166:nen ja parkkivalot.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
166:nen ja parkkivalot.
Eli nyt ei toimi kummankaan puolen parkkivalot, eikä edessä tai takanakaan samoin rek.valot on pimeänä. Vaikuttaisi sulake vialta mutta kirja ei tunne parkkisulakkeita/relettä (ainakaan vm.99 kirja). Katselin nuo sulakkeet läpi ja ainakin näyttivät kaikki ehjiltä.Onko kellään tietoa mistä kannattaisi vikaa etsiä? Onneksi on se ICS koodi mukana niin saa sen toimimaan,sehän pimeni kun sulakkeita tarkistin, Alfa valinnut sulakkeet nerokkaasti sellaiset joita ei pysty tarkistamaan irroittamatta. Talvesta viisastuneena koodi aina mukana.
Onko noita sulakkeita/releitä muualla kuin: Akun vieressä, tavaratilan oikeassa reunassa, ratin alla sulake rasiassa, konetilassa vasemmassa reunassa ja sisäilmasuodattimen viereisessä kotelossa?
Onko noita sulakkeita/releitä muualla kuin: Akun vieressä, tavaratilan oikeassa reunassa, ratin alla sulake rasiassa, konetilassa vasemmassa reunassa ja sisäilmasuodattimen viereisessä kotelossa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kesälomareissu päällänsä mutta tutkin tänään sen verran että myöskään peruutusvalot ei toimi. Sen sulakkeen löysin listasta ja se on ehjä ja siihen tulee virta. En tiedä onko nuo viat edes tekemisissä keskenään.
Käytin valokatkaisijan pois ja se yhdistää nastoja keskenään, 2->4. Ja mittaristoon tulee parkkien merkkivalo ihan normaalisti.
Käytin valokatkaisijan pois ja se yhdistää nastoja keskenään, 2->4. Ja mittaristoon tulee parkkien merkkivalo ihan normaalisti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onko kukaan törmännyt missä tämä on? Tuossahan olisi releitä ja näyttäisi olevan myös parkkivalo symbooli. Kuvassa näyttäisi olevan sulakerasian vieressä, mutta ei se ainakaan heti käsiini sattunut. Pitänee purkaa lisää. Tai odottaa aamuun ja toivoa että joku viisaampi osaisi opastaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Aikas vaikealta vaikuttaa. Nyt on purettuna ICS:n ympäristö. Mittaristo irti. Sulakerasia ja sen vieressä oleva vihreä ilmastoinnin boxi irti. Kojetaulun reunat irti. Konetilan takaosassa oleva kotelo, jossa on ne yhdet releet, pyyhkimet ja lämmityslaitteenmoottori, purettuna. Kumpikin jalkatila purettuna.Tuossa olen muutaman boxin kyljestä laittanut numerot eperiin ja näyttää että tuo eper-ohjelma antaa aikas epämääräisesti kohteen sijainnin. Esim. boxin jonka eperi tunnistaa sisävalon ohjaukseksi löytyi vänkärin jalkatilasta mutta eperi sijoittaa sen summittaisella viivalla peräkonttiin.
Olen törmännyt 4kpl sulakkeita joita ei ole kirjoissa. Yksi pari ICS:n alla (4A ja 10A) ja toiseen pariin joka oli sulakerasian ja mittariston välimaastossa (?A ja 15A?)
Olen törmännyt 4kpl sulakkeita joita ei ole kirjoissa. Yksi pari ICS:n alla (4A ja 10A) ja toiseen pariin joka oli sulakerasian ja mittariston välimaastossa (?A ja 15A?)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Sulakkeiden paikoista en osaa sanoa mitään, mutta minulla 166:ssa on merkittäviä ongelmia parkkipolttimoiden kantojen kanssa. Polttimo on ehjä, mutta valo ei vaan pala. Käsin kun asettelee polttimoa kannassaan, niin valon saa kyllä palamaan, mutta pian se taas sammuu. Joo, olen yrittänyt väännellä niitä liitinpintoja siellä polttimokannoissa vaikka mihin suuntaan, mutta tuloksetta. Seuraavaksi kun irroitan puskurin, niin samalla yritän kolvata vähän paremmat kannat niiden nykyisten tilalle.
Ja siis myös takavalojen kanssa on ollut kosketushäiriöitä niissä polttimokannoissa. Eli välillä ei pala ja välillä palaa. Siis aika heikkoa on johdinmateriaali, joka on valittu näihin umpioihin.
