onko 75 2.0ts:n bensapumppu sama kuin 3,0 v6:sen
Valvoja: Moderators
onko 75 2.0ts:n bensapumppu sama kuin 3,0 v6:sen
elikkäs otsikon mukaista kyssäriä elikkäs kun motonetistä saisi halvalla 2,0 bensapumppua tai oikeastaan melki ilmaiteeksi. koska minulla polttaa alfassa sulaketta noin 5 minuutin välein elikkäs eikös se ole bensapumpussa vika? kuulin myös että pumpun maadoitus on ns.tyyppi vikaa eli mistäs sitä maadoitusta lähtisi etsimään.?
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Mun käsittääkseni se halpa bensapumppu on siirtopumppu, jollainen löytyy esim. TS:ssä tankin sisältä. Se toinen ainakin TS:ssä siinä oikean takapyörän etupuolella oleva painepumppu löytyy motonetistä nimellä ruiskupumppu ja 3-litrasen vastaava on halvempi kuin TS:n.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta 3-litraisessa ei käsittääkseni ole tankissa pumppua, kun tankki on takaluukussa ja bensa valuu painepumpulle omalla paineellaan (pumppu alempana, kuin tankki).
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta 3-litraisessa ei käsittääkseni ole tankissa pumppua, kun tankki on takaluukussa ja bensa valuu painepumpulle omalla paineellaan (pumppu alempana, kuin tankki).
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Eperin käsitys 6 sylinterisistä pa-linjasto ja 4 sylinteriset pa-linjasto Molemmissa tuo pa-paineen tuottama pumppu 60546091 on sama.
Ja huom.linkki on suoraan toimima Eper joten voi itsekkin katsella varaosanumeroita yms.
Ja huom.linkki on suoraan toimima Eper joten voi itsekkin katsella varaosanumeroita yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
"Jukkas":lla on varmaan ts:n tankki kun on ts kori?
Sanon tätä aina kaikille, että testatkaa ensin sen siirtopumpun toiminta ennen kun laitatte uutta painepumppua. Siirtopumppu tuntuu usein olevan poissa pelistä syystä tai toisesta, jolloin painepumppu joutuu imemään gason (aina kun tankki on alle puolivälin) ja se painepumppuhan ei näistä imemishommista oikein pidä ja alkaa polttelemaan sulaketta kunnes sitten lopullisesti kyrvähtää.
Ja se Bilteman pumppu on varmaankin painepumppu, ei siirtopumppu. Noita siirtopumppuja jos jostain (edullisesti) löytyy, niin tänne yksi kiitos!
Sanon tätä aina kaikille, että testatkaa ensin sen siirtopumpun toiminta ennen kun laitatte uutta painepumppua. Siirtopumppu tuntuu usein olevan poissa pelistä syystä tai toisesta, jolloin painepumppu joutuu imemään gason (aina kun tankki on alle puolivälin) ja se painepumppuhan ei näistä imemishommista oikein pidä ja alkaa polttelemaan sulaketta kunnes sitten lopullisesti kyrvähtää.
Ja se Bilteman pumppu on varmaankin painepumppu, ei siirtopumppu. Noita siirtopumppuja jos jostain (edullisesti) löytyy, niin tänne yksi kiitos!
joo eli on ts:sästä koneen vaihdos eli alkuperin on ollut twinspark.
joo kuulostaa tutulta tuon siirtopumpun vika: eli vanha omistaja sanoi että jos on alle puoli tankkia niin kuuluu ihmeellinen surina tankista. ja nyt juuri on alle puoli tankkia ja käräyttelee sulaketta.... eli mistäs löytäisin sen siirto pumpun ja onko jotain jokamies tyyliä miten saisi tietää toimiiko siirtopumppu? ja löytyykö motonetistä siirto pumppua ja minkä hintainen se on? vai tunnetaanko se nimellä bensapumppu motonetin sivuilla?
