Maserati-Perheellisen valinta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tässä sitä kuumetta nostatetaan, vaikka viimeisin hankinta ei ole edes saapunut maahan vielä. Luulin ettei 166:sen ja Thesiksen jälkeen ole realistista löytää parempaa ajokkia järjelliseen (sanotaanko alle 25 000€)hintaan perheellisen ajoihin. Olin väärässä. Mietiskelin italialaisia 4-ovisia kiinnostavia autoja ja totesin Ferrarin 400:sen olevan liian vanha ja liian kallis. Ensimmäisen mallin Maserati Quattroporte on harvinainen ja kallis. Yllättäen kakkos mallin Quattroporte onkin miltei sopivassa iässä ja hinnaltaan edullinen. Edes verot eivät ole päätä huimaavia. Tuollaisen 1997 287 heppaisen 2.0 V6 tuplaturbon tuo maahan hieman yli 20 tonnin budjetilla. Miksi noita ei ole täällä enempää, olemmeko tyhmiä? :lol: Laitan muutaman haavoja avaavan linkin tähän katkeraksi lopuksi. Mukana on myös talousihme V8 suoraan kauppakassien huipulta.. klick

klack


Huhu

Kun ei osaa siivota linkkejä, niin ei osaa ja sillä hyvä :oops:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

Ompas hienoja pelejä!! :shock: mun makuun 8)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Sinulla se näyttää olevan samanlainen maku näiden perheautojen suhteen, Ferrari 400, Maserati QP IV....
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Tahtoo tommosen V8:lla ja vähän tummemmalla sisustalla :cry:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Italian Stallion kirjoitti: Yllättäen kakkos mallin Quattroporte onkin miltei sopivassa iässä ja hinnaltaan edullinen. Edes verot eivät ole päätä huimaavia. Tuollaisen 1997 287 heppaisen 2.0 V6 tuplaturbon tuo maahan hieman yli 20 tonnin budjetilla.
Eikös tuo kuitenkin ole Quattroporten neljäs sukupolvi?

Hienoja autoja. Itsekin joskus miettinyt.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

kukas noita sitten korjaa? Ja mihin hintaan? :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jahas, kohta on hieno turbodiisseli Myydään-palstalla :lol:

Se miksei noita ole ihmeemmin tänne laivattu johtunee pitkälti siitä kaikkien tuntemasta tosiseikasta, ettei italialaisella autolla tee mitään kun se on täynnä vikoja eikä silla voi ainakaan talvella ajaa. Eipä silti, Maseratin kohdalla ainakin omalla kohdalla toistaiseksi pelko voittaa ahneuden, kun kuulee ja lukee tarinoita (aina luotettavista lähteistä kuten internet ja suomalaiset autolehdet) täysin päättömistä varaosahinnoista ja erilaisista mystisistä ongelmista. Autojen vähyys ei liene omiaan hälventämään näitä mielikuvia täällä pohjolassa. Tarvitaan muutama rohkea pelinavaaja.

Ja kyllä, olen katsellut noita kuvia aiemminkin. Ja katson joskus taas uudestaan.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

mazerati artikkelin jälkeen(Tuulilasi turvo),en olisi yllätänyt jos niitä ei tuodetaan tänne enää. Mutta kyllä sen edellinen omistaja oli aivan paska. Kyllä ostaisin se järkevä hintainen Quattroporte, mutta se BENZINA...
Nothing beats cubic inch

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tässähän olisi tosi edullinen viidennen sukupolvan quatroporte. Alle kaksi tonnia. Mitenkähän verot

Ai niin ilmoitus taisikin vain koskea pyöriä. No kai ne silti on edulliset :P
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Eli toisin sanoen: Tyhmiä olemme! :wink:

