Alfa kasassa, R.I.P

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Alfani arvo

alle 1000€
7
7%
1000-1200€
8
8%
1200-1400€
9
9%
1400-1600€
6
6%
1600-1800€
6
6%
1800-2000€
11
11%
2000-2200€
11
11%
yli 2200€
41
41%
 
Ääniä yhteensä: 99

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Alfa kasassa, R.I.P

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niinkuin bongausketjussa jo lukee niin tänään viikonloppulomalle tullessa sain pakun perääni.

Tapaus kävi läntisellä ohitustiellä pirkkahallin kohdilla ruuhkassa. Jono pysähtyi äkisti, itse sain auton pysähtyyn noin kymmenen senttiä ennen törmäystä, takana tullut paku ei.

Vauhtia ei ollut paljoakaan mutta raskas paku karjapuskurilla sai pahaa jälkee aikaan, itselläni oli vielä jarrut pohjassa.

Alfa siis menee aivan selvästi lunastukseen, runko meni kasaan ja kattoonkin tuli vekki. Samaten takapalkki vääntyi hieman mutkalle. Puskuri, lokasuoja ja takapää on luonnollisesti kasassa. Täräyksen voimasta myös kuskin selkänoja vääntyi toiselta puolelta.

Kyydissä oli minun lisäksi kolme kaveria, pieniä niskasärkyjä on havaittavissa, voi olla että täytyy huomenna käydä terveysasemalla, jotta jää tieto akristoihin.

Auto hinattiin Deltan pihaan.

Elikkä tämmönen päätös oli kahden ja puolen vuoden uurastuksella ja kovalla työllä, unohtamatta suurta kiintymystä autoon.

Muutamat itkut on tirautettu... lepää rauhassa rakas auto.

http://www.alfabbs.fi/album_personal.php?user_id=408


R.I.P

edit: lisätty äänestys
Viimeksi muokannut Epezi, 17 Touko 2007, 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ikävä juttu. Onneksi se on loppujen lopuksi vaan peltiä, eikä ilmeisesti vakavampia henkilövahinkoja sattunut.

Muista sitten olla tiukkana vakuutustarkastajien kanssa, että saat kunnon korvauksen. Ei välttämättä kannata hyväksyä ensimmäistä tarjousta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oli kyllä ikävä päätös tälle, etenkin ottaen huomioon autoon kohdistettua huolenpitoa.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Pahoitteluni... :(

Täytyy kuitenkin muistaa että peltiä saa aina uutta, mutta ihmishenkiä ei. Eli onneksi tässä kärsittiin vain materiaalivahinkoja. Paska juttu silti...

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Osanottomme! :(
Hyvä kuitenkin jottei tullut suurempia henkilövahinkoja. Uutta Alfaa suunnittelemaan vaan kunhan suurin ketutus menee ohi.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Johan tässä meinaa tulla itku itsellekin, ikävä juttu.

Pääasia kuitenkin, ettei Epezin lähiomainen joutunut tätä threadia avaamaan. :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tottakai se on tärkeintä että ei henkilövahinkoja tullut, mutta se ei kuitenkaan tällä hetkellä kauheasti lohduta.

Uutta autoa joudutaankin sitten odottamaan kauan. Korvaussummalla ei ihmeitä tehdä, ja päivärahoista ei paljoa irtoa.

Saa nähdä saako yöllä unta.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Juu se on ilmanmuuta pääasia, että ihmiset on ehjiä, mutta kun on seurannut Epezin työpanosta autoa kohtaan ja nähnyt, miten hienossa kunnossa auto on, niin ikävältä tuntuu. Hyväkuntoisia kuusnepoja kun ei muutenkaan kasva joka oksalla.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

No voi ny hevoisen perse.
Kaikki hengissä kuitenkin! Tähän yksilöön kohdistettua antaumuksellista kunnostustyötä on ollut ilo seurata foorumilla, näinkö sen nyt piti päättyä?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Voihan paska! Kyllä siinä meni paljon työtä pilalle, ei voi kuin kuvitella Epezin fiiliksiä :( .

Mitenkäs lunastuksen kanssa, silloinhan ne vie auton kokonaan pois. Kuinkahan iso ero olisi, jos auton jättäisikin itselle, silloinhan siitä voisi hyödyntää uusia/kunnostettuja/ehjiä osia mahdolliseen seuraajaan taikka myyntiin.

