Kertokaa 156 V6 Alfasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

tanttila
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Huhti 2007, 20:37

Kertokaa 156 V6 Alfasta

Viesti Kirjoittaja tanttila »

Tässä olen miettinyt auton vaihtoa ja kyseistä alfaa vuosimallia 99-00 olen katsellut. Vielä en ole käynyt koeajamassa. Kertokaahan minkäluonteinen auto tämä on, miten moottori, vääntääkö kuinka alhaalta jne? Onko jotain pahoja tyyppivikoja? Joku kertoi joskus, että Alfassa olisi jotain sähköongelmia, pitääkö paikkaansa? Mites bensan kulutus ks moottorilla, matka-ajossa. Kaupunkiajossa ja revittelyllä saa tietenkin menemään niin paljon kuin haluaa.

Avatar
WLD@HRT
Viestit: 119
Liittynyt: 22 Elo 2005, 12:54
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja WLD@HRT »

Kokeile hakua?
Its just Alfa Romeo but that symbolizes my individuality and belief in my personal freedom.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kompataan edellistä, eli haulla löytyy paljon tietoa.


Alkuun kuitenkin (minulla siis 2.0TS mutta nämä taitaa päteä V6:kin):
- tukivarret
- katon ruostuminen (tuulilasin yläkulmista sekä mahdollisesti ovien tiivisteen alta)
- helmasaumojen ruostuminen


Sähkövikoja ei omassa yksilössäni ole ollut, jos ei palaneita polttimoita lasketa.
VMP

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Mulla ainut vika on toistaiseksi ollut reikä imuilmaputkessa ja ajoneston temppuilu, jonka sain korjattua käsipelillä. Kone on veekuukassa idioottivarma, joka kestää isältä pojan pojan pojalle, samoin kori kun tietää herkät kohdat mihin kivet pääsee iskemään. Talvella lukot ja käsijarru jäätyilee. Siinä yksityiskohdat.

Moottorin murina on jeesuksen hieno, tehoa löytyy ja ajotuntumaa en ole vielä kokenut missään autossa paremmaksi. Hinta-laatu suhde tosi jees.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Haku on hieman hankala kun 156:sta löytyy hirveästi ketjuja ja V6:sta ei pysty erikseen laittamaan kriteeriksi kun pitää olla vähintään kolme merkkiä :?

Mutta, lähtisin tästä tyyppivikalistasta liikkeelle. Kulutuksia löytyy laidasta laitaan, jotkut pääsee alle 8 litraa kun varmaan jonkinlainen keskikulutus voi olla 10-11l/100km vaihtelevassa ajossa.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Itse tein aikoinaan niin kun olin hommaamassa tuota että menin foorumin vanhimpiin topikkeihin ja aloin silmäillä 156:stä kertovia topikkeja vanhimmasta nuorimpaan. Ihan kaikkea nyt ei tullut luettua, suurin osa kuitenkin. Muutama ilta meni mutta sai aika hyvän käsityksen 156:sta ja sen moottoreista. Suosittelen kaikille.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

4 vuoden kokemus 16 2.5 V6:sta ja 5 vuotta 155 2.0 TS 16V. Näistä kahdesta voin varauksetta suositella kenelle tahansa Alfa Romeosta kiinnostuneelle 156 2.5 V6:tta.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

mitä oon kaveril 156lla ajanut niin alusta on mahtava, auto kulkee kurveissa kuin kiskoilla. kone vääntää mielestäni hyvin jo ihan alhaalta asti,ei tartte kaupungil ajellessa koko ajan pienempää silmään. tehoa piisaa (alkuun kunnes tottuu :mrgreen: ) ja v6 äänet on mukavaa kuunneltavaa. ehdottomasti paras auto mil ite oon ajanu vaikkakin joskus jotain vikaa olisikin. jos ei pikku vioista hätkähdä niin kannattaa tosissaan harkita ja kannattaa muistaa et autot on yksilöitä :wink:

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

V6 156 oli toteutunut unelmani, upea auto, eikä vikoja ollut. Jos olet hankkimassa, niin varaudu hintavaan huoltoon. Hihnanvaihdot on tonnin stadissa, ja perushuollot 4 x toyotat.

