GTV (916) vuosimallien erot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

GTV (916) vuosimallien erot

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Haulla löytyi 27 sivua aiheita GTV:stä, mutta en löytänyt täsmällistä tietoa.

Siis: Mitä eri faceliftejä tai muita eroja eri GTV-vuosimallien välillä on?

Moottoreista löytyykin netistä jonkin verran tietoa.
2.0 TS:n kohdalla on joku pieni muutos -98. Taitaa kuitenkin molemmat versiot olla 16v hihnakoneita?

Facelifteistä löytyi netistä tuon verran:
"Vuonna 1998 mallit saivat lievän faceliftin: maski muuttui kromiseksi, ohjaamoa uudistettiin sekä tehtiin muita pienempiä muutoksia. 3.0 24V -versioon tuli vaihtoehdoksi myös 6-vaihteinen vaihdelaatikko.
Vuonna 2003 tehtiin suurempi facelift: 147-tyylinen etumaski, 3,2-litrainen V6, parannettu jousitus sekä muita pienempiä muutoksia. "

Mitä muutoksia eri vuosimallien välillä on sisustuksessa, vakiovarusteissa jne? Mitä tarkoittaa esimerkiksi nuo ohjaamon uudistukset?

-tommi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hihnakoneita ovat kaikki. Tuo -98 tullut "Phase II" eroaa konehuoneen puolelta lähinnä alumiinisesta muoviseksi muuttuneen venttiilikopan osalta, muitakin pieniä eroja on kuten moottorinohjausversion päivittyminen mutta toiminnalliset erot taitavat lopulta olla aika vähissä.

-98 eteenpäin kojelaudassa on hopeanvärinen paneeli ja manuaali-ilmastointi on vaihtunut 156:sta tuttuun puoliautomaattihäristimeen. Mittaristokin on lievästi erilainen vanhaan verraten, samoin jakkarat ovat erinäköiset. Ennen vuotta -98 nahkajakkaroita taisi olla sekä Momon tekeleinä että vaatimattomamman näköisiä versioita, -98 eteenpäin ilmeisesti pelkkää Momoa?

Tuon uusimman version nippeleitä en niin tarkasti tunne, mutta niissä taisi olla ainakin dual-zone ilmastointi?
- Epäkelpokeräilijä -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ja ratti muutui vuonna 98 166:sen näköiseksi kun sitä ennen se oli kuin FL 164:ssa
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, niin muuttui. Ainakin se uudempi oli minusta yllättävän ruppainen tuonhintaiseen autoon; Kehä mitälie liukasta keinonahkaviritystä ja keskiössä halvanoloinen teräväreunainen muovinkäikäle. Ihan toista maata kuin waka wanha 164:n nahkasompa.

Tosin ratti oli minusta ihan linjassaan auton yleiseen viimeistelytasoon nähden. Jotenkin jäi vähän väkisinkasatun maku.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hihnakoneita ovat kaikki. Tuo -98 tullut "Phase II" eroaa konehuoneen puolelta lähinnä alumiinisesta muoviseksi muuttuneen venttiilikopan osalta, muitakin pieniä eroja on kuten moottorinohjausversion päivittyminen mutta toiminnalliset erot taitavat lopulta olla aika vähissä.
Suunnilleen 156 lanseerauksen aikaan TS koneen imusarja vaihtui muuttuvapituuksiseksi. Imusarja oli ensin valurautaa, myöhemmin jotain muoviaseosta.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Alfieri kirjoitti: Imusarja oli ensin valurautaa, myöhemmin jotain muoviaseosta.
Kai sentään alumiinia?

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »


Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Niin ja näitä ei vissiin vielä edellä mainittu (ainakin Spidereissä tulivat, korjatkaa, jos GTV poikkeaa):

1998
-korinväriset helmat
-kromireunainen maski
-automaatti-ilmastointi (semin tilalle)
-toinen airbag
-kyynärtuli/säilytyslokero (etu)istuinten väliin
-uusi vannedesign
-CD-soitin kasettisoittimen tilalle
-uusi teksti takaluukkuun "2.0 T.S." (ennen: "TWIN SPARK 16V")
-tavarasäiliöön uusi sisustus
2000
-euro 3
-uudet 17"
-valmistui siirtyi Aresesta Pininfarinalle Torinoon, joten kylkeen tuli P-logo "Pininfarina" -tekstin ylle (ennen pelkästään "disegnoPininfarnia" -teksti)
2003
-uusi maski ja kone"pelti" (jotain muovintapaistahan sekin) ja muitakin muutoksia etupäähän (etumaskissa, valoissa jne.)
-uusi vannedesign
-ASR-luistonesto
-punainen mittaristovalo
-säädettävät niskatuet
-matalampi istuinkorkeus

En ole varma, onko ratissa aina ollut sekä syvyys- että korkeussäätö vai olisiko ihan aluksi ollut vain korkeuden säätö?

Takapenkkkiosaston muutoksista GTV:ssä en tiedä kun Spiderista puuttuu kokonaan...

ks.
www.spideralfaromeo.it/GTV.htm

siellä myös moottoriversiot eri vuosisarjoissa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jep, muoviahan ne uudemmissa on. Mutta oliko vanhempi imusarja sitten tosiaan valurautaa, kun toi linkkikin kertoi sen olleen alumiinia..

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Hyvä huomio. Jotain kevytmetalliahan se on omassanikin. Käänsin tuolta italiankileliseltä sivulta mekaanisesti sanan "ghisa" valuraudaksi (mitä se yleensä onkin). Näemmä myös muista metallivaluista voidaan käyttää samaa sanaa.

Vielä tuli mieleeni, että ihan ensimmäisisää T.S. Spidereissa taisi olla (Altecnan?) pienemmät jarrulevyt, Tämä nimenomaan Spidereissa, GTV:issa vissiin kaikissa 284 Lucakset?

Muitakin pieniä teknisiä muutoksia lienee tehty lennossa (esim. ABS:n päivitys jossakin vaiheessa) Niissähän on sitten rekisteröintikatsastajilla pätevä syy kysellä vaatimuksemukaisuustodistusta.....

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mun GTV on -96, mutta siinä on ton listan mukaan -98 kuuluvat:
-korinväriset helmat
-kromireunainen maski
-toinen airbag
Ulkonäköä lienee Saksanpappa päivittänyt ja bäggi oli varmaankin valittavissa myös pelkääjälle silloin :roll:
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin