Yleinen avautumis -thread
Valvoja: Moderators
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
MAF, eli ILMI, eli Hitlerin kosto on taas rikki - reilu vuosi ja 20tkm takana.
Ei varmaan ennätys, mutta **tun vähän.
AlfaDiagia itsekkin tuijottaneille vielä numeerinen avautuminen:
rpm / airflow
3840 / 44
3960 / 217 <-3. sisällä kaasu pohjaan
4240 / 232
4520 / 227 <-möks
4680 / 256
4880 / 254 <-möks
5160 / 288
5320 / 280 <-möks
5560 / 286 <-no ei tämä nyt oikein lähde...
5680 / 313
5840 / 321
6000 / 352
4680 / 28
Ei varmaan ennätys, mutta **tun vähän.
AlfaDiagia itsekkin tuijottaneille vielä numeerinen avautuminen:
rpm / airflow
3840 / 44
3960 / 217 <-3. sisällä kaasu pohjaan
4240 / 232
4520 / 227 <-möks
4680 / 256
4880 / 254 <-möks
5160 / 288
5320 / 280 <-möks
5560 / 286 <-no ei tämä nyt oikein lähde...
5680 / 313
5840 / 321
6000 / 352
4680 / 28
Pesin eilen illalla auton vanhemmilla ja lähdin sitten soratietä ajeleen kotia päin. Ihmettelin et miks tie on näinkin märkä vaikka ei ollut vettä tullu. Seuraavan mutkan takaa sitten tuli tvh:n kuormaauto ja vei suolaa tietysti ja juuri aukealla hiemna tuullen alfa sai osuutensa suolasta. Kyl vähän *itutti ei kun takas pesulle. Mikä järki tos kesällä suolaamisessa sama se josvähän pölisee.. valtio vois jakaa aina pesu kuponkeja suolattavien teiden asukkaile mielummin kun suolaa.. Tulis varmaan halvemmaks ja egologisemmaks.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Voi helvetti sentään. Hain auton pois uusintamaalauksesta. Kaikki oli hyvin siihen asti kunnes pesin auton noin tunti sitten ja mitä v..ua ?? Auto on kauttaaltaan kuivaneessa maalaussumussa Suojatut kohdat näkee hyvin, jopa katossa on keskellä selkeä raja auton pituussuunnassa! Kämmenellä kokeiltaessa lähes kaikki maalipinnat ovat karkeita, paitsi uusintamaalatut. Yritin vahalla auttaa asiaa, mutta sumu istuu kuin paska junttilan tuvan seinässä.. Soitin sinne s...nan Punjab Garageen ja haukuin ne aluksi pystyyn. Kun uhkasin reklamoida vakuutusyhtiöön, kelloon tuli toisenlainen ääni. Eikö hommaa osata tehdä kerralla kunnolla, hä ? Itse en kehtaisi asiakkaalle tuollaista työtä luovuttaa.
P...le, enkä osaa edes avautumista kirjoittaa niin, että siitä huokuisi raivon henki, mä oon surkee..
Huh jo helpottaa, otan nyt kaljan. Lapset katsokoon vaikka TV:tä
Edit: niin tää oli jo toinen moka, minkä tuo "vakuutusyhtiön" firma teki. Johan ehdin sillä viikon ajella.
P...le, enkä osaa edes avautumista kirjoittaa niin, että siitä huokuisi raivon henki, mä oon surkee..
Huh jo helpottaa, otan nyt kaljan. Lapset katsokoon vaikka TV:tä
Edit: niin tää oli jo toinen moka, minkä tuo "vakuutusyhtiön" firma teki. Johan ehdin sillä viikon ajella.
Jiipeen jutusta tuli mieleen miten jokuset osaa täällä suomessakin. Jokunen vuos sitten mamman auto oli maalattavana ja ihmettelin sitten itekin maalarille jälkeenpäin että mikä on kun pinta on kirjava kuin tiikerin turkki - ite väittäsin saavani tasasuudeltaan parempaa jälkeä jollain hikisellä spraykannullakin. Kaverin vastaus oli *tattadaa* että hän koitti häivyttää vanhan ja uuden maalipinnan rajan jotta ei kuluisi niin paljon maalia. Ihmettelin sitten että mistä ihmeestä hän on yleensä keksinyt tämmösen että uudella ja vanhalla maalipinnalla pitää olla raja?? Heppu totes vaan että juu on se tämä maalarinjopi kauheen paha paikka kun ikinä ei saa kiitosta...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Saatana, ei siinä vielä mitään, että jouduin ummikkona reportaasimatkalle ulkomaille uuden videokameran kanssa, josta hajosi heti kaksi - eli kaikki mukana olleet akut. Ei ladannut. Ehjänä ne toimivat 17 minuuttia per akku yhdellä latauksella. Eikä siinä suurempaa vikaa, että laite toimi keikalla vain pystyasennossa, ja sammumisen jälkeen se DVD-paska haki levyään kolme minuuttia. Siinä ajassa kaikki kuvattava ehti jo ohi. Kyseessä oli pyörämatkan kuvaus, ja kun kohteet menivät ohi, piti ne polkea kiinni ja ohittaa. Sen jälkeen piti taas tällätä perse pusikkoon ja odottaa, ehtisikö kamera tällä kertaa mukaan. Eikä ehtinyt.
Ainoa merkittävä vika on siinä, että nyt olen viisi tuntia yrittänyt saada materiaalia ulos levyiltä kaikilla mahdollisilla keinoilla ja ohjelmilla, paitsi Firewire-liitännän kautta, jota laitteessa ei ole. Jopa manuaali on luettu. Jos joskus saan tavaran ulos, on edessä vielä konvertointi johonkin muuhun tiedostomuotoon kuin DVD-tiedostoihin. Sitten pääsen tilanteeseen, jossa olisin nauhalaitteella kahvikupposen juotuani.
Still-kuvat tosin alkavat olemaan aika hyviä - vitun DVD-videokameroissa.
Ainoa merkittävä vika on siinä, että nyt olen viisi tuntia yrittänyt saada materiaalia ulos levyiltä kaikilla mahdollisilla keinoilla ja ohjelmilla, paitsi Firewire-liitännän kautta, jota laitteessa ei ole. Jopa manuaali on luettu. Jos joskus saan tavaran ulos, on edessä vielä konvertointi johonkin muuhun tiedostomuotoon kuin DVD-tiedostoihin. Sitten pääsen tilanteeseen, jossa olisin nauhalaitteella kahvikupposen juotuani.
Still-kuvat tosin alkavat olemaan aika hyviä - vitun DVD-videokameroissa.
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
tänään meni aamu ihan vituiks kun huomasin että jonkun naapuritalon kissa oli taas tepastellut 155:n päällä..
Tällä kertaa oli ottanut kynsillä vauhtia kuskin takalokarista jättäen naarmut,siitä takapaksin päälle josta katolle ja tuulilasia pitkin liukuen konepellille ja siitä taas skootterin kimppuun...
Töiden jälkeen löysinkin omistajan kun tarpeeksi monen talon oveen kolkutti ja ystävällisesti ilmoitin että jos kattinsa haluaa pitää niin kannattaisi pitää sisätiloissa (kuten meillä) tai sitten narun päässä.
Sovittiin sitten omistajan miehen kanssa yhteistuumin että seuraavasta kerrasta saan "hävittää" katin tähtäimen läpi katsottuna...
Oli siis itsekin ilmeisen kyrpiintynyt muijansa kissaan,joten en viitsinyt pyytää korvausta niistä naarmuista, joten jätinkin ammattini mainitsematta..
Tällä kertaa oli ottanut kynsillä vauhtia kuskin takalokarista jättäen naarmut,siitä takapaksin päälle josta katolle ja tuulilasia pitkin liukuen konepellille ja siitä taas skootterin kimppuun...
Töiden jälkeen löysinkin omistajan kun tarpeeksi monen talon oveen kolkutti ja ystävällisesti ilmoitin että jos kattinsa haluaa pitää niin kannattaisi pitää sisätiloissa (kuten meillä) tai sitten narun päässä.
Sovittiin sitten omistajan miehen kanssa yhteistuumin että seuraavasta kerrasta saan "hävittää" katin tähtäimen läpi katsottuna...
Oli siis itsekin ilmeisen kyrpiintynyt muijansa kissaan,joten en viitsinyt pyytää korvausta niistä naarmuista, joten jätinkin ammattini mainitsematta..
