164 superia ostamassa..
Valvoja: Moderators
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jälleen myynnissä joten eipä ole tainnut syntyä kauppoja...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1267186
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1267186
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
^^^^ juu auto maksanut saksassa muutaman satalappusen joten tuskin on ihan priima..ei sieltäkään hyvää yksilöä halvalla saa vaikka vanha auto onkin kyseessä, lisäksi kilsoja sen verran mittarissa että laatikko remppa saattaa olla edessä jos ei ole jo tehty..
muuten kyllä näyttää sekä sisältä
että päältä suht hyvältä ja ehjältä vaikka onkin kuvissa likainen..
muuten kyllä näyttää sekä sisältä
että päältä suht hyvältä ja ehjältä vaikka onkin kuvissa likainen..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no nettiautossa olevien kuvien perusteella kyseessä kyllä ehta 12-venttiilinen kone eli sanoisin kyllä että ei taida äijät tietää yhtään mitä myyvät..mkallio kirjoitti:Kiitokset vastauksista. Kyselin sitten vielä kertaalleen myyjältä ja nyt sanoikin kyseessä olevan 24V/211hv, vuonna -97 ei kuulemma 12V:tä enää valmistettukaan.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1267186
Jaa-a, täytynee sitten suhtautua tuohon autoon ja sen tietoihin varauksella. Jos malli on -97 ja moottori 12V jota ei tuolloin enää tehty niin olisiko vaihdettu kone jossain välissä tai muuta vastaavaa? Myös myynti-ilmoituksissa mainitut värit olivat päin prinkkalaa, nettiautossa vihreä ja firman omilla sivuilla harmaa, kuvien ja myyjän mukaan sitten sininen. No ei kait siinä mitään, pieniä juttujahan nuo ovat mutta jos ei edes tämmöisiä saada oikein niin saattaa jotain suurella todennäköisyydellä mennä pieleen mahdollisissa kaupoissakin.
Valaiskaapa muuten tietämätöntä, mistä näkee päällepäin onko 12V vai 24V?
Valaiskaapa muuten tietämätöntä, mistä näkee päällepäin onko 12V vai 24V?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
24v kone
12v kone (jonka joku torspo on mennyt töhrimään punaiseksi ja hukkaamaan jakohihnan kopan)
Eroina mm. sytkäpuolien ja öljykorkin sijainti, erilainen jakohihnakoppa (12v:n kopan alle ei mahdu neljän nokka-akselin hihnapyöriä) ja se pikkujuttu että 24v:n imusarjassa lukee 24v
Se -97 12v:n valmistamattomuus on höpöpuhetta, niitähän on Mobile.de puolillaan ja Rolle uitti yhden kappaleen Suomeenkin.
12v kone (jonka joku torspo on mennyt töhrimään punaiseksi ja hukkaamaan jakohihnan kopan)
Eroina mm. sytkäpuolien ja öljykorkin sijainti, erilainen jakohihnakoppa (12v:n kopan alle ei mahdu neljän nokka-akselin hihnapyöriä) ja se pikkujuttu että 24v:n imusarjassa lukee 24v
Se -97 12v:n valmistamattomuus on höpöpuhetta, niitähän on Mobile.de puolillaan ja Rolle uitti yhden kappaleen Suomeenkin.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ohessa kuva 164 24V koneesta.
http://members.lycos.nl/alfa164power/hp ... 0romeo.jpg
ja 164 12V koneesta
http://forum.mtk-klub.pl/usercars/1140_ ... 138021.jpg
noista vertailemalla näkee erot päällisinpuolin.
suurimmat rakenteelliset erot ovat venttiilikoneistossa, 24V koneessa hydrauliset nostajat ja neljä nokka-akselia kun taas 12V koneessa perinteiset kaksi nokka-akselia joista imuventtiilit toimivat suoraan nokka-akselilta paininkuppien välityksellä ja pakoventtiilit nokka-akseliin yhteydessä olevien työntötankojen sekä keinuvipujen välityksellä..
eroista johtuen myös jakopää luonnollisesti aivan erillainen joka 12v koneessa huomattavasti käyttäjäystävällisempi..
http://members.lycos.nl/alfa164power/hp ... 0romeo.jpg
ja 164 12V koneesta
http://forum.mtk-klub.pl/usercars/1140_ ... 138021.jpg
noista vertailemalla näkee erot päällisinpuolin.
suurimmat rakenteelliset erot ovat venttiilikoneistossa, 24V koneessa hydrauliset nostajat ja neljä nokka-akselia kun taas 12V koneessa perinteiset kaksi nokka-akselia joista imuventtiilit toimivat suoraan nokka-akselilta paininkuppien välityksellä ja pakoventtiilit nokka-akseliin yhteydessä olevien työntötankojen sekä keinuvipujen välityksellä..
eroista johtuen myös jakopää luonnollisesti aivan erillainen joka 12v koneessa huomattavasti käyttäjäystävällisempi..
