Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarkoitus olis tehdä hiukkaskiihdyttimeen pikku remonttia, mm. tilailla moniurahihnan kiristin jostain keski-Euroopasta. Ajattelin sitten käydä ensin leimalla, jos vaikka määräävät repullisen tukivarsia vaihtoon niin tuleepa samalla kertaa rusnattua.
Narinat:
- Halkeama toisessa sumuvalossa. Tiedossa oli, en ole viitsinyt vielä vaihtaa kun nasta tai kivi sen uudenkin kuitenkin halkaisee ennen kevättä. Uusi tuikku 38 euroa Motonetissä, voisi melkein väittää halvaksi!
- Toinen jarruvalopolttimo pimeä, kärähti kesken katsastuksen
Edit: Seiskavitosta olisi tarkoitus näyttää ensi viikolla. Jotenkin on semmoinen kumma kutina ettei se ehkä suju yhtä helposti...
Narinat:
- Halkeama toisessa sumuvalossa. Tiedossa oli, en ole viitsinyt vielä vaihtaa kun nasta tai kivi sen uudenkin kuitenkin halkaisee ennen kevättä. Uusi tuikku 38 euroa Motonetissä, voisi melkein väittää halvaksi!
- Toinen jarruvalopolttimo pimeä, kärähti kesken katsastuksen
Edit: Seiskavitosta olisi tarkoitus näyttää ensi viikolla. Jotenkin on semmoinen kumma kutina ettei se ehkä suju yhtä helposti...
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
No hyvä kun tämä ketju löytyi! 33 meni katsastuksesta läpi toisella yrityksella.
Viat: Takaakseliston jarru säädin jumissa ja etu oikea jarru jäljellä.(jumiuttui varmaan Alastarolla).
kaikki herkistetiin ja leima tuli paperille.
Kustannukset 5 erkkiä
Ei paha 342tkm ajettulle 33:lle
Viat: Takaakseliston jarru säädin jumissa ja etu oikea jarru jäljellä.(jumiuttui varmaan Alastarolla).
kaikki herkistetiin ja leima tuli paperille.
Kustannukset 5 erkkiä
Ei paha 342tkm ajettulle 33:lle
Nothing beats cubic inch
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
33 meni kans läpi, tosin olin aiemmin hakenut vikalistan. Tuli sitten vaihettua tuulilasi, haettua sähkövikaa sumarien toimimattomuudelle,pyyhkijöiden palautukseen ja peruutusvaloon. viat löytyi melko "helposti" sumarit ei pelannu koska sulake oli menny, lasinpyyhkimet ei palauttanu koska releessä oli häikkää, ja peruutusvalon katkasija ei aina johda sähköä mut tänää kuitenkin toimi konttorilla vaik amatsun pihas ei vielä toiminu kun lähdin uus katkasija tilattu kuitenki. nii ja takaiskarit tuli vaihettua ku oli aika heikos hapes.Autoa oon rempannu lokakuun alusta asti eli hitsattavaa sun muuta tekemistä on piisannut muutaman kuukauden verran.ja olis sitä vieläki jotain pientä.mukavahan silla on ajella ja tulikin heti neljä alfaa vastaan joista yks moikkas takas.
164 leimattu kertakäynnillä ilman moitteita...reilut 6 vuotta opettaa tuntemaan autonsa lähes ulkoa ja kuulostelemaan tulemassa olevia vikoja.
Tuulilasi alkaa 164:ssa olemaan aika surkea mutta vielä kelpasi, aika paljon kiveniskuja ja pari halkeamaa ja vuotaakin mokoma, eipä vaan millään raaskis uutta enää laittaa tohon tötteröön.
Nyt täytys alkaa taas välillä punasta 75:sta ropeltaan jotta uskaltais leimausta harkita, vielä takajarrut ja takapyörien laakerit kuntoon ja sen verran reilu öljykäsittely pohjaan, ettei sitä kukaan katsastaja sen jälkeen viitsi kovin tarkkaan mennä naputtelemaan...
Tuulilasi alkaa 164:ssa olemaan aika surkea mutta vielä kelpasi, aika paljon kiveniskuja ja pari halkeamaa ja vuotaakin mokoma, eipä vaan millään raaskis uutta enää laittaa tohon tötteröön.
Nyt täytys alkaa taas välillä punasta 75:sta ropeltaan jotta uskaltais leimausta harkita, vielä takajarrut ja takapyörien laakerit kuntoon ja sen verran reilu öljykäsittely pohjaan, ettei sitä kukaan katsastaja sen jälkeen viitsi kovin tarkkaan mennä naputtelemaan...
