Alfa 164:sen varoitusvalot
Valvoja: Moderators
Alfa 164:sen varoitusvalot
Eli mikä avuksi, kun mittarin varoitusvalot jää palamaan/vilkkuu vielä käynnistämisen jälkeenkin...? Ongelma häipyy yleensä lyhyen ajon jälkeen..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Minä ymmärsin niin, että nyt jää koko varovalorivistö palamaan/vilkkumaan, kö?
Joku muu, esim. Scuderia rasvanäppi (hyvin delegoitu
) tuntee kuusnepan mittariston oikut hippasen paremmin, kuin allekirjoittanut.
edit: yksi tuli nyt mieleen, siinä ratin vasemmalla puolellahan on se testinappula.
Jos se ottaa aiheetonta kontaktia, niin silloin syttyy mittariston valot, kurkkaa mitä se on syönyt. En uskalla neuvoa, kuinka irtoaa, mutta sitä painelemalla voisi ainakin testata vaikuttaako mitenkään vian "päällä ollessa".
Joku muu, esim. Scuderia rasvanäppi (hyvin delegoitu

edit: yksi tuli nyt mieleen, siinä ratin vasemmalla puolellahan on se testinappula.
Jos se ottaa aiheetonta kontaktia, niin silloin syttyy mittariston valot, kurkkaa mitä se on syönyt. En uskalla neuvoa, kuinka irtoaa, mutta sitä painelemalla voisi ainakin testata vaikuttaako mitenkään vian "päällä ollessa".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Elikkäs, koko varoitusvalorivistö palaa yhtaikaa... Se testinappulan painaminen ei tunnu vaukuttavan, eli kun kaikki valot palaa, niin nappulalla ei vaikutusta... olen koittanut niinkin, että oon ottanu johdot irti, eikä vaikutusta.. Mutta kun valot sammuu testinappula toimii normaalisti... Mikä anturi tällaista vois tehä?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa mää vai? Jaa nyt vai?Alfissimo kirjoitti:Joku muu, esim. Scuderia rasvanäppi (hyvin delegoitu) tuntee kuusnepan mittariston oikut hippasen paremmin, kuin allekirjoittanut.
Jos ne kaikki valot palavat kerralla niin vikaa luulisi tosiaan olevan sen testinappulan piirissä. Mutta jos testinappelille menevän liittimen irrotus ei vaikuta, voisi vika olla siellä mittariston päässä eli Mittaristo! Lepooo. Mittaristo! Irrota ja kiinnitä!
Voihan siellä tosiaan olla joku maavikakin mutta silloin luulisi myös mittareiden elävän ihan omaa elämäänsä. Tuolla on noin pääpiirteittäin selostettu mittariston purkaminen.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
itsellä sekoili alfacontrol eräässä 164:ssa hieman samaan tyyliin, syy taisi muistaakseni juurikin olla siinä testinappulan seutuvilla, joko testinappulan liitin oli lipsahtanut väärinpäin tai sitten mittari valaistuksen himmentimen ja testinappulan liittimet oli vaihtaneet paikkaa, valitettavasti en muista enää tarkemmin..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei sitä testinappia voi himmentimen kanssa ristiin kytkeä, mutta testi- ja matkamittarin nollausnappuloiden liittimet voi kyllä vaihtaa päikseen. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä kummin päin liittimen työntää paikalleen, nappi kun on pelkkä tyhmä kytkin joka joko johtaa virtaa tai sitten ei.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu varmaankin sitten noin sillä jotain siellä kuitenkin oli väärinpäin kun ARC-helotti päällä koko ajan eli jatkuva virta tuli johonkin, muistaakseni tuosta selvisi kun kytki pari liitintä oikeisiin paikkoihin..aikaa on tosin jotain viisivuotta joten ei voi tarkoin muistaa..
toinen hieman vastaava esimerkki oli erään tuttavan 164TS:ssä jossa myös helotti controllin valot miten sattuun mutta kys yksilössä vika korjaantui kun vaihtoi ARC.n boxin ehjään, tuo on vähän harvinaisempi syyvikaan sillä toistamiseen ei ole moista tullut vastaan..eli ehkäpä se boxikin kannattaa tarkistaa..
toinen hieman vastaava esimerkki oli erään tuttavan 164TS:ssä jossa myös helotti controllin valot miten sattuun mutta kys yksilössä vika korjaantui kun vaihtoi ARC.n boxin ehjään, tuo on vähän harvinaisempi syyvikaan sillä toistamiseen ei ole moista tullut vastaan..eli ehkäpä se boxikin kannattaa tarkistaa..