Eli hommasin noin kuukaus sitten 156 2.0ts:sän vuosimallia 2000 ja muuten oon tyytyväinen kärryyn mutta se perkeleen tyhjäkäynti.
Jos tulee esim. risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan niin sillon esiintyy eniten,enstex vajoo noin 500 kierokseen ja sitten nouse noin 1700 jenkaan ja jää hakeen siihen välille vähäx aikaa kunnes tasaantuu ehkä.
Siitä kun koittaa sitten lähtee niin voi vittu sitä nykimistä ei siinä auta ees maammelaulu. Ei muuta kun lyödä lämä pohjaan jos ei meinaa tehä itteensä täysin naurun alasex kanssa autoilijoiden silmissä. Auto siis vetää rajottajaan asti nykimättä kun rankasee ehkä alavääntö vähän heikko tuntuis että sekin vaan joskus.
Hommasin siihen ADvaraosamaailmasta tänään ilmin sekä ilmanputsarin. Myyjän mukaan ilmi on aito bossilainen,paskanvitut sanon minä,missään ei ollu sitä maagista tekstiä "bosch" en jaksanu ruveta kinaan kun maksokin vaan 42,50.
Ei siis parantanu menoo päinvastoin nyt kun lähtee liikkeelle saatta hyytyä ihan veteläx koko paska siis kuolee ihan täysin saa painaa kytkimen pohjaan ja survoo kaasua että saa vaivoin sen pois keskeltä risteystä pois toisten alta.
Kaasuläppää oon hoonannu enemmän kun emäntää meenneellä viikolla ja ei sekään ole menoo parantanu.
Auto on katsastettu tammikuun alussa ja ilmeisesti sillon on ollu lambada kunnossa kun on leimakin tullu että oisko se voinu mennä si.
Huomenna aattelin irrottaa koko kaasuläppämötikän ja hoitaa sitä kokopäivän,kun lupasivat lämpösempää keliäkin. Lisäx vois käydä tulpankolot läpi,sekä lamdanjohtoja kattella jos löytyis jotain häikkää.
Voiko muuten lambdaa jotenki putsata ? Jos on vaikka karstassa en oo ennen lambdaa sisältävää autoa omista enkä näin mokkulaa kädessä pitäny.
Hakua on käytetty silmät solmussa ja kaikki pienetkin vinkit ovat tervetulleita
156 ts:sän nykiminen/seilaava tyhjäkäynti
Valvoja: Moderators
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
hmm
hmmm... ilmi ei varmastikkaan ole alkuperäinen.. itselläni uusi maksoi 350e.. :DD ja ilmin kyljessä kyllä lukee että bosch..
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Käyppä hakemassa ilmi boschlta jostakin sen autosähköhuoltopisteestä. Minä hankin vara ilmin ja se maksoi siellä 160€ ja hyvin pelaa kokeiltu on ja sitten minulla oli kokeilussa sellainen halpis ilmi niin sillä tuli heti ongelmia eli ei kannata nimettömiä "paskoja" hankkia.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Samalla kun sinne pellin alle kattelet, suosittelen tarkastaan tulpankolot. Sinne päässyt vesi tehokkaasti vaikuttaa tuohon vetoon. Itte ajoin oman autoni kaupasta kolmella pytyllä, kun tykkäsivät kuurata konehuonetta painepesurilla. Kymmenen minsan homma putsata kolot ja ruiskuttaa hieman elektroniikkapuhdistetta...
No niin nyt on käyty tulpankolot läpi ja ei sielä vettä ollu. Lähinnä jakopäätä olevan pytyn reijistä löyty vähän ruoste/hapettumistöhnää,suihkin sinne ja tulpanhattuihin elekroniikkaspraytä ja annoin paineilmaa perään ei muuta ku takasi kasaan,ei ollu ihan 10minsan homma multa.
Sitten purkasin sen kaasuläppäkotelon käteen,putsasin ja ruiskutin crc:tä liikkuviin osiin. Kuuluuko muuten läpän mennä ihan kiinni lepoasennossa vai pitäiskö jäädä rako? Kun meinaan ruuvvas sen tyhjäkäyntimoottorin siihen kiinni niin väänsi väkisin pienen raon kaasuläpälle. Onko normaalia?
Lisäksi vaihdoin vanhan ilmin kiinni missä myös lukeekin bosch.
Lopputulos oli että tyhjäkäynti huojuu saatana edelleen kun autolla valuttelee kytkin pohjassa,tosin tasaantuu ehkä vähän helpommin. Paikallaan ollessa pysyy hallinnassa,eikä lyhyen koeajolenkin aikana nykiny pintakaasulla kun ihan vähän.
Löysin muuten pakoputkesta lambdan jälkeisestä haitariosasta repeämän noin 20-30cm lamdan jälkeen. Paikkasin pakoputkinauhalla kun ei muutakaan tähän hätään löytyny,täytyy siihen hitsata uus jousto-osa jahka jaksaa. Voisiko toi pelkästään aiheutta huojumista???
Nyt kun sai syötyäkin niin taidampa poistua rankoon sitä oikein perkeleesti...
Sitten purkasin sen kaasuläppäkotelon käteen,putsasin ja ruiskutin crc:tä liikkuviin osiin. Kuuluuko muuten läpän mennä ihan kiinni lepoasennossa vai pitäiskö jäädä rako? Kun meinaan ruuvvas sen tyhjäkäyntimoottorin siihen kiinni niin väänsi väkisin pienen raon kaasuläpälle. Onko normaalia?
Lisäksi vaihdoin vanhan ilmin kiinni missä myös lukeekin bosch.
Lopputulos oli että tyhjäkäynti huojuu saatana edelleen kun autolla valuttelee kytkin pohjassa,tosin tasaantuu ehkä vähän helpommin. Paikallaan ollessa pysyy hallinnassa,eikä lyhyen koeajolenkin aikana nykiny pintakaasulla kun ihan vähän.
Löysin muuten pakoputkesta lambdan jälkeisestä haitariosasta repeämän noin 20-30cm lamdan jälkeen. Paikkasin pakoputkinauhalla kun ei muutakaan tähän hätään löytyny,täytyy siihen hitsata uus jousto-osa jahka jaksaa. Voisiko toi pelkästään aiheutta huojumista???
Nyt kun sai syötyäkin niin taidampa poistua rankoon sitä oikein perkeleesti...