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Noita Quattroporteja on tullut kyllä kuolattua...mietin että seuraavassa projektissa pitää olla V8, joten sopis myös siihen kuvioon. Omaa silmää miellyttää eniten se 80-luvun laatikkomalli tai sit ne 60-lukuiset. Toisaalta tollanen uudempikin kävisi, jos siinä on vain jotain laittamista, kunnossa olevat autot ei mua kiinnosta :mrgreen:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Joo tuttuja kuvia eli tuttu kuolauksen aihe minullakin. Tuo sininen väri mikä oli yhdessä lenkeistä sopii mielestäni tosi hyvin. Olen minäkin kuullut moneltakin taholta että kalliit varaosa- ja huoltohinnat selittävät noita varsin edullisia myyntihintoja. Mutta harkiten hankittuna sopivan vähäiselle käytölle homma vois silti onnistua.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Miten Maseratia sitten malttaisi käyttää "sopivan vähän"? :-D
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Ymmärtääkseni kaikkia Maseratin malleja on valmistettu melko vähän, joten erikoisempien osien hinnat ovat varmasti korkeita.

´88 Biturboa olen kerran kokeillut. Kyllä se jätti Maserati-kuumeen, joka ei suostu kokonaan laskemaan.

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Italian Stallion kirjoitti:Mukana on myös talousihme V8 suoraan kauppakassien huipulta..
Ghibli on vakiotavaraa minun autoscout/mobile hauissa. Tuo V8 Quattroporte oli toisaalta mielenkiintoinen vaihtoehto, sellaista en ollut aiemmin edes miettinyt. Kiitos vaan tästäkin. :roll:

Noh, käyttöautoa lähinnä tarvitsisin ja siinä pitäisi olla neliveto. 8)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Hyvä että muutkin painiskelevat samojen ongelmien kanssa. Ei tuota mobile.deetä sovi paljoa käytellä kun pulssi nousee liiaksi maserati-hakujen kanssa.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

www.autoscout24.it on vieläkin tuhoisampi sivusto, siellä minä pilaan yöuneni :lol: Taitaa tosiaan olla jo neljäs malli QP:tä ja tuosta mallistahan (ungefär -97) on juttu viimeisimmässä Auto Italiassa. Mulla ei pelottaisi yhtään tuollaisen hankkiminen, vaikka perkiisi ihan talviajoon. Kertaakaan en ole vielä auton valintaani pettynyt, joten olisi kyllä korkea aika. Maseratissakin luottaisin omaan Alfani henkilääkäriin (hän on myös korjaillut mm Testarossaa, joka on kuulemma ihan tavallinen italo sähkövikoineen ja boscheineen) ja osat hankkisin suoraan Italiasta. Tästä syystä Mase ei voisi olla ykkösauto, tai ainakaan ainoa. Normaali huollot ja kuluvien osien vaihtaminen ei varmaankaan ole juuri sen ihmeellisempää kuin muissakaan autoissa, mutta esimerkiksi joku sähköpuolen vika saattaisi ajatuttaa (ehkä trailerilla) Catamountiin ja se saattaa hieman kirpoa. Toki talven kylmimmät ajat olisi ehdottomasti ajettava jollain toisella kulkineella, sillä olisi hulluutta rasittaa tuollaista vempelettä arktisessa talvessa
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eihän nyt moista talviajokiksi ja ei nyt yleensäkään mitään maseratia käyttöautoksi, mielestäni turhan erikoinen/eksoottinen automerkki sellaiseksi vaikka olisi uudempikin, harrasteautoksi moisen voisi toki hankkia vaikkapa Quattroporte IV:n, erityisesti mielttä lämmittäisi Shamal. :wink:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Uusin se pyöreälinjainen on jo peräti viides quatroporte järjestyksessä. Historiahan tällä mallilla on melko pitkä ensimmäiset on valmistettu jo 1963.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tuollainen Bi-turbo olisi melko edullinen hankita myös. Hintaa veroineen tulisi jonnekin 6000€ tietämille. Milloinhan on sen verran ylimääräistä sijoittaa harrasteautoon, toivottavasti pian? :cry:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eilen bongattu tuollainen IV-QP marketin parkkipaikalla. Ei kyllä tavallinen tallaaja erota samanikäisestä tojotasta. Paitsi jos kurkkaa sisälle...

