160 tkm ajettu 166?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
160 tkm ajettu 166?
Mites paljon autoa on 160 tkm ajetussa 3.0 166:ssa? Aika paljon joo, tiedän, mutta mitä kaikkea alkaa mennä vaihtoon kun lähestytään 200 tkm rajaa?
Mun mielikuvissa auto on "uusi" 0-100 tkm ajettuna, alusta on kondiksessa ja käytön jälkiä ei paljoa näy. Käyttöauto kun mittarissa on 100-200 tkm, käytön jäljet näkyy ja alustakin kaipaisi remonttia, jotta kyyti olisi täsmällistä. Ylläpitokustannukset pysyy vielä siedettävinä. Yli 200 tkm ajettu -> korjaa ja vaihda jotain kuluvaa osaa joka toinen päivä!
Olisi kiikarissa tuon verran ajettu yksilö, mutta kun parin vuoden päästä siinä olisi se yli 200 tkm...
Mun mielikuvissa auto on "uusi" 0-100 tkm ajettuna, alusta on kondiksessa ja käytön jälkiä ei paljoa näy. Käyttöauto kun mittarissa on 100-200 tkm, käytön jäljet näkyy ja alustakin kaipaisi remonttia, jotta kyyti olisi täsmällistä. Ylläpitokustannukset pysyy vielä siedettävinä. Yli 200 tkm ajettu -> korjaa ja vaihda jotain kuluvaa osaa joka toinen päivä!
Olisi kiikarissa tuon verran ajettu yksilö, mutta kun parin vuoden päästä siinä olisi se yli 200 tkm...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Käytetystä puhuttaessa aika paljon merkkaa miten edelliset omistajat ovat sitä pitäneet. Voi olla että ei tarvitse tehdä paljoa mitään seuraavaan sataantonniin tai sitten joutuu rakentamaan auton uudelleen. Auto kuitenkin on perusrakenteeltaan erittäin laadukasta jälkeä - joskin huoltokohteet ovat aika vaikeita.
Tärkeitä asioita tsekattavaksi: hihnat + apulaitehihnan hihnapyörät, niiden vaihtoajankohdat, samoin vesipumppu. Noissa kilometreissä on pitänyt jo uusia takatukivarret + olka-akselit sekä ylimmät ja alimmat etutukivarret, menevät yleensä siinä sadantonnin hujakoilla. Iskareissa sama juttu. Syyläri voi olla vaihtokunnossa, tsekkaa kunto. Samoin ilmastointilaitteen läppien toiminta ja lämmityskennon kunto (näiden tarkistus on vaikeaa, mutta löytyykö kuitteja?). Vilkkuviiksi ei varmaan palauta (se ei toimi missään 166ssa, so don´t worry) ja keskuslukossa voi olla häikkää. Sähkölasit pelaavat jos niitä on käytetty, ensiapuna silikonia tiivisteisiin. Tarkista myös onko käsijarruvaijeri, jarrupalat ja etulevyt vaihdettu. Pitäisi ainakin jo olla. Jos manuaali kyseessä niin kytkimellä ei ole kovin paljoa elinikää mikäli on alkuperäinen. Jos vaihdettu niin todennäköisesti aika hiljattain.
Jos suurelle osalle noita asioita löytyy vaihtoajankohdat lähimenneisyydestä niin aika huolettomia kilsoja. Jos ei niin noihin saa rahaa palamaan omasta TI-asteesta riippuen.
Omalla autolla on 140tkm mittarissa, siihen on viimeisen 70 tkm:n matkalla tullut suunnilleen nuo palikat vaihdeltua. Mielestäni siinä on erittäin paljon autoa edelleenkin enkä keksi mikä auto nykyisessä Alfa-mallistossa antaisi enemmän.
