164:sen madallus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Laaban kirjoitti:Joo elikkä pitää unohtaa se madaltaminen kun katsottiin niin en pääsis madaltamisen jälkeen koti pihasta pois, ilman naarmuja äänenvaimentimeen.
Itsellä on alla -30mm eibachit ja aikamoista röykkiötä ja kuoppaa olen mennyt eikä ole vielä kertaakaan ottanut kiinni.

Tuo 164 on vakiona sellanen maasturi että jos sitä tuollaiset 30mm madaltaa niin alkaa oleen maavaraltaan lähellä sellasta normaalia korkeutta.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Laaban kirjoitti:Joo elikkä pitää unohtaa se madaltaminen kun katsottiin niin en pääsis madaltamisen jälkeen koti pihasta pois, ilman naarmuja äänenvaimentimeen.
Niinkuin Epezi tossa jo sanoi niin on vakiona niin horokki että voi tolla Eibachin satsilla lässähtänyt vakio perä jopa nousta.
Näillä näkymin niin pitää hommata niihin tuleviin vanteisiin kanssa spacerit
Siltä vaikuttaa. Talvirenkaat olettaisin olevan 6" niin noi 7" ottaa taatusti kiinni vaikka olisikin ET muutaman millin pienempi.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Kattelin että ainakin Eibackilta löytyy mutta arvatenkin niissä pelkkä Eibach -merkki maksaa yli 50%, mutta aika laajalti että 10-60mm. Oiskohan jollain tiedossa pk-seudulla liikkeitä mistä noita vois saada, vai riittääkö että lampsin lähimpään rengasliikkeeseen?
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

EDIT: Jaa tarkoitit varmaan speissereitä.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Onhan noilla speissereillä hintaa. Mielummin etsiä jos jostain rengasliikkeestä sais 4x98 jaolla jotain 17" vanteita. Pitäis kanssa kysellä noista epäkeskopulteista jostain, kun en niistä tiedä mitään.
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Epäkeskopultitkin maksaa rahaa. Soittele isommat vannemyyjät läpi jos tärppäisi. Suurin osa on vain siinä ET35 hujakoilla.

Katotko mikä on tarkka ET ja leveys noissa talvivanteissa niin vois siitä yrittää jotain päätellä.. Ei siinä, varmaan riittää taakse ne speisserit, 30 euroa.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Mä yritän huomenna katsella ne ET luvut ja leveyden jos vaan selvää niistä saan koska on meinaa ruosteessa niin ne tekstit on mekein näkymättömissä. Muistelisin että ET on välillä 40-45, alle 40 se ei ollu ja yli 45 ei mennä.
hevoinen

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Tota noin, niissä oli merkintä 5Jx15 49,5 eli onkohan toi viimenen luku se ET? Jos on niin sitten muistelin ihan väärin. Ne peltivanteet on ollu 155:ssa kiinni.
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Äääh nyt tulee ajateltua liian pitkälle väärässä paikassa, eli tuon talvifillarin ET vastaa nyt sitten ET25 7" vanteella jos pitää paikkaansa. Alkaa olla Luigilla toleranssit kohdallaan jos voi heitellä näin paljon miten itse kullakin mahtuu fillarit alle :crazyeyes:
Viimeksi muokannut Rolle, 14 Huhti 2007, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Eli olis hyvä jos löytyis vanne missä olis ET lähempänä 30:ntä tai alle sen? 215/40-17 on 7-8.5" leveä, yhen sivuston mukaan.
hevoinen

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^ Alkuperäinen ET taisi olla 28 joten mitä lähempänä sen parempi. Omat 7,5/17 on ET:ltään 30 ja ovat juuri ja juuri lokarin sisäpuolella.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Laaban kirjoitti:Eli olis hyvä jos löytyis vanne missä olis ET lähempänä 30:ntä tai alle sen?
Näin. Tai sitten tosiaan ne kolmenkympin 6-10mm levityspalat sinne taakse niin saat ET:tä pienemmäksi.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Satakuusnelonen kirjoitti:^ Alkuperäinen ET taisi olla 28 joten mitä lähempänä sen parempi. Omat 7,5/17 on ET:ltään 30 ja ovat juuri ja juuri lokarin sisäpuolella.
Paljos sulla on varaa tonne iskariin?
hevoinen

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Epezi kirjoitti:
Laaban kirjoitti:Joo elikkä pitää unohtaa se madaltaminen kun katsottiin niin en pääsis madaltamisen jälkeen koti pihasta pois, ilman naarmuja äänenvaimentimeen.
Itsellä on alla -30mm eibachit ja aikamoista röykkiötä ja kuoppaa olen mennyt eikä ole vielä kertaakaan ottanut kiinni.

Tuo 164 on vakiona sellanen maasturi että jos sitä tuollaiset 30mm madaltaa niin alkaa oleen maavaraltaan lähellä sellasta normaalia korkeutta.
No siten 164 on oiva peli venäjän paskoilla teilla :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo kesärenkaat on 185/65-14 5½x14 ET40 ja iskarin väliin mahtuu oma sormi. Vähän lisä infoa taas.
hevoinen

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt olen kyllä aivan pihalla... että mistä on kysymys? speiccereistä, renkaista, vanteista, iskareista, madalluksesta... kääk! :crazyeyes:

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

No yritetään selventää asiaa.

Talvivanteet ja renkaat: 185/65-15 5x15 ET49,5
Kesävanteet ja renkaat: 185/65-14 5,5x14 ET40
Mietinnässä olevat vanteet ja renkaat: 215/45-17 7x17 ET38 tai 40-profiili

Talvivanteet on hangannu iskareihin ja nyt yritetään miettiä mahtuisko noi 17" vanteet tohon.

Speissereitä en mielellään hommais lisähinnan vuoks ja en tiedä saako niitä 4x98 jaolla.

Epäkeskopultitkin on vaihtoehto mutta siinä on taas se lisähinta, mutta eiköhän niistä tingittyä saa.

Vannetukku olis halpa mutta kun ei sieltä meinaa löytyä noita vanteita.

Verrattuna talvi- ja mietinnässä oleviin vanteisiin niin toi 10 pienempi ET on hyvä mutta kun vanteen leveys on 2" isompi niin sen ET:n pitäis olla pienempi vieläkin.
hevoinen

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

En tiedä, miten muut ovat saaneet sopimaan ET35:n vanteita 7.5" leveinä. Entiset omat vanteet oli itsellä ET20 7.5" leveinä 215/45-17 ja sittenkin otti välillä bensaputkeen kiinni, hyvin mahtuivat kurakaarien sisäpuolelle..
Madalluksesta en tiedä, mutta kuva on albumissa, jokainen päätelköön itse.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ensinäkin ajattelin nuo talvifillarit nyt vähän metsään :oops:
Laaban kirjoitti:Vähän lisä infoa taas.
Kesäfillarit sitten vastaisi 7" vanteella ET21. Jos oletetaan että sulla on sentin paksuinen nakkisorimi niin ET30 pitäisi olla.
tai 40-profiili
Jos ottaa iskariin kiinni niin sitten ei ole profiililla väliä.

Mahtaako tästä tulla mitään :mrgreen:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Sori, kun ohi aiheestä, mutta on pakkoa kysyä 8) Onko sinulla Alfissimo itse tekemä facelift vai? kun ulkoapäin sinun 164 on FL versio, mutta sisäkalut ovat vanhemmasta kuusnepasta?vai se on joku "väliaikainen" versio?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

225mm/45%siitä ja 17"rengas, vanne 7"x17" et35 ja keulasta pudotettu
-65mm.
Mahtuu pyörimään.
Penssaputki onpi pyörivää mallia ja hempulamuovia jonka taakse pakkautuu pasurkkaa, joka taaseen työntää helposti tätä tarkkuustuotetta rengasta kohden.
Helpoimmalla pääsee, kun vääntää jonkun suojan siihen putken päälle ensmäisen raapasun jälkeen.

e:Siinä mataluus aste

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

OT alku.
TestarosaFinland kirjoitti:Onko sinulla Alfissimo itse tekemä facelift vai?
Auto on alkup. -89, edellinen omistaja on vaihtanut autoon -94 Superin valot, sisustan, takapuskurin ja oikean puolen kylkimuovit.
Etupuskuri ja vasemman puolen kylkimuovitkin on olemassa, mutta puskuri ei ilmeisesti käy suoraan ja muovit kaipaisivat vielä maalia ja kromilistat ovat hieman mutkalla.
Puutteet eivät kuitenkaan ajoa haitanneet, joten jäi vähän "vaiheeseen" :oops: . Tarkoitus tuo olisi viimeistellä, kun sais aikaiseksi.
OT loppu.

