156 TS:n kytkin ja vaihdeloota
Valvoja: Moderators
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
156 TS:n kytkin ja vaihdeloota
Juu-uh... Alkoipa tuossa kesäloman lopulla pitämään 156:nen häiritsevää
ääntä, tuntui että painelaakerihan se rallattaa. Noh, kytkimen metsästykseen ja päästiin toteamaan, että ompas halpaa lystiä. Tarvikeosilla 930 euroa!!
Noh, auto pajalta ja hymy oli taas herkässä, kun kytkin pelasi hienosti. Ei enään täristellyt liikkeellelähdössä ja poljin oli silkinpehmoinen
Mutta mutta mutta.. Kone kun alkoi jälleen lämmetä, alkoi taas kuulua tuttu ääni. Päästyäni duunipaikan pihalle ovi auki autosta, ja kuuntelemaan. Kytkin pohjassa kärry ei pidä mitään ääniä, vaan kun kytkimen höllää niin johan taas rallaattaa. Noh, kaveri on ajellut V6:lla ja myös siinä pitää laatikko ilmeisesti samanlaista ääntä, viikonloppuna pääsee bellassa vertaamaan (myös hänellä on jo kytkin vaihdettu).
Onkos muilla ilmennyt vastaavaa? ääni kuuluu myös kun höllää kaasun
pienillä vaihteilla semmoisena pienennä hmmm. vihellyksen ja ulinan välimaastona.
ääntä, tuntui että painelaakerihan se rallattaa. Noh, kytkimen metsästykseen ja päästiin toteamaan, että ompas halpaa lystiä. Tarvikeosilla 930 euroa!!
Noh, auto pajalta ja hymy oli taas herkässä, kun kytkin pelasi hienosti. Ei enään täristellyt liikkeellelähdössä ja poljin oli silkinpehmoinen
Mutta mutta mutta.. Kone kun alkoi jälleen lämmetä, alkoi taas kuulua tuttu ääni. Päästyäni duunipaikan pihalle ovi auki autosta, ja kuuntelemaan. Kytkin pohjassa kärry ei pidä mitään ääniä, vaan kun kytkimen höllää niin johan taas rallaattaa. Noh, kaveri on ajellut V6:lla ja myös siinä pitää laatikko ilmeisesti samanlaista ääntä, viikonloppuna pääsee bellassa vertaamaan (myös hänellä on jo kytkin vaihdettu).
Onkos muilla ilmennyt vastaavaa? ääni kuuluu myös kun höllää kaasun
pienillä vaihteilla semmoisena pienennä hmmm. vihellyksen ja ulinan välimaastona.
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Hieman lisää nyt ajeltuani, alkaa homma selkeytyä. Äänen aiheuttaa jokin vaihteiston pääakselin laakereista Eli joskus lienee tulossa eteen laatikkoremppaa, hieman hirvittää!!
Eli jos jollain sattuu olemaan tiedossa 156:n 2.0 TS (1998) ehjä vaihteisto, niin voisin olla kiinnostunut. Onko muuten raatilaisilla havaintoa, onko 155:n loota sama.
Eli jos jollain sattuu olemaan tiedossa 156:n 2.0 TS (1998) ehjä vaihteisto, niin voisin olla kiinnostunut. Onko muuten raatilaisilla havaintoa, onko 155:n loota sama.
On sitten täällä Helsingissä hinnat kohdillaan. Maahantuojan hinta pelkälle kytkimelle olisi ollut n. 750 eukkii ja työt päälle Pihinä ukkona sitten hankin kytkimen tarvikkeena ja vein toiselle valtuutetulle korjaamolle, jossa työt vähän yli 600..Vaihdatin kytkimen 156 V6:n alkuvuodesta Muukkosella, maksoi koko homma töineen 600€.
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Kuukausi autolla ja nyt on ensimmäistä kertaa sydän kylmänä - Jostain voimansiirrosta kuuluu vihellystä joka katkeaa kun veto on pois päältä. Pikkuvaihteilla tuo kuuluu selvästi ja viitosella yli satasen vauhdissa. Tuntuisi vielä voimistuvan kilometri kilometriltä. Mitään suurempaa öljyvuotoa ei näy ja en ole itse vaihtanut "isolla kädellä"...
Auto on 60600 km ajettu 156 1.8TS -00 ja ostettu autoliikkeestä kuukausi takaperin. Pääseeköhän tässä testaamaan kuluttajasuojaa.
Ideoita oireen selvittämiseen otetaan vastaan.
Auto on 60600 km ajettu 156 1.8TS -00 ja ostettu autoliikkeestä kuukausi takaperin. Pääseeköhän tässä testaamaan kuluttajasuojaa.
Ideoita oireen selvittämiseen otetaan vastaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Myyjäliikkeen piikkiin ilman muuta, tai haluan nähdä sen joka pokkana sanoo että on ihan normaalia käytöstä 60tkm ajetulle autolle.
Mulla oli lodju rikki, tai on se vieläkin mutta uusi käytetty odottaa takakontissa. 1-2-3 vaihteella ihme rohinaa, toimii normaalisti 4-5 vaihteilla. Erinäisten asiantuntijoiden mielestä joku laakeri vain rikki, ja siltähän se kuullostaakin.
Kytkin vaihtoon kun menee samalla, tarvikkeena reilu 300e - 400e, onneksi on asiallisia tuttuja joten ei tarvinnut ihan tuollaista hintaa maksaa
Viikonloppuna saattaa sitten auto liikkua niinkuin pitää yli vuoden omistuksen jälkeen
Mulla oli lodju rikki, tai on se vieläkin mutta uusi käytetty odottaa takakontissa. 1-2-3 vaihteella ihme rohinaa, toimii normaalisti 4-5 vaihteilla. Erinäisten asiantuntijoiden mielestä joku laakeri vain rikki, ja siltähän se kuullostaakin.
Kytkin vaihtoon kun menee samalla, tarvikkeena reilu 300e - 400e, onneksi on asiallisia tuttuja joten ei tarvinnut ihan tuollaista hintaa maksaa
Viikonloppuna saattaa sitten auto liikkua niinkuin pitää yli vuoden omistuksen jälkeen
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Alfa156.net foorumilta löytyi kovinkin tutun kuuloinen tilitys:
"New to this forum - I hope you can help me...
I get a high pitched whine from the gearbox at 65-80 mph (100-125kph). Does anybody else have this and does anybody know the cause?? Car is a 2.0 twinspark 147. "
Itsellänikin tuo ääni on voimakkain juuri kys. om. vauhdissa ja hiljenee sitten . Nelosella sitä ei kuulu lainkaan. :o
Onkos tuossa 1.8TS lootassa myös öljykeppi että voi varmistaa sen olevan kuiva
"New to this forum - I hope you can help me...
I get a high pitched whine from the gearbox at 65-80 mph (100-125kph). Does anybody else have this and does anybody know the cause?? Car is a 2.0 twinspark 147. "
Itsellänikin tuo ääni on voimakkain juuri kys. om. vauhdissa ja hiljenee sitten . Nelosella sitä ei kuulu lainkaan. :o
Onkos tuossa 1.8TS lootassa myös öljykeppi että voi varmistaa sen olevan kuiva
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mullakin saattaa se talli vapautua piakkoin, eli jos homma kumminkin menee pieleen niin koitetaan junailla jotain.Rolle kirjoitti:Viikonloppuna saattaa sitten auto liikkua niinkuin pitää yli vuoden omistuksen jälkeen
MorjensPuuha kirjoitti:Kyselin taannoin ajankulukseni DA kytkin rempan hintaa.
...
yhteensä 1225€!!!!
Kai osat sentään jostain saa halvemmallakin? Oma työhän ei maksa mitään... Onneksi se kytkin ei ole oireillutkaan mitenkään, eikä olisi kyllä syytäkään 110tkm ajetussa kinnerissä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Palaten aiheeseen:
Voi olla että omassa tapauksessa kyse onkin vain Alfa-paranoiasta, mutta tarkemmin tutkien vihellys kuuluu sopivalla kierroalueella (3000-3500 ja sitten taas ~5000) riippumatta siitä onko mikä vaihde tai mikään vaihde päällä. Semmonen reilu 100:sen vauhti vitosella vaan loihtii sen parhaiten esille. Tyhjäkäynnillä ääni kuuluu matalataajuisempana ja hiljaisena.
Voiko risa pakoputken joustinosa moista tehdä? Vihellyksestä senkin yhtedessä on puhuttu.
- en tosin tiedä voiko tässä vieläkään olla helpottunut. Tarkastan vaihteistoöljyt joka tapauksessa.
Yritin kyllä kuulostella äänen lähdettä konepelti pystyssä, mutta eipä paikannu ei. Ääni kuuluu itseasiassa paremmin sisälle kuin ulos kun muu ylimääräinen säksätys ja möykkä suodattuu.
