Diesel Alfojen valmistumäärät

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

SS900
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Diesel Alfojen valmistumäärät

Viesti Kirjoittaja SS900 »

Selaillessa eilen Alfa kerholehdestä automessuraporttia jossa kerrottiin uudesta GT mallista, mainittiin siinä, että joka toinen hihnalta tuleva GT saisi diesel koneen sisuksiinsa, ymmärsinköhän oikein. Taitaa olla aika isot diesel markkinat keski- euroopassa ?? Mitenköhän muiden mallien kohdalla on ??

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Täällä patonkimaassa myydyistä Alfoista 70% on dieseleitä. Alfan dieselit on myös tosi hyvässä maineessa. Juuri joku aika sitten luin jonkun diesel-katsauksen jossa Alfan uudistettu 1.9JTD oli kehuttu markkinoiden parhaaksi ja Mersun E-mallin CDI:t taas mollattu runsaiden ongelmiensa vuoksi :crazyeyes:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Sitä piti vielä sanomani, että ei noita diesel-Alfoja kyllä taksina vielä näe.
Se taas tietysti voi johtua siitä että asiakkaat ei kuitenkaan löytäs takaoven kahvaa mistään. :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

GTA kirjoitti:Sitä piti vielä sanomani, että ei noita diesel-Alfoja kyllä taksina vielä näe.
Se taas tietysti voi johtua siitä että asiakkaat ei kuitenkaan löytäs takaoven kahvaa mistään. :wink:

:mrgreen: :silly: :drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GTA kirjoitti:Sitä piti vielä sanomani, että ei noita diesel-Alfoja kyllä taksina vielä näe.
Se taas tietysti voi johtua siitä että asiakkaat ei kuitenkaan löytäs takaoven kahvaa mistään. :wink:
no 166:ssa on sitten taksi-ainesta kun on kahvakin näkösällä.... :-D
luulisi löytyvän pienessä laitamyötäisessäkin......

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Valmistusmääristä minulla ei ole tietoa, mutta dieseleiden myynti rullannee mukavasti. Seuraava saksalainen tilasto parin vuoden takaa antanee suuntaa (Alfa Romeo Jahrbuch Nr. 2):

147
1.6 TS (105) 24%
1.6 TS (120) 36%
2.0 TS 11%
1.9 JTD 29%

156
1.6 TS 8%
1.8 TS 9%
2.0 TS 44%
2.5 V6 5% (!!!!!!!!)
1.9 JTD 18%
2.4 JTD 16%

156 SW
1.6 TS 4%
1.8 TS 9%
2.0 TS 29%
2.5 V6 7%
1.9 JTD 18%
2.4 JTD 33%

166
2.0 TS 13%
2.5 V6 12%
3.0 V6 28%
2.4 JTD 47%

GTV
2.0 TS 62%
3.0 V6 38%

Spider
2.0 TS 78%
3.0 V6 22%

Kirjassa on myös laajahko artikkeli dieselöityjen Alfojen historiasta, mutta en ole vielä sitä ehtinyt lukemaan, koska posti toi opuksen (kuten myös uusimman vuosikirjan, - täältä - vasta tänään.)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

TM:ssä väitettiin että diesel olisi parempi moottori GT:n kuin JTS, tiedä sitten ?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

sataviiskuus kirjoitti:TM:ssä väitettiin että diesel olisi parempi moottori GT:n kuin JTS, tiedä sitten ?
'

Noi on niitä teknarin juttuja, jonka joku diesel-fani kirjoittanut. Sellainen joka tykkää kun kaikki teho on alhaalla ja 4000 kierroksessa loppuu kuin seinään. Tosin, jos Suomeen JTD:tä tuotaisiin niin minulla olisi todennäköisesti 1.9JTD 16V nykyisen JTS:n sijaan. Ei moottorin luonteen takia vaan kulutuksen.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Originali kirjoitti:
sataviiskuus kirjoitti:TM:ssä väitettiin että diesel olisi parempi moottori GT:n kuin JTS, tiedä sitten ?
'

Noi on niitä teknarin juttuja, jonka joku diesel-fani kirjoittanut.
Netistä löytyvillä sivuilla on näkynyt muutamia dieseliä puoltavia mielipiteitä. Nyt löytyi sellainenkin juttu jossa mainittiin dieselmallin alustan olevan kaksilitraista selvästi jäykempi (tätä pidettiin miinuksena).

Vastaa Viestiin