TS vastaan JTS
Valvoja: Moderators
TS vastaan JTS
Olisi tarkoitus päivittää 156 2.0 TS ----> 156 2.0 JTS (uusi korimalli).
Palstaa selatessani näyttäisi siltä, että mahdollisesti saisin kasan ylimääräisiä murheita.
Olenko pahasti väärässä?
Suhteellisen tyytyväinen olen 156 2.0 TS:ään vm. 2000.
Asiantuntijat antakaa kommenttia ja kokemuksia.
Palstaa selatessani näyttäisi siltä, että mahdollisesti saisin kasan ylimääräisiä murheita.
Olenko pahasti väärässä?
Suhteellisen tyytyväinen olen 156 2.0 TS:ään vm. 2000.
Asiantuntijat antakaa kommenttia ja kokemuksia.
No, JTS:n omistajana ja pari kertaa 2.0 TS:ää ajelleena en osaa vertailla niitä kunnolla keskenään, mutta vähäisten omien kokemuksien pohjalta TS on luonteeltaan ärhäkämpi ja "alfamaisempi". JTS taas tarjoaa voimaa tasaisesti matalillakin kierroksilla ja paperien mukaan tarjoaa enemmän tehojakin, mutta ei välttämättä tunnu sen nopeammalta. Ei taida edes olla. JTS koneen luonne on muuten kyllä miellyttävä, eli vetää hyvin matalalta ja isolla vaihteella. Vaivaton ajettava. TS:ssän ääni on munakkaampi ja taas kerran alfamaisempi, kun JTS ei taas kuulosta missään tilanteessa erityisen mahtavalta. Kojelauta, sisustuksen materiaalit ja vakiovarustelu JTS:ssä on mielestäni taas paljon paremmat. Korin muotoilu on makuasia.
Molemmissa esiintyy samoja tyypillisiä Alfa nykyisten rivikoneiden ongelmia, mitä en jaksa tässä luetella. TS:ssä se jakohihna on arka paikka, kun taas JTS ilmeisesti ei ole ymmärtääkseni yhtä herkkä sen suhteen, vaikka on niitä haavereita senkin kohdalla sattunut. Ajallaan tai mieluusti pikkuisen ennen se hihna kannattaa siinäkin vaihtaa. JTS:ssä on vissiin taas ollut enemmän näitä lambada-anturi-ongelmia ja muuta mystistä. Bensan (ja öljyn) kulutus taitaa olla aika samoissa.
Olen ollut suht tyytyväinen omaan menopeliini ja mitään kamalaa ei ole vajaan 10tkm tuttavuuden aikana ilmennyt.
Molemmissa esiintyy samoja tyypillisiä Alfa nykyisten rivikoneiden ongelmia, mitä en jaksa tässä luetella. TS:ssä se jakohihna on arka paikka, kun taas JTS ilmeisesti ei ole ymmärtääkseni yhtä herkkä sen suhteen, vaikka on niitä haavereita senkin kohdalla sattunut. Ajallaan tai mieluusti pikkuisen ennen se hihna kannattaa siinäkin vaihtaa. JTS:ssä on vissiin taas ollut enemmän näitä lambada-anturi-ongelmia ja muuta mystistä. Bensan (ja öljyn) kulutus taitaa olla aika samoissa.
Olen ollut suht tyytyväinen omaan menopeliini ja mitään kamalaa ei ole vajaan 10tkm tuttavuuden aikana ilmennyt.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Itsellä nyt oli kaikkea harmia JTS:n kanssa , osa samaa kuin Alfistalla, osa sitten ihan mekaanista, mutta en nyt sen perusteella yleistäisi.
Voisiko todeta, että JTS on hiukan "herkempi instrumentti" kuin TS...?
4 lamdaa, (2 laajakaista, 2 tavallista), suorasuihku vaatii paljon tarkemman moottorinohjauksen jne... toimiessaan hieno moottori, mutta arkiajossa voi TS olla varmempi ja ainakin kai helpommin diagnosoitava. JTS moottorin suurempi mahdollisesti öljynkulutus on fakta, ja sen kanssa jos on edelliset omistajat sössineet niin pulmia voi olla tiedossa. (koeajoin yhden kauhuesimerkin aiheesta... )
kun kaikki on kunnossa on koneen ominaisuudet kyllä hyvät. Alavääntöä löytyy ja kulku on hyvää. Mutta historia pitäisi tietää tarkkaan, pelkät Deltan leimat huoltokirjassa ei merkkaa mitn.
Itselle jäi sellainen kuva, että esim. ajoituksenmuuntimen toimimattomuus on JTS moottorissa hankalampi juttu kuin TS moottorissa joissa haitta on kai enempi akustinen...?
uuden korimallin V6 on hieno, mutta niitä on vähänlännästi maassamme. bensaa menee enemmän, mutta ei välttämättä rahaa jos kaiken laskee...
Voisiko todeta, että JTS on hiukan "herkempi instrumentti" kuin TS...?
4 lamdaa, (2 laajakaista, 2 tavallista), suorasuihku vaatii paljon tarkemman moottorinohjauksen jne... toimiessaan hieno moottori, mutta arkiajossa voi TS olla varmempi ja ainakin kai helpommin diagnosoitava. JTS moottorin suurempi mahdollisesti öljynkulutus on fakta, ja sen kanssa jos on edelliset omistajat sössineet niin pulmia voi olla tiedossa. (koeajoin yhden kauhuesimerkin aiheesta... )
kun kaikki on kunnossa on koneen ominaisuudet kyllä hyvät. Alavääntöä löytyy ja kulku on hyvää. Mutta historia pitäisi tietää tarkkaan, pelkät Deltan leimat huoltokirjassa ei merkkaa mitn.
Itselle jäi sellainen kuva, että esim. ajoituksenmuuntimen toimimattomuus on JTS moottorissa hankalampi juttu kuin TS moottorissa joissa haitta on kai enempi akustinen...?
uuden korimallin V6 on hieno, mutta niitä on vähänlännästi maassamme. bensaa menee enemmän, mutta ei välttämättä rahaa jos kaiken laskee...
Tähän ei ole mitään lisättävää. Paitsi ehkä se, että TS ei urputa "Motor Control System Failure, Go to Dealer", koska siinä ei ole tätä näyttöä.>>Kaitsu kirjoitti:No, JTS:n omistajana ja pari kertaa 2.0 TS:ää ajelleena en osaa vertailla niitä kunnolla keskenään, mutta vähäisten omien kokemuksien pohjalta TS on luonteeltaan ärhäkämpi ja "alfamaisempi". JTS taas tarjoaa voimaa tasaisesti matalillakin kierroksilla ja paperien mukaan tarjoaa enemmän tehojakin, mutta ei välttämättä tunnu sen nopeammalta. Ei taida edes olla. JTS koneen luonne on muuten kyllä miellyttävä, eli vetää hyvin matalalta ja isolla vaihteella. Vaivaton ajettava. TS:ssän ääni on munakkaampi ja taas kerran alfamaisempi, kun JTS ei taas kuulosta missään tilanteessa erityisen mahtavalta. Kojelauta, sisustuksen materiaalit ja vakiovarustelu JTS:ssä on mielestäni taas paljon paremmat. Korin muotoilu on makuasia.