Kulutus mulla oli kaikkiaan 11 litraa sadalla, ajoin 15 tkm.

Kannattaa ajaa useampi vekotin, ainakin etsiessäni autoa pari vuotta sitten yksilöerot olivat aika isoja. Täydellinen huoltokirja on kriittinen tekijä.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Aivan loistava peli kunhan siitä on pidetty huolta. Eli kuten yllä, neuvoisin ehdottomasti etsimään kunnollista yksilöä. Jos oikein huono tuuri sattuu kohdalle, niin edessä voi olla julmetun kokoinen lasku vähänkään vanhemman auton kanssa. Hintaviin osiin kannattaa varautua ja myös siihen, että jokainen ajoreissu on sen jälkeen kunnossa olevalla autolla yhtä juhlaa.

Itsellä on menossa toinen 156, ensimmäinen oli mallia -98, nykyinen -04.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Ajattelin kyllä itsekki seuraavaks hankkia ko pelin. Taitaa mennä kuitenki vuoden päähän, ensi talvi kun menee leppoisasti armeijassa. Tai sitte hankin 164 V6, kyllä siinä autossa pitää oikea kone olla. Vaikka ei 2-litranen mikään starttimoottori olekkaan mutta isoa myllyä tekee mieli :-D
Ja vielä toteutan unelmani ja hankin Maseratin kesäautoksi, saattepa nähdä...

...olenpas minä materialisti...

Mallinvaihto kyllä olisi paikallaan, tässä nykysessä kun ei enää montaa ruuvia ole mitä en olisi avannut :-D
Viimeksi muokannut Mokoma, 17 Huhti 2007, 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

156 V6 (Sportwagon) on ihana. Suosittelen kesäkuussa 2002 julkaistua "boselift" mallia, siinä on paljon mukavuuksia kuten sadetunnistin, 6 turvatyynyä, Bosen reteot, kaksipuolinen ilmastointi, tyylikkäämpi keskikonsoli, vähemmän narinoita, ajotietokone yms.

Itse pidän enemmän tuosta vanhemmasta nokasta joten 2003- "facelift" ei innostanut.

Kulutuslukemiin ei kannata tuijottaa. Kaupungissa löpöä menee 14l satasella helposti, itse en pahemmin pienillä kierroksilla aja. Pitkillä matkoilla voi sitten kompensoida kuutosvaihteen kanssa.

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Jeps, aika kova peli saa olla tiedossa ennen kuin vaihto tulee... GTA ehkä jos rahoiksi joskus tässä elämässä lyö

Tai sit hmm...

No ehkä joku Maserati quadroporte.... :-D

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Parin kuukauden ja vajaan 4tkm:n kokemus on 156 V6 mallista. Selkeästi paras auto, jota olen ajanut, saati omistanut. Suorituskykyä piisaa ja ulkomuoto 156:ssa ei jätä ketään kylmäksi. Italialaisen V6:n äänet on kyllä parhaat näissä hintaluokissa. Ihan vakiopakosarjoillakin.
Etupään ylä/ala tukivarret saattavat mennä mulla vaihtoon kohtapuoliin, mutta se on odotettavissa n. 80-90 tkm ajetuissa yksilöissä. Jakohihna pitää olla vaihdettu ajoissa. Kannattaa tosiaan ajaa mahdollisimman montaa eri yksilöä, vaikka oman hinta/ikähaarukan ulkopuoleltakin, näin saa hyvän yleiskäsityksen, 2002> malleja suosittelen. Bosen äänentoisto saa hyvän arvosanan, Blaupunktin radiossa on tosin aika aneeminen ääni.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

