Bensan hinta USA:ssa
Valvoja: Moderators
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Bensan hinta USA:ssa
Heh. Jenkkien mielestä bensa on hurjan kallista. Noh, ehkä onkin, jos vertailee, mihin ovat tottuneet.
http://www.gasbuddy.com/
http://www.gasbuddy.com/
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Toisaalta jenkkejen autot vie vähän enemmän bensaa. Chevrolet Blazer tjs maasturi hörppää äkkiä sen mitä kaks nissanmikraa tai tojotajarista vie. Yhtä kallista se on sitten niillä kuin meillä jos näin ajattelee.
Jenkkejen 1900-luvun talouskasvu ja maan hyvinvointi on kuitenkin ollut riippuvainen halvasta energiasta, niin ei ihme että nyt itkettää. Enää ei oo ku alijäämäinen valtionbudjetti.
Eikä niitä varmaan yhtään lohduta että Suomessa bensa maksaa vielä enemmän.
Jenkkejen 1900-luvun talouskasvu ja maan hyvinvointi on kuitenkin ollut riippuvainen halvasta energiasta, niin ei ihme että nyt itkettää. Enää ei oo ku alijäämäinen valtionbudjetti.
Eikä niitä varmaan yhtään lohduta että Suomessa bensa maksaa vielä enemmän.
Tein itse - säästin
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Sais vaan kallistua sielläkin aika reippaasti, ohjais peruspunaniskaa valitsemaan jotain alle 30 sadalla vievää sen kuormurin tilalle. Juuri kuitenkin halpa bensa on mahdollistanut sen että turhan moni autoista painaa enemmän kuin 3 tonnia. Meinaan vaan et jos ei sille aina yksin ajavan pick upille/suburbanille tms. oo muuta syytä kun et iso lotja pitää olla. Dieseleitähän ne ei siellä juuri käytä. Mut kyll kieltämättä potuttaa kun meillä maksaa sen minkä maksaa ja vielä viittivät vihjailla veronkorotuksesta
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Kallistahan se on, olin Bahrainissa nyt F1 aikaan ja tankkailin kaverin jenkki maasturia, bensaa toki. Dieseliä ei oikeen edes saa mistään. 69 litraa makso aika tarkaan 14 eskoo
Eilen tankkasin getvoseen jonku 54 litraa ja 72 eskoo, meinas alkaa pikkusen v....
Eilen tankkasin getvoseen jonku 54 litraa ja 72 eskoo, meinas alkaa pikkusen v....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Niin se on kyllä kumma että euroopassa on tulossa ns.dieselbuumi ja yleisestikin sitä ruvetaan pitämään järkevänä ratkaisuna kulutuksensa puolesta vaikkei niitä kilsoja kertyisikään vuodessa niin mahdottomasti.Il Mostro kirjoitti:Dieseleitähän ne ei siellä juuri käytä. Mut kyll kieltämättä potuttaa kun meillä maksaa sen minkä maksaa ja vielä viittivät vihjailla veronkorotuksesta
Tosiaan eihän jenkeissä dieseliä tunneta laisinkaan paitsi rekoissa,jos aina niissäkään.
Talvilomalla kun käytiin Egyptissä,niin hieman ihmetytti paikallinen bensan hinta... tankki täyteen 5 €urolla
Tuntuu että Eurooppa on ainoa joka edes yrittää huolehtia maapallon öljyvaroista ja ilmastonmuutoksesta,nämä muut taitavat vähät välittää,ainakin jos seuraa heidän polttoaineen kulutusjuhlaa...
QUORTHON 1966-2004
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^
Sun sijan en alkaisi puhua kulutuksesta
Eurooppa ei välittää ympäristöstä olenkaan! Ympäristö on hyvä selitys, kun kysytään miksi bensa on niin kallista! Hyvä kun bensa maksa sellaisen hinnan, että ei tarvii vituttaa aina tebiksella Sä Italia muuten asut venäjän lähellä mikä on tosi ISO +
Sun sijan en alkaisi puhua kulutuksesta
Eurooppa ei välittää ympäristöstä olenkaan! Ympäristö on hyvä selitys, kun kysytään miksi bensa on niin kallista! Hyvä kun bensa maksa sellaisen hinnan, että ei tarvii vituttaa aina tebiksella Sä Italia muuten asut venäjän lähellä mikä on tosi ISO +
Nothing beats cubic inch
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
^No joo,ehkä toi kolmilitrainen 166 ei ole kaikista pieniruokaisempia mutta verrattuna moniin jenkkiautoihin niin sehän on säästöpossu.
Vaikka asunkin n.150km Venäjän rajasta niin en ole koskaan enkä myöskään tule tankkaamaan naapurin bensaa sillä en aio alfojeni venttiilejä hajottaa sillä 80jotain oktaanisella paskalla. Mieluummin itken ja maksan täällä ja saanpahan kaupan päälle hyvän omantunnon kun on nekin verorahat annettu valtiolle.....