POLTTOAINEPUMPPU ALFA ROMEO 75
Laatupumppu. Jos autossa paksu bakeliittitiiviste: Mukana tuleva paperitiiviste/-teet sen päälle!
75 1,6-2,0 85--92. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29-2183 16.90 ???
eli onko tämä se siirto pumppu?
joo kuulostaa tutulta tuon siirtopumpun vika: eli vanha omistaja sanoi että jos on alle puoli tankkia niin kuuluu ihmeellinen surina tankista. ja nyt juuri on alle puoli tankkia ja käräyttelee sulaketta.... eli mistäs löytäisin sen siirto pumpun ja onko jotain jokamies tyyliä miten saisi tietää toimiiko siirtopumppu? ja löytyykö motonetistä siirto pumppua ja minkä hintainen se on? vai tunnetaanko se nimellä bensapumppu motonetin sivuilla?
POLTTOAINEPUMPPU ALFA ROMEO 75
Laatupumppu. Jos autossa paksu bakeliittitiiviste: Mukana tuleva paperitiiviste/-teet sen päälle!
75 1,6-2,0 85--92. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29-2183 16.90 ???
eli onko tämä se siirto pumppu?
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6
Moikka,
Mulla meni omasta TS:stä pari viikkoa sitten bensapumppu rikki, ja TS jätti ekan kerran tielle.. Hinautin Deltaan sen korjattavaksi ja hain Motonetistä täsmälleen saman pumpun, kun TS:ssä oli. Eli ainakin omaan 88-malliseen 75 TS:n menee se Boschin RUISKUPUMPPU 28-1390, joka maksaa 108 e. Sanoivat Deltasta, että kannattaa hakea esim. Motonetistä, kun itse olisivat joutuneet tilaamaan Italiasta, ja hinta olis ollut 270 e. Eli sinänsä aika hyvää palvelua, kun ohjasivat ostoksille Motonettiin..
Mulla meni omasta TS:stä pari viikkoa sitten bensapumppu rikki, ja TS jätti ekan kerran tielle.. Hinautin Deltaan sen korjattavaksi ja hain Motonetistä täsmälleen saman pumpun, kun TS:ssä oli. Eli ainakin omaan 88-malliseen 75 TS:n menee se Boschin RUISKUPUMPPU 28-1390, joka maksaa 108 e. Sanoivat Deltasta, että kannattaa hakea esim. Motonetistä, kun itse olisivat joutuneet tilaamaan Italiasta, ja hinta olis ollut 270 e. Eli sinänsä aika hyvää palvelua, kun ohjasivat ostoksille Motonettiin..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, mutta katohan KalleTs sinäkin se siirtopumpun toiminta ennen kun menee se uusi painepumppu hajalle. Mulla meni pari painepumppua ennenkuin tajusin, että mikä sen rikkoo. Se tosiaan alkaa ääntämään kun tankki menee alle puolenvälin.
Siittä tankin etulaidasta menee sen siirtopumpun piuhat sisään ja jos "hyvä" tuuri on niin ne johdot on vaan poikki läpiviennin kohdalta. Niihin (plussajohto tais olla vaaleenpunanen) kun syöttää virtaa vaikka suoraan akulta niin pitäis tankissa alkaa surisemaan. Takapenkin alla oli muistaakseni liitin, josta menee virta pumpu(i)lle. En vaan muista, että oliko samassa liittimessä molempien pumppujen virta. Johtojen värit tais olla vaaleanpunainen ja valkoinen.
Jos ei surise niin sit pidetään tankki aina yli puolenvälin tai mennään Deltan tiskille köyhtymään. Muukkoseltakin kannattaa varmaan kysyä, vaikka ei sen hinnastossa sitä siirtopumppua olekaan. Jostain ulkomailta voi kanssa löytyä.
Ei ole kyllä omaan silmään sattunut...
