Alfaa ostamassa; kahden 156:n vaiheilla
Valvoja: Moderators
Alfaa ostamassa; kahden 156:n vaiheilla
löysin mitä etsinkin, eli 156 V6. varteenotettavia yksilöitä löytyi nettiautosta pari kappaletta ja molemmissa on niin raivostuttavasti plussia ja miinuksia, etten ole varma kumman puoleen nyt kääntyisin. tulee pitkä tarina, mutta jos nyt vastauksina joitakin kannanottoja saisin
Liikkeessä myynnissä oleva 156 V6: suomiauto vm. -99, 142000km, normi varusteet, hihnaremppa tehty 22000km/2v 2kk sitten, täydellinen huoltokirja, mielestäni paras väri (Alfan punainen), pari pintavikaa (helmoissa), jotka vaatii maalausta. nyt en tiedä oliko penkeissä joku erikoisverhoilu, koska niihin oli kirjailtu "Alfa Romeo". ei näytä kaikissa V6 malleissakaan sitä olevan. tyylikäs oli kuitenkin. kahdet asialliset renkaat (17" ja 15") käyntiääni oli alussa kummallisen metallinen ja vähän "röpöttävä" ja epätasainen, mutta koeajon jälkeen ihan ok tasainen. myyjä sanoi ettei pariin päivään oltu ajettu. oli pesty välissä, joten hän epäili että vesi jossain väärässä paikassa vaikutti käyntiääneen (?). ohjauksessa tuntui yli 60 km/h vauhdissa pientä vavahtelua, joka mielestäni ei ollut niin terävää kuin vanne/rengasongelmista johtuvat tärinät. myyjä sanoi että tarkastetaan vanteet. jarruputkessa oli jotain teippivirityksiä, joista mainitsin myyjälle. normaali 6kk takuu kuuluu kauppaan. hinta tingitty 8000 € mutta eiköhän siitä pari sataa vielä putoa.
Yksityisellä oleva 156 V6: suomiauto vm. -99, 188000km, normi varusteet, madallettu (intrax -35mm), punainen metalliväri (viininpunainen siis), huoltokirja, hihnaremppa reilu 3v/34000km sitten. takapyörän laakeri vaatii suht pikaisen vaihdon (ajossa kuuluu pieni hankaavan junnaava ääni). käyntiääni oli hiljainen mutta hieman epätasainen (resonanssi tms.). kahdet hyvät Nokian renkaat Alfan alkuperäisillä 15" vanteilla. Cobran hälytin. Hinta 6000€ eikä luonnollisestikaan mitään takuita. Kyseiseltä jannulta auto menee vaihdossa liikkeeseen, jos en sitä osta, joten tuon halvan hinnan selittänee liikkeen huono hyvityshinta.
tarkoitus on mennä testaamaan tuota liikkeen yksilöä uudestaan ensi viikon alussa. jos tuo tärinäongelma ei ole korjaantunut, unohdan koko auton. jos taas ongelma on korjattu ja auto tuntuu ajossa asialliselta, luulen että tulee aika vaikea päätös, maksaako enemmän vähemmän ajetusta, paremman värisestä ja 6kk takuupelistä vai säästääkö lähes 2000€ ja ottaa vähän enemmän käytetty peli, joka on vietävä heti pajalle laakerinvaihtoon ja joka pitäis maalata että siitä sais omissa silmissäni "täydellisen"
olisin kiitollinen mielipiteistä ja luen mielelläni kommentteja asioista, joihin kannattaa kiinnittää huomiota vertaillessa näitä autoja
Liikkeessä myynnissä oleva 156 V6: suomiauto vm. -99, 142000km, normi varusteet, hihnaremppa tehty 22000km/2v 2kk sitten, täydellinen huoltokirja, mielestäni paras väri (Alfan punainen), pari pintavikaa (helmoissa), jotka vaatii maalausta. nyt en tiedä oliko penkeissä joku erikoisverhoilu, koska niihin oli kirjailtu "Alfa Romeo". ei näytä kaikissa V6 malleissakaan sitä olevan. tyylikäs oli kuitenkin. kahdet asialliset renkaat (17" ja 15") käyntiääni oli alussa kummallisen metallinen ja vähän "röpöttävä" ja epätasainen, mutta koeajon jälkeen ihan ok tasainen. myyjä sanoi ettei pariin päivään oltu ajettu. oli pesty välissä, joten hän epäili että vesi jossain väärässä paikassa vaikutti käyntiääneen (?). ohjauksessa tuntui yli 60 km/h vauhdissa pientä vavahtelua, joka mielestäni ei ollut niin terävää kuin vanne/rengasongelmista johtuvat tärinät. myyjä sanoi että tarkastetaan vanteet. jarruputkessa oli jotain teippivirityksiä, joista mainitsin myyjälle. normaali 6kk takuu kuuluu kauppaan. hinta tingitty 8000 € mutta eiköhän siitä pari sataa vielä putoa.