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Vittorio Jano kirjoitti:Eilen bongattu tuollainen IV-QP marketin parkkipaikalla. Ei kyllä tavallinen tallaaja erota samanikäisestä tojotasta. Paitsi jos kurkkaa sisälle...
...kuulee soundit, tai näkee huoltolaskun :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:Eilen bongattu tuollainen IV-QP marketin parkkipaikalla. Ei kyllä tavallinen tallaaja erota samanikäisestä tojotasta. Paitsi jos kurkkaa sisälle...
Sitkeä sissi kun viitsii ulkoiluttaa eilisen kaltaisessa säässä.

Tai no, itsekkin eilen tulin illalla Helsingistä kotiin 23 vuotiaalla
Torinolaisella ja hymyilytti koko matkan.

-Tazio

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

tästä lähtis

Viesti Kirjoittaja PPT »

Toiminta on taikasana!

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^ Description Maserati Ghibli 2.8 v6 biturbo
version 2.8 v6 biturbo year 6/1996
fuel Petrol cylinder capacity 2800 cc
power 286 HP tax horsepower -
body type 2 doors mileage 134500 km
colour Black metallic price (tax incl) 12500 €
features: alarm, alloy wheels, automatic a/c , central locking , electric windows , fog lamps, leather, manual a/c , power steering , radio CD, start interrupter

Samaa suuruusluokkaa olevalla summalla saisi BMW M3:sen, joka on varmaan parempi auto kuin Maserati. Mutta siitä huolimatta biturbo vaan kiehtoo enemmän. Mikähän minussa on vikana...

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Kaverille iskenyt paha Maserati-kuume, verottomana aikeissa tuoda 3200GT. Seurailen kateellisena prosessin etenemistä vierellä... 8)
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Mullekkin tuli kaamee Maserati tarve n. vuos sitten..

http://www.autoscout24.it/ita/detail.as ... d=70830044

Eikä se ainakaan parane kuolaamalla näitä... No tuo on kyllä semmosta hintaluokkaa että turha tässä elämässä kuvitellakkaan ostavansa mutta onhan se kiva haaveilla :o

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Tätä myydään sopivasti :lol:

Parin kilsan mittainen Mobile-osoite siistitty. VJ
Nothing beats cubic inch

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Kyllähän sitä myydään sopivasti mutta tossa on noi päästöt vähän kovat CO2-Emissionen kombiniert:
490 g/km

Muuten kyllä voisi harkita vakavastikkin :mrgreen:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Mokoma kirjoitti:...noi päästöt...
Mitä ne semmoset on?

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Tuo päästöjuttu oli ihan huumoria vaan. (ite ajelen katittomalla :-D )

Quattroporte
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Huhti 2007, 14:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quattroporte »

Laitanpa kommenttia kun kuulun niihin onnellisiin joita Maseratilla on siunattu.

Eli minulla on ollut Quattroporte IV '98 2.0 koneella noin vuoden verran ja mukavia kilometrejä on ollut. Kilometrejä on kertynyt lasiin reilut 60000, itse olen ajanut noin kympin eikä suurempia murheita ole ollut minulla tai aiemmillakaan omistajilla. Talvella en ole ajanut, koska en periaatteessa autoa tarvitsisi (töihin 200m), emännän autolla liikuin (siis en aja!) kun tarvetta on.

Tyrmätään heti suoralta kädeltä huhut hurjan kalliista ylläpidosta, jotain osaa on autoon vaihdettu ja osien hinnat eivät päätä ole huimanneet. (Tietenkin huonolla käytöllä saa turboa ym. paukkumaan, mutta ne on eri juttuja.) Catamount toki ottaa huollosta reilun satasen tunnilta, mutta eipä ole hirveästi halvempaa muissakaan merkkiliikkeissä täällä päin. Ja työn laatu onkin sitten ihan eri luokkaa kuin muualla (Veho+Delta!), hommat on tehty juuri niinkuin pitääkin. Iso, useamman tonnin huolto tehdään 40.000km:n välein.