v6

Viesti Kirjoittaja pomeko »

itellä noin 15tkm takana ja eipä juuri valittamista... ainoa vika josta ite en ite selvinnyt oli etupyörän lakkeriremppa, mut eipä toikaan nyt niin kallis ollu 350€ josta tosin maksoin vain puolet kun oli vaihtoturva, ja tuokin hinta oli da-huollossa muualla melkolailla halvempi... tuossa aikasemmin joku puhu jakopäähommasta pk-seudulla ois noin tonnin, muukkosen viimesin arvio meikäläisen autoon oli n.800€, ja huhutaan että loimaalla joku veloittais työstä vain 300€ 8).... hulloista vielä sen verran että jos löydät jonkun pikkupajan joka uskaltaa alfaa laittaa niin sillon ei kannata DA:n huoltoon päin kustakkaan!! mulla ei oo vielä ollut mitään hommaa mistä pikkupajat ois kieltäytyny ja halvalla oon päässy eikä ongelmia oo ollu
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

Uusin jäsen tervehtii

Kriitiinen mielipide: mitä muuta hyvää V6-malissa on kuin nuo kuuluisat äänet? Tehothan eivät tee autosta nautittavaa? En ole itse V6:a ajanut, mutta jonkinverran siitä lukenut. Minulle on muodostunut se mielikuva, että 156 varustetu V6:lla on pahasti etupainoinen, mikä vaikuttaa huomattavasti ajo-ominaisuuksiin. Pitääkö paikkaansa?

Tässä esimerkiksi tuosta aiheesta:

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... 9alfa.html

Ja sama huomio myös Automobilissa (Pohjoismaiden paras autolehti?), jonka numero 3/2007 on omistettu perhesporteille, ja jossa käytettyynä testataan 156:a - otsikko: "Billig, rolig och rätt". Kirjoittaja suosittaa hankittavaksi 156 2,0 JTS jossa hänen mukaan on parempi balanssi kuin samassa autossa V6:lla.

Tuossa mainitussa Automobilin numerossa Alfa Romeo on muutenkin hyvin esillä, 159 3,2,Q4 on toimItuksen valinta uusien perhesporttien testissä (muut testatut: Mazda 6 MPS, Opel Vectra OPC ja Lexus IS250.)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

CZW kirjoitti:Uusin jäsen tervehtii

Kriitiinen mielipide: mitä muuta hyvää V6-malissa on kuin nuo kuuluisat äänet? Tehothan eivät tee autosta nautittavaa? En ole itse V6:a ajanut, mutta jonkinverran siitä lukenut. Minulle on muodostunut se mielikuva, että 156 varustetu V6:lla on pahasti etupainoinen, mikä vaikuttaa huomattavasti ajo-ominaisuuksiin. Pitääkö paikkaansa?
muuta parempaa on suurempi teho ja sitä kautta parempi suorituskyky, painoero keulassa on n 50-70kg, joka ei normi katuliikenteessä juuri eroa tee, radalla ehkä, koneen parempi kesto. Jos ajelee paljon radalla niin ehkä toi tessu on sitten parempi. Kannattaa käydä ajamassa ja muodostaa oma mielipide, itse olen molemmilla ajellut enkä mitään huomattavaa eroa ole ajo-ominaisuuksissa huomannut.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Tervetuloa voorumille!!

CZW kirjoitti:Tehothan eivät tee autosta nautittavaa?
Väitätkö ettei ole nautittavaa ajaa mäkeä alas, suoralla ja taisaisella tiellä ja mäkeä ylös samalla vaihteella. Puhun siis manuaalivaihteisesta.
Sekä ohittaa nopeasti ja turvallisesti esim. 100 rajoitusalueella rekkaa joka ajaa 80km/h?

