´68 Berlinan puristukset
Valvoja: Moderators
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
´68 Berlinan puristukset
Eli tarvitsisin kaverilleni neuvoa ´68 Berlinan puristus-suhteista.
Ja motore on 1750.
Autossa 2 x tuplaweberit,jotka vasta hiljattain korjattu,joten tuskin sieltäkään ahistaa...
Oireena on kuulemma kovemmilla kierroksilla hyytyminen/tukehtuminen,varsinkin lämpimällä koneella.????
Ja motore on 1750.
Autossa 2 x tuplaweberit,jotka vasta hiljattain korjattu,joten tuskin sieltäkään ahistaa...
Oireena on kuulemma kovemmilla kierroksilla hyytyminen/tukehtuminen,varsinkin lämpimällä koneella.????
QUORTHON 1966-2004
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kun ei tiedä mitä tuo:"tuplaweberit,jotka vasta hiljattain korjattu" sisältää niin laitan lisäksi tukkeutuneet pääsuuttimet. Edellytyksenä että tuo korjaus ei ole niitä koskenut.
Sitten kannattaa tarkistaa että pakoputki ei ole mennyt tukkoon.
Noiden jo ehdotettujen lisäksi.
Sitten kannattaa tarkistaa että pakoputki ei ole mennyt tukkoon.
Noiden jo ehdotettujen lisäksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
miksi pitäisi kansi ottaa irti?
vakio vehkeessä puristukset tasan yhdeksän, mittarilla luultavasti täräyttää toistakymmentä jonkinmatkaa jos kaikki OK, pääasia on että antaa lähempänä kymmentä kuin nollaa olevat lukemat ja ovat suhteellisen tasaiset joka sylinterissä..
itse tuli aikanaan tehtailtua kaksilitraiseen kaasarikoneeseen hieman viriä eli 10.0:1 puristeiset männät ja kantta keveästi laskemalla mittarilla irtosi muistaakseni aika tasan kahdentoista lukemat joka mukista..ei mittarilla ikinä tule samaa lukemaa kuin todelliset puristukset, lähinnähän tuolla selviää onko ohivuotoja..
vakio vehkeessä puristukset tasan yhdeksän, mittarilla luultavasti täräyttää toistakymmentä jonkinmatkaa jos kaikki OK, pääasia on että antaa lähempänä kymmentä kuin nollaa olevat lukemat ja ovat suhteellisen tasaiset joka sylinterissä..
itse tuli aikanaan tehtailtua kaksilitraiseen kaasarikoneeseen hieman viriä eli 10.0:1 puristeiset männät ja kantta keveästi laskemalla mittarilla irtosi muistaakseni aika tasan kahdentoista lukemat joka mukista..ei mittarilla ikinä tule samaa lukemaa kuin todelliset puristukset, lähinnähän tuolla selviää onko ohivuotoja..
Juuri näin.90 kirjoitti:miksi pitäisi kansi ottaa irti?
vakio vehkeessä puristukset tasan yhdeksän, mittarilla luultavasti täräyttää toistakymmentä jonkinmatkaa jos kaikki OK, pääasia on että antaa lähempänä kymmentä kuin nollaa olevat lukemat ja ovat suhteellisen tasaiset joka sylinterissä..
Mittarilla saa nimenomaan todellisen painelukeman, kun suhde on geometrinen luku.90 kirjoitti:itse tuli aikanaan tehtailtua kaksilitraiseen kaasarikoneeseen hieman viriä eli 10.0:1 puristeiset männät ja kantta keveästi laskemalla mittarilla irtosi muistaakseni aika tasan kahdentoista lukemat joka mukista..ei mittarilla ikinä tule samaa lukemaa kuin todelliset puristukset, lähinnähän tuolla selviää onko ohivuotoja..
Re: ´68 Berlinan puristukset
Paljonko se suostuu kiertämään ennen kun puutuu? Ja kuoleeko se kokonaan vai vaan paras veto katoaa?italia kirjoitti:Eli tarvitsisin kaverilleni neuvoa ´68 Berlinan puristus-suhteista.
Ja motore on 1750.
Autossa 2 x tuplaweberit,jotka vasta hiljattain korjattu,joten tuskin sieltäkään ahistaa...