Vaikka asunkin n.150km Venäjän rajasta niin en ole koskaan enkä myöskään tule tankkaamaan naapurin bensaa sillä en aio alfojeni venttiilejä hajottaa sillä 80jotain oktaanisella paskalla. Mieluummin itken ja maksan täällä ja saanpahan kaupan päälle hyvän omantunnon kun on nekin verorahat annettu valtiolle.....
QUORTHON 1966-2004
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
VJ:lle
Toria kiertävä jengi on mitä typerin väki, jolla ei ole mitään tekemistä elämässä kuin autoja ja kaikki mitä he tienävät he antavat SHELL sedälle.
Mipolle: Otetaan vaikkapa polttoaineen "Haittavero". koko euroopassa käytetään tätä paska nimitystä, eli bensa vero on korkea, koska näillä veroilla korjataan ympäristä haitat jotka bensa aiheuttaa ja muuten tehdään niin että ihmiset käyttäisivät vähemmän autoa, jotta ympäristöä ei kuormittaisin liiaksi. MUTTA samana aikana vuotuinen vero perustuu päästöihin, eli jos on säästävä auto niin maksu on korkea. Tässä tapauksessa tapahtuu TUPLA vero ympäristön nimellä kun todelisuudessa halutaan saada vain rahaa ja ympäristö on hyvä selitys. Sama asia tapahtuu suomessa: Jos halutaisin vain hyvää ympäristölle ja kukkaro jäisi toiselle sijalle niin hevosmiesten suosimmat Saab 900 jne. saatetaisiin pois liikenteestä, mutta sensijan puhtaille autoille kuin Fiat Panda asetetaan senverran korkea vero, että ne ruosteromut jatkavat elämänsä.
Toria kiertävä jengi on mitä typerin väki, jolla ei ole mitään tekemistä elämässä kuin autoja ja kaikki mitä he tienävät he antavat SHELL sedälle.
Mipolle: Otetaan vaikkapa polttoaineen "Haittavero". koko euroopassa käytetään tätä paska nimitystä, eli bensa vero on korkea, koska näillä veroilla korjataan ympäristä haitat jotka bensa aiheuttaa ja muuten tehdään niin että ihmiset käyttäisivät vähemmän autoa, jotta ympäristöä ei kuormittaisin liiaksi. MUTTA samana aikana vuotuinen vero perustuu päästöihin, eli jos on säästävä auto niin maksu on korkea. Tässä tapauksessa tapahtuu TUPLA vero ympäristön nimellä kun todelisuudessa halutaan saada vain rahaa ja ympäristö on hyvä selitys. Sama asia tapahtuu suomessa: Jos halutaisin vain hyvää ympäristölle ja kukkaro jäisi toiselle sijalle niin hevosmiesten suosimmat Saab 900 jne. saatetaisiin pois liikenteestä, mutta sensijan puhtaille autoille kuin Fiat Panda asetetaan senverran korkea vero, että ne ruosteromut jatkavat elämänsä.
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Pitäkää vihreänä tai ihan miten vaan, mutta mielestäni polttoainevero on suomessa suht sopivalla tasolla. Verrattuna aivan mihin maahan tahansa jota voidaan hyvinvointinsa puolesta meihin verrata. Monessa uudessa EU maassa polttoaine on tavikselle huomattavasti kalliimpaa kuin Suomessa. Polttoainevero on siinäkin mielessä hyvä veronkerjuu järjestelmä koska se osuu juurikin eniten niihin ketä todellisuudessa teitä käyttää. Se maksaa kuka ajaa. Myöskin se ohjaa paljon ajavia ajamaan pienikulutuksisella autolla, monessa tapauksessa dieselillä. Eurooopasta löytyy maita joissa dieselit ovat myynnissä ohittaneet ottomoottoriset veljensä. On aivan absurdia kuluttaa esim. työajossa/työmatkaliikenteessä varsinkin jos matkaa on paljon vaikkapa nyt kolminkertaisia määriä polttoainetta. Se, onko keskikulutus vaikkapa 23-25 litraa sadalla ysikasia paljon jollekin 40 000 + kilometriä vuosittain ajavalle en ota kantaa, se valinta on jokaisen tehtävä itse. Kyllä autoilun verottamisen ongelmat suomessa kansalaisen (ei valtion ) kannalta on jossain ihan muualla kuin polttoaineen hinnassa...
OT:Ja noin isommassa skaalassa, kuka sitten ympäristöstä välittää jos ei Eurooppa?
OT:Ja noin isommassa skaalassa, kuka sitten ympäristöstä välittää jos ei Eurooppa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ Samaa mieltä. Minun puolestani erillisen dieselveron ja polttoaineen veroedun voisi poistaa, niin nakuista tulisi realistinen vaihtoehto myös pienempiä metrimääriä ajeleville - omaa lompakkoa se kyllä kouraisisi entistä syvemmältä.