Viimeksi muokannut 90, 22 Touko 2007, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitokset selvennyksistä molemmille. Jaa, tuo Rollen 12V ja -97 mallin (kieli poskella näkeminen ja omistaminen) meni ensiksi minulta ohitse.
Kyllähän noista vertailukuvista selkeät erot löytyvät eri venttiilisten koneiden välille. Ei siis epäilystäkään, ESV:n kauppaama Alfa siis 12V ja myyjä puhunut jo itsensäkin pyörryksiin.
Jatketaan nyt vielä kysymysten parissa: mitä näillä 12V ja 24V koneilla sitten käytännössä on eroa? 12V lienee simppelimpi eli helpompi/halvempi huoltaa ja 24V:stä lähtee hieman enempi tehoja. Onko näin?
Kyllähän noista vertailukuvista selkeät erot löytyvät eri venttiilisten koneiden välille. Ei siis epäilystäkään, ESV:n kauppaama Alfa siis 12V ja myyjä puhunut jo itsensäkin pyörryksiin.
Jatketaan nyt vielä kysymysten parissa: mitä näillä 12V ja 24V koneilla sitten käytännössä on eroa? 12V lienee simppelimpi eli helpompi/halvempi huoltaa ja 24V:stä lähtee hieman enempi tehoja. Onko näin?
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Muistaakseni vuonna 1995 on valmistettu viimeiset 164:t. Se, milloin auto on rekisteröity, mainitaan sitten rekisteriotteessa. Se ei ole siis valmistusvuosi.
Esimerkiksi 33:seni on valmistettu vuonna 1991, kuten kaikki muutkin 33 P4:t. Sen sijaan 33:seni on rekisteröity vuonna 1993, joka on sen "mallivuosi".
Esimerkiksi 33:seni on valmistettu vuonna 1991, kuten kaikki muutkin 33 P4:t. Sen sijaan 33:seni on rekisteröity vuonna 1993, joka on sen "mallivuosi".
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no suurimmat erot ehkäpä moottorin luonteessa, 12V - kone vääntää alhaalta 24V - konetta väkevämmin kun taas jälkimmäinen rääkäisee vastaavasti yläkierroksilla paremmin..mkallio kirjoitti:Kiitokset selvennyksistä molemmille. Jaa, tuo Rollen 12V ja -97 mallin (kieli poskella näkeminen ja omistaminen) meni ensiksi minulta ohitse.
Kyllähän noista vertailukuvista selkeät erot löytyvät eri venttiilisten koneiden välille. Ei siis epäilystäkään, ESV:n kauppaama Alfa siis 12V ja myyjä puhunut jo itsensäkin pyörryksiin.
Jatketaan nyt vielä kysymysten parissa: mitä näillä 12V ja 24V koneilla sitten käytännössä on eroa? 12V lienee simppelimpi eli helpompi/halvempi huoltaa ja 24V:stä lähtee hieman enempi tehoja. Onko näin?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuten 90 tuossa totesi, 12v vääntää väkevämmin alhaalta ja 24v taas potkii paremmin ylärekisterissä. 12v on myös vähemmän janoinen, sitä voisi kokoon ja voimaan suhteutettuna väittää pihiksikin, mutta jokainen harkitkoon kohdallaan kuinka suuri merkitys näillä autoilla ajaville on litran-pari isommalla kulutuksella.mkallio kirjoitti:2V lienee simppelimpi eli helpompi/halvempi huoltaa ja 24V:stä lähtee hieman enempi tehoja. Onko näin?
12-naulaisessa on mekaaninen venttiilinsäätö, imuventtiilien säätö edellyttää nokka-akseleiden irrotuksen eli huoltotyötä on hydraulipainimilla varustettua 24-tappista enemmän. Toisaalta imuvenoja ei käytännössä tarvinne turhan usein säädellä, pakoventtiileissä on ruuvisäätö eikä niiden justeeraaminen ole mikään amerikantemppu.
12-venttiilisen jakohihnan vaihtaa kotikonstein ilman mitään erikoistyökaluja, pitsikantisen nyörihuoltoon tarvittaisiin mieluusti ainakin nokka-akseleiden lukituspalat. Kai tuonkin on joku onnistunut autotallin hämärissä tekemään, itse olen vaihtanut remelin vain 12-venaiseen. Siihen ei muuten tarvitse välttämättä vaihtaa kuin hihna, erillisiä tukirullia ei ole ja kiristin on järeä metallirulla jota on turha uusia kuudenkympin välein jos ei siinä tunnu laakerivian alkua. Moniventtiilimyllyssä on sitten kasa tukirullia ja muuta tauhkaa, jotka ilmeisesti ovat sen verran kevytrakenteisia että ne kannattaisi vaihtaa joka samalla kuin hihnakin.
- Epäkelpokeräilijä -
Tervehdys,
Spekuloitu 164 Alfa on ihan muiden Japanin tuontiautojemme ohessa tuotu "lisä" koska tarjolla sattui olemaan hienokuntoinen ja vähän ajettu yksilö samassa kaupassa josta ostimme kouralllisen Skylineja.