Ja siis myös takavalojen kanssa on ollut kosketushäiriöitä niissä polttimokannoissa. Eli välillä ei pala ja välillä palaa. Siis aika heikkoa on johdinmateriaali, joka on valittu näihin umpioihin.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kävin ne kaikki kannat läpi. Tarkistin vielä kaikki polttimot ja vaihdoin ne takapään keskimmät polttimot.
Päivitän tässä sitten samalla mihin olen törmännyt: Tavaratila ei aukea napilla eikä avaimella mikäli mittaristo on irti.
Päivitän tässä sitten samalla mihin olen törmännyt: Tavaratila ei aukea napilla eikä avaimella mikäli mittaristo on irti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt olen purkanut peräkontin verhoilut, nostin takapenkkiä sen verran että johtosarja näyttäisi jatkuvan eteenpäin. Se näyttäisi nousevan A-palkista, menevän sulakerasian takaa, mittariston takaa ja lähtevän laskeutumaan ICS:n taakse. Luin sen irroitusohjeet mutta en saanut irti. Onko kukaan huomioinut onko sen takana releitä?
Tuon postaamani Eper linkin kuva on oikeastaan auennut mutta samalla myös aiheuttanut vain lisää kysymyksiä. Väitän että n.12 on peräkontin relepidin. n.16 on pyyhkimientilan relepidin. Mutta sitten äänimerkin rele on kuitenkin lokasuojanpäällä olevan relerasian yhteydessä (sama linkkikuva mutta se alhaalta löytyvä linkki toiseen kuvaan) samoin kuin myös lähi,kauko ja sumuvalon releet, vaikka näyttäisi olevan tuon parkkireleen yhteydessä. Peräkontinavausrele on peräkontissa...eli kuvassa on joko epäselvyyttä tai sitten releitä on useampia. Tuon sähkösysteemit on tulleet vain sekavammaksi kun sitä on nyt purkanut. Releitä ja boxeja on todella paljon.
Tuon postaamani Eper linkin kuva on oikeastaan auennut mutta samalla myös aiheuttanut vain lisää kysymyksiä. Väitän että n.12 on peräkontin relepidin. n.16 on pyyhkimientilan relepidin. Mutta sitten äänimerkin rele on kuitenkin lokasuojanpäällä olevan relerasian yhteydessä (sama linkkikuva mutta se alhaalta löytyvä linkki toiseen kuvaan) samoin kuin myös lähi,kauko ja sumuvalon releet, vaikka näyttäisi olevan tuon parkkireleen yhteydessä. Peräkontinavausrele on peräkontissa...eli kuvassa on joko epäselvyyttä tai sitten releitä on useampia. Tuon sähkösysteemit on tulleet vain sekavammaksi kun sitä on nyt purkanut. Releitä ja boxeja on todella paljon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt on ICS irti. En löytänyt mitään releitä. Olin Oulun Deltaan yhteydessä ja neuvoivat ihan ystävällisesti (10 pistettä ja papukaijamerkki), tietysti äkkiseltään puhelimessa mahdotonta neuvoa mutta sulakkeet neuvoivat, olin jo tarkastanut ja tarkastin uudestaan. Maadoituspisteen kertoivat. Sitten puhuivat koritietokoneesta, jollekkin oli jouduttu vaihtamaan valojen kadottua. Pitäisi olla kuskin jalkatilassa mutta enpä löytänyt. Tuossa mittailin lisää ja tilanne on sellainen että oli virrat päällä/pois, valot pois/päällä niin tavaratilankannen valoihin tulee kaikkiin 12V ja sen maihin myös 12V. Parkkeihin jotka ovat jarruvalojen yhteydessä on normaali maa mutta siihen tulee jatkuva 4V virta ja lamput jää hehkumaan ihan hieman.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Vika löytyi. Peräkontinluukun johtosarja murtunut.
Tietysti voisi sanoa että tuo olisi pitänyt tarkistaa ensimmäiseksi. Kävi mielessä mutta kun mikään parkki, eikä rekisterivalotkaan toimineet tuntui että joku sulake tai rele ei toimi. Mittausta hämmensi lisäksi se että maadoitus toimi oikein ilman kuormaa mikäli takaluukulta tuli auki tieto. Nähtävästi maadoitus kiersi silloin lukon kautta??
