista mitään.
Että onko noi hintansa arvoiset vai jättääkkö kauppaan , ellei vaikutuksessa suurta eroa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Ei ole kokemusta, mutta on aikomus laittaa/laitatuttaa sellaiset jossakin vaiheessa. Kyseleppä Runelta se tietää sen vakaajakitin niksit/salat. Ne yhdistettynä laadukkailla iskareilla/jousilla niin voittamaton peli radalla. Ei nimittäin kallistele samalla lailla kuin vakiosysteemillä ja voi mutkiin ajaa entistä kovemmin, jos uskallusta riittää. Ei pelkät pumput ja jouset vielä riitä, jos olet rakentamassa kovaa menijää radalle.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Itse kokeilisin ensin uusilla jousilla ja iskareilla. Voi tulla ihan hyväkin, vaikka olen edelleen sitä mieltä, ettei samat iskarit samoilla säädöillä voi täydellisesti sopia sekä ts:ään että v6.een. V6:n etujousien kantavuus on n 100kg enemmän. Varmasti siitä tulee hyvä noillakin, mutta voisi tulla vielä parempi mikäli iskarit olisi sovitettu juuri noille jousille.

Jäykät vakaajat tekee autosta vaarallisen ajaa, koska pidon loppuessa se tapahtuu todella nopeasti. Hitaissa mutkissa sisäpyörä sutii tyhjää ellei lukkoa ole.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Komppaan edellistä. Tiettyyn rajaan saakka kivaa. Sitten voikin olla nopeat refleksit tarpeen. Riippuu tietenkin kuinkapaljon jäykemmät ne on. Pidon puolesta hitaammissa mutkissa pitäisi kai poistaa tai vaihtaa etuvakaaja pehmeämpään kun etuvetoisesta kyse.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kallistuksenvakaaja vähentää tehokkaasti kallistumista kytkemällä eri puolen jouset toisiinsa, jos toinen painuu sisemmäksi, vakaaja vääntää myös toisen sisemmäksi joten se jäykistää ulkokarteen puoleista jousta kaarteessa. Taka-akselin kallistuksenvakaaja vähentää puskemista (parantaa etupään pitoa ja huonotaa takapään pitoa), vastaavasti etupään vakaaja vähentää yliohjautuvuutta (parantaa takapään pitoa ja huonontaa etupään pitoa). Nyrkkisääntö pätee vain tilanteissa joissa renkaiden asento rataan nähden pysyy oikeana joustoliikkeestä riippumatta.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Saapi jäädä vielä nuo kallistuksen vakaajat kaupan hyllylle, kokeillaan ensi alkuun tuolla alusta setillä jospa siitä jopa olisi vihdoinkin johonkin. (kolmas alusta sarja) ;)
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Jos jollakin on vielä kokemuksia nuista iskareista ja mahdollisesti nuista jousistakin, niin olisin kiitollinen.

Kun tuota nettiä selaa, niin kaikenmaailman keskustelupalstoilta lukee semmoisia asioita joita ei olisi pitänyt lukea, kun niihin ei ole luottamista, mutta jospa se onkin totta :-D

Esim bilsteinejä on haukuttu kovaksi iskariksi, tosin ei 156:n alfaan mutta joihinkin muihin autoihin, mutta miten 156: laita? Eli voiko ajella epätasaisuuksilla niin, ettei tarvi väistellä kaiken maailman monttuja ja kuunnella sitä ikävää rämisevää paukutus ääntä mitä pintakovuus tekee ja perse hyppii penkillä edestakaisin?
Tosin jousetkin tuohon tekijään vaikuttavat kanssa...

Mikäli bilsteinit on ihan ok, niin sitten jäin miettimään H&R ja Eibach jousien välillä, että kummatko niistä kannattaisi laittaa mukavan ja ei pintakovan alustan suhteen vai ovatko molemmat niin tasavertaisia että ihan sama kummat laittaa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kokemuksia ei ole Bilsteinistä, mutta tulipa mieleen vaan eräs auto jossa oli vastaavanlainen satsi niin kyllä se oli kuin kivireki ja kyllä jäi aika epämiellyttävä olo siitä reissusta. Ei minusta sellaiset sarjat jotka on kisaamista varten tehty sovi normaaliajoon hyvin ja kun nämä suomen tiet ovat sellaista mukeltamista jo muutenkin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Niin kun mä sanoin ei oo ainakaan toi mun yhdistelmä todellakaan pintakova!! Ja on myös muut todennu saman. Tietty rengastus vaikuttaa myös paljon, esim noilla 225/40/18" renkailla on jonkin verran kovempi kun 215/45/17" oli. Ja mä kyllä suunnilleen tiedän mistä puhun koska ei oo todellakaan ihan ensimmäinen auto mihin noita alustasarjoja on tullu laitettua :wink:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Onko kellään kokemuksia noista Eibachin jousista kys. iskarien kanssa missä tahansa alfassa?
Ilmeisesti kellään ei ole H&R jousista kokemuksia 156:ssa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vähän samaa heittäsin kun tohon vaihdelaatikkoöljy keskusteluun... Eli miksi ottaa alustankaan suhteen riskiä kun vaimennussäädöillä olevan todella hyvän saa siihen 850 euroon? tuota eri osien yhdistelyä en ole ikinä tajunnut. :shock: Kuten en sitäkään miksi perän pitää olla 2 senttiä ylempänä kun keulan? Eikös kuhmossa 80 luvun lopulla viimeks sitä harrastettu? :lol:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Silvio kirjoitti:Vähän samaa heittäsin kun tohon vaihdelaatikkoöljy keskusteluun... Eli miksi ottaa alustankaan suhteen riskiä kun vaimennussäädöillä olevan todella hyvän saa siihen 850 euroon? tuota eri osien yhdistelyä en ole ikinä tajunnut. :shock: Kuten en sitäkään miksi perän pitää olla 2 senttiä ylempänä kun keulan? Eikös kuhmossa 80 luvun lopulla viimeks sitä harrastettu? :lol:
No pakkohan niitä eri osia on yhdistellä jos haluaa parasta mahdollista ei säädettävää alustaa. Bilsteinilta kun tahtoo olla kiven alla jouset Alfaan, enkä ole Bilsteinin jousista edes kuullut kokemuksia. Onkohan sitten asianlaita niin, että osaavat tehdä huippuiskarit, mutta jouset ovat sitten hanurista vai miksiköhän niiden kanssa aina otetaan eri jouset? Itse ainakin haluan tasaisen madalluksen, en mitään perä ylhäällä kauhistusta!

En edes tiedä saako bilsteinin jousia ylipäätään 156:lle, että rajoittuuko se vain korkeussäädettävään sarjaan jos haluaa Bilsun jousetkin?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Muovataan taas otsikkoa ni ei tarvi uutta aihetta perustaa.

Eli nyt kaipaan pikaisia kokemuksia noista korkeussäädettävistä seteistä 156:n TS:kin käy, mutta mieluiten V6:n.

Täällä olisi 3 vaihtoehtoa mistä valita alle 1100€: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html

KW/Novitec Coilover Suspension Kit 989€
Bilstein Coilover Suspension Kit B14 PSS 1099€
Eibach Pro-Street-S Sports Coilover Suspension Kit 829€

Onko kokemuksia kys. sarjoista? Eniten kaipaan normaaliin maantieajoon tarkoitettua, ei pintakovaa alustaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mun käsitys on se, että mikäli v6-koneista madaltaa ja haluaa pitää kurissa ton heijaavan keulan jousituksesta tulee väkisinkin aika kova. Raskaskeulaisessa madalletussa autossa ei voi olla progressiivisia etujousia, jos on niin joustovara yksinkertaisesti loppuu kesken. Iskareissa pitää olla riittävästi puristusvaimennusta, muuten keula sukeltaa niissä pateissa.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Gasolina kirjoitti:Mun käsitys on se, että mikäli v6-koneista madaltaa ja haluaa pitää kurissa ton heijaavan keulan jousituksesta tulee väkisinkin aika kova. Raskaskeulaisessa madalletussa autossa ei voi olla progressiivisia etujousia, jos on niin joustovara yksinkertaisesti loppuu kesken. Iskareissa pitää olla riittävästi puristusvaimennusta, muuten keula sukeltaa niissä pateissa.
Kyllä näin on, mutta ei sitä pinnassa sitä jäykkyyttä tarvi jonka seurauksena on epämukava alusta (pintakova)
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^ Eipä tarvi ei. Tukivarsien liikerata antaa hiukan progressiota lineaarisilla jousillakin, mutta kuitenkin aina vähemmän mitä matalampi jousitus on. Silti ainakin tässä mun autossa(vakio jousitus) alusta on suorastaan huomattavan pintakova, ei siitä taida kokonaan eroon päästä.

Vastaa Viestiin