Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Sanokaas millä kiillotan pakoputken pään edellistalven noin millin paskakerroksesta.
Mielellään jokin niksipirkka tyylinen ohje, sillä ei ole varaa/tarvetta ostella mitään kalliitta tököttimiä.
poishan sen paskan kyllä saa varmaan monellakin tavalla, mutta niin että ei naarmuta sitä kromia...
Jonkinlainen säämiskäkin pitäisi hankkia, mitäs ootte mieltä niistä lastoista?
Mielellään jokin niksipirkka tyylinen ohje, sillä ei ole varaa/tarvetta ostella mitään kalliitta tököttimiä.
poishan sen paskan kyllä saa varmaan monellakin tavalla, mutta niin että ei naarmuta sitä kromia...
Jonkinlainen säämiskäkin pitäisi hankkia, mitäs ootte mieltä niistä lastoista?
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Tuo synteettinen säämiskä on kyllä aivan turha kapine. Vanha keittiöpyyhekin kuivaa paremmin.
Pakoputken päätä en ainakaan tähän asti ole saanut naarmutettua. Olen yleensä pessyt sitä vähän karheammalla sienellä tai sitten tiskisienen sillä karheammalla puoliskolla. Toki jos on paksu kerros, niin enimmät saattaisi lähteä päältä painepesurilla.
Pakoputken päätä en ainakaan tähän asti ole saanut naarmutettua. Olen yleensä pessyt sitä vähän karheammalla sienellä tai sitten tiskisienen sillä karheammalla puoliskolla. Toki jos on paksu kerros, niin enimmät saattaisi lähteä päältä painepesurilla.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Sen jälkeen, kun näin vekin tuttavani mitsun konepellissä, ei ole tehnyt mieli moista kapinetta.Epezi kirjoitti:mitäs ootte mieltä niistä lastoista?
Poika oli halunnut auttaa auton pesussa..
Ostin kokeeksi Sonax 2 vahaa. Pikatestaus vanteisiin oli ihan positiivinen. Ainakin aine on helppokäyttöinen.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ensin liuotin ja huuhtelu, ja sitten esim autoglymin metallinkiillokkeella...Epezi kirjoitti: poishan sen paskan kyllä saa varmaan monellakin tavalla, mutta niin että ei naarmuta sitä kromia...
Lastat on ihan jees suurimman veden poistamiseen...Epezi kirjoitti: Jonkinlainen säämiskäkin pitäisi hankkia, mitäs ootte mieltä niistä lastoista?
Loppukuivaus joko säämiskällä tai mikrokuituliinalla riippuen siitä vahaanko auton pesun jälkeen...
------------------------------
Tunsin vuosia sitten erään henkilön joka kuivasi auton aina parkkihallissa ajettuaan sateessa... oli auto kuinka paskanen tahansa!
Fiksua

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ei se lasta naarmuja tee (ellei terä ole metalliaRomeo kirjoitti:Aika mahdotonta tuollaisella lastalla on mitään naarmuja peltiin saada...

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
aivan varmasti... itsellä on sellainen missä on ~5cm x 30cm silikoni "terä" ... se on kyllä niin pehmeää matskua että jos pinta on puhdas niin se terä ei jälkiä tee...hagger16 kirjoitti:^ No, joo.. Lasta taisi olla mallia ikkunan pesu, joten eiköhän nuo auton pesuun tarkoitetut ole käyttöön sopivampia.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mun omat pesutottumukset eroaa jonnin verran täällä luetuista niin heitän ne tähän ylös. Painepesurilla huolella moskat pois. Sitten hinkkaan pesuriharjalla tarmokkaasti auton läpi litkulla mitä sattuu löytymään, vaihtelee usein koska tohotan sitä aina kovin runsaasti: autoshampoo, tuulilasinpesuneste, fairy.. pinttyneet kohdat hinaan tärpätillä. Kerran olen vahannut auton miltei kokonaan. Puhtaita työtunteja paloi 5-6. Pesin ensin auton raaputtamalla lopuksi kynnellä pienemmätkin likapilkut pois. Ainakin katossa on edelleen vahakerros, aineena turtle wax : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Koin joku aika takaperin koomisen näyn, kun olin autoa pesemässä ti-hallissa.
Vastapäisellä paikalla kiinnitin huomion vanhempaan naiseen Opelia pesemässä. Ei siinä mitään erikoista, mutta sienen putsaaminen oli tieteellisen tarkkaan kehitetty.
A: sieni pudotetaan paskaiselle betonilattialle
B: sienen päällä suihkutetaan letkulla vettä
C: sienen päälle poljetaan paskailla saappailla, joilla on kävelty paskaisella betonilattialla
D: puristetaan sieni kuivaksi, laitetaan ämpäriin ja sijoitetaan ämpäri takakonttiin odottamaan seuraavaa pesukertaa
Pikkasen huulipyöreänä katselin tädin touhuja, mutta jokainen tekee omalle autolleen, mitä haluaa.
Vastapäisellä paikalla kiinnitin huomion vanhempaan naiseen Opelia pesemässä. Ei siinä mitään erikoista, mutta sienen putsaaminen oli tieteellisen tarkkaan kehitetty.

