Alfetta GTV kytkimen työsylinterin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mikki
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Syys 2005, 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Alfetta GTV kytkimen työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Olisi edessä kytkimen työsylinterin vaihto, onko helppo vaihtaa ja tarviiko jotain erikois työkaluja..? Entä ilmaus, sen kai voi tehdä ihan konehuoneen puolelta, vai sylinterin kautta???

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Aika helppo homma. Tarvitaan muistaakseni sokkapihdit.
Ilmaus sieltä sylinteristä.

Mikki
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Syys 2005, 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Grendel kirjoitti:Aika helppo homma. Tarvitaan muistaakseni sokkapihdit.
Ilmaus sieltä sylinteristä.
Olen lukenut että ilmauksen voisi tehdä myös siten, että esim.tippakannulla painaa nesteet sylinteristä sisään kunnes säiliö on täynnä.Toimiiko toi systeemi..? Yksin ilmaus ei oikein tule onnistumaan, pitäis sitä poljintakin painaa...

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

sylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Pojat, pojat !

Nesteputki auki työsylinteristä. Tulppa nesteputkeen. Työsylinteri

auki pulteista . Uusi sylinteri paikalle. Nesteputki kiinni. Ilmausruuvi

löysästi auki uudesta sylinteristä. Nestettä nestesäiliöön ja polkimesta

varovasti pumppaus ja lisää nestettä. Nestettä valuu mutta antaa va-

lua. Pumppaus siksi kunnes tuntuuvastusta. Ilmausruuvi kiinni.

Jos jää ilmaa putkistoon niin normaali ilmaus. 8)

Mikki
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Syys 2005, 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikki »

:oops: Kiitoksia ohjeista... Taas ollaan paljon viisaampia :-D

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Tulo letku kiinni ja sylinteri irti ja uusi tilalle. Letkun sulku auki ja ilmausruuvi auki. Sen jälkeen isolla lääkeruiskulla kunnon imut kehiin. Toimii kuin junan vessa, samaa olen jo vuosia käyttänyt jarrujen ilmaukseen, pärjää hyvin yksikseen. Ruiskulla tulee imua sen verran että imee vaikka sylinterin männän sen ilmausruuvin kautta :-D

ps. kytkintä ilmatessa näin pitää poljin olla pohjassa että neste kulkee
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Vastaa Viestiin