75 nykii taas

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

75 nykii taas

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Niin tästä taisin mainita jo aikaisemminkin. TS75 nykii niin pirusti . Ja syynkin tiedän , se tyhjäkäynnin säätöventtiili jäätyy . Onko kellään ehdotuksia asian korjaamiseksi. Nyt olen rakennellut imuilmanoton pakosarjalta ja se auttoi siirtämään ongelman -15 astetta kylmemmille keleille. Eli ennen temppuili jo nolla keleillä, nyt kun on 20 pakkasta pitää toppailla joka bussi pysäkille sulattelemaan. :shock:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Vai voisiko se olla ilmamäärämittarin läppä joka jumittaa, kun huohottimen kautta mittarille tullut vedensekainen öljymössö hyytyy pakkaskelissä?
Ei ole muuten ainoastaan Alfojen ongelma... samaa Boschin tsydeemiä käytti aika moni muukin merkki ja ongelmat on vanhemmiten samat, kun kone alkaa huohottamaan enemmän... tähän auttaa läppämekanismin putsaus, liikkuvien pintojen CRC voitelu ja huohotinputken muutos puhaltamaan törkynsä taivaalle (mikä taitaa olla katsastuksessa laitonta). Ylimääräiset reiät pitää muistaa tukkia :)
Tästä on kyllä varmaan paljon viisaampaa juttua täällä foorumissa, kannattanee etsiä...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: 75 nykii taas

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Niko Tuomola kirjoitti:Niin tästä taisin mainita jo aikaisemminkin. TS75 nykii niin pirusti . Ja syynkin tiedän , se tyhjäkäynnin säätöventtiili jäätyy . Onko kellään ehdotuksia asian korjaamiseksi. Nyt olen rakennellut imuilmanoton pakosarjalta ja se auttoi siirtämään ongelman -15 astetta kylmemmille keleille. Eli ennen temppuili jo nolla keleillä, nyt kun on 20 pakkasta pitää toppailla joka bussi pysäkille sulattelemaan. :shock:
Tuossa keskustelussa sama propleema ja tänään taikka huomenna putsaan tuon säätöventtiilin.

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... php?t=1371

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Kiitos ! Täytyy ottaa se ilmamäärä mittari pöydälle ja tutkia.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Ilmamäärämittarin puhdistus auttoi. Viikon on nyt toiminut kuin unelma :-D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

tyhjäkäynti venttiiliä ja huohotinpönttöä on tullu putsattua aika usein mutta ilmamittaria en ole kattonut, on varmaan aivan täys töhnää...on kans sama ongelma ollut sillon tällön n viimestään -30 asteen pakkasella.

Maskikolmion ja ympärys ritilöiden peitto auttaa kans vaivaan vähäsen.

Joku nokkela vois sanoo ettei alfa lähe käymään sillon mutta kyllä vaan, kylmin keli missä jouduin käynnistään ilman lohkaria oli viime talvena n -37 elohopeamittarin mukaan, ei ollut enää inhimillistä moottorille tosin

...akku oli sillon 55ah, jos ei kerrasta ois lähtenyt niin toista kertaa ei ois jaksanu pyörittää..nyt on 88ah pakun akku, riittää ja piisaa ja on hyvä olla jo pelkästään stereovahvistimen takia joka haukkaa reilut 35ampeeria täysillä tehoilla.. :-D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jep.Alfa jos ei käynnisty hyvällä akulla ja öljyillä niin ei käynnisty kyllä muutkaan.Käynnistyny on ihan lapin tulipalopakkasillakin.Kerrankin annoin koko muulle porukalle apuvirtaa

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

jiiässä kirjoitti:..nyt on 88ah pakun akku, riittää ja piisaa ja on hyvä olla jo pelkästään stereovahvistimen takia joka haukkaa reilut 35ampeeria täysillä tehoilla.. :-D
Tuo virrankulutus on tosiaan mielenkiintoinen ongelma; vahvistin vie pahimmillaan 80 A ja invertteri 180 A - ei parane käyttää parkissa täysillä tehoilla :lol:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Inssinööri alkaa laskeen...

(80A + 180A) * 12V = 3120W :shock:

Aika napakka teho. Sillähän hoituu toi sisätilan lämmityskin samalla. :lol: Kesällä tarttee varmaan laittaa ilmastointi päälle, että voi stereoita kuunnella :drinking:

Olisko pientä liioittelun makua näin perjantain kunniaksi?

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Oho. Tais mennä aika off-topiciksi. Eka kerta, sori.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

GTA kirjoitti:Inssinööri alkaa laskeen...
(80A + 180A) * 12V = 3120W :shock:
Ja ingenjööri korjaa: (80A + 180A)*14V = 3640W :wink: Hyvinhän se lämmittää ottaen huomioon, että tavallisen autovahvistimen hyötysuhde on luokkaa 0,5. Käytännön musiikinkuuntelun virrankulutus on kyllä jotain ihan muuta kuin 80 A.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

:oops:

Niinpä.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

No joo . Huohotin purkkia on tullut usein tyhjenneltyä, varmuuden vuoksi. Ilmamäärämittarin stekkasin ekaa kertaa . Näkyviä törkyjä ei sieltäkään löytynyt. Kuitenkin putsasin sen potikan pinnan sillä wd aineella ja paineilmallalla ylimääräiset aineet pois. Nyt ainakin toimii aivan mainiosti. Se riittää minulle.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hyvinhän se lämmittää ottaen huomioon, että tavallisen autovahvistimen hyötysuhde on luokkaa 0,5. Käytännön musiikinkuuntelun virrankulutus on kyllä jotain ihan muuta kuin 80 A.
Jatkaen OT -linjaa -> Tuossa vahvarissa on puolet D-luokkaa, joten se hieman hillitsee tuota virrankulutusta :P

Normaalimusiikilla voisin arvata tuon virrankulutuksen olevan lähempänä 20 A vaikka kovempaa soittaisikin. Pistesignaalia saatikka pink noisea en viidestä kanavasta jaksa pitkään kuunnella :mrgreen:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Inssinööri alkaa laskeen...

(80A + 180A) * 12V = 3120W

Aika napakka teho. Sillähän hoituu toi sisätilan lämmityskin samalla. Kesällä tarttee varmaan laittaa ilmastointi päälle, että voi stereoita kuunnella

Olisko pientä liioittelun makua näin perjantain kunniaksi?

Ei parane kauheesti auton käymättä tosiaan luukuttaa..., toinen lähes inssi totes :-D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

pieni korjaus edelliseen, siis tarkotin et kummallakaan laskutavalla laskien ei joka tapaukses kannata ei kannata kauheesti soittaa auton käymätä... :P

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuolla on oman viestin kohdalla edit nappulla mistä voi muokata jos ei aina ihan tiedä ekalla viestillä että mitä oikein oli tarkoitus sanoa :wink:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tuolla on oman viestin kohdalla edit nappulla mistä voi muokata jos ei aina ihan tiedä ekalla viestillä että mitä oikein oli tarkoitus sanoa
Kiitos vinkistä.. :-D

Vastaa Viestiin