A: sieni pudotetaan paskaiselle betonilattialle
B: sienen päällä suihkutetaan letkulla vettä
C: sienen päälle poljetaan paskailla saappailla, joilla on kävelty paskaisella betonilattialla
D: puristetaan sieni kuivaksi, laitetaan ämpäriin ja sijoitetaan ämpäri takakonttiin odottamaan seuraavaa pesukertaa

Pikkasen huulipyöreänä katselin tädin touhuja, mutta jokainen tekee omalle autolleen, mitä haluaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Uudessa TMssä on vahatesti.
Uusien autojen vahat, kaikille 5 tähteä:
1. Korrek kestovaha TFX
2. Turtle Wax Platinum Extra Gloss
3. Auto Glym Extra Gloss Protection
Käytettyjan autojen vahat, kaikille 5 tähteä:
1. Auto Glym Ultra Deep Shine
2. Korrek Kiiltovaha
3. Lahega Cream Polish Kiiltovaha
Eli ei noita wanhoja Glymejä tarvitsekkaan heivata roskikseen

Uusien autojen vahat, kaikille 5 tähteä:
1. Korrek kestovaha TFX
2. Turtle Wax Platinum Extra Gloss
3. Auto Glym Extra Gloss Protection
Käytettyjan autojen vahat, kaikille 5 tähteä:
1. Auto Glym Ultra Deep Shine
2. Korrek Kiiltovaha
3. Lahega Cream Polish Kiiltovaha
Eli ei noita wanhoja Glymejä tarvitsekkaan heivata roskikseen

- Alfaholic -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
olen huomannut että nuo vahatestit on ihan hanurista... tulokset vaihtelee suuresti per testi! Milloin vahan pitää tehdä auto peilikirkkaaksi, milloin sen pitää pysyä pinnassa 5 vuotta, ja joskus 2€ kalliimpi hinta kilpailijoiin nähden tiputtaa pisteet nollaan! 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kalliimpaa kuin Zymöl Royale? Kimppatilauksen paikka? If you want the best you have to invest...Jappe kirjoitti: Toi Auto Glym Ultra Deep Shine on muuten hävyttömän kallis vaha muihin verrattuna.
- Larzon
- Viestit: 117
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
- Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
Mito QV - Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa
Varmasti ei pessy omaansa, pika tyyninki viledalla, kaupat jobbarille ja naapurin "istuimesta" hillot himaan.Epezi kirjoitti:Tulipa ikkunasta seurattua kuinka manne pesee todella paskasen Seatinsa apunaan vain yksi ämpärillinen vettä ja tiskirätti

Hommasin glymiä ja rättejä kuudella kympillä, koko ilta meni mutta nyt kiiltää kivasti.

