Eikös se oljypohja ole pulteilla vaan kiinni tiivistehän siinä voi vuotaa. Oletko varma että tulee mootorista vuoto? Oljynsuodatin tulis kanssa mieleen jos koneen kyljet ovat kuivat niin sit toi oljypohja voi vuotaa..
Nyt on pohja lattialla. Oli aika ikävissäkin paikoissa pultteja. Ei siellä mitään tiivistettä kyllä ole. Nyt sinne tulee. Samalla tuli tehtyä uudet kierteet öljytulpalle. Niin ja sorvattua uusi tulppa.
ite tein kerran turhan öljypohjantiivisteen vaihdon mazdaan,pohja oli kauttaaltaan öljyssä,mutta öljy olikin valunut risasta paineanturista,joka oli sopivasti siellä kantin päällä.. En tosin tiedä missä paineanturi 156:ssa sijaitsee..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Aivan.. Ajattelin vaan varotella omasta kokemuksesta että tarkistaa ensin ne yläpuoliset vuotomahdollisuudet ennenku repii pohjaa auki. Tulpan kierteet on tietysti asia erikseen.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Se laatikonpuoli on tieteski eri asia kun jakopäänpuoli... Jakopäässä ei oo paljo vaihtoehtoja... Laatikonpuolellahan voi pientä öljyvuotoa tulla ite lootasta... Vois tietenkin luulla että sillon kytkinkin pikkusen ravistais..?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Silvio kirjoitti:Se laatikonpuoli on tieteski eri asia kun jakopäänpuoli...
Toki toki.. Ajattelin lähinnä topiccia vastausta jättäessäni, en niinkään jakopään puoleista kammenstefaa. Kyllä mä tiedän että jakopää on se mihin tulee kytkin, eiku..
Kuinka paljon stefat yleensä kestävät? Ajattelen vaan kun autolla on mittarissa 120 000. Tee se itse meininki on ja pysyy. Jos ei ite pysty täytyy pistää isukki asialle. (koko elämänsä alfisti )
Tuli kurkittua konepellin alle. Ylimmän hihnapyörän (ohjaustehostin?) alue on myös öljyssä. Öljypohja on kauttaaltaan öljyssä. Koko moottorin alaosa myös.
Eipä pienestä vuodosta yleensä suurempaa haittaa ole, kuin se että paikat sotkeentuu, jos ei sitten ympäristövaikutuksia huomioida. Alkoi vain tuo vuoto jo olla sitä luokkaa että auton perässä näkyi pilkkuja, kun perän pyörteet nostattivat auton alla liitävää öljyä, joka sitten tarttui perään.
Suurin vaara öljyn hukkaamisessa on siinä jos sattuu unohtamaan öljyn tarkastamisen ja pinta pääsee vajoamaan liian alas. Tämä onkin yksi yleisimpiä Alfan koneiden tuhoutumisien syitä.
Laatikon irroitus olisi tullut pian eteen muutenkin, sillä kytkinlevy oli sanalla sanoen loppu.
Tarkista ohivuodot tai edes puristuspaineet ennenkuin koko moottorin purat. Itselläni tuli jonkin verran öljypohjan tiivisteestä sekä kampiakselin stefasta moottoriöljyä sinne kytkinkopan sisään ja vaihdoin stefan (olipa uskomattoman kallis DA-osa ja pari iltaa meni tallillä puuhatessa). Seuraavan kerran autolla ajettaessa tuntui tehot olevan tiessään ja ohivuoto oli yhdessä sylinterissä lähes 100%, joten ei ihme jos vähän painetta tulee kampikammioon -> roiskuu varmasti pienestäkin raosta.
Jos pantais 1,8:siin 2,5:sen kytkin niin alettais olemaan oikeilla linjoilla.. Kytkimet on vaan tehty liian kesyiks koneeseen nähen.. Jos lähemmäs viiskymppinen herrasmies saa kytkimen loppumaan 100tkm:ssä,niin sanoisin että puhtaasti auton vika! Nyt sen jälkeen ajettu 40tkm,ja asetelman jouset vaikuttaa löysiltä,ite levy vielä pitää..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Silvio kirjoitti:Jos pantais 1,8:siin 2,5:sen kytkin niin alettais olemaan oikeilla linjoilla.. Kytkimet on vaan tehty liian kesyiks koneeseen nähen.. Jos lähemmäs viiskymppinen herrasmies saa kytkimen loppumaan 100tkm:ssä,niin sanoisin että puhtaasti auton vika! Nyt sen jälkeen ajettu 40tkm,ja asetelman jouset vaikuttaa löysiltä,ite levy vielä pitää..
älä nyt ite kun ostin afan niin huotokirjaan oli merkaattu kaikko jopa muttereiden vaihdot mutta kytkimen vaihdosta ei ollut mitään ja ajettu 170tkm mutta ei se kytkin mitään pitänytkään. :D miksihän siihen ei tee kukaan tarvikkeena kestävämpää kytkint?
Vähän off-topiciksi menee, mutta onko kytkimiä mennyt monillakin 100tkm:n välein? Ajotyyppi vaikuttaa oleellisesti kytkimen kestoon. Itselläni käyttö on pääosin matka-ajoa, joten kytkin ei kulu juuri nimeksikään.
Ja muuten 156 2.0TS:ssä on saman kokoinen kytkin kuin 155 2.5 V6:ssa. On nimittäin sellainen V6:n levy juuri menossa tuohon TS:ään..
Mulla oli tessussa vajaa 180 tkm kun laitoin vaihtoon ja orkkiskytkin pelas ihan hyvin. Kutosiin on kaiketi tuossa 100 tkm pintaan noita kytkimiä vaihdeltu enemmänkin
Tuli avattua se jakohihnakotelon yläosa. Siellä näytti aika kuivalle. Alempaa en tiedä. En viittinyt ruveta purkamaan enempää. Se kaikkein ylimmän hihnapyörän (tehostinöljysäiliön alla) lähistö on aika öljynen. Jakohihnapuoleinen imusarjan reuna on öljyssä ylös asti.
kterkkila kirjoitti:
Ja muuten 156 2.0TS:ssä on saman kokoinen kytkin kuin 155 2.5 V6:ssa. On nimittäin sellainen V6:n levy juuri menossa tuohon TS:ään..
Kerrohan sit kuin pelittää kun pääset testaileen! ihan näin tulevaisuutta ajatellen kiinnostaa pitäskö ton sit olla jotenki kestävämpi, tai parempi?
Nyt on kytkin nipussa ja hyvin pelittää. Ei tuon 155:n kutosen levy sen parempi tai huonompi ole kuin 156 2.0 TS:änkään, mutta vaihtokelpoisia näyttävät olevan. Olipahan urakka tuo laatikon paikalleen puskeminen. Etenkin kun ei ollut laatikkonosturia käytettävissä..
Tuli taas tänään katseltua autoa jos löytyisi jotain... Voiko mittatikun juuri vuotaa? Kun siin on joku yli 5mm rako lohkon ja tikun "laipan" välissä. Kuuluuko siihen joku tiiviste?