Diesel Alfojen valmistumäärät
Valvoja: Moderators
Diesel Alfojen valmistumäärät
Selaillessa eilen Alfa kerholehdestä automessuraporttia jossa kerrottiin uudesta GT mallista, mainittiin siinä, että joka toinen hihnalta tuleva GT saisi diesel koneen sisuksiinsa, ymmärsinköhän oikein. Taitaa olla aika isot diesel markkinat keski- euroopassa ?? Mitenköhän muiden mallien kohdalla on ??
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no 166:ssa on sitten taksi-ainesta kun on kahvakin näkösällä....GTA kirjoitti:Sitä piti vielä sanomani, että ei noita diesel-Alfoja kyllä taksina vielä näe.
Se taas tietysti voi johtua siitä että asiakkaat ei kuitenkaan löytäs takaoven kahvaa mistään.
luulisi löytyvän pienessä laitamyötäisessäkin......
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Valmistusmääristä minulla ei ole tietoa, mutta dieseleiden myynti rullannee mukavasti. Seuraava saksalainen tilasto parin vuoden takaa antanee suuntaa (Alfa Romeo Jahrbuch Nr. 2):
147
1.6 TS (105) 24%
1.6 TS (120) 36%
2.0 TS 11%
1.9 JTD 29%
156
1.6 TS 8%
1.8 TS 9%
2.0 TS 44%
2.5 V6 5% (!!!!!!!!)
1.9 JTD 18%
2.4 JTD 16%
156 SW
1.6 TS 4%
1.8 TS 9%
2.0 TS 29%
2.5 V6 7%
1.9 JTD 18%
2.4 JTD 33%
166
2.0 TS 13%
2.5 V6 12%
3.0 V6 28%
2.4 JTD 47%
GTV
2.0 TS 62%
3.0 V6 38%
Spider
2.0 TS 78%
3.0 V6 22%
Kirjassa on myös laajahko artikkeli dieselöityjen Alfojen historiasta, mutta en ole vielä sitä ehtinyt lukemaan, koska posti toi opuksen (kuten myös uusimman vuosikirjan, - täältä - vasta tänään.)
147
1.6 TS (105) 24%
1.6 TS (120) 36%
2.0 TS 11%
1.9 JTD 29%
156
1.6 TS 8%
1.8 TS 9%
2.0 TS 44%
2.5 V6 5% (!!!!!!!!)
1.9 JTD 18%
2.4 JTD 16%
156 SW
1.6 TS 4%
1.8 TS 9%
2.0 TS 29%
2.5 V6 7%
1.9 JTD 18%
2.4 JTD 33%
166
2.0 TS 13%
2.5 V6 12%
3.0 V6 28%
2.4 JTD 47%
GTV
2.0 TS 62%
3.0 V6 38%
Spider
2.0 TS 78%
3.0 V6 22%
Kirjassa on myös laajahko artikkeli dieselöityjen Alfojen historiasta, mutta en ole vielä sitä ehtinyt lukemaan, koska posti toi opuksen (kuten myös uusimman vuosikirjan, - täältä - vasta tänään.)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
'sataviiskuus kirjoitti:TM:ssä väitettiin että diesel olisi parempi moottori GT:n kuin JTS, tiedä sitten ?
Noi on niitä teknarin juttuja, jonka joku diesel-fani kirjoittanut. Sellainen joka tykkää kun kaikki teho on alhaalla ja 4000 kierroksessa loppuu kuin seinään. Tosin, jos Suomeen JTD:tä tuotaisiin niin minulla olisi todennäköisesti 1.9JTD 16V nykyisen JTS:n sijaan. Ei moottorin luonteen takia vaan kulutuksen.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Netistä löytyvillä sivuilla on näkynyt muutamia dieseliä puoltavia mielipiteitä. Nyt löytyi sellainenkin juttu jossa mainittiin dieselmallin alustan olevan kaksilitraista selvästi jäykempi (tätä pidettiin miinuksena).Originali kirjoitti:'sataviiskuus kirjoitti:TM:ssä väitettiin että diesel olisi parempi moottori GT:n kuin JTS, tiedä sitten ?
Noi on niitä teknarin juttuja, jonka joku diesel-fani kirjoittanut.