Elämä ilman alfaa on beettaa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Rasva/öljytahrojen poistaminen hattuhyllyltä
Miten rasvaiset/öljyiset tahrat saisi fiksusti pois hattuhyllyn reunasta?
Vissiin alustasarjan asennuksen yhteydessä korjaamon pojat ovat sormeilleet hattuhyllyn reunaa rasvaisilla/öljyisillä sormilla ja seurauksena on rumat rasvatahrat hattuhyllyn reunassa. Miten ne saisi pois?
En lukenut koko viestiketjua läpi, joten pahoittelen jos kysyn jo aiemmin vastattua asiaa.
Vissiin alustasarjan asennuksen yhteydessä korjaamon pojat ovat sormeilleet hattuhyllyn reunaa rasvaisilla/öljyisillä sormilla ja seurauksena on rumat rasvatahrat hattuhyllyn reunassa. Miten ne saisi pois?
En lukenut koko viestiketjua läpi, joten pahoittelen jos kysyn jo aiemmin vastattua asiaa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rasva/öljytahrojen poistaminen hattuhyllyltä
Jarru cleaneri poistaa rasvaa tehokkaasti, mutta en tiedä kestääkö tuo materiaali sitä. Kuumalla fairy vedellä ja sienellä voisi myös yrittää.Portti kirjoitti:Miten rasvaiset/öljyiset tahrat saisi fiksusti pois hattuhyllyn reunasta?
Vissiin alustasarjan asennuksen yhteydessä korjaamon pojat ovat sormeilleet hattuhyllyn reunaa rasvaisilla/öljyisillä sormilla ja seurauksena on rumat rasvatahrat hattuhyllyn reunassa. Miten ne saisi pois?
En lukenut koko viestiketjua läpi, joten pahoittelen jos kysyn jo aiemmin vastattua asiaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Fairy + Wettex-liina-yhdistelmää kokeilin eilen rasvatahroihin ja jonkun verran niitä sai siistimmäksi, mutta ei kokonaan pois. Jarrukliineriä ei löydy minulta, joten se jäänee kokeilematta. Ei löydy tuota kossuakaan.
Minkälaista liuotinta Cuore meinaa?
Minkälaista liuotinta Cuore meinaa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Noita talousrättejä kannattaa välttää... päästävät väriä jonkunverran! nimim. nähty on ... nahkaverhoilu ei ole kauheen kaunis kun sinisestä rätistä on jäänyt sellanen vaaleensininen "tahra" vaaleeseen nahkapenkkiin. eikä lähde pois!Portti kirjoitti:Fairy + Wettex-liina-yhdistelmää kokeilin eilen rasvatahroihin ja jonkun verran niitä sai siistimmäksi, mutta ei kokonaan pois.

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Vahasin tuon proteon punaisen alfani 2kk sitten eräällä tummille ja punaisille väreille tarkoitetulla kirsikantuoksuisella vahalla ... ja tuntuu että nyt myöhemmin monen pesun jälkeen kiilto on vaan parantunut ja alfa näyttää TODELLA siltä kuin olisi vastavahattu... jännä nähdä kuinka kauan pysyy pinnassa...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Mites sitten ihan upiuuden auton kanssa toimitaan? Lauantaina haen uuden 147:n Konalasta (pitkä juttu toisaalla...) ja väri on metallinhohtomusta. Onko noissa jonkinlainen vaha jo valmiina? (auto on ollut siellä myymälässä sisällä näytillä.)
Suositteletteko jotain käsittelyä? Auto Italia lehdessä oli (englanti) tarjolla jotain autoglymin käsittelyä, tekeekö joku niitä suomessa? Onko Pasilla jotain aiheeseen kommentoitavaa? (laita vaikka yv jos on liian markkinointia tässä suoraan).
Suositteletteko jotain käsittelyä? Auto Italia lehdessä oli (englanti) tarjolla jotain autoglymin käsittelyä, tekeekö joku niitä suomessa? Onko Pasilla jotain aiheeseen kommentoitavaa? (laita vaikka yv jos on liian markkinointia tässä suoraan).
Jos se on esittelyauto, kuten kuvasta päättelisi, niin saattaa olla vahattukin ennen esillepanoa. Itse vetäisisin ihan suojaavan kovavahan mahdollisimman pian pintaan, mutta ei mitään hiovaa tai puhdistavaa ainetta tyyliin AutoGlymin punainen. Jos on autotalli niin voisi vaikka jättää vahan pintaan yön yli kuivumaan niin tulee paras tulos. Jos siis maltat olla ajelematta kokoaikaa.juhala kirjoitti:Mites sitten ihan upiuuden auton kanssa toimitaan? Lauantaina haen uuden 147:n Konalasta (pitkä juttu toisaalla...) ja väri on metallinhohtomusta. Onko noissa jonkinlainen vaha jo valmiina? (auto on ollut siellä myymälässä sisällä näytillä.)
Suositteletteko jotain käsittelyä?

