GTV (916) vuosimallien erot
Valvoja: Moderators
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
GTV (916) vuosimallien erot
Haulla löytyi 27 sivua aiheita GTV:stä, mutta en löytänyt täsmällistä tietoa.
Siis: Mitä eri faceliftejä tai muita eroja eri GTV-vuosimallien välillä on?
Moottoreista löytyykin netistä jonkin verran tietoa.
2.0 TS:n kohdalla on joku pieni muutos -98. Taitaa kuitenkin molemmat versiot olla 16v hihnakoneita?
Facelifteistä löytyi netistä tuon verran:
"Vuonna 1998 mallit saivat lievän faceliftin: maski muuttui kromiseksi, ohjaamoa uudistettiin sekä tehtiin muita pienempiä muutoksia. 3.0 24V -versioon tuli vaihtoehdoksi myös 6-vaihteinen vaihdelaatikko.
Vuonna 2003 tehtiin suurempi facelift: 147-tyylinen etumaski, 3,2-litrainen V6, parannettu jousitus sekä muita pienempiä muutoksia. "
Mitä muutoksia eri vuosimallien välillä on sisustuksessa, vakiovarusteissa jne? Mitä tarkoittaa esimerkiksi nuo ohjaamon uudistukset?
-tommi
Siis: Mitä eri faceliftejä tai muita eroja eri GTV-vuosimallien välillä on?
Moottoreista löytyykin netistä jonkin verran tietoa.
2.0 TS:n kohdalla on joku pieni muutos -98. Taitaa kuitenkin molemmat versiot olla 16v hihnakoneita?
Facelifteistä löytyi netistä tuon verran:
"Vuonna 1998 mallit saivat lievän faceliftin: maski muuttui kromiseksi, ohjaamoa uudistettiin sekä tehtiin muita pienempiä muutoksia. 3.0 24V -versioon tuli vaihtoehdoksi myös 6-vaihteinen vaihdelaatikko.
Vuonna 2003 tehtiin suurempi facelift: 147-tyylinen etumaski, 3,2-litrainen V6, parannettu jousitus sekä muita pienempiä muutoksia. "
Mitä muutoksia eri vuosimallien välillä on sisustuksessa, vakiovarusteissa jne? Mitä tarkoittaa esimerkiksi nuo ohjaamon uudistukset?
-tommi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hihnakoneita ovat kaikki. Tuo -98 tullut "Phase II" eroaa konehuoneen puolelta lähinnä alumiinisesta muoviseksi muuttuneen venttiilikopan osalta, muitakin pieniä eroja on kuten moottorinohjausversion päivittyminen mutta toiminnalliset erot taitavat lopulta olla aika vähissä.
-98 eteenpäin kojelaudassa on hopeanvärinen paneeli ja manuaali-ilmastointi on vaihtunut 156:sta tuttuun puoliautomaattihäristimeen. Mittaristokin on lievästi erilainen vanhaan verraten, samoin jakkarat ovat erinäköiset. Ennen vuotta -98 nahkajakkaroita taisi olla sekä Momon tekeleinä että vaatimattomamman näköisiä versioita, -98 eteenpäin ilmeisesti pelkkää Momoa?
Tuon uusimman version nippeleitä en niin tarkasti tunne, mutta niissä taisi olla ainakin dual-zone ilmastointi?
-98 eteenpäin kojelaudassa on hopeanvärinen paneeli ja manuaali-ilmastointi on vaihtunut 156:sta tuttuun puoliautomaattihäristimeen. Mittaristokin on lievästi erilainen vanhaan verraten, samoin jakkarat ovat erinäköiset. Ennen vuotta -98 nahkajakkaroita taisi olla sekä Momon tekeleinä että vaatimattomamman näköisiä versioita, -98 eteenpäin ilmeisesti pelkkää Momoa?
Tuon uusimman version nippeleitä en niin tarkasti tunne, mutta niissä taisi olla ainakin dual-zone ilmastointi?
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, niin muuttui. Ainakin se uudempi oli minusta yllättävän ruppainen tuonhintaiseen autoon; Kehä mitälie liukasta keinonahkaviritystä ja keskiössä halvanoloinen teräväreunainen muovinkäikäle. Ihan toista maata kuin waka wanha 164:n nahkasompa.
Tosin ratti oli minusta ihan linjassaan auton yleiseen viimeistelytasoon nähden. Jotenkin jäi vähän väkisinkasatun maku.
Tosin ratti oli minusta ihan linjassaan auton yleiseen viimeistelytasoon nähden. Jotenkin jäi vähän väkisinkasatun maku.