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Ei mennyt 75 läpi katsastuksesta, sen toisaalta tiesinkin ettei menisi. Piti kuitenkin käydä hakemassa kuukauden lisäaika sillä leima olisi loppunut tämän vuoden jälkeen.
Kaikki muu oli täydellisesti paitsi kaasutin vuosi bensaa (kiihdytyspumppujen kalvot rikki) ja CO-pitoisuus oli liian suuri. Ei muuten koputellut yhtään pohjaa, eikä siinä ruostetta olekkaan ja sääti valotkin kuntoon. Katsastuksen kohokohta oli, kun katsastusmiehellä lähti perä pieneen hallittuun sivuluistoon parkkipaikalla.
Kaikki muu oli täydellisesti paitsi kaasutin vuosi bensaa (kiihdytyspumppujen kalvot rikki) ja CO-pitoisuus oli liian suuri. Ei muuten koputellut yhtään pohjaa, eikä siinä ruostetta olekkaan ja sääti valotkin kuntoon. Katsastuksen kohokohta oli, kun katsastusmiehellä lähti perä pieneen hallittuun sivuluistoon parkkipaikalla.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vaivaannuin viimein muutos/vuosikatsastamaan
jatkeeni ja heittämällä meni läpi. Tosin aika
pitkään lämmitti konetta jotta pako-arvot asettuivat
kohdilleen...näin kävi viimekin vuonna.
Onkohan lambda menossa vaiko...?
Uuteen rekkariin tuli sitten lokarinkaari - keskiö
-mitaksi 34,0 cm eli 50mm madallus...
Ja minä kun alunperin ajattelin että 30mm riittää.
jatkeeni ja heittämällä meni läpi. Tosin aika
pitkään lämmitti konetta jotta pako-arvot asettuivat
kohdilleen...näin kävi viimekin vuonna.
Onkohan lambda menossa vaiko...?
Uuteen rekkariin tuli sitten lokarinkaari - keskiö
-mitaksi 34,0 cm eli 50mm madallus...
Ja minä kun alunperin ajattelin että 30mm riittää.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Tulihan tuo Romeo käytettyä muutama päivä sitten katsastus-sedän ihmeteltävänä. Vein Drive-in katsastukseen ja ajattelin että otetaan nyt vikalista, että päästään korjaamaan. Äijä kuitenkin tuumasi, että eipä löytynyt mitään vikaa. En jaksanut jäädä väittämään, vaan läksin tyytyväisenä pois. Ainoa mikä jäi sylettämään, oli katsastuksen hinta. Melkein seitsemän kymppiä
Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin
Käväisin näyttämässä kulkimeni tänään ja leima tuli. Katsastussetä ihasteli hienoa ajettavuutta ja totesi, että harvoin näitä Alfoja täällä näkee. Hymyilin tyytyväisenä vieressä . Toivotteli vielä pois lähtiessäni mukavia ajokilometrejä ja hyvää naistenpäivää!!
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Eilen varatessamme kesälomareissuun lauttamatkaa niin huomasin samalla kun katsoin laivayhtiölle auton mittatietoja rek.otteesta,että 155:n ensirekisteröintipäivä on 10.4.96.....
Joten helvetinmoisella paniikilla tänäaamuna katsastukseen ja klo 10.30 kyselin inssiltä varovasti "tuomiota" joka yllättäen päräytti että, "tavataan vuoden päästä,niin siis VIIMEISTÄÄN vuoden päästä".
Lopputuloksena:
Katsastettu huomautuksitta.. JES!
Edes näihin ei puututtu....
Joten helvetinmoisella paniikilla tänäaamuna katsastukseen ja klo 10.30 kyselin inssiltä varovasti "tuomiota" joka yllättäen päräytti että, "tavataan vuoden päästä,niin siis VIIMEISTÄÄN vuoden päästä".
Lopputuloksena:
Katsastettu huomautuksitta.. JES!
Edes näihin ei puututtu....
QUORTHON 1966-2004
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
^Eipä ne taida juurikaan noihin valoihin puuttua jos ne vaan näkyy kunnolla. Samoin kuin ei myöskään itse tehtyihin GTA-lookkeihin, jos vaan valokuviot on kunnossa.