Epäselväksi jäi miksi tuo vika pimensi koko parkkipiirin. Plussaksi jäi että auto on nyt huomattavasti tutumpi. Sisustan purkaminen ainakin onnistuu. Kasauksesta en vielä tiedä. Uni tullee nyt paremmin illalla...... jos kaikki toimii.
Tietysti voisi sanoa että tuo olisi pitänyt tarkistaa ensimmäiseksi. Kävi mielessä mutta kun mikään parkki, eikä rekisterivalotkaan toimineet tuntui että joku sulake tai rele ei toimi. Mittausta hämmensi lisäksi se että maadoitus toimi oikein ilman kuormaa mikäli takaluukulta tuli auki tieto. Nähtävästi maadoitus kiersi silloin lukon kautta??
Epäselväksi jäi miksi tuo vika pimensi koko parkkipiirin. Plussaksi jäi että auto on nyt huomattavasti tutumpi. Sisustan purkaminen ainakin onnistuu. Kasauksesta en vielä tiedä. Uni tullee nyt paremmin illalla...... jos kaikki toimii.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Auto kasassa. Tinasin ja sukitin tuon johdon ja laitoin koko johtosarjan hieman erikohtaan. Ajatuksena että taitos tulisi erikohtaan.
Airbagin valo jäi palamaan. En usko että jäi mitään irti vaan että tuli katkos kun oli virrat päällä.
Airbagin valo jäi palamaan. En usko että jäi mitään irti vaan että tuli katkos kun oli virrat päällä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Hyvä että selvisi vika! Ja erinomaista tämä raportointi vian etsimisestä, tätä lisää! Se airbagin virheilmoitus on varmaankin tullut siitä, että on ollut akun kenkä paikallaan (tai irti alle 15min) kun johonkin ko järjestelmän liittimistä on kohdistunut "isku". Se on NIIN herkkä systeemi, että ei tarvitse edes irroittaa liittimiä vaan pelkkä hipaisu riittää, ja johan on vikavalo päällä!
Varmistetaan nyt vielä, että olihan se johtosarja vaurioitunut siitä tavaratilan kannen ja auton korin välisestä "liitoksesta"?
Hieman OT: Länsiväylällä ajoin tuossa muutama kuukausi sitten yhden 166:n perässä, jonka toinen takavalo syttyi ja sammui tasaisin väliajoin (taajuus noin 0,2Hz). Mietin, että siinä varmaankin on juuri johtosarja hinkkautunut poikki, ja nyt maadoittaa jotakin toista kautta tietokoneen/releen ohjauksella. Tai sitten oli menty asentamaan jälkiasennushälytin autoon...
Varmistetaan nyt vielä, että olihan se johtosarja vaurioitunut siitä tavaratilan kannen ja auton korin välisestä "liitoksesta"?
Hieman OT: Länsiväylällä ajoin tuossa muutama kuukausi sitten yhden 166:n perässä, jonka toinen takavalo syttyi ja sammui tasaisin väliajoin (taajuus noin 0,2Hz). Mietin, että siinä varmaankin on juuri johtosarja hinkkautunut poikki, ja nyt maadoittaa jotakin toista kautta tietokoneen/releen ohjauksella. Tai sitten oli menty asentamaan jälkiasennushälytin autoon...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
kävin itse kanssa tsekkaamassa tuossa, kun tuntuu että vähän liikoja räpyttelee vastaantulijat valoja. noh, siellähän ainoa palava valo oli apukuskin puoleinen parkki.. hieman nitkutteli johtoa, niin johan lähti toimimaan.
lyhyet oli myös jossain hukassa.. ihmettelinkin, kunnes korkkasin ja katsoin, niin joo.. edellinen omistaja ottanut polttimot kokonaan pois..(?) mikähän idea tuossa on ollu. onhan se hienoa mukamas, ku on sumarit ja parkit pelkästää päällä, mut nehän saa vivustakin.. pitäähän sitä nyt autossa hittovie lyhyet olla.. eipä muutaku poltinostoksille..
on kyllä ihme huolenpitoa ollut tuossa autossa..
lyhyet oli myös jossain hukassa.. ihmettelinkin, kunnes korkkasin ja katsoin, niin joo.. edellinen omistaja ottanut polttimot kokonaan pois..(?) mikähän idea tuossa on ollu. onhan se hienoa mukamas, ku on sumarit ja parkit pelkästää päällä, mut nehän saa vivustakin.. pitäähän sitä nyt autossa hittovie lyhyet olla.. eipä muutaku poltinostoksille..
on kyllä ihme huolenpitoa ollut tuossa autossa..