Vika+ratkaisu FAQ

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Vika+ratkaisu FAQ

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kun tuota s24 -forumia on tullut seurattua, niin harmittaa että siellä olevat hyvät vastaukset katoavat muutamassa päivässä muiden viestien kohinaan.

Tänne olisi hyvä mahdollisuus koota yleisesti hyväksytyt ratkaisut yleisiin vikoihin.

Esim.
- nariseva alapallonivel
- vaeltava tyhjäkäynti
- öljyn kulutus
- kojelaudan narinat
- huoltojen hinnat
jne.

Esimerkiksi uusi alue, johon vikoja ja niiden syitä/korjausehdotuksia kerättäisiin. Silloin tällöin hyvien ratkaisujen siirto omaan moderoituun paikkaan.

?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aina kun viestiin kirjoittaa niin se pompsahtaa ensimmäiseksi. Lisäksi löytyy search nappi jolla voi hakea vanhempia viestejä.

Mutta tuo on kuitenkin hyvä idea ja sinänsä erittäin helppo hoitaa.

Ehdotuksia mitkä viestit siirretään milloinkin saa antaa!

Oisko sellainen osio kuin "yleisimmät viat" hyvä? Aika törkeä nimike mutta ajaisi asiansa 8)

Tai no eihän siellä ikinä mitään olisi kun eihän Alfa Romeo ikinä hajoa :roll:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti:Oisko sellainen osio kuin "yleisimmät viat" hyvä? Aika törkeä nimike mutta ajaisi asiansa 8)
"Parhaat vinkit" ajaisi saman asian eikä kuullostaisi niin negatiiviselta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Parhaat vinkit

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Jep, parhaat vinkit kuulostaa hyvältä. Eikä sinne missään nimessä kannata alkaa keksiä juttuja. Kyllä niitä tulee aina ajoittain vastaan muutenkin. Kun hyvä vinkki tulee, niin ne kannattaa kerätä talteen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Parhaat vinkit

Viesti Kirjoittaja Rolle »

BSTR kirjoitti:Jep, parhaat vinkit kuulostaa hyvältä. Eikä sinne missään nimessä kannata alkaa keksiä juttuja. Kyllä niitä tulee aina ajoittain vastaan muutenkin. Kun hyvä vinkki tulee, niin ne kannattaa kerätä talteen.
Juuri tuon takia mietinkin että missä vaiheessa sen viestiketjun sinne "parhaat vinkit" osioon sitten siirtäisi?

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Parhaat vinkit

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti: Juuri tuon takia mietinkin että missä vaiheessa sen viestiketjun sinne "parhaat vinkit" osioon sitten siirtäisi?
Siinä vaiheessa varmaankin kun joku on antanut vastauksessaan ongelmaan perusteellisen ja hyvältä kuullostavan ratkaisun ja tätä on kommentoitu hyväksi tai toimivaksi.

Pitäisikö muuten koko threadi siirtää vai ehkä editoida kysymyksestä ja vastauksesta/vastauksista yksittäinen viesti vain jota ei sitten enää kommentoitaisi ainakaan tuolla parhaiden vinkkien alla enää?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

156 2.0 TS:n vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tässä pohjaksi yksi yleinen vinkki, joka toimii. Kommentit ja tarkennukset muilta ja sen jälkeen siirto FAQ:iin tai kun suomeksi muutkin jutut on niin UKK:iin. ;)

----------------

Yleisin(?) syy 156 2.0 TS:ssä tuollaiseen käytökseen on likaantunut kaasuläppärunko.

Puhdistus menee 10 minuutissa seuraavasti:
1. irrota ilmaletku kaasuläppäkotelosta (letkupuristimella kiinni). Taivuta sen verran sivuun että pääset käsiksi kaasuläppään.
2. CRC:tä tai WD-40:ä suihkaisten hieman sisään kaasuläppäkoteloon. Odota minuutti pari.
3. Ruiskauta pikkusen rättiinkin, ja pyyhi rätillä kaasuläppärungon sisäpinta. Vedä kaasuvaierista, jotta kaasuläppä pysyy auki jotta saat sormella pyyhkäistyä läpän tuolta puolenkin.
4. Katso että läppä palautuu hyvin paikalleen (pieni rako pitää jäädä tyhjäkäyntiä varten)
5. Letku takaisin kiinni ja kiristimellä tiukalle.
6. Ajoa!

Syy miksi tyhjäkäynti vaeltelee johtuu siitä, että eritoten pakkasella huohottanut lika kerääntyy kaasuläpän kohtaan. Läppä ei mene joka kerta kunnolla kiinni ja moottorinohjausjärjestelmä yrittää kompensoida. Kun kierrokset putoavat liian alas moottori sammahtelee, koska laturi ei tee riittävästi virtaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mitä jos jatkettaisiin FAQ keskustelua täällä mikäli kyse oli siitä mitä luulin :roll:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vinkit olisi hyvä lajitella mallin mukaan? :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kertokaas nyt jotain mielipiteitä tuosta uudesta osastosta. Tuli vaan tuollainen mieleen, kaikki ehdotukset tervetulleita ja haukkua saa minkä kerkiii! Nyt on niin kuuma ettei jaksa edes suuttua :silly:

Vastaa Viestiin