Osta vaikka jotain tuon uudehkon TM:n testissä menestynyttä tuotetta, niin tuskin menee paljoa pieleen aineen valinta:
- Korrek kestovaha TFX
- Turtle Wax Platinum Extra Gloss
- Auto Glym Extra Gloss Protection
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
samaa pistin jo YV:nä ... eli mielellään uuteen autoon puhdasta vahaa, eikä vanhoille maalipinnoille tarkoitettuja puhdistavia / hiovia vahoja.
Kunnon kova vaha vaan pintaan... niin ja laittaa tuollaista kiinteetä vahaa niin ei tarvii (tai edes kannata) odotella kuivumista yön yli
Kunnon kova vaha vaan pintaan... niin ja laittaa tuollaista kiinteetä vahaa niin ei tarvii (tai edes kannata) odotella kuivumista yön yli

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kannattaa se pinta kuitenkin puhdistaa kunnolla ennen kestovahan levitystä. Ei varmaan kovin hyvin tartu uusi vaha jos liikkeessä/kuljetuksen aikana ovat käyttäneet jotain öljyistä vahaa. Itse en näe mitään syytä miksi ei pintaa voisi puhdistaa AG:n punaisen (SRP) tyylisellä puhdistavia ominaisuuksia sisältävällä vahalla, ei se uusi maali siitä kulu varsinkaan käsin työskenneltäessä. (SRP peittää myös hieman autoliikkeen toimesta pesussa syntyneitä hiusnaarmuja.
) Varsinkin AG:n kultainen (EGP) on tarkka siitä mihin se kiinnittyy ja pinnan pitää olla puhdas, jos vahalta toivotaan pitkää kestoa. Maalipinnan puhdistaminenhan kuuluu olennaisena osana vahaukseen. Vaikka auto olisi uusi ei se tarkoita sitä etteikö siihen olisi ehtinyt pinttyä normaalipesussa irtoamatonta likaa pintaan.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Uskollisille Glose-miehille uskallan suositella Cartecin Gold Waxia. Hyvin samanlaista geeliä kuin Glymin vastaava, mutta huomattavasti helppokäyttöisempää. Kesto, sekä kiiltokin on mielestäni parempi.>>Kaitsu kirjoitti:- Auto Glym Extra Gloss Protection
Vahatestejä en jaksa lukea. On hassua, että muutaman euron hintaero saattaa vaikuttaa vahan sijoitukseen. Lisäksi, kaikissa autoissa on erilainen maalipinta. Joissakin autoissa Glymin puhdistusvahan vaikutukset kiiltoon, ja vahapinnan kestävyyteen saattaa olla huomattavasti paremmat, kuin mitä kovavahalla. Joitakin yksilöitä on myös tullut vastaan, joiden maalipinta hylkii/imee jotain tiettyä vahaa.. Vaikka maalipinnat ovat olleet täysin terveitä, ja hyväkuntoisia.
Joskus enemmänkin tuon Glymin kanssa lutrannut, mutta en enää nykyään. Mulla on toiminut hyvin tuo Prestan Best Wax. Helppokäyttöistä, kiilto erinomainen ja kestokin hyvällä tasolla. Ainoa ongelma on huono saatavuus. Sopisi myös tuohon uuden auton vauhaukseen hyvin.Uskollisille Glose-miehille uskallan suositella Cartecin Gold Waxia.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Pinta kannattaa puhdistaa claybarilla niin lähtee vanhat vahat ja muut kuljetuksessa tulleet liat varmasti. ja miksi hassata aikaa ja rahaa puhdistavaan vahaan jonka kesto ei ole kummoinen jos sitä ei oikeasti tarvitse.tsniemi kirjoitti:Kannattaa se pinta kuitenkin puhdistaa kunnolla ennen kestovahan levitystä. Ei varmaan kovin hyvin tartu uusi vaha jos liikkeessä/kuljetuksen aikana ovat käyttäneet jotain öljyistä vahaa. Itse en näe mitään syytä miksi ei pintaa voisi puhdistaa AG:n punaisen (SRP) tyylisellä puhdistavia ominaisuuksia sisältävällä vahalla, ei se uusi maali siitä kulu varsinkaan käsin työskenneltäessä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kyllähän se claykin maksaa ja yleensä vielä enemmän kuin useimmat vahapurkit. Aikaakin koko auton käsittelyyn menee likaisuusasteesta riippuen ainakin yhden vahakerroksen levittämisen ja kiillotuksen verran. Hyvää ainettahan se clay on, ei siinä mitään. Perusteluja sekä puhdistavan vahan että clayn hankkimiseksi autonhoitotuotearsenaaliin varmasti löytyy paljon, niillä on molemmilla omat käyttötilanteensa ja homma pitää aina harkita yksilöllisesti.Pasi kirjoitti: Pinta kannattaa puhdistaa claybarilla niin lähtee vanhat vahat ja muut kuljetuksessa tulleet liat varmasti. ja miksi hassata aikaa ja rahaa puhdistavaan vahaan jonka kesto ei ole kummoinen jos sitä ei oikeasti tarvitse.