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Paljonhan tuosta keulapainoisuudesta tuntuu juttua olevan, mutta enpä ole mitään ongelmia sen suhteen normaali liikenteessä kokenut. Alustasarja kun on niin mutkiin saa vetää ihan tosissaan ennenkuin alkaa luistamaan. Toki neloskoneisilla voi vetää varmaan vielä hieman kovempaa. Liukkaallakin tuo on aika neutraali käyttäytymiseltään, eli tasakaasulla ajettaessa luisto alkaa molemmista päistä suunnilleen yhtä aikaa. En tiedä onko tuo keulapainoisuus sitten isompi ongelma vakioalustalla. Ei ole kokemusta.

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

Kiitos!

"Väitätkö ettei ole nautittavaa ajaa mäkeä alas, suoralla ja taisaisella tiellä ja mäkeä ylös samalla vaihteella. Puhun siis manuaalivaihteisesta."

Okei, olisi pitänyt olla: "tehothan eivät *yksin* tee ajamisesta nautittavaa.

Epäilen siis, että Fiat Panda 100hp todennäköisesti on nautittavampi (tai hauskempi) ajaa kuin vaikkapa Cadillac Escalade (jossa noin 300 hevosvoimaa enemmän kuin Pandassa..). - toki: ääriesimerkki. Tai vaikkapa: BMW 320 SI jossa "vain" 173 hv, ja paino 1363kg, (7,78kg/hv, kun taas 156 JTS=7,74hv/kg?) ei liene ikävä ajettava?

"Sekä ohittaa nopeasti ja turvallisesti esim. 100 rajoitusalueella rekkaa joka ajaa 80km/h?"

Mutta juuri tuo on mahdollista (ja jopa nautittavaa) 2,0 JTS-mallilla...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Laba kirjoitti:. En tiedä onko tuo keulapainoisuus sitten isompi ongelma vakioalustalla. Ei ole kokemusta.
ykkössarjan v6nen on hiukan liian löysä keulasta se vaatii ehdottomasti jonku sarjan, keula niiaa liian syvään isoissa heitoissa. Tässä uudemmassa en ole vastaavaa havainnut vaikka alusta pitäisi huoltocdn mukaan sama olla molemmissa?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

CZW kirjoitti:Fiat Panda 100hp todennäköisesti on nautittavampi (tai hauskempi) ajaa kuin vaikkapa Cadillac Escalade
En ota mitenkään tuohon kantaa kun en ole kokeillut kumpaakaan. Makuasioitahan nämä, turha kiistellä :-D

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: Kertokaa 156 V6 Alfasta

Viesti Kirjoittaja Volere »

tanttila kirjoitti: Vielä en ole käynyt koeajamassa.
No mutta ajamallahan se selviää millainen se V6 on :happy:
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Ostin ´01 156 V6:sen tuossa vähän aikaa sitten. Kilometrit olivat ostettaessa 92 000. Auto on nyt remontissa: hihna, ilmi, jarrupalat (ehkä levyt), sytytystulpat ainakin menevät vaihtoon. Ei tonni riittäne.

Auto oli viides koeajamani veekuutonen. Ja eroja huomasi. Korjattavaa oli, mutta kun myyjä (Delta) otti huomioon näkemykseni hintaneuvotteluissa, niin kaupathan siitä tuli.

Lyhyen kokemuksen perusteella (vain talvirenkailla) vanha 156 tarjoaa loistavan hinta/ominaisuudet suhteen.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

V6 kirjoitti: painoero keulassa on n 50-70kg
Mitähän kaikkea painavaa siellä V6:sen keulalla on. Moottoreiden painossahan ei ole hirveää eroa. TS taitaa painaa 130 kg ja V6 132 kg.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Hyvin kulkee pysyy tiessä ja ohjaus erinomainen huonoutena voin kertoa että etu renkaat meinaavat kulua suht nopesti mutta sehän riippuu vain kuljettajasta.. :D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jknracing kirjoitti:
V6 kirjoitti: painoero keulassa on n 50-70kg
Mitähän kaikkea painavaa siellä V6:sen keulalla on. Moottoreiden painossahan ei ole hirveää eroa. TS taitaa painaa 130 kg ja V6 132 kg.
50 kg