QUORTHON 1966-2004
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Ristikkäiskulman naapurirouva (rivitalo, neljä asuntoa) oli vetänyt eilen huolella brenkkua ja aiheuttanut kännipäissään tulipalon. 2.30 yöllä naapuritalon asukas tuli herättämään ja ei kun kissat, itse ja puoliso ulos himasta ja vauhdilla. Naapurin kämpästä tuli savua melkoisesti ja ikkunatkin olivat todella kuumat. Palokunta, poliisi ja ambulanssi saapuivat nopeasti paikalle. Todettiin kyllä jo ennen niidenkin saapumista, että tuossa savumäärässä ei kukaan ole voinut selvitä. Eikä ollut. Palokunta nosti ruumiin ulos talosta murrettuaan oven.
Onneksi valpas naapuri reagoi nopeasti ja pelasti meidät muut suuremmilta vahingoilta!
Vaikka naapurimme olikin alkoholisti ja surkea tapaus sinänsä: R.I.P.
Onneksi valpas naapuri reagoi nopeasti ja pelasti meidät muut suuremmilta vahingoilta!
Vaikka naapurimme olikin alkoholisti ja surkea tapaus sinänsä: R.I.P.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- marsuliini
- Viestit: 154
- Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
- Paikkakunta: Loviisa
onnistumisen ilo !
kait yleisessä avautumisthreadissa saa esittää positiivistakin?
Mulla kun on niin hyvin pidetty AR 164 /89 2,0 ts. Olen aina ih-
metellyt kun öljynpaine ajossa vekslaa tasaisessakin ajossa muu-
taman piirun. Olen uskollisesti vaihdellut öljypaineanturia mutta aina
ajan myötä sama hyppely toistuu.
No, nyt löyty syy. ---- Mittarikopan takana on neljä pikaliitintä. Näis-
sä lukematon määrä koskettimia. Ne olivat ajan mittaan löystyneet,
eli saivat huonoa kosketusta. Bensa mittarikin on vakaa sekä läm-
pömittari ei nouse kuumallakaan yli 82 asteen.
Halusin jakaa tiedon muillekin forumilaisille ihan tästä ilosta.
Mulla kun on niin hyvin pidetty AR 164 /89 2,0 ts. Olen aina ih-
metellyt kun öljynpaine ajossa vekslaa tasaisessakin ajossa muu-
taman piirun. Olen uskollisesti vaihdellut öljypaineanturia mutta aina
ajan myötä sama hyppely toistuu.
No, nyt löyty syy. ---- Mittarikopan takana on neljä pikaliitintä. Näis-
sä lukematon määrä koskettimia. Ne olivat ajan mittaan löystyneet,
eli saivat huonoa kosketusta. Bensa mittarikin on vakaa sekä läm-
pömittari ei nouse kuumallakaan yli 82 asteen.
Halusin jakaa tiedon muillekin forumilaisille ihan tästä ilosta.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
No joo o. Kaupungilla vaihteeks karmee ruuhka ja alfahan ei siitä tykänny. Yleensä 33 ei lämpiä tarpeeks mut nyt kyl lämpes. puoles tunnis liikuttiin vajaa kilometri joten lämmöt oli sit jo 115 mittarin mukaan.siin vaihees kyl pokka petti ja alfa sammuksiin. sit ku jono taas alko liikkuun ni äkkiä johonki pihaan vaa odotteleen ja selvittään ongelmaa. Kas kummaa ku satuin just "suosikki merkin" eli opelin pihaan. siinä vaa si peltiä auki ja ihmetteleen et pyöriikö flekti.pyörihän se komeesti, aina kun ravisti johtosarjaa. ei siin, takakontista löytyy italotyökalut. liitin hapettunu poikki, eli vaihteeks maavika. hieman nolotti ku ihmiset katteli ja sit lähin siitä kauheel kiireel sillai et ykkönen rusahti oikeen kunnolla. vettäkin viä sato....hieno päivä
voihan vittu mainitsin että se kolme kolmonen oli jarrulevyjen ja palojen vaihdossa... no ne runkkarit (auto korjaamo) ottivat mun varaosa autosta hilut sinne ja myivät luultavasti uusina... olisivat edes kysyny luvan..
kyseinen firmahan on valtokoivula oy ylöjärvi edes polkuautoa en sinne veis korjaukseen... mutta siellä on nosturi niin on pakko omaa kulkinetta tehdä siellä...
kyseinen firmahan on valtokoivula oy ylöjärvi edes polkuautoa en sinne veis korjaukseen... mutta siellä on nosturi niin on pakko omaa kulkinetta tehdä siellä...