Onneksi ei kuitenkaan käynyt pahemmin, ainekset olivat olemassa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pahoittelut täältäkin. Käykää kaikki joka tapauksessa lääkärissä ja vaivoja ei kannata vähätellä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

SAATANA! :evil:

Ne vakuutussedät ovat paska kansa, varsinkin jos Pohjola on pelissä. Yritä saada kerta korvauksen niin ainakin saat pitää auton itsellesi. Mutta ihan paska homma on tapahtunut! Onneksi 164 on sen verran turvallinen peli, ettei henkilövahinkoja tullut. Sinä pelastit kuusnepan ja se pelasti sinua...
Eikö muuten ne karja raudat ovat kielettyjä EU:ssa?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

On kyllä suuri harmi kun näin rakkaudella rakennettu auto menee rusinaksi. :( Kannattaa neuvotella vahinkotarkastajan kanssa, kaverille tarjottiin riesasta aikoinaan vastaavassa tilanteessa muistaakseni 900e, mutta sai neuvoteltua hinnan lähes 1300e ja pidettyä vielä auton itsellään. Kaiva kaikki mahdolliset kuitit mitä autoon on tehty ja näytä vahinkotarkastajalle. Niillä saa auton hintaa hinattua ylöspäin ja sitäkautta lievitettyä tuskaa.
Tein itse - säästin

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Tollanen kyllä vituttaa armottomasti. Itellä meni loisto 75 ts lunariin pari vuotta sitten ja pakukuski kenen vika oli niin siinä vaan nauro partaansa. Vakuutus setä sano korvauksummaksi 500e, mutta onneks puhumalla päästiin 2900e korvaukseen. Eli tuo korvauspuoli on kyllä aika pitkälti yleensä kiinni tuurista, että millanen kaveri sitä autoa arvioi. Henkisiä haavoja vaan harvoin rahalla pystyy korvaamaan... :(

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

TestarosaFinland kirjoitti:Eikö muuten ne karja raudat ovat kielettyjä EU:ssa?
No tämäkin on ihan yhtä älytön, kuin kaikki muutkin lakipykälät Suomessa, eli jotakin tiettyä vuotta ennen rekisteröidyissä autoissa se saa olla, mutta uudemmissa ei. Esim. aikanaan työnantajalla oli -98 mallin Transporter, jossa karjarauta oli ihan laillisesti, mutta -00 malliin sitä ei enää saanut laittaa, vaikka auto oli ihan samanlainen.

Mutta back to topic. Täällä palstallahan on loistava kunnossapitopäiväkirja, josta selviää, kuinka paljon työtä autoon on upotettu. Olisi hyvä jos se saisi vakuutustarkastajalle.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Voih. Joskus kyydissä olleena en voinut uskoa niitä kilometrimääriä ja vuosimallia kun niistä aikoinaan kysyin. Saihan se melkosta runtua radalla, mutta kyllä se sen kestikin niinkuin urheiluauton kuuluukin. Siltikin mieleeni jäänyt huoletonta & kevyttä menoa ja takuulla priima kunnossa pidetty yks-kuus-nelonen.

Tosiaan niinkuin KJS totesi, niin kaikki dokumentaatiot, kuitit, kuvat päiväkirjaa myöten vakuutusyhtiön katseltavaksi, niin luulisi heidänkin ymmärtävän ettei tässä mikään peltoauto ollut kyseessä.

Tsemppiä Harri!

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No voihan... pahoitteluni. Minäkin olen ko. nepan "tavannut" ja radallakin sen kanssa kisaillut. Todella harmi, että hyvä yksilö menee romuksi.

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

KJS kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Eikö muuten ne karja raudat ovat kielettyjä EU:ssa?
No tämäkin on ihan yhtä älytön, kuin kaikki muutkin lakipykälät Suomessa, eli jotakin tiettyä vuotta ennen rekisteröidyissä autoissa se saa olla, mutta uudemmissa ei. Esim. aikanaan työnantajalla oli -98 mallin Transporter, jossa karjarauta oli ihan laillisesti, mutta -00 malliin sitä ei enää saanut laittaa, vaikka auto oli ihan samanlain.
Käsittääkseni uudempiinkin saa nykyisin saman karjaraudan, mutta se tulee "valoraudaksi" eli vissiinkin ésim. sumarit laittamalla se rauta saa olla... Huom! ei ole varmaa tietoa!!!
@lfat...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^
Muistaakseni ei saa vaan olla kunnolla hitsattuna/pultaatuna runkoon, vaan pitää olla kevyt asennus. Tällaista olen kuullut, jos olen väärässä niin oikaiskaa.

Pahoitteluni myös omalta osalta Epezin auton kohtaloa. Aikoinaan kun ajettiin sprintillä poroa päin, niin tulin auton puolesta surulliseksi (ikä 6v).

