Alfoista
Valvoja: Moderators
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 14 Maalis 2007, 21:46
Tuli tuossa hankittua 156:n... Mutta ongelma on se että kuskin ovi pitää ihan törkeen kamalan pamauksen. Joku ajanut aukinaista ovea päin pyörällä. Mitähän tuolta on rikki?
dimmu
Viestit: 862 Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo
Viesti
Kirjoittaja dimmu » 14 Maalis 2007, 22:16
Voisitko vähän selventää missä ja milloin pamaus kuuluu ?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 14 Maalis 2007, 23:33
Ovea avatessa ja sulkiessa. Pari paukausta niitä kuuluu.
Jarama
Viestit: 757 Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46
Viesti
Kirjoittaja Jarama » 14 Maalis 2007, 23:36
Oven rajoitintappi paukkuu...
Kun pelkkä teho ei riitä!
dimmu
Viestit: 862 Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo
Viesti
Kirjoittaja dimmu » 15 Maalis 2007, 00:12
Jep, muukkoselta saat oven rajoittimen 32€, deltalla 58€.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Maunu
Viestit: 3204 Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Maunu » 15 Maalis 2007, 10:35
Yritä kiristää rajoittimien torx ruuvit niin paukkuminen voi ainakin pienentyä. Ruuvin koko muistaakseni torx 40. Neljä ruuvia per ovi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
kustom
Viestit: 11 Liittynyt: 26 Tammi 2007, 17:42
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti
Kirjoittaja kustom » 15 Maalis 2007, 10:41
Maunu kirjoitti: Yritä kiristää rajoittimien torx ruuvit niin paukkuminen voi ainakin pienentyä. Ruuvin koko muistaakseni torx 40. Neljä ruuvia per ovi.
^^^sama mikä hän kirjoitti...mulla oli sama vika,kiristin noi torxruuvit ja paukkuminen hävis
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 15 Maalis 2007, 19:22
Tässä tapauksessa ei häviä. Se koko systeemi on rikki. Se tanko ihan heiluu siellä.
Kysytään samalla pari muutakin asiaa:
Kauko-ohjattu keskuslukitus ei toimi. (ala Cobra) Mistähän sen keskusyksikön voisi kenties löytää?
Kuskin puolella oleva pelkääjän lasin katkaisija ei toimi, ei pala edes valoa. Mites tuo korjataan?
KJS
Viestit: 4670 Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja KJS » 15 Maalis 2007, 19:26
Cobran lukitus = hälytin ja sen keskusyksikön sijainnista on mahdoton sanoa, koska jokainen hälytinasentaja lykkää sen parhaaksi katsomaansa paikkaan. Suurin osa hälyn johdoista vedtään sulakeboxin&virtalukon yhteyteen, eli tuskin se kovin kaukana sieltä on.
Tuo valokatkaisia. Siellä "kahvan" pohjalla sen kumilärpäkkeen alla on kaksi kuusiokoloruuvia. Ne avaamalla se "kahva" lähtee irti. Kannattaa nyt aluksi katsoa, että siellä on johdot kunnolla kiinni. Pitää katsoa, mulla saattaa olla noita katkasioita ylimääräisenä, jos sattuu olemaan siinä vika.
dimmu
Viestit: 862 Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo
Viesti
Kirjoittaja dimmu » 15 Maalis 2007, 19:59
Itsekin veikkaisin ensin, että johto ei ole kunnolla saatika ollenkaan kiinni jos valokaan ei pala.
Lukitusboxi voi myös sijaita keskuslukon ohjausboxin lähettyvillä, eli hanskalokeron takana.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Carlos
Viestit: 1932 Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89, 164 Super 3.0 -93, 164 Super 3.0 -94, 164 Super 3.0 -96, 164 Q4 -94, Mazda 2 SPORT! Nissan X-Trail Vespa 50 Special -74 Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Viesti
Kirjoittaja Carlos » 15 Maalis 2007, 20:46
KJS kirjoitti: Cobran lukitus = hälytin ja sen keskusyksikön .
Onpi monassa Cooprassa samassa sireenin kanssa.
Elikkä sireeni on keskusyksikkö, usein.
pomeko
Viestit: 188 Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa
Viesti
Kirjoittaja pomeko » 15 Maalis 2007, 21:05
dimmu kirjoitti: Itsekin veikkaisin ensin, että johto ei ole kunnolla saatika ollenkaan kiinni jos valokaan ei pala.
