Kertokaa 156 V6 Alfasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voihan sitä aloittaa hankintahinnaltaan ja varsinkin ylläpidoltaan halvemmilla 90-luvun lopun kamppeilla kuten Vectralla, 406:lla tms.

Tosin näissä taas on vaarana kuolla kolarin sijasta tylsyyteen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

JK kirjoitti:Kaikki aina sanoo, että ekan auton pitää olla joku paska. Miks ihmeessä? :crazyeyes:

Ihan kunnollisella pelillä meinaan alottaa, jätetään ne paskat ja turvattomat autot muille :-D
Juu, tottakai saa aloittaa autoilun juuri sellaisella, mihin omat tai isukin rahat riittää. Anssi Mela taisi aloittaa autoilun uudella Jagella..

Hengestään pääsee kyllä kaikilla..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

CZW kirjoitti:Kriitiinen mielipide: mitä muuta hyvää V6-malissa on kuin nuo kuuluisat äänet? Tehothan eivät tee autosta nautittavaa? En ole itse V6:a ajanut, mutta jonkinverran siitä lukenut. Minulle on muodostunut se mielikuva, että 156 varustetu V6:lla on pahasti etupainoinen, mikä vaikuttaa huomattavasti ajo-ominaisuuksiin. Pitääkö paikkaansa?
Itselläni on ollut SW 1.8-litraisena ja nyt on käytössä V6. Lisäksi kilometrejä on taitettu isäukon 2-litraisilla 156:lla, ensin TS:lla ja sittemmin JTS:llä.

Olen sitä mieltä, että jos hakee äärimmäistä tunnokkuutta ja balanssia, niin kannattaa valita nelipyttyinen - se on tasapainoisempi ajettava. Mutta toisaalta: jos käyn kerran kesässä vetämässä kolme kierrosta Ahvenistolla, niin ko. erolla ei ole käänteentekevää merkitystä.

Ja ne äänet...Ne ovat juuri niin hienot (vaikka kyllähän TwinSparkitkin kivasti pörisevät). Lisäksi kesäiltaisin on mukava puunailla imuröörejä.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Laku kirjoitti:V 6 ominaisuudet riittää hyvin Suomen ajokortin säilyttämiseen edellyttäville nopeuksille mille tahansa tielle.

Ei sovi mennä koeajolle, jos ei o rahotus kunnossa - aiheuttaa vakavaa riippuvuutta.
Niin riittää. Kun hain 156 v6:seni Ähtävältä huollosta tuli hieman leikittyä: Edessä ajava auto ajoi 80 km/h. Laitoin kolmoselle, painoin kaasun pohjaan ja käänsin tiukasti toiselle kaistalle. Auto tuntui veltolta kuin Ameriikan rauta. Vertailukohtana oli puolta tuntia aikaisemmin tehty samanlainen manööveri seiskavitosella. Mutta normaali ajotilanteisiin alusta riittää kyllä.

Autoa ostaessani bongasin monta puutetta, mutta ne otettiin huomioon hintaneuvotteluissa. Edellinen omistaja oli luultavasti vioista tietoisena vienyt autonsa vaihtoon.

Nyt olen hakenut autoni huollosta ja se tuntuu paljon paremmalta.

Uusittu:
- jakohihna
- kiristin
- rulla V6
- adjust. tightener
- rulla moniurahihna
- tulpat
- ilmamassamittari (nyt kiihtyy ihan toisella tavalla)
- termostaatti
- kaikki jarrulevyt ja palat
- käsijarruvaijeri
Ja öljyt ja suodatin vaihdettu ja katsastettu.

Loppusumma alkoi kakkosella (ei paljon yli). Näin kallista remonttia ei tule vuosiin. Hihnan vaihtoon kolme vuotta, tulppien 100 000 km. Jarrut kestänee pitkään. Nyt kilometrejä on 93 tkm.

Siis kertauksena. Tarkista auto huolellisesti. Koeaja useampi yksilö. Kysy apua kokeneilta alfisteilta.

Tykkään omasta yksilöstäni.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Siitä velttoudesta vielä. Alla oli nastarenkaat. Pitää testata uudestaa vielä kesärenkailla.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kyllä sen painon siellä keulalla huomaa alustasarjan kanssakin, mutta riittää kyllä minulle. Kuidusta tehty konepeitto olis kova sana :silly:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ja akku tavarasäiliöön :)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Gasolina kirjoitti:Ja akku tavarasäiliöön :)
Urheiluautoissahan on akku takakontissa :wink:

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Savo kirjoitti:Siis kertauksena. Tarkista auto huolellisesti. Koeaja useampi yksilö. Kysy apua kokeneilta alfisteilta.
Kaksi Alfaa olen koeajanut. Ja kummankin olen ostanut. :silly:
Onneksi tuo itsehillintä pelaa...

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

liekki kirjoitti: Kaksi Alfaa olen koeajanut. Ja kummankin olen ostanut. :silly:
Onneksi tuo itsehillintä pelaa...
Kaksi Alfaa olen koeajanut. Ja toisen niistä ostanut.
Tomaatti jäi kauppaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

Vanhassa Audi 100:sessa (vm 1972) oli akku takapenkin alla. Nätti auto muuten, 112 hv ja muistaakseni paino alle 1200kg...

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

KJS kirjoitti:
Gasolina kirjoitti:Ja akku tavarasäiliöön :)
Urheiluautoissahan on akku takakontissa :wink:
Se on vissiin sitten tuo superikin urheiluauto :mrgreen:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Ja 166 kans.

Tiinaksi
Viestit: 46
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 16:09
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Tiinaksi »

Onko tuo v6 kone kestäväkin? =)

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

on
- Alfaholic -

Tiinaksi
Viestit: 46
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 16:09
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Tiinaksi »

Kysytääs ny vielä, että tohtiiko ostaa V6 koneisen jos sillä on ajettu 200 000km? :)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Kyllä vain. Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään, jos autoa on huollettu asianmukaisesti.

T. Nimim. vasta 218 tkm mittarissa
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Vastaa Viestiin