Käyttäkää sitä PM-nappulaa näihin. - Rolle
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Laaban kirjoitti:Nyt tuli pulma, meinaan ostaa tohon vanteet ja renkaat, 215/45-R17 ja vanteet 7x17 ET38. Ja kun madallan ton niin mahtuuko noi pyörimään?
Minulla on nyt juuri samankokoiset ja samalla ET:llä olevat vanteet alla, kumit tosin 205/45-R17. Takana iskarin ja vanteet välillä ei ole tilaa kuin ~5mm mutta mistään ei ota kiinni. Madallusta on ~25mm.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Nyt tuli laitettua madallusjouset paikalleen. Eli -30mm JR-jousilla ja ET30 7.5/17, renkaat 215/45 ja joka puolella on sormille tilaa (jopa iskarin ja renkaan välis).

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Madalluksesta kyssäriä: netissä kahlaamalla näyttäisi siltä, että Eibach tarjoaa koko 164-kirjolle samaa madallusjousisettiä 1008-140. Pitääkö tämä tosiaan paikkansa, luulisi TS ja V6 -pannuilla olevan elopainossa jonkinmoista eroa?

Kyselen, koska pihalla asuu korkeaperäinen super-v6 ja kaapista löytyisi vähänkäytetyt -30mm Eibachit jotka ovat olleet TS:n alla. Jos pelittää, Konit ajattelin kavereiksi. Onko kollegoilla suosituksia punainen/keltainen vaihtoehdoista? Haussa on hiukkasen tanakampi ote mutta edelleen mahdollisuus kruisata mukulakivillä ilman hellasäröä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kevät saapuu joten kaivetaas topicci esiin :)

Tällä hetkellä tessun alla on -30mm eibachit, ongelmana se että se saisi tippua vaikka toiset 30mm :shock:

Ehdotuksia? Minun kaivelulla en ole löytänyt 164:seen kuin 30-40mm madaltavia. Jos lähtee rälläkkämadallukseen, täytyisi tolpan rakenteen takia ottaa pois kokonainen kierros, jos eibacheista ottaa kokonaisen kierroksen pois taitaa pudota jo aivan liikaa, vai? Vakiojousista jos ottaisi kierroksen pois, saattaisi madallus olla jopa hyväkin, mutta jäykkyys sitten jotain ihan muuta.

hjelp?

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Itse kyselin 164:n madallusjousia tänä keväänä, ja ainakin GTS merkkisiä jousia löytyi 55/30 madalluksella. Noita jousia tarjottiin tuolta nettivaraosassa tälläkin hetkellä Alfan alustoja kauppaavasta puljusta. Hintaa vaan taisi olla ~350 euroa.

Tarviiko tosiaan rälläkkämadalluksessa ottaa tasakierroksia pois? Itse otin 1,5 kierrosta toisesta etujousesta, kun toinenkin oli sen verran katkennut. Takajousista en sitten tiedä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pällistelin hieman noita tolppia ja saattaisi olla mahdollista että pystyy myös katkaisemaan vain osan. ainakin etutolpissa ala ja yläpää pitää olla samassa kohtaa, mutta tuon yläpään kumia pystyisi todennäköisesti pienellä modauksella pyörittämään sopivaan kohtaan.

Nyt kun olisi vielä rohkeutta lähteä katkomaan noita eibacheja :silent:

Täytyypä tutkia tuo GTS homma, kiitos vinkistä.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Ne gts:n jouset löytyy http://www.tuningstudio.fi

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^jep löysin eilen surffatessa. Hinta on tosiaan aikas suolainen, mutta minkäs teet.

Onkos kellään kokemuksia noista? eli ovatko jäykät/vetelät? Ja onko madallus luvatun verran?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Rupesi harmittamaan tuo madalluksesta johtuva pyöränkulmien muuttuminen. Olen miettinyt tällaista ratkaisua:

Kuva

Eli laskin vektorigrafiikka ohjelmalla tarvittavan pyöränkulmien muutoksen, kuvassa 5 astetta. Muutos toteutettu iskunvaimentajan alapäähän muuttamalla pulttien reikien paikkoja.

