Kertokaa 156 V6 Alfasta
Valvoja: Moderators
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Juu, tottakai saa aloittaa autoilun juuri sellaisella, mihin omat tai isukin rahat riittää. Anssi Mela taisi aloittaa autoilun uudella Jagella..JK kirjoitti:Kaikki aina sanoo, että ekan auton pitää olla joku paska. Miks ihmeessä?
Ihan kunnollisella pelillä meinaan alottaa, jätetään ne paskat ja turvattomat autot muille
Hengestään pääsee kyllä kaikilla..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itselläni on ollut SW 1.8-litraisena ja nyt on käytössä V6. Lisäksi kilometrejä on taitettu isäukon 2-litraisilla 156:lla, ensin TS:lla ja sittemmin JTS:llä.CZW kirjoitti:Kriitiinen mielipide: mitä muuta hyvää V6-malissa on kuin nuo kuuluisat äänet? Tehothan eivät tee autosta nautittavaa? En ole itse V6:a ajanut, mutta jonkinverran siitä lukenut. Minulle on muodostunut se mielikuva, että 156 varustetu V6:lla on pahasti etupainoinen, mikä vaikuttaa huomattavasti ajo-ominaisuuksiin. Pitääkö paikkaansa?
Olen sitä mieltä, että jos hakee äärimmäistä tunnokkuutta ja balanssia, niin kannattaa valita nelipyttyinen - se on tasapainoisempi ajettava. Mutta toisaalta: jos käyn kerran kesässä vetämässä kolme kierrosta Ahvenistolla, niin ko. erolla ei ole käänteentekevää merkitystä.
Ja ne äänet...Ne ovat juuri niin hienot (vaikka kyllähän TwinSparkitkin kivasti pörisevät). Lisäksi kesäiltaisin on mukava puunailla imuröörejä.
Niin riittää. Kun hain 156 v6:seni Ähtävältä huollosta tuli hieman leikittyä: Edessä ajava auto ajoi 80 km/h. Laitoin kolmoselle, painoin kaasun pohjaan ja käänsin tiukasti toiselle kaistalle. Auto tuntui veltolta kuin Ameriikan rauta. Vertailukohtana oli puolta tuntia aikaisemmin tehty samanlainen manööveri seiskavitosella. Mutta normaali ajotilanteisiin alusta riittää kyllä.Laku kirjoitti:V 6 ominaisuudet riittää hyvin Suomen ajokortin säilyttämiseen edellyttäville nopeuksille mille tahansa tielle.
Ei sovi mennä koeajolle, jos ei o rahotus kunnossa - aiheuttaa vakavaa riippuvuutta.
Autoa ostaessani bongasin monta puutetta, mutta ne otettiin huomioon hintaneuvotteluissa. Edellinen omistaja oli luultavasti vioista tietoisena vienyt autonsa vaihtoon.
Nyt olen hakenut autoni huollosta ja se tuntuu paljon paremmalta.
Uusittu:
- jakohihna
- kiristin
- rulla V6
- adjust. tightener
- rulla moniurahihna
- tulpat
- ilmamassamittari (nyt kiihtyy ihan toisella tavalla)
- termostaatti
- kaikki jarrulevyt ja palat
- käsijarruvaijeri
Ja öljyt ja suodatin vaihdettu ja katsastettu.
Loppusumma alkoi kakkosella (ei paljon yli). Näin kallista remonttia ei tule vuosiin. Hihnan vaihtoon kolme vuotta, tulppien 100 000 km. Jarrut kestänee pitkään. Nyt kilometrejä on 93 tkm.
Siis kertauksena. Tarkista auto huolellisesti. Koeaja useampi yksilö. Kysy apua kokeneilta alfisteilta.
Tykkään omasta yksilöstäni.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kaksi Alfaa olen koeajanut. Ja toisen niistä ostanut.liekki kirjoitti: Kaksi Alfaa olen koeajanut. Ja kummankin olen ostanut.
Onneksi tuo itsehillintä pelaa...
Tomaatti jäi kauppaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM