
Mitäpä tuohon muuta vastaamaan kun että,eihän se voi olla alfa joka käy kun eihän ne edes lähde alle +20`c käyntiin...

Valvoja: Moderators
En ottanut ja ei mennytsilverine kirjoitti:Kai otit rekkarin ylös? Menikö muija vaihtoon?Sleepperi kirjoitti:Joku reilu viikko sitten odottelin muijaa autossa..
Yhtäkkiä kulman takaa tuli joku 40-50v nainen, joka pysähtyi ja jäi tuijottamaan suu auki minua/Getvosta.
Melko homoeroottisesti latautuneet keskustelut teillä vissii ollu...Mokoma kirjoitti:Kaverien kanssa iltaa istuttiin ja vähän "simaa" maisteltiin. Mietiskeltiin sitte että mitä eroja on miehellä ja naisella, ja mikä auto esim. nainen olisi.
Päädyttiin seuraavaan:
Nainen on vanha SAAB. Strömbergin Kaasarilla varustettu, kuluttaa paljon, isot puskurit, peräpäästään pyöreä, jakopään vuotoja, ja muutenkin jo vähän semmonen B-luokan auto.
Mies on italialainen tai ranskalainen urheiluauto. Ruisku, vahva ja vääntävä, korinmyötäiset linjat (ei turhia ulokkeita keulassa), tavoiteltu kapistus.
OT, mut oli pakko laittaa. Joskus tuli avattua tuollainen Gordinin kone ja on sitten toodella erikoinen rakenne venttiilikoneistossa. Nokka-akseli lohkossa, puolipallot palotilat ja kaikennäköistä apuvivustoa joilla työntötangot käytti venttiilejä. Ei meinannut enää osata koota uudelleenJoksa kirjoitti:Joku vanha gordinikin voisi kelvata, vaikka taitavat olla enempi kilpa- kuin urheiluautoja.
Liekö työntötanko moottori nyt niin kauheen harvinainen rakenne. Muutama ainakin mitä heti tulee mieleen niin Fordin Fiestassa oli tuollainen rakenne ja Fiat 127 esimerkiksi. Ja jenkkivehkeissä todella monissa. Taitaa vielä nykyäänkin olla käytössä joissain jenkkien tekeleissä.HR kirjoitti:Nokka-akseli lohkossa, puolipallot palotilat ja kaikennäköistä apuvivustoa joilla työntötangot käytti venttiilejä.
on muuten työntotankokone ollut aika yleinen vielä 70-luvulla milloin viimmeiset gordinit rullanneet tehtaan linjoilta ulos.. ja esim Renault 12- gordini on suhteellisen kiukkuinen kampe, kepittää moten aikalaisensa Alfat..on tullut todistettavasti nähtyä sillä eräällä tutulla on moinen ja vielä AITO sekä kilpailematon suomiyksilö..HR kirjoitti:Tuoko on sitten urheiluautossa moottorina, kaikkea ne ranskalaiset...Gasolina kirjoitti:Joskus tuli avattua tuollainen Gordinin kone ....... Nokka-akseli lohkossa, ....... työntötangot käytti venttiilejä.
Niitä työntötankoja en sinällään erikoisina pitänyt vaan venttiilikoneistoa muuten. Tehosta en osaa sanoa, veikkaus 80-90hp, dcoe:t oli kyljessä ja kuutioita n 1300 meni muistaakseni 8s:ään. 12:ssa on varmaan isompi kone, harvinainen peli sekin.90 kirjoitti: on muuten työntotankokone ollut aika yleinen vielä 70-luvulla milloin viimmeiset gordinit rullanneet tehtaan linjoilta ulos.. ja esim Renault 12- gordini on suhteellisen kiukkuinen kampe, kepittää moten aikalaisensa Alfat..on tullut todistettavasti nähtyä sillä eräällä tutulla on moinen ja vielä AITO sekä kilpailematon suomiyksilö..
Juu. Palttiarallaa 15 vuotta sitten joku yritti tehdä noihin TF vehkeisiin moniventtiilikansia, mutta ei tainnut olla mikään menestys. Nykyjään porukka ajaa edelleenkin Chryslerin hemiin perustuvalla pannulla. Mistähän se sen mukavan puolipallon muotoisen palotilan keksikin? Sitten vielä se sytytystulppa siihen keskelle... Ai niin, mäski ja nitromoottoreissa onkin jo twinspark...Joksa kirjoitti:tönärikoneitahan top fuel -dragsteritkii taitaa vallan olla, eikä kovin pienitehoisiakaan.
Joo, täälläpäin toi potkiminen on lakisääteistä.heimo kirjoitti:Olin tänään syömässä Merimakasiinissa Hesassa ja siinä edessä kulkee kävely- ja pyöräilytie. Jouduin lähtiessäni pysähtymään liikenteen vuoksi niin, että alfan perä jäi pyörätielle. Ohi ajanut pyöräilijä potkaisi alfani perään. Näin käyttäytyy polkupyöräilijät pääkaupunkiseudulla.
Oikea meininki.Jochanan kirjoitti:Ja potkit autoja?Jappe kirjoitti: Mä pyöräilen duuniin aina kun on mahdollista.![]()
Kertoo vain siitä kuinka heikko tyylitaju ja vahva tarve olla yleisen mielipiteen puolella (laumahenki) suurimmalla osalla ihmisistä on. Ja sanon tämän tosissani, surullisena. Audit ja Bemarit ovat saksalaisia uberkäytännöllisesti sisutettuja muuttolaatikoita joissa joskus on iso moottori. Alfa on Italialainen designkoru kaikin puolin.mipo kirjoitti:Heitetääs tätä ylös.
ihmiset on tolloja, varsinkin duunissa.
Audista on tullut pelkästään positiivista palautetta duunissa. Aika outoa paikassa, missä mikään ostamasi auto ei kelpaa.
Kaikkein hölmöintä on että tulee kommenttia Audin suorituskyvystä ja heittoja tyyliin "nyt asfalttia rullalle" kun lähtee töistä kotiin.
Olen koittanut sanoa että kyllä Gtv oli tykimpi ja kulki nopeammin ,mutta kaikuu kuin kuuroille korville.
Olen käynyt duunissa yhdellä maailman kauneimmista autoista, jolla oikeasti oli ilo ajaa ( siis Gtv:llä) ja edelleen saan kuulla kuinka huonoja autoja Alfat ovat.
Sit ku karauttaa pihaan isolla Lahnalla, niin äijät käy istuskelemassa auton penkeillä ja kuolaa ikkunat märiksi...![]()