Voi olla että omassa tapauksessa kyse onkin vain Alfa-paranoiasta, mutta tarkemmin tutkien vihellys kuuluu sopivalla kierroalueella (3000-3500 ja sitten taas ~5000) riippumatta siitä onko mikä vaihde tai mikään vaihde päällä. Semmonen reilu 100:sen vauhti vitosella vaan loihtii sen parhaiten esille. Tyhjäkäynnillä ääni kuuluu matalataajuisempana ja hiljaisena.
Voiko risa pakoputken joustinosa moista tehdä? Vihellyksestä senkin yhtedessä on puhuttu.
- en tosin tiedä voiko tässä vieläkään olla helpottunut. Tarkastan vaihteistoöljyt joka tapauksessa.
Yritin kyllä kuulostella äänen lähdettä konepelti pystyssä, mutta eipä paikannu ei. Ääni kuuluu itseasiassa paremmin sisälle kuin ulos kun muu ylimääräinen säksätys ja möykkä suodattuu.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Heh, tehdäänkö kahdesta paskasta yksi hyvä ja juodaan rahat?Roach kirjoitti:Minulla on sitten myynnissä 1.8 ts vaihdelaatikko jos tarvitsee osia
Kiitos, luotan tosin siihen että kaimasi hoitaa hommanRasvis kirjoitti:Mullakin saattaa se talli vapautua piakkoin, eli jos homma kumminkin menee pieleen niin koitetaan junailla jotain.
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Niin, tuohon siis jatkohoito oli laatikon vaihto. Uusi (tehdaskorjattu) laatikko maksoi DA:n kautta 1150 euroa + asennus Automilanossa.Hieman lisää nyt ajeltuani, alkaa homma selkeytyä. Äänen aiheuttaa jokin vaihteiston pääakselin laakereista Eli joskus lienee tulossa eteen laatikkoremppaa, hieman hirvittää!!
Yhteensähän lystille sitten tuli hintaa viittä vaille paljon, kun ensimmäisellä yrityksellä vaihdetaan kytkin (asentajan mukaan auto hiljeni tämän jälkeen) ja seuraavalla kerralla vaihdetaan laatikko.
Sitten kun koeajolenkillä yhdessä ihmeteltiin kyseisen asentajan kanssa ääntä, niin kommentiksi tuli... "ai sä ajat näin pienillä kierroksilla, nyt mä vasta kuulen ton äänen, mut eihän tämmöstä autoo ikinä ajeta alle 4000 rpm" Mahtais olla kulutus kohillaan kun työmatkat aina päästelis +4000 rpm jengoilla
Mutta eikös tuo asentaja ollut ihan oikeassa...Alfetta&156 kirjoitti:Sitten kun koeajolenkillä yhdessä ihmeteltiin kyseisen asentajan kanssa ääntä, niin kommentiksi tuli... "ai sä ajat näin pienillä kierroksilla, nyt mä vasta kuulen ton äänen, mut eihän tämmöstä autoo ikinä ajeta alle 4000 rpm" Mahtais olla kulutus kohillaan kun työmatkat aina päästelis +4000 rpm jengoilla
No joo, kulutus on mulla kyllä sen mukaistakin.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Hmmm... tähän asti en ole asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, mutta oman V6:n kanssa kuuluu n. 120 km/h vauhdissa VAIN 6-vaihteen ollessa päällä pientä vihellystä. Painamalla hippasen lisää tahi höllentämällä kaasua häviää tuo ininä kokonaan. Mitenkään muuten en saa sitä esiin, joten kuvittelen/kuvittelin sen olevan jonkun osan aiheuttama resonanssi kun esiintyy vain tuossa yhdessä tilanteessa... mitenhän tuota voisi yrittää paikantaa paremmin?Ruokoton kirjoitti:Palaten aiheeseen:
Voi olla että omassa tapauksessa kyse onkin vain Alfa-paranoiasta, mutta tarkemmin tutkien vihellys kuuluu sopivalla kierroalueella (3000-3500 ja sitten taas ~5000) riippumatta siitä onko mikä vaihde tai mikään vaihde päällä. Semmonen reilu 100:sen vauhti vitosella vaan loihtii sen parhaiten esille. Tyhjäkäynnillä ääni kuuluu matalataajuisempana ja hiljaisena.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Itselläni sama homma. Jonkinlaista vihellystä kuultavissa, kun askin ajaa lämpöiseksi ja vauhtia on noin 120 km/h ja vitonen pesässä. Pienillä vaihtella sitten kuuluu todella selvästi autoa ryömitellessä vinkuna/jurina laatikosta, joka häviää painamalla pedaalia tai sitten kovenee nostamalla pedaalia. Laatikon ääntely lisääntyi huomattavasti, kun Milanon pojat vaihtovat öljyt laatikkoon ja laittoivat jotain nesteen litkua sinne. Kylmänä aski toimii ilman mitään jurinoita ja ihan liukkaasti. Pitäisi vissiin kokeilla jotain muuta oilia laatikossa.Ruokoton kirjoitti:Kuukausi autolla ja nyt on ensimmäistä kertaa sydän kylmänä - Jostain voimansiirrosta kuuluu vihellystä joka katkeaa kun veto on pois päältä. Pikkuvaihteilla tuo kuuluu selvästi ja viitosella yli satasen vauhdissa. Tuntuisi vielä voimistuvan kilometri kilometriltä. Mitään suurempaa öljyvuotoa ei näy ja en ole itse vaihtanut "isolla kädellä"...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jos laatikon avais niin harkitsisin tätä: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1572.html
Itseä ainakin häiritsee hieman se että on 3000-3100 rpm 100km/h vauhdissa.