Koskahan muuten saataisiin vapaaseen autoetuun joku fiksumpi laskentatapa? Eihän nykyään oikein kenellekään ole taloudellisesti kannattavaa ottaa firman autoksi dieseliä kun se on verotusarvoltaan jokseenkin automaattisesti bensaa kalliimpi vaikka ajoa olisi reilustikin.
Koskahan muuten saataisiin vapaaseen autoetuun joku fiksumpi laskentatapa? Eihän nykyään oikein kenellekään ole taloudellisesti kannattavaa ottaa firman autoksi dieseliä kun se on verotusarvoltaan jokseenkin automaattisesti bensaa kalliimpi vaikka ajoa olisi reilustikin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tähän pitää sen verran kommentoida että kaverin faijan duunissa on niin että dieselin jos valitsee niin saa ottaa x euroa kalliimman auto. Tietenkin se kirpaisee veron muodossa vähän, mutta suunta on oikea.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eihän nykyään oikein kenellekään ole taloudellisesti kannattavaa ottaa firman autoksi dieseliä kun se on verotusarvoltaan jokseenkin automaattisesti bensaa kalliimpi vaikka ajoa olisi reilustikin.
Ja toinen kaveri sai perusteltua itselleen isompaa palkkaa korvaukseksi siitä että valitsee dieselin joka on hieman kalliimpi. Firmakin tajusi että on kannattavaa.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Se On Niille (jenkeille) Aivan Oikein! Ei ole mitään järkeä rakentaa yhteiskuntaa joka on NOIN riippuvainen autoista.
Itsekin levitän laiskaa ahteriani länsiväylällä päivittäin. Bensa on imeisesti liian halpaa kun mulla on varaa ajaa itseäni töihin ylitehoisella moottorilla. Kaikki verotusratkaisut jotka ohjaavat ihmisiä vähän kuluttavien, vähäpäästöisten moottorien käyttöön ovat mun puolesta ok.
Erityisesti ne olisivat tarpeen USA:ssa, mutta koska keskimäärin on helpompi vaikuttaa omiin (oman maan) käytäntöihin niin sieltä on aloitettava.
Vanhemmiten olen löytänyt itsestäni muutenkin "iloisen veronmaksajan" kun katsoo mitä kaikkea niillä rahoilla saa. Erityisen hyvin sen huomaa silloin kun on omia lapsia. kaikessa on aina valitettavaa/korjattavaa löytyy jatkuvasti, mutta noin keskimäärin kaiken kaikkiaan homma toimii suht. ok.
Itsekin levitän laiskaa ahteriani länsiväylällä päivittäin. Bensa on imeisesti liian halpaa kun mulla on varaa ajaa itseäni töihin ylitehoisella moottorilla. Kaikki verotusratkaisut jotka ohjaavat ihmisiä vähän kuluttavien, vähäpäästöisten moottorien käyttöön ovat mun puolesta ok.
Erityisesti ne olisivat tarpeen USA:ssa, mutta koska keskimäärin on helpompi vaikuttaa omiin (oman maan) käytäntöihin niin sieltä on aloitettava.
Vanhemmiten olen löytänyt itsestäni muutenkin "iloisen veronmaksajan" kun katsoo mitä kaikkea niillä rahoilla saa. Erityisen hyvin sen huomaa silloin kun on omia lapsia. kaikessa on aina valitettavaa/korjattavaa löytyy jatkuvasti, mutta noin keskimäärin kaiken kaikkiaan homma toimii suht. ok.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^
Minä haluan nähdä miten aloitat laula kun sinua pakotetaan siirtymään tehokasta alfasta johonkin 800cc japsiin... Mä en pysty ymmärtämään tälläistä, miten ihminen väkisin halua, että häntä laitetaan paskaan(sorri, mutta en keksi muuta sanaa näille japsi kääpiöille). Suomi on yhtä riipuvainen autoista kun USA, kun täällä valta osa ihmisista asuu kylissä ja käydä töissä usein toista sata kilometrejä kotoa. Ja bussi yhteyttä usein EI OLE! Minä voin vain nosta hatua, että jenkkilaiset pystyvät ostamaan hienoja vehkeita TOSI halvalla ja pystyvät ajella niillä ilman että menisivät konkursiin
Minä haluan nähdä miten aloitat laula kun sinua pakotetaan siirtymään tehokasta alfasta johonkin 800cc japsiin... Mä en pysty ymmärtämään tälläistä, miten ihminen väkisin halua, että häntä laitetaan paskaan(sorri, mutta en keksi muuta sanaa näille japsi kääpiöille). Suomi on yhtä riipuvainen autoista kun USA, kun täällä valta osa ihmisista asuu kylissä ja käydä töissä usein toista sata kilometrejä kotoa. Ja bussi yhteyttä usein EI OLE! Minä voin vain nosta hatua, että jenkkilaiset pystyvät ostamaan hienoja vehkeita TOSI halvalla ja pystyvät ajella niillä ilman että menisivät konkursiin
Nothing beats cubic inch