Yksityisellä oleva 156 V6: suomiauto vm. -99, 188000km, normi varusteet, madallettu (intrax -35mm), punainen metalliväri (viininpunainen siis), huoltokirja, hihnaremppa reilu 3v/34000km sitten. takapyörän laakeri vaatii suht pikaisen vaihdon (ajossa kuuluu pieni hankaavan junnaava ääni). käyntiääni oli hiljainen mutta hieman epätasainen (resonanssi tms.). kahdet hyvät Nokian renkaat Alfan alkuperäisillä 15" vanteilla. Cobran hälytin. Hinta 6000€ eikä luonnollisestikaan mitään takuita. Kyseiseltä jannulta auto menee vaihdossa liikkeeseen, jos en sitä osta, joten tuon halvan hinnan selittänee liikkeen huono hyvityshinta.
tarkoitus on mennä testaamaan tuota liikkeen yksilöä uudestaan ensi viikon alussa. jos tuo tärinäongelma ei ole korjaantunut, unohdan koko auton. jos taas ongelma on korjattu ja auto tuntuu ajossa asialliselta, luulen että tulee aika vaikea päätös, maksaako enemmän vähemmän ajetusta, paremman värisestä ja 6kk takuupelistä vai säästääkö lähes 2000€ ja ottaa vähän enemmän käytetty peli, joka on vietävä heti pajalle laakerinvaihtoon ja joka pitäis maalata että siitä sais omissa silmissäni "täydellisen"
olisin kiitollinen mielipiteistä ja luen mielelläni kommentteja asioista, joihin kannattaa kiinnittää huomiota vertaillessa näitä autoja
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfaa ostamassa; kahden 156:n vaiheilla
Tuo jakohihnan vaihto ainakin hypähti silmille heti. Liikkeen autoon se pitäisi vaihtaa ~10kk:n päästä ja yksityisen autoon se pitäisi vaihtaa heti. Kyseinen remppa kun kuitenki tuohon kutospannulliseen kustantaa melkein tonnin. Vaihtoväli taisi olla 3v tai 60tkm.samik kirjoitti:Liikkeessä myynnissä oleva 156 V6: suomiauto vm. -99, 142000km, normi varusteet, hihnaremppa tehty 22000km/2v 2kk
Yksityisellä oleva 156 V6: suomiauto vm. -99, 188000km, normi varusteet, madallettu (intrax -35mm), punainen metalliväri (viininpunainen siis), huoltokirja, hihnaremppa reilu 3v/34000km sitten.
Re: Alfaa ostamassa; kahden 156:n vaiheilla
sitä oon kyl kovasti miettiny kans. luulis että noi hihnan kilometrit ois se ensisijainen vertailuperuste mutta heikentäähän se aikakin tietysti. kysymyshän on vaan siitä että miten haluaa ajella riskirajoilla suositusvaihtovälin ulkopuolella...-Tomi- kirjoitti:Tuo jakohihnan vaihto ainakin hypähti silmille heti. Liikkeen autoon se pitäisi vaihtaa ~10kk:n päästä ja yksityisen autoon se pitäisi vaihtaa heti. Kyseinen remppa kun kuitenki tuohon kutospannulliseen kustantaa melkein tonnin. Vaihtoväli taisi olla 3v tai 60tkm.
Kyllähän se punanen pitää olla. Toisaaltaa vaatii myös sen alustan ja ne 17" pyörät, että jompi kumpi on kuitenkin laitettava. Se helmojen maalailu on joka keväinen homma jos ei laita muoveja. Ne kun on tehty päin persettä. Kyllä mulla on ainakin se AR-kirjailu selkänojissa. Narisko keula? Siis tilaanko sullekin tukivarret samalla kun otan itelle? Mites kytkimet?
Janne
edit. ainiin se kauko pitää olla siinä keskuslukossa jos haluaa talvella sinne autoon sisälle.
Janne
edit. ainiin se kauko pitää olla siinä keskuslukossa jos haluaa talvella sinne autoon sisälle.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
ei kuulunu narinaa tms. ylimääräistä mistään. siinä liikkeen autossa kytkin vaihtoi melko ylhäältä jo muttei kuitenkaan ehtoopuolella ollu. eipä kytkimissäkään varsinaisesti mitään kummallista ilmennyt.
eipä ne 17" vanteet nyt niin hehkeet ollu, joten tulen kyllä laittamaan sekä alustan että uudet kiekot myöhemmin. mut kunhan tuon auton sais eka alle niin vois realistisemmin alkaa suunnittelee noita turhamaisuuksia
eipä ne 17" vanteet nyt niin hehkeet ollu, joten tulen kyllä laittamaan sekä alustan että uudet kiekot myöhemmin. mut kunhan tuon auton sais eka alle niin vois realistisemmin alkaa suunnittelee noita turhamaisuuksia

- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Sen viininpunaisen unohtaisin heti jo sen värin puolesta. Mielestäni se on liki karmein väri, mitä 156:seen on koskaan ruiskutettu. 6 kuukauden takuu on kyllä mannaa, mutta yksistään ei toki 2000€ arvoinen. Jos siedät metallinhohto punaista, osta pois, tai siis niin minä tekisin (jos sietäisin värin). Eikä se hihnan vaihto tonnia maksa, paitsi ehkä Deltassa ja orggisosilla.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
no niin, hankinta tehty! loppupeleissä valinta oli helppo, koska liikkeen alfa meni nenän edestä. mut eipä tuo edes harmita, kun tuo viininpunainen värikin parantui heti, kun sai pinnan pestyä ja vahattua
muutenkin asiallinen peli vaikka kilometrejä jo onkin jonkun verran. maalipinnan fiksailua vähän on mut pikkuvikojahan ne. ex-pomo sanoi että tää autohan sopii sulle kuin nenä naamaan eikä se yhtään väärässä ole 