Esiin otettu vertailu M3-bemariin alkoi naurattaa. :) Ainakin nahan ja jalopuun tuoma tunnelma pesee baijerilaisen meiningin, ellei sitten satu inhoamaan kyseisiä materiaaleja. Ja vaikka painoa onkin kohtuullisesti, niin ainakin kasikoneen luulisi vievän saman aikakauden M3:a mennen tullen. Säädettävä alusta on loistava, ja auto tuntuu mutkissa kokoistaan kevyemmältä. Mainittakoon vielä, että Masen edellinen omistaja valitti kuinka hänen seuraava autonsa [A8] on paljon kalliimpi huoltaa ja ylläpitää. Bemun varaosahinnat tuntien väitän Masen tulevan myös sitä halvemmaksi. Ja liikennevakuutusta on ainoastaan koneen koosta kiinni, eli parilitraisessa pakollinen vakuutus on alle 500€! :)

Tuulilasin juttu oli tosiaan hirveää luettavaa. En minä tuossa autoa kehtaisi syyttää, kyllä tuossa on mukana omistajan saamattomuutta jos hyväksyy uuden auton viat. Minä olisin jo vähintäänkin soitellut pääkallonpaikalle Italiaan, tai vaikka lentänyt paikalle reklamoimaan naama punaisena, kyllähän uusi auto pitää saada toimimaan. Miksihän tuo juttu on edes pitänyt tehdä?

Lisätään vielä, että QPIV sopii loistavasti vaikka kesäiseen perhekäyttöön. En minä tuonne turvaistuimia alkaisi virittelemään, mutta vaimollehan voi sanoa "joo joo mahtuu mahtuu". (Perheautoltahan se näyttää, ja ennekuin mamma tajuaa mitä on konepellin alla niin kaupat onkin jo tehty.) Vaikka akseliväli on suhteellisen lyhyt, niin sisätilat ovat erittäin tilavat, tuossa matkustaa neljä aikuista mielellään. Kamatkin mahtuu mukaan kun kontti on iso. Pari reissua on kaveriporukalla tehtykin, juuri matka-ajoon tuo onkin omiaan. Yli 110 kun pitää matkavauhtina niin kutonenkin jaksaa jo vetää... :)

Kasikirnuisesta ei ole kokemuksia, mutta parilitrainen on oikein maukas pata. Alavääntöä ei ole, alle 2500 kiekan ei tapahdu mitään, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän. Tykkää jos tykkää, vääntökäyrien perusteella kasikone on ratkaisu mikäli haluaa ajaa "dieselisti". :) Maantiellä potkua riittää mainiosti, esim. nelonen on kätevä ohitusvaihde jolla pääsee ohi mistä vaan miloin vaan missä vaan. Kulutuskaan ei ole hurja, reippaassa sekalaisessa ajossa menee 11-13 litraa satasella. (Kevään ensimmäinen tankki tosin riitti alle 300km ajoon, kulutus yli 20l/100km...) Maantiellä on ehkä mahkuja alle kymppiin, mutta kulutuskisaajat varmaan valitsevat jonkin toisen auton. Pari kertaa on pitänyt yrittää ennätyksiä, mutta oikea jalka on ollut eri mieltä. Viripotentiaaliakin on, mikäli 289 konia ei riitä. Periaatteessa sama mylly on ollut Ghibli Cupissa, jolloin siitä otettiin 335 hevosta. (Kaikki koneet kestivät muistaakseni koko kauden ilman ongelmia.)

