GTV TB:n venttiilit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
GTVTB
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 09:41

GTV TB:n venttiilit

Viesti Kirjoittaja GTVTB »

Tuli ostettua kyseinen laitos ja venttiilit rupesi hieman kolkuttelemaan. Millainen säätö venttiileissä? Ja olenko lukenut oikein että venttiilit pitäisi säätää aina 20tkm välein?
GTV V6 Turbo -96

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

imuvenat toimivat suoraan nokka-akselilta paininkuppien välityksellä, säätö tapahtuu säätölätkillä.
pakoventtiilit toimivat työntötangon ja keinuvivun välityksellä, pakovenoissa ruuvisäätö..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti:imuvenat toimivat suoraan nokka-akselilta paininkuppien välityksellä, säätö tapahtuu säätölätkillä.
pakoventtiilit toimivat työntötangon ja keinuvivun välityksellä, pakovenoissa ruuvisäätö..
Ja ne on nimenomaan nuo pakovenat jotka siellä ääntää. Ainakaan omassa ei imuvälyksiin ole tarvinnut (ainakaan kulumisen takia :wink: ) koskea...

20tkm on säätöväli manuskan mukaan, tosin sekin tuntuu olevan liian pitkä jos haluaa ilman naputuksia ajella :oops:

Mutta ei siinä, helppohan nuo on säätää, vajaa tunnin homma jos on vehkeet valmiiks käsillä.

blacase
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Touko 2007, 11:16

Viesti Kirjoittaja blacase »

Onko 3.0 V6:ssa sama homma? Naputtaa niin perkuleesti...

GTVTB
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 09:41

Viesti Kirjoittaja GTVTB »

Kiitoksia tiedoista. Elikkä melkeempä mikä vaan nyrkkipaja osaa tuon homman.
GTV V6 Turbo -96

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

blacase kirjoitti:Onko 3.0 V6:ssa sama homma? Naputtaa niin perkuleesti...
riippuu tietenkin siitä että onko kone 12 vaiko 24 -venttiilinen jos ensinmainittu niin sama homma pätee, 24 - venasessa on hydrauliset nostajat..

blacase
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Touko 2007, 11:16

Viesti Kirjoittaja blacase »

24-venttilinenhän tuo...Mites tuosta naputuksesta pääsis eroon, Forte motor flush ei auttanut :( Kuulostais tulevan koneen etummaisesta puoliskosta.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kovin äänekäs naputus viittaisi ehkä kuluneisiin nostajiin tai nokka-akseliin, kuuluuko ääni kokoajan vai hetkellisesti.. itsellä ei kyllä 24-tappinen kone pidä yhtään mitään ylimääräistä ääntä..ainoastaan ruiskusuuttimien tikitys pistää korvaan..

GTVTB
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 09:41

Viesti Kirjoittaja GTVTB »

Sellaista olisin vielä kysynyt että uskaltaako nakuttavalla ajella kuinka paljon? koska huoltoajan sain vasta juhannuksen jälkeen.
GTV V6 Turbo -96

GTVTB
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 09:41

Viesti Kirjoittaja GTVTB »

Ja ootteko vaihtanu joka kerta venttilikopan tiivisteen ja noi tulpissa olevat tiivisterinkulat? (kauhistelin vaan hintaa :/)
GTV V6 Turbo -96

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Väittäisin että on sen verran ominaista tuolle koneelle että venttiilit juttelee ylimääräistä ettei siitä pitäisi haittaa syntyä, näin ainakin minulle kerrottiin kun edellisessä autossa oli 12V pata.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ne venakopan tivarit on pahviset, voi käyttää muutamaan kertaan jos pistää tiivisteliimaa kaveriksi. Ovat tosiaan hilpeän hintaisia. Tulpanreikien rinkulat ovat kumia eli kestänevät muutaman vaihdon, mutta kyllä nekin vuosien saatossa kovettuvat sen verran että avaamisen jälkeen öljyt vuotavat tulpanreikiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: GTV TB:n venttiilit

Viesti Kirjoittaja willez »

GTVTB kirjoitti:Tuli ostettua kyseinen laitos ja venttiilit rupesi hieman kolkuttelemaan. Millainen säätö venttiileissä? Ja olenko lukenut oikein että venttiilit pitäisi säätää aina 20tkm välein?
siis säätöväli on 200,000km ja ite sääsin yleisesti pakopuolen niin naputus loppui heti

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: GTV TB:n venttiilit

Viesti Kirjoittaja Carlos »

willez kirjoitti:
GTVTB kirjoitti:Tuli ostettua kyseinen laitos ja venttiilit rupesi hieman kolkuttelemaan. Millainen säätö venttiileissä? Ja olenko lukenut oikein että venttiilit pitäisi säätää aina 20tkm välein?
siis säätöväli on 200,000km ja ite sääsin yleisesti pakopuolen niin naputus loppui heti
Sulla on willez aivan erillainen koneisto siellä venttiilien jatkona.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tulpanreikien rinkulat ovat kumia eli kestänevät muutaman vaihdon, mutta kyllä nekin vuosien saatossa kovettuvat sen verran että avaamisen jälkeen öljyt vuotavat tulpanreikiin.
Kiva tietää. Toivottavasti tuosta tulevasta kesäautoikuisuusprojektista ne on jo loppuun käytetty, niin ei pääse tulpat ruostumaan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin