Pakoputkista
Valvoja: Moderators
Pakoputkista
Putkisto vetelee aika tavalla viimeisiään,joten mistäpä edullisesti putkistoa löytäis? Ei tarttunu oikeen silmään netistä.. "Tehoputkikin" käy,kunhan äänet pysyisivät suht vakion kaltaisina. Ja tekeekö sillä katin ja takavaimentajan välissä olevalla pikkupöntöllä mitään,vai joutaisko laittaa suoralla putkella?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Supersprintillä oli se välipätkä ilman vaimenninta 195e. Takapöntöllä vähän suolasen olonen hinta, 503e... Ajattelin että viisainta ois vaihtaa koko hoito,ettei auton alla tarvis hypätä vähän väliä,sen verran ruosteinen kauttaaltaan. Meneekö muuten katsastuksesta läpi esim.supersprintin katalysaattorin "korvikkeella"?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tsekkaa ragazzon putkistot se on todella suosittu ja antaa mukavat murinat ja ei maksa niin paljoa kuin supersprintin putket. Kotimaassa myy muukkonen kyseistä putkistoa.
http://www.italiatec.com/
http://www.ragazzon.com/
http://www.italiatec.com/
http://www.ragazzon.com/
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Ni siis Muukkonen tuo noita Ragazzon putkia suomeen ? Kauan mahtais kestää tuoda tuollanen takapönttö 155:seen ? Ja nouseeko hinta paljonki tuosta mikä on ilmoitettu nettisaitilla ?Dobber kirjoitti:Tsekkaa ragazzon putkistot se on todella suosittu ja antaa mukavat murinat ja ei maksa niin paljoa kuin supersprintin putket. Kotimaassa myy muukkonen kyseistä putkistoa.
http://www.italiatec.com/
http://www.ragazzon.com/
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
Onhan se, mutta on niitä saatavilla oikein virisarjojakin ja sitä tarkoitin tuolla tehoputkistolla, eli jos meinaa jotain hyötyä saada niin katin jälkeisen putken vaihto ei varmasti vaikuta muutakuin ääniin.Silvio kirjoitti:Miksi uusi pakosarja? Eikös nuo yksikköputket sinällään ole jo eräänlainen "peltipakosarja"?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Ei niin,itse olin siinä käsityksessä että katti,suora väliputki ja takapönttö olis riittävät osat.. Ei varmaan itellä ainakaan tuu kajottua katin etupuolelle muuten kuin se tuplaputkiosa on saanu aika pahan pohjakosketuksen,sen ehkä joutuu vaihtamaan mutta käyriä en ala vaihtelemaan.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Joo kyllähän se katin korvaaminen varmasti vaikuttaa, mutta siitä en tiedä onko vaikutusta vielä vakiokoneeseen, eli tarviik muutoksia johonkin muuallekin.
Sinänsä tuo "tehoputki" käsittää mun korvaan siltä että vaihdetaan pakosarjasta lähtien uusi satsi tilalle, mutta se on niin laajaa käsittävä sana. Että mielestäni jos korvataan katilta taaksepäin lähtevät osat niin silloin ei voi puhua "tehoputkesta".
Eihän Suzuki PV:kään tehoputki hoidu sillä että vaihdetaan vakioäänenvaimentimen tilalle tehoputken vaimennin (huumorimielellä asian sivusta)
Sinänsä tuo "tehoputki" käsittää mun korvaan siltä että vaihdetaan pakosarjasta lähtien uusi satsi tilalle, mutta se on niin laajaa käsittävä sana. Että mielestäni jos korvataan katilta taaksepäin lähtevät osat niin silloin ei voi puhua "tehoputkesta".
Eihän Suzuki PV:kään tehoputki hoidu sillä että vaihdetaan vakioäänenvaimentimen tilalle tehoputken vaimennin (huumorimielellä asian sivusta)

Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Aivan. Dt:ssäkin tärkein osa oli pytyn jälkeinen paisuntasäiliö,se teki pääosan gianellin hyödystä. Autoissa ainoa omakohtainen kokemus katin vaikutuksesta löytyy 90 luvun 100hv seatista,oli nimittäin katin korvaamisen jälkeen täysin eri auto! Tehonlisäys oli huikea,vaikka oli noin pieni kone. Ei tietenkään mee ihan yks yhteen,toisilla autonvalmistajilla on jo valmiiks katit tehty suht. virtaaviksi,autokohtaisia eroja paljon... 90 luvun normaaliperheautoissahan sanovat että katti vie jopa 7hv pois tehosta. Tämä siis n.120 hv autoissa.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
ja jos tarkkoja ollaan niin nuo "tehoputket" noissa kevareissa siirtää vaan tehoalueen eri kierroksille ja tekee kovemmat äänet.Ei sinäänsä "tuo" tehoa lisää. Joskus vakioputkikin voi olla tyhjennettynä paras koska kierrosalue on suunniteltu pytylle täydelliseksiSilvio kirjoitti:Aivan. Dt:ssäkin tärkein osa oli pytyn jälkeinen paisuntasäiliö,se teki pääosan gianellin hyödystä. Autoissa ainoa omakohtainen kokemus katin vaikutuksesta löytyy 90 luvun 100hv seatista,oli nimittäin katin korvaamisen jälkeen täysin eri auto! Tehonlisäys oli huikea,vaikka oli noin pieni kone. Ei tietenkään mee ihan yks yhteen,toisilla autonvalmistajilla on jo valmiiks katit tehty suht. virtaaviksi,autokohtaisia eroja paljon... 90 luvun normaaliperheautoissahan sanovat että katti vie jopa 7hv pois tehosta. Tämä siis n.120 hv autoissa.
Oikeilla linjoilla oot,mutta tarkennetaan että esim.yamaha nostaa tehopiikin tuntuvammaksi,vääntöalue kapenee kuten meinasitkin. Jos haluaa että yläkiekoillekkin riittää heppoja niin polttoaineen syöttöön kannattaa panostaa... Boyesen kurkut avarretuilla kauloilla+mikuni 37 littana??? 

