Talvirenkaat 156:seen?
Valvoja: Moderators
Talvirenkaat 156:seen?
Hieman outo aika kysellä talvirenkaita, mutta kun se pitäisi nyt päättää autoa tilaillessa.
Onko hyviä vinkkejä 156 2.5 V6:sen talvirenkaiksi. Itse olen ajatellut Nokian Hakkapeliitta 2 nastarenkaita. Vaimokin ajelee autolla lasten kanssa, joten kitkat vähän hirvittää.
Onko hyviä vinkkejä 156 2.5 V6:sen talvirenkaiksi. Itse olen ajatellut Nokian Hakkapeliitta 2 nastarenkaita. Vaimokin ajelee autolla lasten kanssa, joten kitkat vähän hirvittää.
-Kristian - 156 2.5 V6
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
...
Eikös siellä stadissa osata ajaa?Rolle kirjoitti:Stadissa on usein niin jäistä että itse ottaisin nastat.
Itsekin sielläpäin vuoden asuneena, voin kertoa, että täällä länsi-suomen metsillä on seitsemäntoista kertaa 'liukkaampi talvi', mutta kitkoilla on ajeltu ongelmitta...!
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: ...
Heh itse 20 vuotta metsässä asuneena voin sanoa että jää on liukkampaa kuin lumiset tiet. Kitkoilla toki pärjää, kesärenkaillakin jos siltä tuntuu Mutta jos ei aja pitkiä matkoja maantietä jossa rengasäänet häiritsee niin nastat lienee paremmat, ekassa viestissähän sanottiin että myös nainen on ratissa (ei herneitä )Scuore sportivo kirjoitti: Eikös siellä stadissa osata ajaa?
Itsekin sielläpäin vuoden asuneena, voin kertoa, että täällä länsi-suomen metsillä on seitsemäntoista kertaa 'liukkaampi talvi', mutta kitkoilla on ajeltu ongelmitta...!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: ...
Tottakai jäinen tie on liukkaampi kuin luminen... Mutta ainakin täälläpäin on usein pienet asfalttitiet kivassa peilijäässä talvisin... Niin, ja kyllä täälläkin emäntä noilla samoilla autoilla ajelee.. Eniten juuri tuolla kitkareinkalla varustetulla 156:lla...Rolle kirjoitti:Heh itse 20 vuotta metsässä asuneena voin sanoa että jää on liukkampaa kuin lumiset tiet. Kitkoilla toki pärjää, kesärenkaillakin jos siltä tuntuu Mutta jos ei aja pitkiä matkoja maantietä jossa rengasäänet häiritsee niin nastat lienee paremmat, ekassa viestissähän sanottiin että myös nainen on ratissa (ei herneitä )Scuore sportivo kirjoitti: Eikös siellä stadissa osata ajaa?
Itsekin sielläpäin vuoden asuneena, voin kertoa, että täällä länsi-suomen metsillä on seitsemäntoista kertaa 'liukkaampi talvi', mutta kitkoilla on ajeltu ongelmitta...!
Kyllä se niin on, että kitkoilla pärjää siinä missä nastoillakin, eikä tarvi ajaa yhtään 'varovaisemmin'... Vaatii ehkä ainoastaan pientä totuttelemista!
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Miten on sinulla kestäny muuten kitkarenkaat? Vanhemmilla on toisessa maasturissa kitkat ja toisessa nastat. Nastarenkailla ajaisi vielä neljännenkin talven mutta kitkat tuntuivat jo ensimmäisen talven jälkeen selkeesti huonommilta kuin uusina.
Jos molemmat ovat yhtä hyviä niin miksi ne eivät ikinä ole samalla viivalla esim. TM:n talvirengastesteissä
Jos molemmat ovat yhtä hyviä niin miksi ne eivät ikinä ole samalla viivalla esim. TM:n talvirengastesteissä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kyllä ne vielä ihan ajettavassa kunnossa on, vähän se tietysti kitkaa kuluttaa, kun on tullut kesälläkin ajeltua... Mutta esim. isukilla on ollut autossaan samat kitkat (Blizzakit myös) alla jo kolme vuotta ja näyttäisi olevan vieläkin ihan hyvässä kunnossa.Rolle kirjoitti:Miten on sinulla kestäny muuten kitkarenkaat? Vanhemmilla on toisessa maasturissa kitkat ja toisessa nastat. Nastarenkailla ajaisi vielä neljännenkin talven mutta kitkat tuntuivat jo ensimmäisen talven jälkeen selkeesti huonommilta kuin uusina.
Jos molemmat ovat yhtä hyviä niin miksi ne eivät ikinä ole samalla viivalla esim. TM:n talvirengastesteissä
En ole TM:n talvirengastestiä lukenut, joten en tiedä miten kävi... Mutta en perkele tekisi sen perusteella rengasvalintaa...