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
Yksi Guzzin veljeksistä ajoi 1920-luvulla 500-kuutioisella yksisylinterisellä Guzzilla Mandellosta Norjaan, Nordkappiin.Monza kirjoitti:Joo, se vois olla toi uus Norge asiallinen tourinkipeli. Mistä lie keksineet tuon nimen...
Kyseiselle 500-kuutioiselle mallille annettiin sitten lisänimeksi Norge, yllättäin.
Tällä uudella Norge-mallinimellä sitten hehkutetaan historiaa.
Mikäls en hirviästi erehdy, 1920-luvun reissulla kävi niin, että jäykkäperäisestä pyörästä katkesi takahaarukan aisa, jos ei jopa molemmat. Tällöin kuski totesi, että ajettavuus parani, ja jahka pääsi takaisin kotiin, rupesivat kehittelemään takajousitusta pyörään.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Ahaa, sellainen tarina! Mä voisinkin sitten antaa tolle TuplaX:lle kotimaisittain lisänimen Norja, ku sillä on tullu Kirkenes:issä asti käytyäTopi kirjoitti:Yksi Guzzin veljeksistä ajoi 1920-luvulla 500-kuutioisella yksisylinterisellä Guzzilla Mandellosta Norjaan, Nordkappiin.Monza kirjoitti:Joo, se vois olla toi uus Norge asiallinen tourinkipeli. Mistä lie keksineet tuon nimen...
Kyseiselle 500-kuutioiselle mallille annettiin sitten lisänimeksi Norge, yllättäin.
-Topi Kuusinen
Voi Vittu! Suoraan sanottuna tähän kämppään ei tule enää yhtään philips-merkkistä kodinkonetta. Ensin meni 32" laajakuva tv paskaksi ja otettiin sitten käyttöön tämä 29" "perintö tv" Ja NAPS juuri äsken meni sekin rikki Ja näitä yhdistää philips. Vitun paska merkki. Vanha Salora kestää vieläkin ja sillä on jo museoarvoa.
^Mene bussilla! http://www.youtube.com/watch?v=znBp2nVdt08
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Ruokakaupasta ulostautuessa sattui silmiin ensin tutun näköiset takavalot..sitten näkyikin jo hieman vannetta..lopullisen sinetin teki rättikatto ja tuttumerkki luukussa. Spider perkeles! Naapurin kilvissä vielä. Ensimmäistä kertaa tuli tällainen nähtyä livenä ja toinen Alfa venäjän kilvillä.
Miksi tässä threadissä? Auto näytti siltä ettei ollut koskaan saanut vahaa ja ei hirveästi erottunut viereisistä corollista.. Ei helmiä sioille.
Miksi tässä threadissä? Auto näytti siltä ettei ollut koskaan saanut vahaa ja ei hirveästi erottunut viereisistä corollista.. Ei helmiä sioille.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Olen missannut kuinka tähän tilaan jouduit. Itse olin vuodenvaihteessa 6 viikkoa ilman autoa sopivaa haeskellessa ja oppihan siinä jo bussillakin liikkumaan. Mutta rajansa kaikella tietysti...Rolle kirjoitti:Ei tästä autottomuudestakaan voi kuin itseään syyttää mutta alkaa kyllä nyt pikkuhiljaa *ituttamaan tämä leikkiminen.....
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Kuullostaa jotenkin tutulta tarinalta, mitään mielenkiintoista ei ole järkevällä hinnalla myynnissä, eikä oikeastaan taida olla olemassakaan.Rolle kirjoitti:Ihan menin myymään kun oli enemmän tarvetta rahoille kuin autolle. Nyt olisi koulu ohi ja töitä löytyy mutta tarjonta on jotenkin heikkoa ja nenänkaivamista esiintyy puolin ja toisin..
Kuvittelin haluavani GTV:n mutta en minä sellaistakaan halua ajaa.
Avaudutaan sitten vielä lisäksi epävarman työtilanteen takia, jonka takia yksi haave jäi näillänäkymin toteuttamatta. Onneksi sentään E30 on toiminut
VMP
Nyt jurppii!
Miten voi olla, että kaiken peijakkaan piipertäjät pitävät itseään Alfa-harrastajana ja hämmästelevät kaiken maailman pakoputkien, niiden teippaamisen, auton virittämisen, sekä eri laisten tunari härpättimien kanssa, täysin ymmärtämättä kuinka auto toimii? Tai siis en mitenkään nyt tarkoita pelkästään alfa-harrastajia, vaan kuinka voi yleensä pitää itseään auto-harrastajana jos ei osaa muuta tehdä kun ajaa. Essonbaari-harrastaja ei mielestäni ole auto-harrastaja. Onko tässäkin nyt käymässä niin, että pullamössösukupolvi ei halua osata perusteita vaan kysyy hienoja netissä. Unohtaen, että hienouksien ymmärtäminen vaatii kuitenkin perusteiden handlaamisen.
Janne
Miten voi olla, että kaiken peijakkaan piipertäjät pitävät itseään Alfa-harrastajana ja hämmästelevät kaiken maailman pakoputkien, niiden teippaamisen, auton virittämisen, sekä eri laisten tunari härpättimien kanssa, täysin ymmärtämättä kuinka auto toimii? Tai siis en mitenkään nyt tarkoita pelkästään alfa-harrastajia, vaan kuinka voi yleensä pitää itseään auto-harrastajana jos ei osaa muuta tehdä kun ajaa. Essonbaari-harrastaja ei mielestäni ole auto-harrastaja. Onko tässäkin nyt käymässä niin, että pullamössösukupolvi ei halua osata perusteita vaan kysyy hienoja netissä. Unohtaen, että hienouksien ymmärtäminen vaatii kuitenkin perusteiden handlaamisen.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
lepidus kirjoitti:Nyt jurppii!
Miten voi olla, että kaiken peijakkaan piipertäjät pitävät itseään Alfa-harrastajana ja hämmästelevät kaiken maailman pakoputkien, niiden teippaamisen, auton virittämisen, sekä eri laisten tunari härpättimien kanssa, täysin ymmärtämättä kuinka auto toimii? Tai siis en mitenkään nyt tarkoita pelkästään alfa-harrastajia, vaan kuinka voi yleensä pitää itseään auto-harrastajana jos ei osaa muuta tehdä kun ajaa. Essonbaari-harrastaja ei mielestäni ole auto-harrastaja. Onko tässäkin nyt käymässä niin, että pullamössösukupolvi ei halua osata perusteita vaan kysyy hienoja netissä. Unohtaen, että hienouksien ymmärtäminen vaatii kuitenkin perusteiden handlaamisen.
Janne
Eli mun pitää laittaa Alfa myyntiin ja poistaa nimimerkki täältä, koska en todellakaan osaa tehdä minkäänlaista huoltoa autooni.
Sehän ei ole harrastamista, jos on kiinnostunut jostain asiasta ja hankkii tietoa siitä?
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Pistäpä listaten pari perusteosta tai vaikka linkkiä jotta meikäkin oppisi termistön, perusteet ja asenteen. Ammista en aio enää käydä, kynnet likaantuu.lepidus kirjoitti:Nyt jurppii!
Miten voi olla, että kaiken peijakkaan piipertäjät pitävät itseään Alfa-harrastajana ja hämmästelevät kaiken maailman pakoputkien, niiden teippaamisen, auton virittämisen, sekä eri laisten tunari härpättimien kanssa, täysin ymmärtämättä kuinka auto toimii? Tai siis en mitenkään nyt tarkoita pelkästään alfa-harrastajia, vaan kuinka voi yleensä pitää itseään auto-harrastajana jos ei osaa muuta tehdä kun ajaa. Essonbaari-harrastaja ei mielestäni ole auto-harrastaja. Onko tässäkin nyt käymässä niin, että pullamössösukupolvi ei halua osata perusteita vaan kysyy hienoja netissä. Unohtaen, että hienouksien ymmärtäminen vaatii kuitenkin perusteiden handlaamisen.
Janne
Tämä on näköjään vähän niinkuin Linuxin opettelun kanssa, ensin pitää tietää vastaus ennen kuin osaa kysyä, ja jos kehtaa kysyä ennekuin tietää vastauksen tulee tonni paskaa niskaan
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No jos näin on niin älä vaivaudu poistamaan nimimerkkiä, pannaan koko roska alas samantien. Eihän tämäkään tiedon jakaminen sitten tue harrastamista siinä missä tiedon hakukaan.mipo kirjoitti:Eli mun pitää laittaa Alfa myyntiin ja poistaa nimimerkki täältä, koska en todellakaan osaa tehdä minkäänlaista huoltoa autooni.