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kyllä sillä korvaussummalla mielivarusteilla ym. olevan satakuutos 'projektin' saat :) Mulla meni -90 siisti 164 lunariin parkissa -05, mutta sai olla tyytyväinen korvaussummaan, vaikkakin minun tapauksessa auton 'raato' arvioitiin sen verran arvokkaaksi etten sitä itselle jättänyt. Tänä loppuvuonna olisi tarkoitus palata lempiauton sfääriin :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

:(

Edellisiä kirjoittajia peesaten; syväosanottoni ja hyvä ettei tullut ainakaan pahempia henkilövahinkoja.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuosta karjaraudasta vielä. Sellaista ei enää uudempiin pakettiautoihin saa laittaa. Tuo kevyempi versio on nimeltään valoteline ja sen ylin putki saa olla korkeintaan auton omien valojen alareunan tasalla.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Syvä osanottoni, tiedän tunteesi tarkalleen yhden 164:en romuttaneena ilman omaa syytä...

Rautaan ei saisi rakastua.. :roll:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

:? :(

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kiitoksia osanotoista.

Pahimmasta järkytyksestä on jo selvitty... Kavereiltakin tuli tieto että niskasäryt ovat häipyneet yön aikana.

Nyt sitten pitää alkaa jo suunnittelemaan jatkotoimenpiteitä. Tulen jossain vaiheessa tekemään "listan" siitä mikä tuo auto on, ja toivon että saisin myös täältä apua arvon määrittämiseen, tämä helpottaisi sitten taistelussa vakuutustarkastajan kanssa.

Mitäs olette mieltä ajatuksesta että pyytäisin jommalta kummalta clubilta vapaamuotoista kirjettä, jossa lukisi jotain 164:sta, niitten määrästä, arvosta ja yleiskunnosta suomessa? Jos siitä saisi vakuutusmies kuvan että tuon ikäisiä, ajettuja ja kuntoisia kuusnepoja ei suomessa juuri ole.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^

Ongelma muodostuu siitä että varsinkin 87 vm. kuusnepalla ei arvoa juuri ole :? MUTTA kun autoon oli investoitu huima määrä rahaa tilanne on tietenkin toinen. niin kuin täällä on kirjoitettu niin yrittää kaivata kaikki mahdolliset kuitit. Koko summan et tietenkaan saat takaisin, mutta ainakin osa. Koska muuten valitettavasti setä myöntää "bensa" rahat :evil:

EDIT: Minun tietääkseni NIIN hyvä kuntoista vanha kopaista 164:sta suomessa ei ole...
Nothing beats cubic inch

Avatar
WLD@HRT
Viestit: 119
Liittynyt: 22 Elo 2005, 12:54
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja WLD@HRT »

Kyllä tällänen aina repii kun kuulee rakkaudella pidetyn alfan romuttumisesta. Varsinkin kun tapahtuu ilman omaa syytä. Paljonko saat siitä rahallista korvausta ei riipu siitä paljon siihen on laitettu rahaa vaan siitä paljon siitä olisi olisi saatu rahaa ennen vahinkoa. Tietäen 164:n hintahaitarin niin varmasti kova vääntö on tulossa. Valokuvat ja dokumentit auttaa kuitenkin.
Its just Alfa Romeo but that symbolizes my individuality and belief in my personal freedom.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

KJS kirjoitti: Hyväkuntoisia kuusnepoja kun ei muutenkaan kasva joka oksalla.
Ei, ne on mullakin puidenoksien alla :mrgreen: Mutta Epezille osanotot kyllä tapahtuneen johdosta.

Kannattaa muuten lähteä siitä että aiot korjata auton, älä ehdottele lunastusta itse. Jossain vaiheessa vääntöä käy nimittäin niin että saat autosta vain parisataa enemmän lunastettaessa kuin kertakorvauksena, silloin alkaa olemaan jo hyväksyttävä tarjous. Lunastaahan sun autoa ei väkisin voida joten kannattaa olla vaativa itse tiettyyn pisteeseen asti. Ja tietenkään ei kannata vittuilla vaan olla asiallinen mutta jämpti ja perustella vaatimukset hyvin.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

GAMMA500 kirjoitti:
KJS kirjoitti: Hyväkuntoisia kuusnepoja kun ei muutenkaan kasva joka oksalla.
Ei, ne on mullakin puidenoksien alla :mrgreen: Mutta Epezille osanotot kyllä tapahtuneen johdosta.