Kerb weight (DIN) (*) 1,320 kg
- front 830 kg
- rear 490 kg

Kerb weight (DIN) (*) 1,250 kg
- front 780 kg
- rear 470 kg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

jknracing kirjoitti:Mitähän kaikkea painavaa siellä V6:sen keulalla on. Moottoreiden painossahan ei ole hirveää eroa. TS taitaa painaa 130 kg ja V6 132 kg.
Voisikohan se koneen massa olla enempi edessä V-malleissa kuin rivimalleissa. Käytökseenkin vaikutus voisi olla dramaattisempi, mitä kauempana lisämassa akselista etupuolella.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kyllä v6:n moottorin painopiste on hiukan edenpänä ja lisäksi voimansiirtokin painaa enemmän. Muistaakseni ainakin Eibachin jouset v6:een on n100kg suuremma kantavuudella, voin kyllä muistaa väärinkin.

Tätä omaa autoa etsiessä tuli kokeiltua monia autoja ja jäi sellainen käsitys, että v6:n ajo-ominaisuudet on herkemmät huonoille iskareille ja pielessä oleville pyöränkulmille. Ainakin erot autojen välillä oli suuremmat kuin ts-malleissa.

Kunnossa oleva v6 on kiva ajaa ja tavallisessa tai hiukan kovemmassakaan menossa ei ominaisuudet ihan heti lopu, auto vaan alkaa leventää mutkia hiukan aiemmin kuin ts. Rata-ajo on sitten asia erikseen.

Hankkimalla v6:n saa hienon ja urheilullisen moottorin, joka antaa tehoa suoraviivaisesti, ei kulje kovin vähällä bensalla ja on jotenkin pala mennyttä maalimaa hyvässä mielessä.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Ei siinä paljon 50kg lisäpainoa keulalla mieti, kun aurinkoisessa kevätsäässä avaa ikkunan vain kuunnellakseen kuutosen ihanaa laulua. Silloin on ihan pakko vaihtaa isommalle hieman tavallista myöhemmin.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pari kierrosta vakioalustaisen V6:sen perässä Ahvenistolla ajaneena
voin sanoa että aika kammottavaa katseltavaa oli se nyökkiminen
ja kyökkiminen jarrutuksissa ja kaarteissa...vaikka sinänsä
esimerkillisillä ajolinjoilla edessä ajettiin niin itsellä ei ollut vaikeuksia
pysyä perässä madalletulla versiollani vaikka omat linjat olivatkin "ensikertalaisen".
Eli alustasarjaa suosittelen jos vähänkin on menohaluja.

Jos auton haluaa pitää jatkuvasti timmissä kunnossa niin kuvetta
saa kaivaa tasaiseen tahtiin mutta vastapainona on sitten mieli-
hyväkeskukseen tatuoitu omistamisen ja ajamisen ilo. 8)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

V 6 ominaisuudet riittää hyvin Suomen ajokortin säilyttämiseen edellyttäville nopeuksille mille tahansa tielle.

Eikä tää ylläpito niin kauhean kallista ole, ellei välttämättä halua rakennella vaan pitää nautinnollisena käyttöautona.

Kaikennäköisiä pirssejä on ollut - oon aina ostanut mihin just on omat ja pankin rahat riittäny ja mitä on mieli tehny - viime aikoina se vaan on ollut Alfa kuten vaimollakin.