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Tarkennetaan vielä sen verran että Fanta-tölkki toimi takapönttönä yhtä tehokkaasti kun gianellin päätösvaimennin...
Kaikki on 2-tahtisissa kiinni putken alku-osasta,kuten 4-tahtisten avainsana on katti.. Jos vakiokattia käyttää niin putken toimivuus on ihan sama onko loppu-osa "tehoputkea" vai ei...


Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Onko sulla SuperSprintin kalut vai Ragazzon paikallaan?mikkotheking kirjoitti:öö mä laitoin katin sit ostin sen väliputken ilman äänenvaimenninta ja uuden pöntön sitä peltipakosarjaa oon täs harkinnu mut se on kyllä aika kallis ainaki se supersprintin gta versio mut sekää ei vissii passaa suoraa..:S
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Tuoretta kokemusta Ragazzonista löytyy, muista ei. Kommentoikoot asianomaiset lisää.
Ragazzon plussia.
- Edullinen. Alfisti.netistä saa tarjouksesta 279 + kulut.
- Rosteria, ei mädi.
- Huomaamaton. Istuu takaosan linjoihin paremmin kuin orggis. Ei minkäänlaista "tuning"- hengen tuntua. Suht pieni ovaali, sopivan huomiotaherättämätön.
- Törkeän hyvä äänimaailma; tyhjäkäynnillä todella matala mörinä.
Matka-ajossa tasakaasulla ei eroa vakiorööristä mitnkn. Ei rasittavaa örinää sisällä. Kaasua reilusti avatessa motarilla murahtelee sisään juuri sopivassa määrin.
- Helkkarin helppo asentaa. Kiinnikkeet oikeissa kohdissa.
Miinuksia.
- Ainakin mulla kolahtaa lievästi takakallistuksenvakaajaan isoissa montuissa, joten istuvuudessa kuitenkin parantamista. Tämä kuitenkin tuskin kuultavana kolahduksena.
Siinäpä ne.
Ragazzon plussia.
- Edullinen. Alfisti.netistä saa tarjouksesta 279 + kulut.
- Rosteria, ei mädi.
- Huomaamaton. Istuu takaosan linjoihin paremmin kuin orggis. Ei minkäänlaista "tuning"- hengen tuntua. Suht pieni ovaali, sopivan huomiotaherättämätön.
- Törkeän hyvä äänimaailma; tyhjäkäynnillä todella matala mörinä.
Matka-ajossa tasakaasulla ei eroa vakiorööristä mitnkn. Ei rasittavaa örinää sisällä. Kaasua reilusti avatessa motarilla murahtelee sisään juuri sopivassa määrin.
- Helkkarin helppo asentaa. Kiinnikkeet oikeissa kohdissa.
Miinuksia.
- Ainakin mulla kolahtaa lievästi takakallistuksenvakaajaan isoissa montuissa, joten istuvuudessa kuitenkin parantamista. Tämä kuitenkin tuskin kuultavana kolahduksena.
Siinäpä ne.
En osaa noita vertailla kun kokemusta ei ole kuin Novitecistä.
Plussia:
- Rosteria, ei mädi (katilta taaksepäin, myös väliputki)
- Erittäin tyylikäs tuplaulostulo Novitec-teksteillä, istuu tosi hyvin (myydään sekä DTM-ulostulolla että suoralla)
- Tykkään äänistä tosi paljon, matala murina alakierroksilla.
- Ei häiritsevää kuminaa tasakaasulla eikä ala huutaan korkeammillakaan kierroksilla motariajossa.
Miinuksia:
- Kalliimpi ainakin kuin Ragazzonin takapönttö.
- Kesällä ei malta ajaa ikkuna kiinni
Plussia:
- Rosteria, ei mädi (katilta taaksepäin, myös väliputki)
- Erittäin tyylikäs tuplaulostulo Novitec-teksteillä, istuu tosi hyvin (myydään sekä DTM-ulostulolla että suoralla)
- Tykkään äänistä tosi paljon, matala murina alakierroksilla.
- Ei häiritsevää kuminaa tasakaasulla eikä ala huutaan korkeammillakaan kierroksilla motariajossa.
Miinuksia:
- Kalliimpi ainakin kuin Ragazzonin takapönttö.
- Kesällä ei malta ajaa ikkuna kiinni