Enzon "fixausta". (huom. yli 60 kuvaa)
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Tuolla Enzon fixaus saitilta löytyi yksi hyvä vinkki auton kuivaukseen:
Kun pesun lopuksi huutelet autoa, niin viimeiseksi lorota auton päälle vettä letkusta ilman mitään suutinta, niin auton päälle jää huomattavasti vähemmän säämiskällä kuivattavaa vettä. Kokeiltu ja todettu toimivaksi.
Tässä lommon oikaisua:
http://www.metacafe.com/watch/501379/re ... airduster/
Kun pesun lopuksi huutelet autoa, niin viimeiseksi lorota auton päälle vettä letkusta ilman mitään suutinta, niin auton päälle jää huomattavasti vähemmän säämiskällä kuivattavaa vettä. Kokeiltu ja todettu toimivaksi.
Tässä lommon oikaisua:
http://www.metacafe.com/watch/501379/re ... airduster/
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Nyt tarvittaisiin viisaammilta neuvoa.
GTA oli äsken autopesulassa ulkopesussa/vahauksessa.
Vahauksen jälkeen konepellille jäi todella selvästi näkyvä rivi pisara/tiputusjälkiä. Auto oli viime viikonloppuna reilun tunnin parkissa Vesijärven Satamassa juhannusaattona. Seuraavana päivänä huomasin, että sinä aikana konepellille oli ilmestynyt pari riviä ruskeita läikkiä. Arvelin noiden olevan jonkun ohikulkijan heittämiä kaljaläikkiä. En tiedä mitä loppujen lopuksi oli, mutta niistä jäi konepellille selvästi näkyvä läiskärivistö.
Kun tulin hakemaan autoa vahauksesta/pesusta niin pesulan kaveri tuli heti kertomaan mikä on tilanne. Kertoi, että olivat olleet Auto Glymin maahantuojaan yhteydessä ja kyselleet neuvoja miten läiskät saa pois. Olivat kuulemma kokeilleet jotain tehokkaampiakin aineita, mutta läiskät eivät olleet lähteneet pois. Kaveri meinasi, että ainoa keino saada läiskät pois olisi konepellin myllytys.
Tuo myllytys on minusta kuulostanut aina hiukan epäilyttävältä kun siinä hiotaan tuota maalipintaa ohuemmaksi. Varsinkaan tuollaiseen uudehkoon autoon en olisi hirveän mielelläni myllytystä ottamassa. Olenko väärässä epäluuloineni? Onko konepellin myllytys hyvä keino saada läiskät pois? Mitä muuta keinoa voisi yrittää?
GTA oli äsken autopesulassa ulkopesussa/vahauksessa.
Vahauksen jälkeen konepellille jäi todella selvästi näkyvä rivi pisara/tiputusjälkiä. Auto oli viime viikonloppuna reilun tunnin parkissa Vesijärven Satamassa juhannusaattona. Seuraavana päivänä huomasin, että sinä aikana konepellille oli ilmestynyt pari riviä ruskeita läikkiä. Arvelin noiden olevan jonkun ohikulkijan heittämiä kaljaläikkiä. En tiedä mitä loppujen lopuksi oli, mutta niistä jäi konepellille selvästi näkyvä läiskärivistö.
Kun tulin hakemaan autoa vahauksesta/pesusta niin pesulan kaveri tuli heti kertomaan mikä on tilanne. Kertoi, että olivat olleet Auto Glymin maahantuojaan yhteydessä ja kyselleet neuvoja miten läiskät saa pois. Olivat kuulemma kokeilleet jotain tehokkaampiakin aineita, mutta läiskät eivät olleet lähteneet pois. Kaveri meinasi, että ainoa keino saada läiskät pois olisi konepellin myllytys.
Tuo myllytys on minusta kuulostanut aina hiukan epäilyttävältä kun siinä hiotaan tuota maalipintaa ohuemmaksi. Varsinkaan tuollaiseen uudehkoon autoon en olisi hirveän mielelläni myllytystä ottamassa. Olenko väärässä epäluuloineni? Onko konepellin myllytys hyvä keino saada läiskät pois? Mitä muuta keinoa voisi yrittää?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;