Ei sovi mennä koeajolle, jos ei o rahotus kunnossa - aiheuttaa vakavaa riippuvuutta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ehkä huonoin puoli ajettavuudessa on se että ainakin leveämpiä renkaita käytettäessä ja jäykemmällä alustalla on renkaan laadulle aika kranttu,vetelee urissa melko herkästi vaikka hyvällä pinnalla kulkee kun juna.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Lainaus Alfa156.netistä:

"156 2,5 V6 has standard suspensions almost like a sofa on wheels. Driving it hard reveals
an unstable car and tends to bottom out the springs! Very bad of Alfa Romeo to release this
to the market. Cars with sportspack is a completely different experience. In some countries
they actually stopped importing the V6 without the sportspack. This car have great room for
improvement!"

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Aivan.. Timmimpi saa alusta olla kuin vakiona. Taitanee pienenä haittapuolena tulla vähän tuota vetelyä.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En minä kyllä muista että 2.4 JTD Sportpackilla ja 225/45-17:silla olisi ihmeemmin vedellyt. Tehoa siinä tietty on vähemmän kuin bensakuutosessa, mutta vääntöä reilusti enemmän, ja vetelyn kannalta vääntö taitaa olla se helpommin tuntuva juttu.

Silloin kyllä varmaan vetelee helpommin jos puslissa ja nivelissä on väljää.
- Epäkelpokeräilijä -

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

TommiS kirjoitti:Lainaus Alfa156.netistä:

"156 2,5 V6 has standard suspensions almost like a sofa on wheels. Driving it hard reveals
an unstable car and tends to bottom out the springs! Very bad of Alfa Romeo to release this
to the market. Cars with sportspack is a completely different experience. In some countries
they actually stopped importing the V6 without the sportspack. This car have great room for
improvement!"
Aika ihme juttu kun ei mulla ole Sportspackia (tai ainakaan en tiedä että on, mistä sen näkee?) ja silti ei auto ole kuin "sohva". Ei kallistele eikä heivaa. Olisiko Sportwagon vähän jäykempi vakiona?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

PSS kirjoitti:
Aika ihme juttu kun ei mulla ole Sportspackia (tai ainakaan en tiedä että on, mistä sen näkee?) ja silti ei auto ole kuin "sohva". Ei kallistele eikä heivaa. Olisiko Sportwagon vähän jäykempi vakiona?
taitaa olla enemmän noiden vanhempien autojen ongelma 2002 on ihan erilainen ainakin mulla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ei luulis vasta katastetun puslat jne. olevan vielä niin väljiä? Renkaat on tosin sitä luokkaa että eniten epäilen niitä :? . Jospa tuo uusilla kumho ecstoilla jonkun verran rauhottuis. Ja liekkö tuo sportpack niin jäykkä kuin "varsinaiset" alustasarjat?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Renkaat tekee kyllä paljon. GTV oli loppuunajetuilla Pirelleillä kamala uratutka, mutta alle viskatuilla pyöreäolkaisilla Nokian NRVi 225/45-17:silla tuntuivat Suomen tiet tasoittuneen laakista.
- Epäkelpokeräilijä -

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Samaa olen huomannu muilla autoilla,tässä ei vielä muita pyöriä ole ollutkaan,sen verran vähän tullu ajettua. Ja lienee renkaalla sitä suurempi vaikutus urakäytökseen mitä leveämpi se on...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Leveyttäkin enemmän hakeminen riippuu rengasmerkistä, tai lähinnä sen sopivuudesta ko. autoon. Esim. toi 159 ei hae ollenkaan, vaikka kumi on 235/45-18. Ovat valinneet oikean ensiasennusrenkaan (bridgestone re 050). Äänekäs se on kylläkin.
Pirelli Zero Nero oli paras kokeilemani 156:n alla.
- Alfaholic -