Oireena on kuulemma kovemmilla kierroksilla hyytyminen/tukehtuminen,varsinkin lämpimällä koneella.????
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Re: ´68 Berlinan puristukset
Täytynee soittaa kaverille ja kysyä sillä en ole asiaan itse perehtynyt enkä muutenkaan tuon tekniikan ihmelapsi ole...lepidus kirjoitti:
Paljonko se suostuu kiertämään ennen kun puutuu? Ja kuoleeko se kokonaan vai vaan paras veto katoaa?
Janne
joten lisää speksejä tippunee myöhemmin..
Jo tässä vaiheessa iso KIITOS kaikille vastanneille ja tietojaan jakaneille...juuri tämän takia alfabbs on niin toimiva ja kaikille meille alfisteille rakas.
(Huh,ihan meinasi vetää ison ja rumankin miehen tunteelliseksi.. )
QUORTHON 1966-2004
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
No niin, Lisää tietoja kaverilta on tippunut.
Tässä suora lainaus häneltä:
-kylmänä toimii ihan kunnolla
-kun kone on lämmennyt,ei ota kierroksia kuin max.3000rpm ja ääni muuttuu ihan tukkoiseksi eikä kaasua voi käyttää "kunnolla"
-epäilty että käy liian rikkaalla(bensanhaju myös),mitähän asialle voisi tehdä?
-pidemmän ajon jälkeen tyhjäkäynti seilaa reilusti alle 1000rpm ja öljynpaine laskee 0-40 välille (normaalisti 40-80),samalla meinaa hyytyä tyhjäkäynnillä,muttei aina???
Joo eli tuollaiset viat kaverini antoi ja pyydänkin asiasta ymmärtäviä kertomaan tietojaan/epäilyksiään korjattavista kohteista,sillä kuten jo aikaisemmin kerroin niin en ole mikään ruudinkeksijä tuon tekniikan suhteen ja näin ollen en itse voi kaveria auttaa....
Tässä suora lainaus häneltä:
-kylmänä toimii ihan kunnolla
-kun kone on lämmennyt,ei ota kierroksia kuin max.3000rpm ja ääni muuttuu ihan tukkoiseksi eikä kaasua voi käyttää "kunnolla"
-epäilty että käy liian rikkaalla(bensanhaju myös),mitähän asialle voisi tehdä?
-pidemmän ajon jälkeen tyhjäkäynti seilaa reilusti alle 1000rpm ja öljynpaine laskee 0-40 välille (normaalisti 40-80),samalla meinaa hyytyä tyhjäkäynnillä,muttei aina???
Joo eli tuollaiset viat kaverini antoi ja pyydänkin asiasta ymmärtäviä kertomaan tietojaan/epäilyksiään korjattavista kohteista,sillä kuten jo aikaisemmin kerroin niin en ole mikään ruudinkeksijä tuon tekniikan suhteen ja näin ollen en itse voi kaveria auttaa....
QUORTHON 1966-2004
Onkos se toiminu aiemmin kunnolla noilla kaasareilla? Jos ei niin veikkaan, että niissä täysin on väärät hilut sisällä. Pitäs olla jotain tämmöstä: 32 kurkut, 125 tai 130 pääsuuttimet, 200 suutinputket, 50f14 tai 50f8 tyhjäkäyntisuuttimet, 65f5 ryypyn suuttimet, 35 kiihytyspumpun suuttimet ja 150 neulaventtiilit.
Jos on aiemmin toiminut, niin polttoaineen paine voi olla liian kova (tulvii), se ryyppy voi olla päällä mutta sillon kuuluu semmonen suhina jonka kuulee kuuro mummokin. Yks ratkasu saattaa olla se öljyrätti ilmansuodattimessa. Tai sitten ne on putsauksen tarpeessa ne kaasarit. Se öljynpaine pitääkin lämpösenä tyhjäkäynnillä olla matala.
Janne
Jos on aiemmin toiminut, niin polttoaineen paine voi olla liian kova (tulvii), se ryyppy voi olla päällä mutta sillon kuuluu semmonen suhina jonka kuulee kuuro mummokin. Yks ratkasu saattaa olla se öljyrätti ilmansuodattimessa. Tai sitten ne on putsauksen tarpeessa ne kaasarit. Se öljynpaine pitääkin lämpösenä tyhjäkäynnillä olla matala.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.