Öljyvuoto (156)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Öljyvuoto (156)

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Eli koko öljypohjan pohja on öljyssä ja moottori muutenkin melkein puoleen väliin. Mikähän siellä vuotaa? Mites öljypohja lähtee irti?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Eikös se oljypohja ole pulteilla vaan kiinni tiivistehän siinä voi vuotaa. Oletko varma että tulee mootorista vuoto? Oljynsuodatin tulis kanssa mieleen jos koneen kyljet ovat kuivat niin sit toi oljypohja voi vuotaa..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Öljypohjan irroitus menossa ja tuntuu olevan aika tiukassa. Kellään kokemusta irroittamisesta?

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Nyt on pohja lattialla. Oli aika ikävissäkin paikoissa pultteja. Ei siellä mitään tiivistettä kyllä ole. Nyt sinne tulee. Samalla tuli tehtyä uudet kierteet öljytulpalle. Niin ja sorvattua uusi tulppa.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

ite tein kerran turhan öljypohjantiivisteen vaihdon mazdaan,pohja oli kauttaaltaan öljyssä,mutta öljy olikin valunut risasta paineanturista,joka oli sopivasti siellä kantin päällä.. :evil: En tosin tiedä missä paineanturi 156:ssa sijaitsee..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Ei tässäkään varmuutta ollut vuotaako siitä, mutta tuo kierre piti kuitenkin korjata.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Aivan.. Ajattelin vaan varotella omasta kokemuksesta että tarkistaa ensin ne yläpuoliset vuotomahdollisuudet ennenku repii pohjaa auki. Tulpan kierteet on tietysti asia erikseen.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Mitäs vuotopaikkoja jakohihnan puoleisessa päässä on, kun öljyä vuotelee edelleen?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Taitaa olla pahin mahdollinen,eli kampiakselin stefa??.. Toivotaan kummiskin että ei...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Täytyy varautua pahimpaan... Mites paha tuo kampiakselin stefa on vaihtaa?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Aloitin minäkin juuri tänään kammen takastefan vaihdon.. Huomenna laatikko irti ja ihmettelemään.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Se laatikonpuoli on tieteski eri asia kun jakopäänpuoli... Jakopäässä ei oo paljo vaihtoehtoja... Laatikonpuolellahan voi pientä öljyvuotoa tulla ite lootasta... Vois tietenkin luulla että sillon kytkinkin pikkusen ravistais..?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

nokka-, (tasapaino-) ja kampiakselin stefat lienevät ne jakopään vaihtoehdot

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Aivan. Toivottavasti Ti-henkeä löytyy tai taitavia kavereita jottei pajalle tarvi viiä.. Rahastavat Romeon koneeseen koskemisesta melko sikamaisia summia...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Silvio kirjoitti:Se laatikonpuoli on tieteski eri asia kun jakopäänpuoli...
Toki toki.. Ajattelin lähinnä topiccia vastausta jättäessäni, en niinkään jakopään puoleista kammenstefaa. Kyllä mä tiedän että jakopää on se mihin tulee kytkin, eiku.. :mrgreen:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

En epäillykkään ettetkö tietäis.. :wink:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Nämä vuotohommat on siitä ikäviä että osat maksaa muutaman kympin,asennus heiluu kampiakselista puhuttaessa siinä tonnin nurkilla. :(
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Kuinka paljon stefat yleensä kestävät? Ajattelen vaan kun autolla on mittarissa 120 000. Tee se itse meininki on ja pysyy. Jos ei ite pysty täytyy pistää isukki asialle. (koko elämänsä alfisti :-D )

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

140 tkm itellä mittarissa,vähän alkaa "hikoilemaan".. Se 3 desiä 6000km:llä menee ihan mäntien läpi... Ei lätäkkövuotoja ainakaan.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tässä on 250tkm mittarissa, mutta ilmeisesti on vuotanut jo pitkään.

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Tuli kurkittua konepellin alle. Ylimmän hihnapyörän (ohjaustehostin?) alue on myös öljyssä. Öljypohja on kauttaaltaan öljyssä. Koko moottorin alaosa myös.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

No tulisko se nokasta?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Sen pääsee näkemään vain jos avaa sen jakohihnakotelon?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Niin... En tarkemmin osaa sanoo kun en tiedä miltä 2-litrasen kone näyttää..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

kterkkila kirjoitti:Tässä on 250tkm mittarissa, mutta ilmeisesti on vuotanut jo pitkään.
Juu, mulla oli vuotanu jo 150 tkm asti, kysy Nikiltä oliko vuotanu jo aikasemminkin...

Ai toi se olikin mikä se siellä vuoti, mitäköhän haittaa tosta vuodosta olisi voinut olla?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Eipä pienestä vuodosta yleensä suurempaa haittaa ole, kuin se että paikat sotkeentuu, jos ei sitten ympäristövaikutuksia huomioida. Alkoi vain tuo vuoto jo olla sitä luokkaa että auton perässä näkyi pilkkuja, kun perän pyörteet nostattivat auton alla liitävää öljyä, joka sitten tarttui perään.

Suurin vaara öljyn hukkaamisessa on siinä jos sattuu unohtamaan öljyn tarkastamisen ja pinta pääsee vajoamaan liian alas. Tämä onkin yksi yleisimpiä Alfan koneiden tuhoutumisien syitä.

Laatikon irroitus olisi tullut pian eteen muutenkin, sillä kytkinlevy oli sanalla sanoen loppu.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Miten se voi loppu olla,156:ssahan kytkin kestää isältä pojalle... :roll: :roll: :-D itellä vaihdettu 100tkm:ssä.. :lol:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Mikä sitä kytkintä syö oikeen? V6 taitaa kuluttaa kytkintä enemmän?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tarkista ohivuodot tai edes puristuspaineet ennenkuin koko moottorin purat. Itselläni tuli jonkin verran öljypohjan tiivisteestä sekä kampiakselin stefasta moottoriöljyä sinne kytkinkopan sisään ja vaihdoin stefan (olipa uskomattoman kallis DA-osa ja pari iltaa meni tallillä puuhatessa). Seuraavan kerran autolla ajettaessa tuntui tehot olevan tiessään ja ohivuoto oli yhdessä sylinterissä lähes 100%, joten ei ihme jos vähän painetta tulee kampikammioon -> roiskuu varmasti pienestäkin raosta.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jos pantais 1,8:siin 2,5:sen kytkin niin alettais olemaan oikeilla linjoilla.. Kytkimet on vaan tehty liian kesyiks koneeseen nähen.. Jos lähemmäs viiskymppinen herrasmies saa kytkimen loppumaan 100tkm:ssä,niin sanoisin että puhtaasti auton vika! Nyt sen jälkeen ajettu 40tkm,ja asetelman jouset vaikuttaa löysiltä,ite levy vielä pitää..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Saako nuo jakohihnapuolen stefat vaihdettua helposti jakohihnan vaihdon yhteydessä?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Silvio kirjoitti:Jos pantais 1,8:siin 2,5:sen kytkin niin alettais olemaan oikeilla linjoilla.. Kytkimet on vaan tehty liian kesyiks koneeseen nähen.. Jos lähemmäs viiskymppinen herrasmies saa kytkimen loppumaan 100tkm:ssä,niin sanoisin että puhtaasti auton vika! Nyt sen jälkeen ajettu 40tkm,ja asetelman jouset vaikuttaa löysiltä,ite levy vielä pitää..
älä nyt ite kun ostin afan niin huotokirjaan oli merkaattu kaikko jopa muttereiden vaihdot mutta kytkimen vaihdosta ei ollut mitään ja ajettu 170tkm mutta ei se kytkin mitään pitänytkään. :D:D miksihän siihen ei tee kukaan tarvikkeena kestävämpää kytkint?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vähän off-topiciksi menee, mutta onko kytkimiä mennyt monillakin 100tkm:n välein? Ajotyyppi vaikuttaa oleellisesti kytkimen kestoon. Itselläni käyttö on pääosin matka-ajoa, joten kytkin ei kulu juuri nimeksikään.

Ja muuten 156 2.0TS:ssä on saman kokoinen kytkin kuin 155 2.5 V6:ssa. On nimittäin sellainen V6:n levy juuri menossa tuohon TS:ään..

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla oli tessussa vajaa 180 tkm kun laitoin vaihtoon ja orkkiskytkin pelas ihan hyvin. Kutosiin on kaiketi tuossa 100 tkm pintaan noita kytkimiä vaihdeltu enemmänkin

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Tuli avattua se jakohihnakotelon yläosa. Siellä näytti aika kuivalle. Alempaa en tiedä. En viittinyt ruveta purkamaan enempää. Se kaikkein ylimmän hihnapyörän (tehostinöljysäiliön alla) lähistö on aika öljynen. Jakohihnapuoleinen imusarjan reuna on öljyssä ylös asti.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Silvio kirjoitti:Jos lähemmäs viiskymppinen herrasmies saa kytkimen loppumaan 100tkm:ssä,niin sanoisin että puhtaasti auton vika!
Eiks noilla vanhemmilla herrasmiehillä lopu kytkin jo yleensä ennen 50tkm kun liikkeelle lähdetään kierrokset rajoittimella ettei auto vaan sammu... :mrgreen:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

kterkkila kirjoitti: Ja muuten 156 2.0TS:ssä on saman kokoinen kytkin kuin 155 2.5 V6:ssa. On nimittäin sellainen V6:n levy juuri menossa tuohon TS:ään..
Kerrohan sit kuin pelittää kun pääset testaileen! ihan näin tulevaisuutta ajatellen kiinnostaa :wink: pitäskö ton sit olla jotenki kestävämpi, tai parempi?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Nyt on kytkin nipussa ja hyvin pelittää. Ei tuon 155:n kutosen levy sen parempi tai huonompi ole kuin 156 2.0 TS:änkään, mutta vaihtokelpoisia näyttävät olevan. Olipahan urakka tuo laatikon paikalleen puskeminen. Etenkin kun ei ollut laatikkonosturia käytettävissä..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Tuli taas tänään katseltua autoa jos löytyisi jotain... Voiko mittatikun juuri vuotaa? Kun siin on joku yli 5mm rako lohkon ja tikun "laipan" välissä. Kuuluuko siihen joku tiiviste?

Vastaa Viestiin