alfa 156 käyntihäiriöt??
Valvoja: Moderators
alfa 156 käyntihäiriöt??
viime viikolla alkoi alfa nikottelemaan pakkasilla. ja sama oire jatkuu vieläkin vaikka ei ole pakkasta..eli ei käy lämpimänä kun kolmella pytyllä..kylmänä kyllä käy kaikilla jonkun aikaa..onko tulppa sökönä vai missä vika??
Pari ensimmäistä ajatusta:
- Vettä/öljyä tulpankolossa?
- Vuotava kannentiiviste?
- Ruiskutussuutin tukossa?
Eikun suojamuovi irti, puolat irti ja tähystystä. Näkee ainakin vaivattomasti onko nestettä kertynyt. Putsaus onkin sitten työläämpi juttu... paineilma lienee helpoin tapa? Kannentiivisteen oireet taas saattavat näkyä jäähdytysnesteessä tai öljyssä. Puristuspaineiden mittaus jos ei vieläkään syytä löydy. Suuttimet voi puhdistuttaa tai vaihtaa kokeeksi pimeänä olevasta pytystä. Jos nimittäin kylmänä käy (rikastus päällä) mutta lämpimänä ei välttämättä bensaa tule riittävästi -> laiha seos eikä syty. Jollet tiedä mikä pytty ei toimi voit napata bensan suuttimen johdon irti yhdestä pytystä kerrallaan.
- Vettä/öljyä tulpankolossa?
- Vuotava kannentiiviste?
- Ruiskutussuutin tukossa?
Eikun suojamuovi irti, puolat irti ja tähystystä. Näkee ainakin vaivattomasti onko nestettä kertynyt. Putsaus onkin sitten työläämpi juttu... paineilma lienee helpoin tapa? Kannentiivisteen oireet taas saattavat näkyä jäähdytysnesteessä tai öljyssä. Puristuspaineiden mittaus jos ei vieläkään syytä löydy. Suuttimet voi puhdistuttaa tai vaihtaa kokeeksi pimeänä olevasta pytystä. Jos nimittäin kylmänä käy (rikastus päällä) mutta lämpimänä ei välttämättä bensaa tule riittävästi -> laiha seos eikä syty. Jollet tiedä mikä pytty ei toimi voit napata bensan suuttimen johdon irti yhdestä pytystä kerrallaan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
1-sylinterin tulppa
Kannattaa tosiaan katsoa 1-sylinerin tulpan kunto / kuinka paljon sen "poterossa" on vettä. Oma 2.0TS on tehnyt samanlaisen ilmiön kahdesti ja samasta syystä kummallakin kertaa. Itse imeytin veden pitkän tikun päähän kietomillani talouspaperinpalasilla
Huom... älä siis ota tulppaa pois ennenkuin oot kuivaillut tulpankolon!
Jos poterossa on vettä, niin todennäköisesti tulpan runko on hapettunut, mutta sen kyllä saa melko hyvään kuntoon puhdistamalla. Jos kuitenkin alkaa olemaan muutenkin tulppienvaihdon aika (100 000 km) niin tietysti samalla vaivallahan nekin vaihtaa.
Huom... älä siis ota tulppaa pois ennenkuin oot kuivaillut tulpankolon!
Jos poterossa on vettä, niin todennäköisesti tulpan runko on hapettunut, mutta sen kyllä saa melko hyvään kuntoon puhdistamalla. Jos kuitenkin alkaa olemaan muutenkin tulppienvaihdon aika (100 000 km) niin tietysti samalla vaivallahan nekin vaihtaa.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Ne tulpankolot on syviä ja jos vesi menee sisään, kuten kävi itselläni moottorinpesun yhteydessä niin ei tahdo kuivaa itsestään koska tulpanhattu estää haihtumista - ilmeisesti tehokkaammin kuin estää veden menon koloon.
Katalysaattori voi hajota jos ajelee juurikaan siten, että kaikki pytyt ei käy.
Katalysaattori voi hajota jos ajelee juurikaan siten, että kaikki pytyt ei käy.
MP
Voisiko tuo kosteus olla ongelmana, kun tuntuu että ala kierroksilla (2000-3000) on pientä tehon hävikkiä varsikin isoilla vaihteilla ajettaessa. ja tänään päivällä kävi niin, että ei löytynyt valoista lähdön jälkeen kierroksia ollenkaan. auto kyllä kävi tyhjäkäynnillä mutta ei ottanut hetkeen kierroksia kuin muutaman satasen. parikertaa polkastuani kunnolla pääsin taas liikenteeseen. vai olisiko se ilmamäärämittari???
156 2.0-16 TS
156 2.0-16 TS