Tärkeitä asioita tsekattavaksi: hihnat + apulaitehihnan hihnapyörät, niiden vaihtoajankohdat, samoin vesipumppu. Noissa kilometreissä on pitänyt jo uusia takatukivarret + olka-akselit sekä ylimmät ja alimmat etutukivarret, menevät yleensä siinä sadantonnin hujakoilla. Iskareissa sama juttu. Syyläri voi olla vaihtokunnossa, tsekkaa kunto. Samoin ilmastointilaitteen läppien toiminta ja lämmityskennon kunto (näiden tarkistus on vaikeaa, mutta löytyykö kuitteja?). Vilkkuviiksi ei varmaan palauta (se ei toimi missään 166ssa, so don´t worry) ja keskuslukossa voi olla häikkää. Sähkölasit pelaavat jos niitä on käytetty, ensiapuna silikonia tiivisteisiin. Tarkista myös onko käsijarruvaijeri, jarrupalat ja etulevyt vaihdettu. Pitäisi ainakin jo olla. Jos manuaali kyseessä niin kytkimellä ei ole kovin paljoa elinikää mikäli on alkuperäinen. Jos vaihdettu niin todennäköisesti aika hiljattain.
Jos suurelle osalle noita asioita löytyy vaihtoajankohdat lähimenneisyydestä niin aika huolettomia kilsoja. Jos ei niin noihin saa rahaa palamaan omasta TI-asteesta riippuen.
Omalla autolla on 140tkm mittarissa, siihen on viimeisen 70 tkm:n matkalla tullut suunnilleen nuo palikat vaihdeltua. Mielestäni siinä on erittäin paljon autoa edelleenkin enkä keksi mikä auto nykyisessä Alfa-mallistossa antaisi enemmän.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Tänks, tuossahan tulikin hyvää mallikohtaista tsekkilistaa. Jos ei tähän ehdokkaaseen, niin sitten seuraavaan.
Muita yksityiskohtia en vielä tiedä, kuin että ainakin remmi on tässä yksilössä jo ylikilometreillä. 3l 24V sen vaihtaminen maksanee kaikkine hiluineen lähelle tonnia vie sen sitten minne vain vaihdettavaksi?
Muita yksityiskohtia en vielä tiedä, kuin että ainakin remmi on tässä yksilössä jo ylikilometreillä. 3l 24V sen vaihtaminen maksanee kaikkine hiluineen lähelle tonnia vie sen sitten minne vain vaihdettavaksi?
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Mulla vm.-99 ja vikoja on ilmennyt nämä:
-tuo surullisen kuuluisa vilkunviiksi vasemmalle mentäessä.
-sähköikkunat hitaanpuoleiset,varsinkin kuskin.
-ilmastointilaite on pari kertaa herjannu jotain "system failure-contact workshop"-tyyppistä juttua mutta aina on itsestään lähteny rokkaamaan.
-keskuslukko herjasi kerran viikon verran (oho, runo!) eikä ovet menny lainkaan lukkoon ja sitten yhtäkkiä korjaantui itsestään...
-tuo surullisen kuuluisa vilkunviiksi vasemmalle mentäessä.
-sähköikkunat hitaanpuoleiset,varsinkin kuskin.
-ilmastointilaite on pari kertaa herjannu jotain "system failure-contact workshop"-tyyppistä juttua mutta aina on itsestään lähteny rokkaamaan.
-keskuslukko herjasi kerran viikon verran (oho, runo!) eikä ovet menny lainkaan lukkoon ja sitten yhtäkkiä korjaantui itsestään...
QUORTHON 1966-2004
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Aloin kerätä referenssejä 166:sta ja kävin ajamassa vk-loppuna yhtä 2.5 litraista vuodelta -99. Ei palauttanut vilkku vasemmalta eikä oikealta. Onneks on toi mopo niin että manuaalipalautus on tuttuaMrKirby kirjoitti:Höh. Kyllä vaan mulla palauttaa molemmissa. Keskuslukossa mullakin joskus talvella pientä häikkää.MKT kirjoitti:Vilkkuviiksi ei varmaan palauta (se ei toimi missään 166ssa, so don´t worry) ja keskuslukossa voi olla häikkää.