Kannattaa muuten lähteä siitä että aiot korjata auton, älä ehdottele lunastusta itse. Jossain vaiheessa vääntöä käy nimittäin niin että saat autosta vain parisataa enemmän lunastettaessa kuin kertakorvauksena, silloin alkaa olemaan jo hyväksyttävä tarjous. Lunastaahan sun autoa ei väkisin voida joten kannattaa olla vaativa itse tiettyyn pisteeseen asti. Ja tietenkään ei kannata vittuilla vaan olla asiallinen mutta jämpti ja perustella vaatimukset hyvin.
Omaan tapaukseeni lisäten, vakuutusukko arvio mun 164 mällin jälkeen vielä noin 2400e arvoiseksi, kun olin siitä 6kk aiemmin maksanut reilu 3000e.. :-D Toinen takaovi sisässä, saman puolen takaposki kanssa reippaasti sisässä ja toisen puolen poskessa jonkin verran oiottavaa, puskurissa fiksaamista ja takamppu halki. Suurimmat nimetäkseni. Tästä syystä tosiaan päädyin lunastukseen heh.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Nimenomaan noinhan sen pitääkin mennä, ei arvoa määritellä kolarin jälkeisen ulkomuodon perusteella :)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Surullista!

Onnea uuden etsintään :morning:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

ja jos rupee ahdistamaan toi korvaus summa niin jokapojalla on rikkinäinen vanha kommu (9210i) se kun on sattunut olemaan keskikonsolissa ja hajonnut kolarissa niin voi piru... ainakin itse sain 200 tommosesta puhelimesta...

sekin on ihme homma että miks saa saman tai jopa paremman korvauksen kun ottaa vanhan varaosiksi.. ja luulempa että ei yritä edes lunastaa ei ainakaan mulla oikeen halunnut siitä keskustella kun on erikoinen auto..

huh olipas sekavaa tekstiä..
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Osanottoni. Pelasta ainakin se Nardi, jos luovut autosta.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Osanottoni Epezille ja sitten katse suoraan eteenpäin ja mars mars.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Voi perse..yksi hieno Alfa vähemmän..osaanottoni
O Tempora O Mores

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Kyllähän se *ituttaa varsinki kun ei ollut edes oma syy.. osanottoni..

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

No voihan rucola! Onneksi säilyitte vammoitta. Tuo Pirkkalan ohitustie on nyt korjausten aikaan kyllä varsinainen hermorata, joka viikko sattuu ja tapahtuu. Onneksi on sentään valoisaa, talvella se oli vielä pahempi.
Toivottavasti tulee pian kuntoon, kuten myös autoasiasi ! Niin, ja muistakaa muutkin tuolla tiellä ne turvavälit, siellä liikkuu vaikka mitä työvempelettä yllättäen.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

KJS kirjoitti:Mutta back to topic. Täällä palstallahan on loistava kunnossapitopäiväkirja, josta selviää, kuinka paljon työtä autoon on upotettu. Olisi hyvä jos se saisi vakuutustarkastajalle.
Juu. Ehdottomasti printtaat kaiken ulos täältä mitä olet 164:n liittyen kirjoitellut. Huolloista siis. :wink: Siinähän sitä on vahinkotarkastajalla lukemista ja jotain mihin voi pohjata arviotaan.

Ja Epezille osanoto. Tiedän kyllä tunteen, eihän siitä ole kuin reilu puoli vuotta kun sama kävi omalle kohdalle.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Sen verran paljon on noita omia tullut hierottua (tai tässä vaiheessa vasta tuota Themaa), että osaan kuvitella tunteen. Tavallaan oikeastaan osaakin, kun toissa talvena oli Thema kuskattu muka väärinpysäköitynä Tattikselle, ja alkuun oli oletuksena liimanhaistajien tekemä keikka, ja sen myötä erinäisiä arvailuja auton kunnosta siinä vaiheessa, kunnes se löytyy. No, sen sai lopulta maksamatta takaisin, kun olihan siellä iso pysäköintilupa keskellä tuulilasia. Luonnollisesti laskutin jokaisen laskutettavissa olevan sentin aiheutuneista kustannuksista Helsingin kaupungilta, ei nekään mitään armoa toisinpäin antaisi. :mrgreen: Epezin kannattanee ottaa kertakorvaus ja auto itselle, ja sitten vaan etsimään Alfaa seuraavaa...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

samaa mieltä, kertakorvaus ja auto itselle, onpahan ainakin osien suhteen sitten omavaraisuusaste melko korkealla jos vaikka sattuisi ilmaantumaan saman mallinen alfa pihaan.. :wink:

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Osanotto myös täältä.
yksi 164 vähemmän kiertämässä suomea

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Suuri osaanotto täältäkin.
Itse jos vetäis lunariin niin kestäis paremmin mutta se että joku tulee päälle.... :evil:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Tänään kävin tre:n teltassa ja saman tien kävin katsomassa Epezin 164:n. Prkl kun siellä on niin lievä vahinko, mutta kun vanhasta autosta puhutaan niin riittä myös sellainen pieni juttu, jotta koko runko vääntyy päin helvettia :evil: Kyllä oli siisti peli...
Nothing beats cubic inch

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

No voihan sun... Harmi että näin kävi Epezi. Nyt sitten vain sitä himoitsemaasi GTV:ttä ettimään :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Runoilen juuri vahinkotarkastajalle (josta ei tosin ole vielä mitään kuulunut) romaania autosta.

Lisäsin äänestyksen, jotta saisin jonkinlaisen käsityksen minkälaisia summia minulla olisi mahdollisuus vaatia.

Tässä pää-asiat autosta:

164 TS -89
ajettu 340tkm
Entinen Alfa-korjaajan auto, pidetty loistavaa huolta
moottorissa ei sivuääniä, tehot tallella, mahdollisista remonteista liittyen koneeseen ei ole tietoa.
Maalattu kolmevuotta sitten ja vuosi sitten, maalipinta loistavassa kunnossa, ei ole koskaan harjapesty.
Ruostevauriot miltei kokonaan korjattu, vähäistä ruostetta siellä sun täällä, pohja kunnossa.
Eibachin madallusjouset
Etupään kaikki puslat vaihdettu noin puolitoista vuotta sitten.
Takapalkki ja kaikki tukivarret kunnostettu puolivuotta sitten.
Takapäähän vaihdettu joka paikkaan polyuretaanipuslat.
Etuvalot vaihdettu superin valoihin.
15" Alumiini vanteet, pulverimaalattu puolitoista vuotta sitten
CSC:n takapönttö
Nardin jalopuuratti
Kangasmatot
MP3-soitin
Alfatech 200bb hälytin
sisusta kunnossa (niinkuin 164:n kangassisustat yleensä), kuskinpenkki hieman kulahtanut.

Yleisesti kaikki toimii, pikkuvikoja muutamia.

Laittakaas hatusta jonkinlaista arviota, kiitos!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kannattaa koittaa ottaa se kertakorvaus ja pitää auto. Luultavasti saat sillä korvaussummalla hyvän laitteen. Luultavasti meinaan kertakorvauksen ja lunastushinnan ero on lähinnä kosmeettinen.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Katsotaan nyt mitä tapoja ja korvauksia tarkastaja ehdottelee. Käteistä täytyy kuitenkin saada sen verta että saa pätevän kulkineen hankittua, muuta rahaa kun ei ole yhtään.

Kyllähän tuosta vanhasta saisi paljon hyviä osia, säilytyspaikka vaan tuppaa tuottamaan ongelmia.

Katsotaan nyt kunhan tarkastajasta jotain kuuluisi.

Aika paljon tuntuu arviot heittelevän, tosin eihän tuo kumma ole, vaikeahan tuollaista on arvioida. Täsemmyksenä vielä, että tarkoitan arvoa kun auto oli vielä ehjä :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no sinuna jättäisin alumiinivanteet, soittimet ymv.. pois tuosta listasta sillä vahinkotarkastaja ei noille laske juurikaan mitään arvoa, luulen että sama raha irtoaa ilman noitakin... :wink:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tietysti tärkeintä ettei henkilövahinkoja tullu,edellisistä poikettava sen verran että ainakaan mulle se (omani siis) ei todellakaan ole pelkkää peltiä,vaan perheenjäsen. Esim. stereoitten pöllimisen ikkunat rikkomalla koen raiskaukseksi..!! Kerran kävi niin,tosin auto ei ollu sillon kovin kummonen,mutta toisen omaisuuteen kajoaminen kävi pahasti tunnolle. Tekijä oli 17-vuotias paikallinen,muutama kuukausi sen jälkeen oli tosin kuollut,en tiedä oliko omasta kädestä vai miten,mutta kummiski...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt sain valmiiksi eepoksen. Vajaa 20 sivua jorinaa, kuvia ja "päiväkirjaa". Lisäksi kasa kuitteja.
Aika paljon sellasia asioita sinne tuli että ei ne yksittäisinä asioina arvoa nosta, mutta toivon että ne kertoo siitä kuinka autosta on pidetty huolta.

Vastaa Viestiin