Jokainen tietty saa ajaa millaisilla kumeilla haluaa, mutta minulle ei tulisi mielenkään enää koskaan nastoja hankkia.. Ja miksi hankkisinkaan, koska emäntäkin pysyy kitkoilla hyvin tiellä ja onhan ne muutenkin ajossa paljon mukavammat. Onkohan meidän perheessä sitten vaan keskivertoa parempia kuskeja...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kohta menee väittelyn puolelle mutta kerran vielä..
Kuten sanoin niin tiellä pysyy vaikka kesärenkailla, kokeiltu on. Eri asia on miten hauskaa se on
Oli munkin nastat ihan ajettavassa kunnossa, mutta ei niissä juuri pitoa ollut. Tiellä pysyi naisetkinScuore sportivo kirjoitti:Kyllä ne vielä ihan ajettavassa kunnossa on, vähän se tietysti kitkaa kuluttaa, kun on tullut kesälläkin ajeltua... Mutta esim. isukilla on ollut autossaan samat kitkat (Blizzakit myös) alla jo kolme vuotta ja näyttäisi olevan vieläkin ihan hyvässä kunnossa.
Niinno jos on varaa itse kokeilla kaikenmerkkisiä renkaita niin mikäs siinä. Itse en kyllä ole sen mukaan renkaita ostanut mutta en näe mitään syytä olla luottamatta heidän testeihin, ovat aikamoisia konkareita sillä sarallaEn ole TM:n talvirengastestiä lukenut, joten en tiedä miten kävi... Mutta en perkele tekisi sen perusteella rengasvalintaa...
Heh kaikki ketkä ovat kerran kitkoja alleen laittanu on sanonut samaa. Taitaa olla sama asia kuin ostaa AlfaJokainen tietty saa ajaa millaisilla kumeilla haluaa, mutta minulle ei tulisi mielenkään enää koskaan nastoja hankkia.. Ja miksi hankkisinkaan, koska emäntäkin pysyy kitkoilla hyvin tiellä ja onhan ne muutenkin ajossa paljon mukavammat. Onkohan meidän perheessä sitten vaan keskivertoa parempia kuskeja...
Kuten sanoin niin tiellä pysyy vaikka kesärenkailla, kokeiltu on. Eri asia on miten hauskaa se on
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Naiset (ts. nainen) ovat minunkin autollani pysyneet kitkoilla tiellä, mutta jos Hallitukselle hankittaisiin oma auto niin eiköhän alle heivattaisi nastapyörät. Ihan yksimielisellä päätöksellä.Rolle kirjoitti:Oli munkin nastat ihan ajettavassa kunnossa, mutta ei niissä juuri pitoa ollut. Tiellä pysyi naisetkin
Joo, minäkin yhdyn tuohon kuorolauluun. Kumminkin vain kitkojen osalta, käyttöauto saattaa joskus olla toisenkin merkkinen... Kuka heittää ensimmäisen kiven?Rolle kirjoitti:Heh kaikki ketkä ovat kerran kitkoja alleen laittanu on sanonut samaa. Taitaa olla sama asia kuin ostaa Alfa
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Juu en usko että Alfalta ehti tulla niin monta mallia että sillä ajaisi aina. Autoa kun pitää vaihtaa parin vuoden välein Harrasteauton kun löytäisi jossain vaiheessa..tai siis sanotaanko että olisi varaaScuderia Rasvanäppi kirjoitti: käyttöauto saattaa joskus olla toisenkin merkkinen...
Kakaroita jos tulee jossain vaiheessa niin tekee jo tiukkaa Alfan osalta Ja nykymeiningillä niin kaikki autot ovat samanlaisia 10 vuoden päästä
Oho nyt meni jo pahasti ohi aiheen..
Viimeksi muokannut Rolle, 15 Huhti 2003, 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kakaratkin mahtuu
Miksi pitäisi tyytyä muun merkkiseen käyttöautoon ? Lieviä kompromissejä tilan suhteen, mutta muuten ei mitään valittamista. Muistaakseni sanoivat uuden 158:n olevan isompi kuin nykyinen 156 ?Joo, minäkin yhdyn tuohon kuorolauluun. Kumminkin vain kitkojen osalta, käyttöauto saattaa joskus olla toisenkin merkkinen... Kuka heittää ensimmäisen kiven?
Back to topic. Ensimmäinen talvi kitkoilla takana JKL:ssä eli ihan oikeilla talvikeleillä. Lisäki mukana useampi Lapin reissu. Olen ollut tähän saakka epäluuloinen kitkojen suhteen, mutta tämä talvi on muuttanut mielipiteeni. 20 tkm kitkoilla, toimii kohtuullisesti jopa jääkeleillä. Mukavan hiljaista kun ei tarvi kuunnella nastojen ääntä. Enpä usko että nastoihin palaan.
Etuvetoiseen kitkat riittää ihan hyvin. Tulee otettua liika "tormootus" pois kun tietää että saattaa luistella.
