Öljynpaine 164 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Öljynpaine 164 TS

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Onko öljynpainemittarilla ja sen varoitusvalolla yhteinen anturi? Ja mistä löytyy?

Mulla kun nääs tahtoo olla mittarin mukaan öljynpaineet hukassa, mutta valo ei syty.. (pitäisi toimia). Kun kierroksia lisää niin viisarikin värähtää ylöspäin ja kylmänä paineet on paremmat.

Seuraava kysymys: Öljypumppu.. suosituksia mistä kannattaa hankkia ja mikä on "normaalihinta"? Entäs vaihtohomma, onko paha? Kaikenlaista on autoihin tullu tehtyä mutta ei vielä ikinä öljypumpun vaihtoa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä niillä erilliset anturit on, mittarilla semmoinen keltapassivoitu, sylinterin muotoinen möltti johon menee yksi johto ja valolla muistaakseni pienempi tökkeli. En kylläkään muista missä ne tuossa koneessa majailevat.
- Epäkelpokeräilijä -

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Lisäkysymys: Missä vaiheessa valon pitäisi syttyä? Kun mittari näyttää ihan nollaa pahimmillaan..

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Hukka kirjoitti:Lisäkysymys: Missä vaiheessa valon pitäisi syttyä? Kun mittari näyttää ihan nollaa pahimmillaan..
Valo syttyy vasta kun viisari on ihan nollassa.

Vaihtotyö on hankala, "kaikki" kilkkeet päädystä pois. En vaihtanut aikanaan itse, enkä enää muista uuden pumpun hintaa. Kallis oli.

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

ärrä kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Lisäkysymys: Missä vaiheessa valon pitäisi syttyä? Kun mittari näyttää ihan nollaa pahimmillaan..
Valo syttyy vasta kun viisari on ihan nollassa.
No, mulla näyttää viisari ihan nollaa.. mutta valo ei syty. Eli kannattaa kokeilla ensin jos vaikka mittarin anturissa ois vikaa.... mutta vielä kun sen jostain löytäisi :wink:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Hukka kirjoitti:Eli kannattaa kokeilla ensin jos vaikka mittarin anturissa ois vikaa.... mutta vielä kun sen jostain löytäisi :wink:
Mittarin anturi tais olla siinä kytkinkopan yläpuolella ja valon anturi pakosarjan alapuolella.

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Dänks!! Ja hulluja veikkauksia ja omia kokemuksia otetaan vastaan edelleen!

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Toivotaan halpaa koneremppaa.
Omassa hoitu anturin vaihdolla.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Oli joskus mittarin mukaan tyhjäkäynnillä paine lähes nollassa ja valo paloi... kierroksilla jotain kilinää moottorista kuului. Vika ei ollut antureissa eikä pumpussa vaan joku tulppa tai tappi oli irronnut ja öljy pääsi oikoteitä pitkin takaisin öljypohjaan, kuulemma. En muista tarkkaa syytä, on jo vuosia sitten tapahtunut. Korjaus ei ollut kallis.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Etköhän sen mittarin anturin löydä noilla ohjeilla, näkyy kyllä yläpuolelta kun vähän kurkkii koneen kuljettajan puolelta. Anturi löytyy kohtuuhinnalla motonetistä, joten sen vaihdolla kannattaa aloitella.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Anturi vaihtoon, itsellä tuli ainakin sillä kuntoon. Muistelisin että meni 3 ö-paineanturia 164:sen aikana. Ja isällä ainakin yksi. Eli taitaa kestää keskimäärin sen 150tkm. Tosin yksi meni varsin nopeasti kun alkoi vuotamaan, muut meni vaihtoon juuri sen takia että alkoi näyttämään liian vähän.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Lämpimänä tippuu mittarin mukaan öljynpaineet pariaatteessa nollille. Kylmänä paineet pysyy siellä 4bar:ssa (vai mikä asteikko nyt onkaan). Faija sano että sen nyt vois tehä että vaihtaa koneeseen mahdollisimman paljon noita laakereita, esim. kampiakseli. Mä kun en viitti mitään kallista kone remppaa tohon alkaa tekemään, katoin että kampiakselin laakerisarja maksais noin 70€ ja työt tehtäis sitten faijan kanssa.

Onko jotain muita hyviä vinkkejä mitä voisi kokeilla. Jotain mahdollisimman edullista tottakai.

Ja jos tohon kampiakseli juttuun löytyy jotain ohjeita niin plussaa ja paljon. Niin ja tietenkin koskien jotain muita laakereita mitkä vois vaikuttaa tohon öljynpaineeseen.
hevoinen

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

vaihda aluksi kuitenkin se öljynpainemittarin anturi..

mitkäs öljyt koneessa on ja kuinka pitkästi niillä on mahdollisesti ajettu?

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Koneessa on Teboil Extreme 10W-60 ja niillä on ajettu vajaa 2000km.

Mikäs näistä se anturi on:

ÖLJYNPAINEANTURI ALFA ROMEO 164
VAROITUSVALOLLE, jollei toisin mainita
164-2,0iTS ja 3,0iV6 --92 VALKEA/valolle (lepo=auki). . . . 37-0085 7.40 ???
164-2,0iTS ja 3,0iV6 92-- valolle (levossa kiinni). . . . . 37-0023 3.30 ???
164-2,0iTS ja 3,0iV6 MITTARILLE. . . . . . . . . . . . . . 37-0605 35.50 ???
hevoinen

Avatar
E.L.
Viestit: 149
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 13:15
Car(s): 155 Q4, 75 1.8T
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja E.L. »

Luulen ettei se mittarin anturi ole rikki, taitaa olla yleinen vaiva että koneen lämmetessä paineet laskee lähelle nollaa, ainakin parin 75 ts:n kokemuksella. Ei auttanu vaikka oli 10W-60 öljyt. Vaihdoin koko koneen mutta otin öljynpaineanturin vanhasta koneesta ja sen jälkeen paineet olikin kohdallaan. Kiertokankien laakerit tuli vaihdettua siihen vaihtokoneeseen, siitä selviää pelkällä öljypohjan irroituksella, käsittääkseni myös 164:ssä. Alhaisen öljynpaineen varoitusvalon voit testata sammuttamalla auton esimerkiksi päästämällä kytkin ylös jarru päällä ja merkkivalon pitäis syttyä kun kone sammuu. Se merkkivalo on ainakin mulla syttyny vasta silloin kun paineet on aivan nollassa eli joskus kuumalla koneella liikkeelle lähtiessä kun on kierrokset laskenu hieman.

Mutta jos nyt noista antureista pitää valita, niin tossahan lukee että mittarille on kallein anturi ja varoitusvalolle vuosimallin mukaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

164-2,0iTS ja 3,0iV6 MITTARILLE. . . . . . . . . . . . . . 37-0605 35.50 ???

elikkä vaihda tuo nyt heti alkuun. Ainakin nuo motonetin anturit (niinkuin varmaan moni muukin) on ihan kulutustavaraa.... minulla ovat kestäneet noin pari vuotta.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Kattelin tossa niin Motonetistä saa kiertokangen laakerisarjan hintaan 33,30€, eli ei paha alkuunkaan.

Jo on hinnat anturille, prkl. Ei kai siinä muukaan auta. Kuun lopulla pitäis lähteä mökille tolla niin ei olis kivaa jäädä tielle sillä, varsinkaan sen takia että kone leikkais kiinni.

Mä voisin nyt eka tehdä niin että pienellä viilalla vähän putsaan niitä anturien napoja jos siellä vaikka olis kosketus häikkää.
hevoinen

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Mä tiedän missä se öljynpaine valon anturi on, se yks napanen, mutta missä se mittarille oleva anturi on? Siinä valo anturin alla on joku kaks napanen anturi mutta kun otti piuhan irti niin mitään ei tapahtunu. Neuvokkaa tietämätöntä.
hevoinen

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:mittarilla semmoinen keltapassivoitu, sylinterin muotoinen möltti johon menee yksi johto
Etköhän sen mittarin anturin löydä noilla ohjeilla, näkyy kyllä yläpuolelta kun vähän kurkkii koneen kuljettajan puolelta.
Vähän tuolta ylempää topicia kopsattu.

Eli siis kun kurkkii siitä yläpuolelta moottorin kuljettajanpuolelta niin se on siinä vaihtoiston päällä olevan mustan muovi tötsän vieressä.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Okei sori lipsahti silmien ohi toi postaus. Eli toi "sylinterin muotoinen möltti" on se 35€(Motonet) anturi?
hevoinen

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Termostaatin puoleisella sivulla koneessa, tai siis kannessa takaosassa, kuparin/kullan värinen klöntti, johon tulee yksi johto.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ja tarkennuksena vielä että sijaitsee vaihteistonpuolipäädyssä konetta..

Avatar
FatTony
Viestit: 72
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

Onko tietoa missä 155 sijaitsee toi ölynpainemittarin anturi? On hieman samaa vikaa että 4 bar kylmänä ja lämmetessä putoo lähelle nollaa, kierroksia kun antaa niin kipuaa 2-4 baariin. Kattelin että motonetistä oli 35.5e hintaa, eli sama mikä oli tohon 164 3.0 v6. Villi veikkaus että ois samanlainen anturi?
Speed is a virtue

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

FatTony kirjoitti:Villi veikkaus että ois samanlainen anturi?
Eiköhän se ole sama, koneethan ovat veljeksiä. Eli jos tuuninkia tarvitset niin kolmilitrainen kattila pitäisi mennä heittämällä paikalleen eikä katsastussetäkään huomaa mitään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Ja tuon kolmelitraisen voi porauttaa 3.6 litraan asti, arvatkaas onko käynyt mielessä :-D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mokoma kirjoitti:Ja tuon kolmelitraisen voi porauttaa 3.6 litraan asti, arvatkaas onko käynyt mielessä :-D
eipäs voi porata :wink: noista mittarin antureista sen verran että omien havaintojen mukaan noiden nelipyttyisten ketjukoneiden, mukaan lukien ts ja 12V kutosten anturit näyttää olevan samoja.

Vastaa Viestiin