Mitähän laki sanoo asiasta? Saako muuttaa hitsaamalla vanhat reiät umpeen ja porata uudet viereen.

Pientä vahvistusta tuo yläkulma kaipaa, tai sitten muuttaa reikien paikat hieman sisemmäksi.

Edit: Punaiset renkaat merkkaavat siis orginaalia pulttien reiät ja vihreät ovat 5 asteen kulmassa noihin punaisiin verrattuna.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hmm. Mitä tuolla olisi tarkoitus säätää, ilmeisesti camberia? Itse kun olen vienyt kulmille autoa niin madalluksen johdosta ei kulmat ole juurikaan muuttuneet, eli pelkkä auraus-säätö on riittänyt.

Itse itselleni vastaten noihin ylempiin kysymyksiin. Madallusta ei todennäköisesti tullut ihan niin paljon kun lupasivat, täyttä varmuutta en saa sillä alkuperäisiä korkauksia ei ole tiedossa. Jäykkyydestä sen verta että ovat hieman eibachin pro-kit jousia löysemmät. Eli ihan ok jouset, sika hintaset tosin.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Tän topicin perusteella madallusjouset vakio-iskareille homma näyttää toimivan ? Pitäis omaan ostaa madaltavat jouset ja saanut kritiikkiä niin paljon että ei tiedä kannattaako ? Mites tollanen -30mm - -40mm madallettu auto vakio-iskareilla käyttäytyy ?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Auto voi toimia hyvinkin. Vähän aikaa. Mutta ei ne vakio iskarit kestä yhtä kauan kuin madallettuun alustaan tarkoitetut. Siinä se ero. Kuinka kauan vakiot kestää alla? 1kk, 3kk vai vuoden? Se selviää vain kokeilemalla.
Mulla oli omassani vakiot ja madallus jouset. Kaikkiin olen jo uudet iskarit vaihtanu, eikä ole ollut enää huolta.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

oletko ostanut madallusjousille tarkoitetut iskarit vai vakiot ihan ?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Edessä on konin keltaiset ja takana bilsteinin sportit. Eli asiaan kuuluvat heilahduksen vaimentimet.
Vakio iskareilla: Etuiskarit oli ihan loppu n. 1,5 vuoden jälkeen. Takaiskarit kesti kai 2 vuotta kauemmin.

Mutta kuten sanoin, kokeile. Monroet tai ihan mitka muut tahansa ja siihen -30mm jousi setti. Kyllä kai sen ihan uusilla iskareilla varustettuna ainakin sen vuoden parin röykytyksen pitäis hyvänä kestää.
Tälle lausunnolle en kyllä myönnä mitään takuuta :mrgreen:

EDIT: Tietenkin ensin ajat ne vanhat loppuun, niillä uusilla jousilla ja maksimoit niiden iän. :wink:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

niin ajattelinkin , että ostan noi H&R:än -40mm jouset noihin vakioiskareihin (huhutaan että H&R olis jäykempi jousi kuin esim.eibach) , sitten jos tuntuu paskalta niin ostaa uudet iskarit motonetistä esim .

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Huhuilla on siivet ja näin olen minäkin kuullut. :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Muutamat kyselivät mittoja tuon GTS:n jousisarjan kanssa, joten tässä ovat:

VE 348 OE 347
VT 355 OT 368

Mitta on otettu pystysuoraan lokarinkaaresta pyörän keskelle. Kannattaa huomioida että mitat takaa eivät ole ihan vertailukelpoisi sillä kaaret eivät ole välttämättä täsmälleen alkuperäisessä kohdassaan.

Vertailumittoja olisi kiva saada.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

FK:n -40mm jousilla rekisteriotteeseen merkityt mitat ovat edessä 370mm ja takana 345mm.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

omassa autossa on 5mm spacerit eikä katsastus asemalla sanoneet mitään mokomista...täytyy vain sit muistaa et kun asentaa spacerit niin mutterit tai pultit kiertyy tarpeeksi :-D
kuusi täyttä kierrosta on minimi
mut palataanpa asiaan itse valitsisin vakio jousien tilalle madallusjouset jos haluaa päästä ns halvalla kierros ei kumminkaan hirveesti yli 200€ ole
mikäli myymälän hinta luettelot on päivitetty :)
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Vastaa Viestiin