HELP!!! selespeed vaihteisto ongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
maxutheman
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:57

HELP!!! selespeed vaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja maxutheman »

Apua kaivataan!!

Öljysäiliön (vasen laita) alapuolella oleva "pumppu" sökönä!! Virta kulkee, joten kosketushäiriöstä ei kyse!! Onko "pumppua" mahdollista korjata itse (hiilet) vai uutta osaa vaan tilalle?? Deltastako osa?? Muukkosen listalta ei löydy!! HINTA???

Vikavalolla pommittaa eikä tykkää vaihtaa vaihteita!!

Auton tyyppi: Alfa romeo 156 -99 2.0 ts selespeed
Viimeksi muokannut maxutheman, 08 Touko 2007, 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös noita pumppuja ole jouduttu useampia uusimaan, joten ei taida ihan yksikertaisesti olla korjattavissa :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

maxutheman
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:57

Viesti Kirjoittaja maxutheman »

Kun tarjosin sillle muutaman "napakan" iskun niin lähti hyrräämään mutta heti kun sammuttaa auton niin ongelma taas edessä!!

Pumppuun ei siis ole olemassa hiilejä?? Tms.??

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Muukkosen nettisivuilla ei välttämättä ole kaikkia osia, mutta soittamalla tai sähköpostilla selviää. Toinen mistä kannattaa kysyä on Ricambi Heikka.

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Sen minkä ihminen on tehnyt on myös purettavissa. Ovatten jotkut purkaneet mm. abs-pumppuyksiköitä hinnan kuultuaan ja vaihtaneet sieltä usein temppuilevan pääreleen. Mikä lie tuon pumpun hinta mutta onkos siinä paljon hävittävää jos ottaa itse työn alle.

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

maxutheman kirjoitti:Kun tarjosin sillle muutaman "napakan" iskun niin lähti hyrräämään mutta heti kun sammuttaa auton niin ongelma taas edessä!!

Pumppuun ei siis ole olemassa hiilejä?? Tms.??
Ei ole, mutta on tuo periaattessa purettavissa. Kaverin autoon olen kerran tuon operaation tehnyt. Vaihdoin vain toisen hiilen ja sen jälkeen pelasi hienosti. Ainoa ongelma oli se pumpun puoli, eli jäi hieman vuotamaan tuon operaation jälkeen. Olisi pitänyt putsata osat tarkemmin kasausvaiheessa. Hiilen kokoa en muista, mutta joku laturin tai lämmityslaitteen hiili käy.

Kannattaa muutenkin ottaa pumppu auki kliinisissä olosuhteissa. Osia ei ole montaa, mutta ne pitää siis pitää puhtaana.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Vastaa Viestiin