Tiinaksi kirjoitti:
Pitääpi heittää kysymys, että kuinka kauan noin suurinpiirtien V6:n kytkimen käyttöikä on? Olisi kaksi vaihtoehtoa, toisella ajettu 140 000 ja toisella 190 000?
Onko sillä väliä? V6 vaan alle! Riippuu kyllä paljon minkälaista ajoa autolla on harrastettu, mutta varmaan keskimäärin 200000 kieppeillä alkaa kytkin olla jo vähän kulunut.
Tiinaksi kirjoitti:Pitääpi heittää kysymys, että kuinka kauan noin suurinpiirtien V6:n kytkimen käyttöikä on? Olisi kaksi vaihtoehtoa, toisella ajettu 140 000 ja toisella 190 000?
Ettei vain olisi kytkin jo kertaalleen vaihdettu? Melko moneen kutoskoneiseen kytkinremppa on tehty jo ~100 000km tuntumassa. Omaani tehtiin yhdeksänkympin jälkeen. Toisaalta muistaakseni nimim. alfa 156 v6 ajeli vielä 200 000 ajettunakin alkuperäisellä kytkimellä.
Riippuu vähän millaisessa ajossa auto on ollut.. Ja ehkä hieman kuskistakin.
Muukkonen laskutti aikoinaan kytkinremontista (=osat+työ) 500 - 600 €uroa. Ei paha. Tosin voi olla, että jonkin sortin paljousalennustakin tuli.. Vaihdettiinhan siihen samalla reissulla kulutusosia noin 20 000 markan edestä.
Tiinaksi kirjoitti:
Pitääpi heittää kysymys, että kuinka kauan noin suurinpiirtien V6:n kytkimen käyttöikä on? Olisi kaksi vaihtoehtoa, toisella ajettu 140 000 ja toisella 190 000?
Mulla on vajaa 50 tkm mittarissa ja kytkin tuntuu jo hitusen väsähtäneeltä. Myöskin jarrupalat ja eturenkaat on vaihdettu. Eli mun autolla on ainakin ajettu niinkuin Alfalla pitääkin ajaa..
jeijei! Musta 156 hommattu...vieläpä v6 ... Ainoa että pitää vaihtaa öljyt ilmeisesti, öljyillä taidettu ajaa jotain 20 000km Antakaas jotain vinkkejä öljyyn mitä kannattaa ostaa
Tiinaksi kirjoitti:Antakaas jotain vinkkejä öljyyn mitä kannattaa ostaa
Taitaa vaihdella kovasti foorumin öljysuosikki mutta kokeile Castrollin 10W-60 tai Mobilin 5W-50. Ja niinkuin sanoin, taitaa parhaita öljyjä olla niin monta kuin on täällä kävijöitä
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Tiinaksi kirjoitti:Onkohan kuinka kiire vaihtaa noi öljyt, saattas kyl viduddaa jos hajois roottori
Mä ainakin vaihdattaisin aika pikaseen, mutta kato nyt ensin onko öljyä tarpeeksi.
Eikös tuo 20tkm ole ihan normaali öljynvaihtoväli "normaalilla ajolla"? Tietysti öljyt kannattaa tässä vaiheessa vaihtaa, kun ei ole käsitystä edellisen kuljettajan ajotottumuksista. Öljyn värikin kertoo jo jotain...
Onnea uudelle Alfalle. Ainakin Rovaniemellä on Shellin autopesussa yöllä (21-06) kaikki pesut puoleen hintaan, kannattaa ottaa selvää, sillä mustaa saa olla pesemässä todella tiuhaan. Kahden mustan Alfan kokemuksella voin sen sanoa, kuten myös sen, että ovat ne silti niin pirun komeita
Tiinaksi kirjoitti:jeijei! Musta 156 hommattu...vieläpä v6
No sehän meni sitten ihan nappiin. Onneksi olkoon vaan!
Tiinaksi kirjoitti:Antakaas jotain vinkkejä öljyyn mitä kannattaa ostaa
10W40 on valmistajan suositus V6 koneeseen. Mobilin Higher Mileage Formula 5W40 on mulla koneessa ja ihan tyytyväinen olen ollut. Hieman se sitä kuluttaa mutta ei kai se niin vaarallista.
musta on hieno mutta todella vaikea pitää puhtaana, 2/3 osa alfoista on varmaan hopeita ainakin täällä melkeen kaikki alfat on hopeisia tai punasia, olen nähnyt kaks mustaa oman ja jonkun toisen ;D , punainen on muuten vaan liian tavallinen