Edit: kaippa katsastusinsseissäkin on ne poikkeukset, jotka vahvistaa säännön. Itse en ole sellaisiin törmännyt, mutta juttuja olen kuullut / lukenut.
Edit: kaippa katsastusinsseissäkin on ne poikkeukset, jotka vahvistaa säännön. Itse en ole sellaisiin törmännyt, mutta juttuja olen kuullut / lukenut.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kävin katsastus sedällä näyttämässä 164:sen ja hylkkäys tuli
Etu oikea iskari tehoton, saman puolen jousi katkenut ja käsijarru ei ota kunnolla vasemalla. No ei se mitään kun on jäänyt jotain ruumisosia valkoisesta 164:sta leimasetä kehui auton yleiskunto ja kerroi että kenkää vaan niin kyllä se lähtee
Etu oikea iskari tehoton, saman puolen jousi katkenut ja käsijarru ei ota kunnolla vasemalla. No ei se mitään kun on jäänyt jotain ruumisosia valkoisesta 164:sta leimasetä kehui auton yleiskunto ja kerroi että kenkää vaan niin kyllä se lähtee
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Hehkutetaan nyt pikkasen jälkilämpimillä että mitsu meni leimasta läpi puoltoista viikkoa sitte. Autossa oli takana nastat edessä kitkat, toinen takaraidetangon pää oli vanha vaihdettavaksi kehoitettu ja toinen uusi jne. Eui tainnut setä enää jaksaa leikkiä mun kaa Huomautuksitta läpi! Aah. Napsahti sama ukko kohalle joka on ollut aiemminkin tän mitsun remmissä. Syksyllä rekisteröintikatsastus 120e. Ei läpi. Tarkastus 14e. Ei läpi. Pari kertaa välissä vilkuttamassa nelipyöräsuuntauslappa. Ilmaista. Ei läpi. Nyt keväällä uusintakatsastus 59e. Läpi. Plus n. 30e kilvet ja rekisteröintipaperit.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Eipä menny Gtv katsatuksesta läpi.
Lambda-arvo liian iso.
Toinen katsastus miehistä sanoi että todennäköisesti johtuu reiästä pakoputkessa, no problem.
Löytyi kaksi pientä reikää putken loppupäästä ja toinen katsastus mies pompautti siitä.
Muuta vikaa ei löytyny.
Haiskahtaa kyl vähän joltain vittuilulta, mul oli joskus sama juttu Escortissa, niin katsastus setä ei edes merkannu mihinkään.
Se naurattaa ku Auto Milanossa sanottiin että takapäässä on hiukan väljyyttä, mutta katsastuksessa ei ole osattu huomata sitä Gtv:ssä vuodesta 1995 lähtien..
Eipä huomannetkaan nyttenkään, vaikka syynäsi oikein perusteellisesti..
Lambda-arvo liian iso.
Toinen katsastus miehistä sanoi että todennäköisesti johtuu reiästä pakoputkessa, no problem.
Löytyi kaksi pientä reikää putken loppupäästä ja toinen katsastus mies pompautti siitä.
Muuta vikaa ei löytyny.
Haiskahtaa kyl vähän joltain vittuilulta, mul oli joskus sama juttu Escortissa, niin katsastus setä ei edes merkannu mihinkään.
Se naurattaa ku Auto Milanossa sanottiin että takapäässä on hiukan väljyyttä, mutta katsastuksessa ei ole osattu huomata sitä Gtv:ssä vuodesta 1995 lähtien..
Eipä huomannetkaan nyttenkään, vaikka syynäsi oikein perusteellisesti..
V6:nen läpi meni...
Normaali vuosikatsastus,katsastaja kehui ja ihmetteli miks näitä(alffoja)ei oo enempi liikenteessä,CO-0.03,CO2-14,72% ja O2-0,65%,HC-30 ppm,ja Lambda-arvo oli 1,01,eikös nuo oo ihan ok arvoja ?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Plop.
sanoi leimasin. 147 katsastettu täysin eleettömästi eli siis heittämällä. Niin sen kyllä piti mennäkin, melkein ajamaton auto. Suurin osa ajasta kului OBD-pistokkeen etsimiseen. Lähellä käytiin mutta kun ei ollut silmää kädessä niin ei. Onneksi katsastaja oli asiamiehiä vaikka oli perjantai-ilta. Lupasin ensi vuonna muistaa ja kertoa mistä se onnettoman töpseli löytyy.
sanoi leimasin. 147 katsastettu täysin eleettömästi eli siis heittämällä. Niin sen kyllä piti mennäkin, melkein ajamaton auto. Suurin osa ajasta kului OBD-pistokkeen etsimiseen. Lähellä käytiin mutta kun ei ollut silmää kädessä niin ei. Onneksi katsastaja oli asiamiehiä vaikka oli perjantai-ilta. Lupasin ensi vuonna muistaa ja kertoa mistä se onnettoman töpseli löytyy.