Eli suosittelen autoa vilpittömästi, kannattaa jättää ne urbaanit legendat omaan arvoonsa. Auto tuo on siinä missä muutkin, kyllä vikojen esiintyminen on täysin verrannollista auton saamaan huoltoon. (Edellinen kesäautoni oli Esson baarissa täydeksi pommiksi leimattu '85-mallin turbo-CX, jolla ajelin myöskin ilman minkäänlaisia ongelmia.) Tärkeintä on varmistaa, että auto on huollettu osaavalla pajalla ja historia on kunnossa. En usko tällöin tulevan yllätyksiä. Hakekaapa ihmeessä lisää tuplaturbo-kalustoa, neljällä ovella tai ilman, niitä tulee vähän turhan harvoin vastaan!

Niin joo ja loppuun vielä kysymys: Katsotaanko pahalla mikäli saapuu ratapäiville vääränmerkkisellä kalustolla? Ei viitsisi mennä japskien tms. sekaankaan ajelemaan... :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tervetuloa mukaan Quattroporte, kiintoisan jutun olit kirjoittanut.

Luulisin, että molempien klubien ratapäivillä pääset Maserilla kanttareiden väliin. Molempien kerhojen pippaloissa on rataa kierretty Fiateilla, Maserateilla, Ferrareilla sekä jopa Subaruilla ja Mitsubitsheillä. Ja onpa tien tukkeena nähty iso musta Bemarikin.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Quattroporte kirjoitti:Tyrmätään heti suoralta kädeltä huhut hurjan kalliista ylläpidosta, jotain osaa on autoon vaihdettu ja osien hinnat eivät päätä ole huimanneet. (Tietenkin huonolla käytöllä saa turboa ym. paukkumaan, mutta ne on eri juttuja.) Catamount toki ottaa huollosta reilun satasen tunnilta, mutta eipä ole hirveästi halvempaa muissakaan merkkiliikkeissä täällä päin. Ja työn laatu onkin sitten ihan eri luokkaa kuin muualla (Veho+Delta!), hommat on tehty juuri niinkuin pitääkin. Iso, useamman tonnin huolto tehdään 40.000km:n välein.
Voi Quattroporte minkä teit. Nyt jo sammuneeksi luulemani kiinnostus Maseratiin heräsi taas. Mielenkiintoista kuulla, että löytyy hyvä huolto Maseratille. Kyllä siitä pitää olla valmis maksamaankin.

Nyt ei ole unelman toteuttamisen aika, mutta Masetari-tietojen päivitys alkaa taas...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiintoisaa luettavaa totta tosiaan. Kenelläpä ei olisi käynyt mielessä Maseratin tuominen omaan talliin. Emännälle aina maininnut silloin tällöin aiheesta vähän niin kuin ennakko pehmittelynä jos joskus rahat ja rohkeus riittäisivät tekoihin asti :)
Ayrton Senna da Silva forever

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Toi vain ei ole mielestäni oikein minkään näköinen - siksi ei kuume nouse... :)
Kuva

Mutta tämän kanssa kyllä nousee:

Kuva

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Toisaalta tuon ylemmän voinee hieman huolettomammin jätää parkkiin kadun reunaan. Ja kerran olen kerran kokeillut ´88 Bi-turboa. Sekin jätti kuumeen.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

PSS:n kuva QP nelosesta on kyllä mahd huono. Itse näen tuossa sellaista seiskaviitosmaista, italialaisille tyypillistä understatementia. Glamouria ja tyyliä, jonka vain asianharrastajat ymmärtävät. Ja pakkohan noista Gandinin takapyöränaukoista on tykätä.

Mutta kyllä minäkin ottaisin mielummin sen uusimman Quattroporten. Se on nimittäin absoluuttisesti maailman hienoin auto (paitsi tuning-ketjuun postaamassani junttikuosissa).

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Vittorio Jano kirjoitti:PSS:n kuva QP nelosesta on kyllä mahd huono.
Ja silti se näyttää imho hyvältä 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Vittorio Jano kirjoitti:Mutta kyllä minäkin ottaisin mielummin sen uusimman Quattroporten. Se on nimittäin absoluuttisesti maailman hienoin auto (paitsi tuning-ketjuun postaamassani junttikuosissa).
Tuo uusin Quattroporte on minustakin todella tyylikäs ilmestys. Pari sellaista olen bongannut viime päivinä, molemmat oli tosin mustia mikä ei ole minusta kovin hyvä väri tuohon autoon.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Paras väri Quattroporteen on keltainen. Se suorastaan törkeän hieno peli. ilmanmuuta paras sedan maapallossa. Mazerati 3.2 GT:n hinnat näyttävät olevan jo kohdalleen, muutaman vuoden päästä ehkä vois jo harkittaa sellainen(ja kun siellä on normaalit takavalot,ei kuin facelift niin siitä voi tulla jo pakomieli :mrgreen: ).
Nothing beats cubic inch

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mikäs nyt Masen ulkonäössä kiusaa? Minusta erittäin hienoja autoja mikä malli tahansa. Niissä on sellaista eleganssia ja ajattomuutta, jota ei saa muilta merkeiltä rahallakaan.

Katsokaas nyt näitäkin:

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Olen minäkin noita kytistänyt, mutta minusta vanhempien biturbojen suorakaiteen muotoisilla parivaloilla varustettu maski on paljon paremman näköinen kuin vaikkapa tuo Ghibli.

Joskus tuli semmoinen ajatus mieleen, että Maserati -kerholaisilta (Maserati-Amici Finlandesi) voisi kysyä neuvoja ja faktoja biturbon mahdollista hankintaa varten, mutta silloin kerhon nettisivuille oli pääsy vain jäsenillä. Nyt kun yritin uudestaan, en löytänyt koko nettisivuja. Vieläköhän kerho toimii?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

http://personal.inet.fi/kerho/maserati/

Olen samaa mieltä Carlon kanssa noista ulkonäköjutuista. Mutta huoltamon baarin juttujen mukaan joskus 94/95 Maseratien laatu parani selvästi (vaihtuiko omistaja?). Omassa mielessä ehkä viimeiset "kulmikkaat" vuosimallit 95-98.

Mutta naatiskellaan nyt muutama vuosi pelkästään Alfoilla kuitenkin.

Quattroporte
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Huhti 2007, 14:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quattroporte »

Hienoa että radalle suvaitaan muitakin merkkejä, ehkäpä suuntaan heti ensi kuun alussa Ahvenistolle. Tosin hieman ikävä paikka aloitella, kun ratakokemusta ei kamalan paljoa ole. Toivottavasti pysytään kaiteiden välissä, voi sitä itkua ja parkua jos toisin käy!

Ulkonäöstä vielä hieman, minustakaan QPIV ei ole kuvissa kovinkaan kummoinen näky, mutta livenä tilanne muuttuu täysin. Ja jos ei ulkonäkö edelleenkään miellytä, niin konetta käyntiin vaan, viimeistään saundien luulisi miellyttävän automiehiä... ;)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllä QPIV on jäätävän hieno. Kuvissakin.

Avatar
Oldgrain
Viestit: 350
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

Quattroporte kirjoitti: Ulkonäöstä vielä hieman, minustakaan QPIV ei ole kuvissa kovinkaan kummoinen näky
Kyllähän Quattroporte IV on hieno kuvissa! :shock:
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Olisi näköjään kotikylältä ostettavissa: www.nettiauto.com/1289808

Ei mahdottoman hintainenkaan?

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mitäs hemmettiä!? Näköjään tuttu myyjä mutta on kyllä täydellinen yllätys että sillä on tuollainen auto. Pari kertaa olen tainnut auton täällä bongatakin. Jos jättäisi kämpän ostamatta ja ostaisikin tuon kauppakassiksi...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kaveri on tehnyt useita bongauksia Hätilästä. Onko omistaja siitä leipuriperheestä?

Vastaa Viestiin