Tämmöinen ongelma on esiintynyt muutaman kerran viime viikkoina: moottorin ollessa kylmänä, pari sekuntia liikkeelle lähdön jälkeen (esim. liikennevaloista tai sitten heti käynnistyksen jälkeen) tai joskus ihan hitaassa ajossakin kaikki tehot häviävät hetkeksi (ihan kuin ois vapaalle vaihtanut) ja ruiskun merkkivalo syttyy. Joskus tehot palautuvat sekunnin parin päästä, joskus moottori ehtii sammua.
Muutenkin vähän tuntuu että pienillä nopeuksilla ajettaessa on autoon iskenyt vähän semmoinen "käsijarru päällä" fiilis ja joskus tuntuu että samaa ongelmaa esiintyy hieman lievemmässä muodossa "nykimisenä".
Ainakin ensimmäisen kerran kun tämä tuli niin oli lämpimät ilmat ja auto oli seissyt pitkän aikaa kuumassa. Tuolloin lähdin myös käynnistyksestä liikkeelle, tuntuu että jos antaa auton käydä ensin minuutin verran niin ongelmaa ei esiinny. On tosin vaikea olla varma kun tuo ei muutenkaan toistu joka kerta.
Välillä oli kymmenisen päivän pätkä jolloin ongelma melkeinpä loisti poissaolollaan. Tässä välissä käytin auton katsastuksessakin jossa ei löynyt mitään. Nyt perjantaina iltapäivällä auto taas sammui heti lähdössä parin metrin ajon jälkeen ja vielä toisen kerran seuraavista liikennevaloista lähtiessä

Onkos nämä nyt lambdaan viittaavia oireita? Haulla löytyi jotain vähän tämän suuntaista, mutta ei varmaan ihan yksi yhteen matchiä tähän oirekuvaan. Tulee mieleen kun talvella huollossa käyttäessä sanoivat että kuljettajan alla pakoputken ympärillä oleva suojus oli irti ja olivat tehneet jonkin "tilapäisratkaisun" sinne ettei tarvitse tilata 500e maksavaa osaa. Jospa sinne on nyt alkanut pääsemään ilmaa sisään jostain.
Harmi kun pitäisi keskiviikkona lähteä ajelemaan Pohjois-Suomeen ja tähän hätään voi huollon saaminen olla kiven alla. Sinänsä vaikuttaa että tuolla pystyy ajelemaan suht. normaalisti lämpimällä moottorilla mutta mietittyttää onko tuo ongelma sellainen että se rikkoo helposti jotain lisää jos ajaa pitkää matkaa puolikuntoisella autolla.