Ei sitten hyväksytty ja syy oli muutoskatsastamaton liian isot vanteet vasen valo ei muodostanut kuviota mutta ei se siitä mitään sit sanonut muuta.. Päästöt oli aika hilkulla lamda 1.01 ja häkäkinoli juusi ja juuri riman alapuolella kertoo varmaan huonoista tulpista.. Maanantaina sit uudestaan talvi renkailla (kitkat) tai sit mutos katsastus..
Meni läpi toisella yrityksellä. Ekalla ei menny muu läpi ku ruuvimeisseli pakoputkesta. Vikana liian suuret happiarvot päästöissä (=reikiä putkessa) ja käkkäri ei pitäny toisella puolella. Takajarrua sitten vähän herkistellen ja purkillinen massaa pakoputkeen tunkien meni uusimalla läpi. Ihan kiva sinänsä, koska Alfa meni ajokieltoon ekan hylkäyksen jälkeen. Ens vuonna vois katsastaa ajallaan..
Tein itse - säästin
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Vastaan tähän kun jotain muutakin saattaa tämä askarruttaa. Kun auto menee ajokieltoon, niin kirjoittaa katsastusmies lapun jonka kanssa saa ajaa suoraan korjaamolle. Semmoisen kirjoitti ainakin minulle. Korjaamon setä sitten kirjoittaa käsittääkseni (huom. tämä kohta ei ole varmaa tietoa) lapun että auto on siirtoajossa korjaamolle.
</OT>
</OT>
Tein itse - säästin
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kannattaakin muistaa/tietää, että jos auton varsinainen katsastusaika on ylitetty, vaikka päivällä, niin hylkäys johtaa aina ajokieltoon!
Itse en moisesta pykälästä edes tiennyt, kun katsastin alfan vrk:n viiveellä.
Virkailija vain "piruuttaan" huomautti, että jos jokin johtaa nyt hylkäykseen, niin siitä seuraa sitten ajokielto. No se lisäsi jännitystä peliin. Onneksi mitään ei löytynyt ja sain huokaista helpotuksesta. Tästä lähtien muistan kyllä katsastaa aikarajojen puitteissa! On se vaan paljon helpompaa korjauttaa kuukauden aikana ja sekin vielä, että auto saa kumminkin olla ajossa.
Itse en moisesta pykälästä edes tiennyt, kun katsastin alfan vrk:n viiveellä.
Virkailija vain "piruuttaan" huomautti, että jos jokin johtaa nyt hylkäykseen, niin siitä seuraa sitten ajokielto. No se lisäsi jännitystä peliin. Onneksi mitään ei löytynyt ja sain huokaista helpotuksesta. Tästä lähtien muistan kyllä katsastaa aikarajojen puitteissa! On se vaan paljon helpompaa korjauttaa kuukauden aikana ja sekin vielä, että auto saa kumminkin olla ajossa.
Tuossa on vielä semmoinen pykälä, että jos auto on ollut koko katsastusajan seisonnassa, niin seisonta-ajan (ja katsastusajan) jälkeen katsastettaessa saa kuukauden ajoaikaa vaikka tulisikin hylkäys. Arvatkaa kuka otti auton pois seisonnasta kolme päivää ennen kuin tuo pykälä ois tullu täytettyä...
EDIT: Suurinta osaahan tämä ei koske, mutta jos sattuu olemaan harrasteauto vain ja ainoastaan kesäkäytössä, mutta katsastus sattuisi talvelle niin tämä on hyvä tietää. Ne tosin varmaan jo tiesivätkin keillä näin oli.
EDIT: Suurinta osaahan tämä ei koske, mutta jos sattuu olemaan harrasteauto vain ja ainoastaan kesäkäytössä, mutta katsastus sattuisi talvelle niin tämä on hyvä tietää. Ne tosin varmaan jo tiesivätkin keillä näin oli.