- Epäkelpokeräilijä -
Suunnilleen 156 lanseerauksen aikaan TS koneen imusarja vaihtui muuttuvapituuksiseksi. Imusarja oli ensin valurautaa, myöhemmin jotain muoviaseosta.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hihnakoneita ovat kaikki. Tuo -98 tullut "Phase II" eroaa konehuoneen puolelta lähinnä alumiinisesta muoviseksi muuttuneen venttiilikopan osalta, muitakin pieniä eroja on kuten moottorinohjausversion päivittyminen mutta toiminnalliset erot taitavat lopulta olla aika vähissä.
Niin ja näitä ei vissiin vielä edellä mainittu (ainakin Spidereissä tulivat, korjatkaa, jos GTV poikkeaa):
1998
-korinväriset helmat
-kromireunainen maski
-automaatti-ilmastointi (semin tilalle)
-toinen airbag
-kyynärtuli/säilytyslokero (etu)istuinten väliin
-uusi vannedesign
-CD-soitin kasettisoittimen tilalle
-uusi teksti takaluukkuun "2.0 T.S." (ennen: "TWIN SPARK 16V")
-tavarasäiliöön uusi sisustus
2000
-euro 3
-uudet 17"
-valmistui siirtyi Aresesta Pininfarinalle Torinoon, joten kylkeen tuli P-logo "Pininfarina" -tekstin ylle (ennen pelkästään "disegnoPininfarnia" -teksti)
2003
-uusi maski ja kone"pelti" (jotain muovintapaistahan sekin) ja muitakin muutoksia etupäähän (etumaskissa, valoissa jne.)
-uusi vannedesign
-ASR-luistonesto
-punainen mittaristovalo
-säädettävät niskatuet
-matalampi istuinkorkeus
En ole varma, onko ratissa aina ollut sekä syvyys- että korkeussäätö vai olisiko ihan aluksi ollut vain korkeuden säätö?
Takapenkkkiosaston muutoksista GTV:ssä en tiedä kun Spiderista puuttuu kokonaan...
ks.
www.spideralfaromeo.it/GTV.htm
siellä myös moottoriversiot eri vuosisarjoissa.
1998
-korinväriset helmat
-kromireunainen maski
-automaatti-ilmastointi (semin tilalle)
-toinen airbag
-kyynärtuli/säilytyslokero (etu)istuinten väliin
-uusi vannedesign
-CD-soitin kasettisoittimen tilalle
-uusi teksti takaluukkuun "2.0 T.S." (ennen: "TWIN SPARK 16V")
-tavarasäiliöön uusi sisustus
2000
-euro 3
-uudet 17"
-valmistui siirtyi Aresesta Pininfarinalle Torinoon, joten kylkeen tuli P-logo "Pininfarina" -tekstin ylle (ennen pelkästään "disegnoPininfarnia" -teksti)
2003
-uusi maski ja kone"pelti" (jotain muovintapaistahan sekin) ja muitakin muutoksia etupäähän (etumaskissa, valoissa jne.)
-uusi vannedesign
-ASR-luistonesto
-punainen mittaristovalo
-säädettävät niskatuet
-matalampi istuinkorkeus
En ole varma, onko ratissa aina ollut sekä syvyys- että korkeussäätö vai olisiko ihan aluksi ollut vain korkeuden säätö?
Takapenkkkiosaston muutoksista GTV:ssä en tiedä kun Spiderista puuttuu kokonaan...
ks.
www.spideralfaromeo.it/GTV.htm
siellä myös moottoriversiot eri vuosisarjoissa.
Hyvä huomio. Jotain kevytmetalliahan se on omassanikin. Käänsin tuolta italiankileliseltä sivulta mekaanisesti sanan "ghisa" valuraudaksi (mitä se yleensä onkin). Näemmä myös muista metallivaluista voidaan käyttää samaa sanaa.
Vielä tuli mieleeni, että ihan ensimmäisisää T.S. Spidereissa taisi olla (Altecnan?) pienemmät jarrulevyt, Tämä nimenomaan Spidereissa, GTV:issa vissiin kaikissa 284 Lucakset?
Muitakin pieniä teknisiä muutoksia lienee tehty lennossa (esim. ABS:n päivitys jossakin vaiheessa) Niissähän on sitten rekisteröintikatsastajilla pätevä syy kysellä vaatimuksemukaisuustodistusta.....
Vielä tuli mieleeni, että ihan ensimmäisisää T.S. Spidereissa taisi olla (Altecnan?) pienemmät jarrulevyt, Tämä nimenomaan Spidereissa, GTV:issa vissiin kaikissa 284 Lucakset?
Muitakin pieniä teknisiä muutoksia lienee tehty lennossa (esim. ABS:n päivitys jossakin vaiheessa) Niissähän on sitten rekisteröintikatsastajilla pätevä syy kysellä vaatimuksemukaisuustodistusta.....