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Joksa kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Mitähän kaikkea painavaa siellä V6:sen keulalla on. Moottoreiden painossahan ei ole hirveää eroa. TS taitaa painaa 130 kg ja V6 132 kg.
Voisikohan se koneen massa olla enempi edessä V-malleissa kuin rivimalleissa. Käytökseenkin vaikutus voisi olla dramaattisempi, mitä kauempana lisämassa akselista etupuolella.
Totta. Itsekkin aloin pähkäilemään, että äkkiähän tuollainen muutama kymmenen kiloa kertyy. Järeämpi vaihdelaatikko, vetarit ja jäähdytin jne.
Onkohan tuo V6 muuten matalampi kuin neloskone? Mutka-ajon nopeuden kannaltahan on tärkeämpää sijoittaa paino mahdollisimman alas ja sitten akselien väliin. (Noin ainakin neuvoi Oikarisen Ossi kun pähkäiltiin yhden auton bensatankin sijoitusta.)

Jatkan hämmästelyä. :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Takatukivarret vaikuttavat myös auton vetelyyn jos kumipuslat ovat rasittuneet tarpeeksi, eikä ne niitä katsastuksessa kato, ei ainakaan mulla kertaakaan oo kattonu...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

JK
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2007, 02:05

Viesti Kirjoittaja JK »

Ite oon tässä katellu 156 V6:tta ensiautoks, onko järkee? :D

anttip
Viestit: 14
Liittynyt: 11 Maalis 2007, 16:52

Viesti Kirjoittaja anttip »

osta joku "paskempi" alkuun niin kunnon autot maistuu paremmalta ja myös kokemusta kertyy...
Ei sen ensimmäisen auton tarvi/kannata olla mikään tykki, mielestäni kokemusta ennen kuin hommaa kunnon pirssiä :)

JK
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2007, 02:05

Viesti Kirjoittaja JK »

Kaikki aina sanoo, että ekan auton pitää olla joku paska. Miks ihmeessä? :crazyeyes:

Ihan kunnollisella pelillä meinaan alottaa, jätetään ne paskat ja turvattomat autot muille :-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JK kirjoitti:Kaikki aina sanoo, että ekan auton pitää olla joku paska. Miks ihmeessä? :crazyeyes:

Ihan kunnollisella pelillä meinaan alottaa, jätetään ne paskat ja turvattomat autot muille :-D
156:n passiivinen turvallisuus ei ole kovin kummoinen, eli ei kannata osua mihinkään kovin kovaa. Ensiautoksi hyvä yksilö varmasti oikein hyvä - joskin varsin tehokkaan puoleinen. :twisted:
VMP

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

jknracing kirjoitti:
Joksa kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Mitähän kaikkea painavaa siellä V6:sen keulalla on. Moottoreiden painossahan ei ole hirveää eroa. TS taitaa painaa 130 kg ja V6 132 kg.
Voisikohan se koneen massa olla enempi edessä V-malleissa kuin rivimalleissa. Käytökseenkin vaikutus voisi olla dramaattisempi, mitä kauempana lisämassa akselista etupuolella.
Totta. Itsekkin aloin pähkäilemään, että äkkiähän tuollainen muutama kymmenen kiloa kertyy. Järeämpi vaihdelaatikko, vetarit ja jäähdytin jne.
Onkohan tuo V6 muuten matalampi kuin neloskone? Mutka-ajon nopeuden kannaltahan on tärkeämpää sijoittaa paino mahdollisimman alas ja sitten akselien väliin. (Noin ainakin neuvoi Oikarisen Ossi kun pähkäiltiin yhden auton bensatankin sijoitusta.)

Jatkan hämmästelyä. :drinking:
OT: vm. -94 Lancia Deltalla ja Themalla, eli malliston suurimmalla ja pienimmällä vaunulla on painoeroa noin 120kg :shock: Kuulemma miltei yksinomaan tukirakenteiden ansiosta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

JK
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2007, 02:05

Viesti Kirjoittaja JK »

mattijus kirjoitti: 156:n passiivinen turvallisuus ei ole kovin kummoinen
No juu, mutta on se nyt parempi ku ne 80-luvun katiskat, joilla "pitäis" alottaa :lol:

Vastaa Viestiin