Tein itse - säästin
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri... väitin sitten aikani että jousia ei ole vaihdettu, pelkästään iskarit! ukko väitti että pitäisi olla tumman väriset, sanoin että koni satsin mukana tuli siniset jouset mukana mutta niitä en vaihtanut(olivat vain -40mm tiputtavat ja alkuperäiset ovat -60mm tiputtavat) ja konin jouset ovat väriltään siniset? inssi tähän että siis sellaiset lilan väriset, ei kun ihan siniset, ja vielä väittää että niin niin sellaiset lilat kyllä hän tietää
ja seuraavaksi renkaat, muutoskatsastus on suoritettu 215/45/17 renkaille, nyt alla on 225/45/17 tästä laittoi korjauskehotuksen että pitäisi muutoskatsastaa renkaat, joo en ollu katsastamassa kun ei ootteeseen laittanut mitään merkintää moisesta!!!
no leima tuli ja sillä hyvä, ajattelin vaan että mistähän helevetistä olisin saanut noille jousille todistuksen jos se sitä olisi halunnut???
kaikin puolin ollut tarpeeksi vittumainen tämä inssi ennenkin mutta nyt ylitti jopa odotukseni hänestä... onneks ei tarvii taas vuoteen nähdä kyseistä herraa
ja seuraavaksi renkaat, muutoskatsastus on suoritettu 215/45/17 renkaille, nyt alla on 225/45/17 tästä laittoi korjauskehotuksen että pitäisi muutoskatsastaa renkaat, joo en ollu katsastamassa kun ei ootteeseen laittanut mitään merkintää moisesta!!!
no leima tuli ja sillä hyvä, ajattelin vaan että mistähän helevetistä olisin saanut noille jousille todistuksen jos se sitä olisi halunnut???
kaikin puolin ollut tarpeeksi vittumainen tämä inssi ennenkin mutta nyt ylitti jopa odotukseni hänestä... onneks ei tarvii taas vuoteen nähdä kyseistä herraa
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Kärryn ensikatsastus oli tänään ja meni huomautuksitta läpi Eniten yllätyin päästömittauksista, jotka näytti tosi pieniä lukuja ja lambda-arvot oli just ihannearvossa. EBD-liittimen etsimiseen meni aikaa, vaikka haku rajoittuikin 60 sentin etäisyydelle ratista.
Yksi juttu vaan pisti ihmetyttämään. Nimittäin ekaa kertaa varsinaisesti pääsin katselemaan auton alle, kun auto oli pukilla. Katsastusmies epäili, että sieltä puuttui sellainen noin metrin mittainen pitkittäinen vahvistuspalkki vänkärin puolelta ja siltä se kieltämtättä näyttikin. Palkit on ilmeisesti tarkoitettu just auton pukeilla nostamista varten, tosin nosto onnistui ilmankin tuota palkkia. Samalta puolelta mistä palkki puuttui, oli muovisen alustalevyn kiinnikekohta repeytynyt. Ilmeisestikin jonkinlaisen tällin pohja on joskus saanut, mutta se on kyllä edellisen omistajan aikaisia tapahtumua. Sellaisen palkin irtoamisen kyllä pitäsisi huomata ajossa, jos ja kun se alunperin siellä on ollut.
Kaipaisin lähinnä vahvistusta sille, että myös vänkärin puolella kuuluu 156:ssa tuollainen palkki olla ja kuinka olennainen se on. Vois sitten aloittaa sellaisen kyselyn (pohjalevy menee kans vaihtoon, jossain vaiheessa).
Yksi juttu vaan pisti ihmetyttämään. Nimittäin ekaa kertaa varsinaisesti pääsin katselemaan auton alle, kun auto oli pukilla. Katsastusmies epäili, että sieltä puuttui sellainen noin metrin mittainen pitkittäinen vahvistuspalkki vänkärin puolelta ja siltä se kieltämtättä näyttikin. Palkit on ilmeisesti tarkoitettu just auton pukeilla nostamista varten, tosin nosto onnistui ilmankin tuota palkkia. Samalta puolelta mistä palkki puuttui, oli muovisen alustalevyn kiinnikekohta repeytynyt. Ilmeisestikin jonkinlaisen tällin pohja on joskus saanut, mutta se on kyllä edellisen omistajan aikaisia tapahtumua. Sellaisen palkin irtoamisen kyllä pitäsisi huomata ajossa, jos ja kun se alunperin siellä on ollut.
Kaipaisin lähinnä vahvistusta sille, että myös vänkärin puolella kuuluu 156:ssa tuollainen palkki olla ja kuinka olennainen se on. Vois sitten aloittaa sellaisen kyselyn (pohjalevy menee kans vaihtoon, jossain vaiheessa).
läpi meni muuten kevyesti paitsi että tuulilasi pitää vaihtaa. Lensi talvella kivi tai nasta etumaisesta autosta moottoritiellä tuulilasiin ja teki siihen pienen loven josta lähti halkeamaan noin reilut kymmenen senttiä. Halkeama on ihan oikeassa laidassa eli ei periaatteessa ole näkökentässä. Mutta tiesittekös sellaisesta että alue jossa halkeama saa olla on 10cm ylhäällä sekä alhaalla ja 5 cm molemmissa reunoissa olevalla alueella? (vai olikos se toisinpäin) Tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä. Mutta läpi meni ja vuosi aikaa vaihtaa tuulilasi.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
samapa sama herraJevgen kirjoitti:Lauritsala katsastusasema ja herra K.....?KauGoH kirjoitti:menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri...
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Onkohan noin, että vuosi? Jos merkintä on asiasta rekisteriotteessa, niin poliisiratsiassa sulla tulee olla ehjä lasi. Näin ainakin ennen. Näitä nykyajan eu sääntöjä en tunne.matu^^ kirjoitti:läpi meni muuten kevyesti paitsi että tuulilasi pitää vaihtaa. Lensi talvella kivi tai nasta etumaisesta autosta moottoritiellä tuulilasiin ja teki siihen pienen loven josta lähti halkeamaan noin reilut kymmenen senttiä. Halkeama on ihan oikeassa laidassa eli ei periaatteessa ole näkökentässä. Mutta tiesittekös sellaisesta että alue jossa halkeama saa olla on 10cm ylhäällä sekä alhaalla ja 5 cm molemmissa reunoissa olevalla alueella? (vai olikos se toisinpäin) Tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä. Mutta läpi meni ja vuosi aikaa vaihtaa tuulilasi.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Jepjep miulla oli vuosi sitten väärän väriset vilkut ja olivat alkuperäisetKauGoH kirjoitti:samapa sama herraJevgen kirjoitti:Lauritsala katsastusasema ja herra K.....?KauGoH kirjoitti:menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri...
Niin siis ilmeisesti lasista tuli korjauskehoitus. Eli pitäisi korjata mahd. pian. Olikohan siinä joku viikon tai kuukauden määräaikakin? Periaatteessa ratsiassa voivat mainita asiasta, mutta helppohan tuohon on joku selitys keksiä. Voihan se juuri ehjätty lasikin mennä päreiksi vaikka heti pajalta lähteessä.Antieko kirjoitti:Onkohan noin, että vuosi? Jos merkintä on asiasta rekisteriotteessa, niin poliisiratsiassa sulla tulee olla ehjä lasi. Näin ainakin ennen. Näitä nykyajan eu sääntöjä en tunne.
Tietty, jos se lasi on oikeasti hämähäkinseitillä, niin kannattaahan se vaihtaa.
Viimeksi muokannut Jevgen, 11 Touko 2007, 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Taitaa vaan olla niin, että merkinnät on katsastajien yhteisessä tietokannassa?GiuliaSuper kirjoitti:Pitää vaihtaa taikka sitten hommaa uusi rekkariote(9€) ja sanoo että edellinen hukkunut.TestarosaFinland kirjoitti:^
Kun on sellainen merkintä rekisteriotteseen niin onko pakolista vaihtaaseuraavan katsastuksen asti? Eli jos on pääsyt tänä vuonna niin pääsekö seuraavana?
Sitten katsastus setä vasta raivarin saa kun olet hukannut rekisteriotteen, etkä ole edes tuulilasia vaihtanut!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Enpä ole huomannut tuota tietokantaa, kaverit on ainakin tehny moista hyvillä tuloksilla. Tarkoitan nyt näillä merkinnöillä huomautuksia, joilla on se kuukausi aikaa korjata. On mullekin käyny noin se hukkui vahingossa ja siinä oli merkinnät kardaanin kumin korjaamiseksi, sama merkin tuli uuteenkin otteeseen seuraavassa katastuksessa.Antieko kirjoitti:
Taitaa vaan olla niin, että merkinnät on katsastajien yhteisessä tietokannassa?
Sitten katsastus setä vasta raivarin saa kun olet hukannut rekisteriotteen, etkä ole edes tuulilasia vaihtanut!