Siksipä emme ole autoon oikein perehtyneetkään sen enempää ja olemme olleet vailla kunnon tietämystä auton teknisistä tiedoista. Auton kunto oli se jonka vuoksi kyseinen yksilö hankittiin Suomeen asti lisä "väriläiskäksi" varastoon.
Meillä ei siis ole minkäänlaista omaa intressiä kyseiseen autoon vaan ihan oli tarkoitus tarjota ruosteetonta ja aidosti hienokuntoista autoa harrastajille joista muutama on autoa käynytkin paikan päällä katsomassa.
Auto oli pois nettiauton myyntilistoiltammekin koska piti tehdä tilaa päämyyntiartikkeleillemme. Nyttemmin olemme ostaneet taas lisää kapasiteettia Nettiautosta jotta saamme enemmän autoja listoille. Auton virheelliset tiedotkin on jäänyt korjaamatta ihan siitä loogisesta syystä että emme ole niitä huomanneet/ehtineet päivittää.
Terveisin,
Exotic Street Vehicles Ky
Joni Peippo
0400-882054
myynti@esv.fi
www.esv.fi
Spekuloitu 164 Alfa on ihan muiden Japanin tuontiautojemme ohessa tuotu "lisä" koska tarjolla sattui olemaan hienokuntoinen ja vähän ajettu yksilö samassa kaupassa josta ostimme kouralllisen Skylineja.
Siksipä emme ole autoon oikein perehtyneetkään sen enempää ja olemme olleet vailla kunnon tietämystä auton teknisistä tiedoista. Auton kunto oli se jonka vuoksi kyseinen yksilö hankittiin Suomeen asti lisä "väriläiskäksi" varastoon.
Meillä ei siis ole minkäänlaista omaa intressiä kyseiseen autoon vaan ihan oli tarkoitus tarjota ruosteetonta ja aidosti hienokuntoista autoa harrastajille joista muutama on autoa käynytkin paikan päällä katsomassa.
Auto oli pois nettiauton myyntilistoiltammekin koska piti tehdä tilaa päämyyntiartikkeleillemme. Nyttemmin olemme ostaneet taas lisää kapasiteettia Nettiautosta jotta saamme enemmän autoja listoille. Auton virheelliset tiedotkin on jäänyt korjaamatta ihan siitä loogisesta syystä että emme ole niitä huomanneet/ehtineet päivittää.
Juurikin näin ja myös naarmut ja lommotkin ovat merkittynä aina auton tietoihin ylös. Käytäntö on aika lailla tarkempaa/tiukempaa kuin Suomessa.Epezi kirjoitti: Jos olen oikein ymmärtänyt niin Japanissa valvotaan katsastuksissa noita kilometrejä, joten kilsat saattaa jopa pitää paikkaansa.
Terveisin,
Exotic Street Vehicles Ky
Joni Peippo
0400-882054
myynti@esv.fi
www.esv.fi
Viimeksi muokannut Joni P., 23 Touko 2007, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Webbi EPER:i
http://www.spangerum.com:7080
ei tahdo näyttää sivua 2 airbags osiossa, mutta epäilen että niitä tähän aluperin -80 luvulla suunniteltuun luomukseen oltaisiin loppuviimeksi yritetty ympätä.
Esimerkiksi jo tuo etumatkustajan airbagi syö melkein kaiken tilan alkuperäisestä hanskalokerosta. Tai oikeastaan superissa se tosiaan on "hanskalokero", kun mitään muuta sinne ei mahdu, ei edes auton manuaalia.
Onko muuten autoissa, joissa sivuairbagit on, niille erillinen kiihtyvyysanturi? Vai posahtaako kaikki airbagit kerralla riippumatta siitä mistä suunnasta tömäys tulee?
http://www.spangerum.com:7080
ei tahdo näyttää sivua 2 airbags osiossa, mutta epäilen että niitä tähän aluperin -80 luvulla suunniteltuun luomukseen oltaisiin loppuviimeksi yritetty ympätä.
Esimerkiksi jo tuo etumatkustajan airbagi syö melkein kaiken tilan alkuperäisestä hanskalokerosta. Tai oikeastaan superissa se tosiaan on "hanskalokero", kun mitään muuta sinne ei mahdu, ei edes auton manuaalia.
Onko muuten autoissa, joissa sivuairbagit on, niille erillinen kiihtyvyysanturi? Vai posahtaako kaikki airbagit kerralla riippumatta siitä mistä suunnasta tömäys tulee?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
...35€ pienestä punaisesta takapuskurin heijastimesta....edullista...?90 kirjoitti:
jos halpaa varaosatarjontaa haluaa niin pitää ostaa toyota..
no tosin käyttisToyotamme on tullut muuten edulliseksi. Alfoissa on se hyvä puoli, varsinkin 164-malleissa, että varaosa-auto vaikka Saksasta ei maksa paljoa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è