Sehän ei ole harrastamista, jos on kiinnostunut jostain asiasta ja hankkii tietoa siitä?
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Jos ei olekaan tarkoitus harrastaa auton KORJAAMISTA....?lepidus kirjoitti:Nyt jurppii!
Miten voi olla, että kaiken peijakkaan piipertäjät pitävät itseään Alfa-harrastajana ja hämmästelevät kaiken maailman pakoputkien, niiden teippaamisen, auton virittämisen, sekä eri laisten tunari härpättimien kanssa, täysin ymmärtämättä kuinka auto toimii? Tai siis en mitenkään nyt tarkoita pelkästään alfa-harrastajia, vaan kuinka voi yleensä pitää itseään auto-harrastajana jos ei osaa muuta tehdä kun ajaa. Essonbaari-harrastaja ei mielestäni ole auto-harrastaja. Onko tässäkin nyt käymässä niin, että pullamössösukupolvi ei halua osata perusteita vaan kysyy hienoja netissä. Unohtaen, että hienouksien ymmärtäminen vaatii kuitenkin perusteiden handlaamisen.
Janne
Olen itsekin aikanaan ennen autoja hiukan ropannut, mutta nyt olen siirtymaääs ainoastaan niitten ominaisuuksista nauttimiseen! Oma Alfani on myös mitä suurimmassa määrin itselleni "harraste" vaikka siinä onkin vain reilu 500 km mittarissa...
Rolle kirjoitti:
Sarkastisia kirjoituksia tulisi varmaan välttää, ettei ärsytä tosikkoja.
Tai onko senkään sitten niin väliä, ei synny keskustelua, jos kaikki on samaa mieltä, saati sitten löpinää. Niinhän tän palstan otsikko on.
Kyllä täältä löytyy ihan hyviä vinkkejä ja mielenkiintoista luettavaa ei korjaajillekin.No jos näin on niin älä vaivaudu poistamaan nimimerkkiä, pannaan koko roska alas samantien. Eihän tämäkään tiedon jakaminen sitten tue harrastamista siinä missä tiedon hakukaan.
Sarkastisia kirjoituksia tulisi varmaan välttää, ettei ärsytä tosikkoja.
Tai onko senkään sitten niin väliä, ei synny keskustelua, jos kaikki on samaa mieltä, saati sitten löpinää. Niinhän tän palstan otsikko on.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- marsuliini
- Viestit: 154
- Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
- Paikkakunta: Loviisa
Mä kaadan kohta kaikki penteleen koivut meijän parkkikselta. Aina on alfa ihan siitepölytöhnässä. Paljoo huvittaa sitä jynssätä hiki hatussa ku seuraavana aamuna on samanlaisen töhnän peitossa.Ja mistä ihmeestä sitä linnunsontaa oikee sikiää ?! Pitäs varmaa ruveta pitämää suojaa auton päällä 24/7.
Niih
Niih
marsuliini kirjoitti:Mä kaadan kohta kaikki penteleen koivut meijän parkkikselta. Aina on alfa ihan siitepölytöhnässä. Paljoo huvittaa sitä jynssätä hiki hatussa ku seuraavana aamuna on samanlaisen töhnän peitossa.Ja mistä ihmeestä sitä linnunsontaa oikee sikiää ?! Pitäs varmaa ruveta pitämää suojaa auton päällä 24/7.
Niih
Sama vika Sitte mulla on vielä joku stanan puu suoraan tossa konepellin yläpuolella mikä tiputtelee jotain kirsikan näkösiä marjoja mitkä liimautuu auringossa mukavasti peltiin kiinni....
Kaada mieluummin havupuut, koivun siitepölyaika alkaa olla jo ohi.marsuliini kirjoitti:Mä kaadan kohta kaikki penteleen koivut meijän parkkikselta. Aina on alfa ihan siitepölytöhnässä.
"Havupuut kukkivat maan eteläosista Oulun seudulle. Havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla" kertoo Turun yliopiston Aerobiologian yksikön siitepölytiedote
Ettei ois vaan pihlaja? Paskamanen puu kun marjat tippuu viel talvellakin.. joku huppu vaan auton päälleluigster kirjoitti:Sama vika Sitte mulla on vielä joku stanan puu suoraan tossa konepellin yläpuolella mikä tiputtelee jotain kirsikan näkösiä marjoja mitkä liimautuu auringossa mukavasti peltiin kiinni....