Toissa talvena takavetoisella keskimoottorisella (ei ollut alfa) kitkat alla ajellessa ohjelmaa oli välillä enemmän ohjaamossa kuin radiossa.
Lauantaihin asti alla 156:ssa oli kuitenkin hakkapeliitta kakkoset nastoilla - kyllä niitä vielä muutama oli keväälläkin jäljellä Kitkat pitänee hankkia ensi syksynä tilalle. Enkä emmi niillä lähteä pääkaupunkiseudun ulkopuolellekaan Lumessa kitkat pitävät todella hyvin, mutta aamuinen irtolumi peilijäällä on aika paha.
Toissa talvena takavetoisella keskimoottorisella (ei ollut alfa) kitkat alla ajellessa ohjelmaa oli välillä enemmän ohjaamossa kuin radiossa.
Lauantaihin asti alla 156:ssa oli kuitenkin hakkapeliitta kakkoset nastoilla - kyllä niitä vielä muutama oli keväälläkin jäljellä Kitkat pitänee hankkia ensi syksynä tilalle. Enkä emmi niillä lähteä pääkaupunkiseudun ulkopuolellekaan Lumessa kitkat pitävät todella hyvin, mutta aamuinen irtolumi peilijäällä on aika paha.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Hakkapeliitta kakkosissa tuntui oleva pitoa ihan riittävästi - jäiseen ylämäkeen mäkilähtöä tehdessäkään ei jäänyt paikalleen kuten monella muulla autolla näytti tapahtuvan. Ainoa huono puoli oli kiihdyttäessä renkaan lyödessä tyhjää esiintyvä vetely, mutta sekin on ennemminkin tasauspyörästön lukon puutteesta johtuvaa kuin noista renkaista.
Hyvä puoli on se, että nastoja ei ole kovin paljoa ja lamellit löytyvät. Nastoja ei toisaalta näin keväällä ole senkään vertaa kuin syksyllä oli...
Jos nastat haluaa, niin kyllä noita voi suositella. Ovathan ne kompromissi kitka- ja nastarenkaiden välillä.
Hyvä puoli on se, että nastoja ei ole kovin paljoa ja lamellit löytyvät. Nastoja ei toisaalta näin keväällä ole senkään vertaa kuin syksyllä oli...
Jos nastat haluaa, niin kyllä noita voi suositella. Ovathan ne kompromissi kitka- ja nastarenkaiden välillä.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Kakaratkin mahtuu
Tila tuskin on ongelma, nykyinen 164 on oikeasti turhankin iso. Tilan puolesta 147:kin riittäisi hienosti, minulla kun ei ole mitään välitöntä hinkua aloittaa lisääntymistä.sataviiskuus kirjoitti:Miksi pitäisi tyytyä muun merkkiseen käyttöautoon ? Lieviä kompromissejä tilan suhteen, mutta muuten ei mitään valittamista. Muistaakseni sanoivat uuden 158:n olevan isompi kuin nykyinen 156 ?
Lähinnä ajattelin, että riistohyödynnettäväksi käyttöromuksi voisi ottaa jonkin toisenmerkkisen ratsun. Voipi olla, että tulee tilanne, jossa on ajan ja tilojen puolesta mahdotonta tai ainakin melkoisen hankalaa pitää autoa "vimpan päälle" kunnossa. Kuitenkin sillä pitäisi joka päivä kulkea, puolet vuodesta suolaisessa sohjossa kyntäen. Mieluummin pilaan jonkun tojotan, ei sitten tarvitse pahemmin sääliä vaikka kurakaaret puhkeavat kukkaan ja naapurin Vectran sikaosaston ovet ottavat lähikontaktia kylkipellin kanssa.
Ja todellakin, tahtoisin sen 156:n. Veekutosella, sammaleenvihreällä metallivärillä, kermanvärisillä nahoilla, Eibach Pro Kitillä ja 17" "telephone dial" -valsseilla. Ei tyyppitekstejä, muovisiipiä tai muita härpäkkeitä, 156 on todella kaunis sellaisenaan. Mutta se olisi ehkä sitten jo "liian hyvä" jokapäiväiseen kulkemiseen?
Menipäs vähän kauas topicista, elkää nyt kovasti suuttuko.
- Epäkelpokeräilijä -
steelduck kirjoitti:Onkos noissa 2003 156 2.5 V6:ssa jo tasauspyörästön lukkoa tms.BSTR kirjoitti: Ainoa huono puoli oli kiihdyttäessä renkaan lyödessä tyhjää esiintyvä vetely, mutta sekin on ennemminkin tasauspyörästön lukon puutteesta johtuvaa kuin noista renkaista.
ABS,EBD,jarruassistentti,VDC ajonhallintajärjestelmä,ASR ja MSR luistonestojärjestelmät Eipä tuo kutonen nyt hirveästi lyö tyhjää kunnon renkailla ja talvella riittää hyvin kitkat painoakin on keulalla himpun enemmän kuin 2 litraisessa.