Lukitusboxi voi myös sijaita keskuslukon ohjausboxin lähettyvillä, eli hanskalokeron takana.
Eikös ne kaikki namikat tule samaan liittimeen? Ellei sit ole johto männynnä poikki.....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 15 Maalis 2007, 21:17
Tuli avattua ja katsottua. Katkaisija rikki ja joku vaihtanut johdot päittäin. Mutta toinen piuhoista irti.
dimmu
Viestit: 862 Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo
Viesti
Kirjoittaja dimmu » 15 Maalis 2007, 22:28
pomeko kirjoitti: dimmu kirjoitti: Itsekin veikkaisin ensin, että johto ei ole kunnolla saatika ollenkaan kiinni jos valokaan ei pala.
Lukitusboxi voi myös sijaita keskuslukon ohjausboxin lähettyvillä, eli hanskalokeron takana.
Eikös ne kaikki namikat tule samaan liittimeen? Ellei sit ole johto männynnä poikki.....
Ei tule samaan liittimeen, jokaiselle namikalle oma liititn...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 16 Maalis 2007, 23:44
Lukituksen kauko-ohjain rupesi toimimaan kun kuulin miten se koodataan. Ei siitäkään ole sitten voinu säästää ohjeita hanskalokeroon.
Tuo oven paukunta väheni kun kiristi ne torxit. Minkähän takia pelkääjän puolella on vaihdettu torxit pois?
Maunu
Viestit: 3204 Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Maunu » 17 Maalis 2007, 19:13
Vaikuttaisi siltä että joku on tullut pelkääjän puolen oveen rytinällä ja peltiseppä on joutunut korjailemaan autoasi vähän oman mielensä mukaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 18 Maalis 2007, 13:43
Torx ruuvien kiristyksestä ei ole paljoa aikaa ja ne on jo nyt löysemmässä. Mitä tehdä? (kiristin torstaina)
dimmu
Viestit: 862 Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo
Viesti
Kirjoittaja dimmu » 18 Maalis 2007, 13:48
kosmik kirjoitti: Torx ruuvien kiristyksestä ei ole paljoa aikaa ja ne on jo nyt löysemmässä. Mitä tehdä? (kiristin torstaina)
Hommaat uuden rajoittimen 32€
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 18 Maalis 2007, 21:28
Täytyy hommata.
Minkä väriset vilkkupolttimot kuuluu eteen? Tuossa näyttää olevan kirkkaat ja ei ainakaan keltaista valoa tule ulospäin...
dimmu
Viestit: 862 Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo
Viesti
Kirjoittaja dimmu » 18 Maalis 2007, 22:01
kosmik kirjoitti: Täytyy hommata.
Minkä väriset vilkkupolttimot kuuluu eteen? Tuossa näyttää olevan kirkkaat ja ei ainakaan keltaista valoa tule ulospäin...
Jos sulla on orggikset oranssit vilkut niin eikös ihan kirkkaat polttimot riitä?
Jos taas ei niin hommaa oranssit polttimot.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 18 Maalis 2007, 22:48
Tuli käytyä lukemassa ohjekirjaa ja kyllä siellä lukee että keltaiset vilkkupoltiimot.
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 17 Huhti 2007, 21:47
Nyt on uusi oven rajoitin hommattu. Mites se vaihdetaan? (ei tee mieli purkaa puolta autoa)
dimmu
Viestit: 862 Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo
Viesti
Kirjoittaja dimmu » 17 Huhti 2007, 22:11
Helpoin tapa on purkaa oven verhoilu pois ja sitä kautta vaihtaa, mutta jotkut ovat myös kaiuttimen reijästä asentanu, mutta mun käsi ei ainakaan sinne mahtunu.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
kosmik
Viestit: 330 Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja kosmik » 22 Huhti 2007, 17:07
Tuli tuossa asenneltua uusi rajoitin. Aikaa meni noin tunti. Kyllä mun käsi ainakin meni ihan suht helposti kaiuttimen reijästä, vaikka se ei mikään pieni olekkaan. Uusi rajoitin näytti olevan paljon järeämpi kuin entinen. Entisestä oli toinen kiinnityskorva poikki.