Edit: Jarno ehtikin jo vastata. Värit saatto olla tosiaan pinkki/musta. No pinkki oli ainakin virta jos ei muuta
Ja tosiaan ei sitä siirtopumpun ääntä kuule ellei ole kontissa tai auton alla.
Painepumpun "valitus" pitäis kyllä kuulua kuskin pukille paikallaan ollessa.
Siittä tankin etulaidasta menee sen siirtopumpun piuhat sisään ja jos "hyvä" tuuri on niin ne johdot on vaan poikki läpiviennin kohdalta. Niihin (plussajohto tais olla vaaleenpunanen) kun syöttää virtaa vaikka suoraan akulta niin pitäis tankissa alkaa surisemaan. Takapenkin alla oli muistaakseni liitin, josta menee virta pumpu(i)lle. En vaan muista, että oliko samassa liittimessä molempien pumppujen virta. Johtojen värit tais olla vaaleanpunainen ja valkoinen.
Jos ei surise niin sit pidetään tankki aina yli puolenvälin tai mennään Deltan tiskille köyhtymään. Muukkoseltakin kannattaa varmaan kysyä, vaikka ei sen hinnastossa sitä siirtopumppua olekaan. Jostain ulkomailta voi kanssa löytyä.
Ei ole kyllä omaan silmään sattunut...
Edit: Jarno ehtikin jo vastata. Värit saatto olla tosiaan pinkki/musta. No pinkki oli ainakin virta jos ei muuta
Ja tosiaan ei sitä siirtopumpun ääntä kuule ellei ole kontissa tai auton alla.
Painepumpun "valitus" pitäis kyllä kuulua kuskin pukille paikallaan ollessa.
Kiitoksia Abarth vinkistä! Tarviikin tarkkailla vähän auton käyttäytymistä, kun ei raaskis noita pumppuja poltella hirveästi, kun ne kuitenkin aika paljon maksavat.. Deltassa sanoivat painepumpun rikkoutumisen syyksi sen viereisen releen hajoamisen, mutta itse en tekniikkajutuista hirveästi tiedä. Mutta hyvä tietää toi siirtopumppuongelma, jos sieltä alkaa ääntä kuulua!
Muuten, tuli tähän liittyen toinen ongelma mieleen, joka omassa 75:ssäni on. Nimittäin aika usein kun laittaa virrat päälle, niin alkaa surista pirusti jokin (rele tms) sulakeboksin nurkilla, ja yleensä se lakkaa vasta kun starttaa auton. Joskus ei lakkaa silloinkaan, mutta silloin taas auttaa se kun kytkee valot "päälle" asentoon viiksestä. Tähän liittyy vielä se, että toinen etulyhty palaa heikosti kun surina kuuluu. Voiskohan olla jossakin sähköissä vikaa? Kerran toi surinaongelma loppu, kun vaihdoin polttimot, mutta luulisi ongelma olevan jollakin muullakin tapaa korjattavissa..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Toi on TwinCarburaattori -moottoreiden mekaaninen pumppu.jukkas kirjoitti:
POLTTOAINEPUMPPU ALFA ROMEO 75
Laatupumppu. Jos autossa paksu bakeliittitiiviste: Mukana tuleva paperitiiviste/-teet sen päälle!
75 1,6-2,0 85--92. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29-2183 16.90 ???
eli onko tämä se siirto pumppu?
Siirtopumppu ei ole kovinkaan monen varaosamyyjän luettelossa, mutta löytyy ainakin Hollannista: http://www.alfa75parts.com/shop/OrderAr ... 1816.1.asp
Saksan ja brittien eBayssäkin noita silloin tällöin näkee. Useimmiten auton malliksi listataan kuitenkin Spider, jonka ruiskuversiosta (?) löytyy sama pumppu.
Saksan ja brittien eBayssäkin noita silloin tällöin näkee. Useimmiten auton malliksi listataan kuitenkin Spider, jonka ruiskuversiosta (?) löytyy sama pumppu.
75 TS -88