Itseä ainakin häiritsee hieman se että on 3000-3100 rpm 100km/h vauhdissa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Omassa 156V6:ssa vaihdelaatikosta kuuluu kohtuullisen äänekäs kalkatus tyhjäkäynnillä, vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä. Ääni häviää kun painaa kytkimen pohjaan. Itse asiassa ääni kuuluu vasta kun vaihteisto on kunnolla lämmennyt. Huoltomiehen mukaan kyseessä ei ole mikään vika, vaan vaihdelaatikon ominaisuus jossa rattaat pääsevät kolisemaan toisiinsa. Onko muille tuttua? Pitäsikö laittaa toisenlaiset öljyt?
Autolla on ajettu 80tkm.
Autolla on ajettu 80tkm.
Alfa. Jo vuodesta 1990.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Kuinkahan hengettömäksi vakiokuntoinen kone kävisi kun kierokset tippuisivat sopivasti parhaalta vääntöalueelta. Tieten voi ajaa vastaavasti lujempaaAlfistipohjoosesta kirjoitti:Jos laatikon avais niin harkitsisin tätä: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1572.html
Itseä ainakin häiritsee hieman se että on 3000-3100 rpm 100km/h vauhdissa.
Kirkinen: juurikin lämpimänä minullakin kuuluu tuo ääni parhaiten - asiaa tutkitaan. Tuo mainitsemani 2. vihellys lähtenee apuhihnasta / kiristimestä / laturista ja on jo kai vaaraton.
Tätä lukiessa tuntuisi että jokainen loota on oma yksilö omine äänineen.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Näin keväällä vaihdelaatikon ääntely taas alkanut. Vihellys kuuluu parhaiten motarilla 5 vaihteella 120 km/h nopeudessa. Vaihteiden vaihto ei vaikuta asiaan, vaan vihellys kuuluu tuolla nopeudella joka vaihteella. Ääni loppuu nostamalla / laskemalla nopeutta tai painamalla kytkin pohjaan.
Edellä mainitsin, että ääntely alkoi öljynvaihdon jälkeen, jolloin sisään heitettiin Nesteen öljyt. Pitäisiköhän vaihtaa laatikkoon jotain muuta asiallisempaa öljyä? Ympäristön lämpötila vaikuttaa selkeästi tähän, koska talvella en huomannut mitään....
Edellä mainitsin, että ääntely alkoi öljynvaihdon jälkeen, jolloin sisään heitettiin Nesteen öljyt. Pitäisiköhän vaihtaa laatikkoon jotain muuta asiallisempaa öljyä? Ympäristön lämpötila vaikuttaa selkeästi tähän, koska talvella en huomannut mitään....
Viimeksi muokannut Kirkinen, 20 Huhti 2006, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No niin! Nokka aamulla kohti Keilaniemeä ja Liljendalin jälkeen pedaali alkoi painua syvemmälle. Noin 130 - 140 km/h:ssa aina Lahdenväylälle saakka. No problems, jurinat olivat poissa ja askikin hyrräsi kuin uusi. Tällä kertaa pelkkä öljynvaihto todennäköisesti poisti oongelmat ainakin joksikin aikaa. Forten vaikutusta ei osaa sanoa, mutta suosittelen jotain muuta kuin nestettä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Hmm, mulla taitaa pitää laatikko ihan samanlaista kalkatusta. Enpä osaa sanoa kuuluiko moista ääntä ennen vaihteistöljyjen vaihtoa. Laitoin viime kesänä jotkut Mobilin mönjät laatikkoon. Toisaalta pitänee varmaan myös tarkistaa, ettei sieltä ole tullut mitään ulos.Alleggerita kirjoitti:Omassa 156V6:ssa vaihdelaatikosta kuuluu kohtuullisen äänekäs kalkatus tyhjäkäynnillä, vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä. Ääni häviää kun painaa kytkimen pohjaan. Itse asiassa ääni kuuluu vasta kun vaihteisto on kunnolla lämmennyt. Huoltomiehen mukaan kyseessä ei ole mikään vika, vaan vaihdelaatikon ominaisuus jossa rattaat pääsevät kolisemaan toisiinsa. Onko muille tuttua? Pitäsikö laittaa toisenlaiset öljyt?
Autolla on ajettu 80tkm.
Saitko Alleggerita ääntä loppumaan, vai tyydyitkö kohtaloosi?
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Toi vinkuna on mullakin kysymyksenä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8307
Ehkä se sitten on normaalia...
Ehkä se sitten on normaalia...
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Tyhmä kysymys: pistettiinkö se forte vaihteistoöljyn sekaan vai?Kirkinen kirjoitti:No niin! Nokka aamulla kohti Keilaniemeä ja Liljendalin jälkeen pedaali alkoi painua syvemmälle. Noin 130 - 140 km/h:ssa aina Lahdenväylälle saakka. No problems, jurinat olivat poissa ja askikin hyrräsi kuin uusi. Tällä kertaa pelkkä öljynvaihto todennäköisesti poisti oongelmat ainakin joksikin aikaa. Forten vaikutusta ei osaa sanoa, mutta suosittelen jotain muuta kuin nestettä...
Mitä ainetta toi "shellin litkut" tarkalleen ottaen oli? Missä päin pääkaupunkiseudulla laitatutit noi öljyt vai teitkö itse?
Tänks.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Olen nyt ajellut 156 V6:llani muutama kuukauden ja pannut merkille selvän vinkunan voimansiirrosta etenkin moottorijarrutuksen yhteydessä. Kuuluu hyvin esim kolmosella nelosella vauhdissa 30-40 kmh mutta myös vaikka kuutosella jos on vähän enemmän vauhtia. Vaikea sanoa esiintyykö kovemmassa vauhdissa kun muut hälyt lisääntyvät. Tunnistavatko muut veekutosten kuskit ilmiön vai onko kyseessä vika? Kysyn samassa yhteydessä vaihteiden päällemenosta että meneekö mielestänne kuin kuuma veitsi voihin vai tunnetteko jonkinlaisen vastuksen jos nopsaan vaihtaa? Takuita löytyy joten pessimistisiä arvioita kärsii esittää. Niin, autolla on ajettu vain 30.000km.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Pistetäämpä tähän jatkoksi sellaista. Onko kukaan asennuttanut pitempää 5.vaihdetta tai jopa 6.vaihdetta jos sellaista on tessun lootaan mahdollista edes saada? Saisi pudotettua noita kierroksia niin kulutuskin kesäaikaan putoaisi reilusti jos saisi kierroksia 500 r/min alaspäin. Kierrokset ovat aika korkeat, kun 110km/h - 3500r/min.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla ei ole ollut mitään onkelmia askin kanssa *koputtaa puuta*
Mutta ajattelin vaihtaa öljyt ja laittaa samalla jonkin lisäaineen askin öljyjen sekaan, ihan vaan ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä kun tuo maaginen 200 000 km lähestyy kovaa vauhtia...
Auto on 156 1.6 Ts.
Mitkä öljyt sinne kuuluu laittaa ja paljonko sitä menee ja mikä lisäaine olisi "paras"????
Ja missä on askissa ne tyhjennys- & täyttöaukot?
Kauheesti tuli kysymyksiä...
Auttakee kun en tiiä
Mutta ajattelin vaihtaa öljyt ja laittaa samalla jonkin lisäaineen askin öljyjen sekaan, ihan vaan ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä kun tuo maaginen 200 000 km lähestyy kovaa vauhtia...
Auto on 156 1.6 Ts.
Mitkä öljyt sinne kuuluu laittaa ja paljonko sitä menee ja mikä lisäaine olisi "paras"????
Ja missä on askissa ne tyhjennys- & täyttöaukot?
Kauheesti tuli kysymyksiä...
Auttakee kun en tiiä
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kiitos! Täytyy ostaa tuota RedLine:a. Olisko vinkkejä mistä sitä voisi ostaa?Dobber kirjoitti:Katso ohjekirjasta siellä on kuva! Ja vinkkinä RedLinet laatikkoon niin alkaa pelaamaan kuin unelma jos ei sekään auta niin remontti tiedossa.Ja missä on askissa ne tyhjennys- & täyttöaukot?
aski on onneksi vielä täysin äänetön, eli teen tämän ennaltaehkäisevästi
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66