Breran koeajot tähän threadiin!
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Breran koeajot tähän threadiin!
Ansaitsevat varmaan ihan oman otsikkonsa.
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 17 Syys 2006, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
No laitetaan sitten jotain. Tuli tollanen parisen sataa km ajettua Breralla 3,2 q4.
Ensin ulkonäkö: On se kyllä hieno vaikka tossa treen DA:n autossa liikaa tarroja onkin. Kuvat voi heittää roskiin, luonossa Brera on todella vaikuttava ilmestys. Ja missä ajaakin tulee katseita aivan varmasti jatkuvasti. Poliisi autostakin tuli valoissa peukkua.(alfisti?) Vaikka sisältä (siis edestä) onkin samanlainen kun 159 niin silti mielestäni se alumiini(jäljitelmä?) on paljon paremman näkönen kun 159ssä. Niin ja taaksehan ei oikein mahdu kukaan vaikka neljä aikuista mulla välillä olikin kyydissä..
Ajossa: Paras ajamani auto ylivoimasesti. Ja kun sen käynnistää tulee niiin mukavat äänet takaa että naamalle tulee hymy joka kerta. Kyllähän se aika ärhäkkä on mutta kulutukseen nähden jokin on pielessä. Keskikulutus jossain 14 kohdilla siis jos varovasti ajelee mutta mulla oli noin 18-20 kohdilla. Ohjaus ei vetele ollenkaan kuten esim 159ssä kovassa kiihdytyksissä.
Se autodeltan ahdin olis kyllä aika kova sana.
Ensin ulkonäkö: On se kyllä hieno vaikka tossa treen DA:n autossa liikaa tarroja onkin. Kuvat voi heittää roskiin, luonossa Brera on todella vaikuttava ilmestys. Ja missä ajaakin tulee katseita aivan varmasti jatkuvasti. Poliisi autostakin tuli valoissa peukkua.(alfisti?) Vaikka sisältä (siis edestä) onkin samanlainen kun 159 niin silti mielestäni se alumiini(jäljitelmä?) on paljon paremman näkönen kun 159ssä. Niin ja taaksehan ei oikein mahdu kukaan vaikka neljä aikuista mulla välillä olikin kyydissä..
Ajossa: Paras ajamani auto ylivoimasesti. Ja kun sen käynnistää tulee niiin mukavat äänet takaa että naamalle tulee hymy joka kerta. Kyllähän se aika ärhäkkä on mutta kulutukseen nähden jokin on pielessä. Keskikulutus jossain 14 kohdilla siis jos varovasti ajelee mutta mulla oli noin 18-20 kohdilla. Ohjaus ei vetele ollenkaan kuten esim 159ssä kovassa kiihdytyksissä.
Se autodeltan ahdin olis kyllä aika kova sana.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
silverine:
Vein oman bilikan etupään laakerien vaihtoon
Malminkartanon AD:hen ja ajattelin käyttää
luppoajan hyväkseni tien toisella puolella...
eli nyt on sitten Brera:n 3.2Qnelonen koeajettu.
Itse asiassa piti ajaa 159 samalla moottorikoolla
mutta Deltan pojat sähläsivät(koko auto ei ollut
edes paikalla Rolling Eyes ) ja jouduin tyytymään Breraan Cool .
Puikkoihin pääsin puoli tuntia myöhässä kun
joku pomoista oli omien sanojensa mukaan juuttunut
ruuhkaan...oikein käsipäivää sanottiin ja kovasti
valiteltiin..
Asiaan.
Ensivaikutelma pyöräytettyäni myllyn käyntiin oli
notta miehekäs pörinä. Joka sitten ajan kanssa
rupesi kuulostamaan lähinnä teennäiseltä, varsinkin
tyhjäkäynnillä.
Ajoasennon sai nopeasti napakaksi mutta sen jälkeen
turvavyön harominen kaukaa takaviistosta olikin jo
urheilua..
Mittaristo ei mitenkään erityisesti hivele silmää ja
sen keskellä oleva trippi/lämpötila -mittari
punaisine väreineen on suorastaan korni.
Vaihdetta silmään ja kytkintä ylös...kepin lyhyet
ja jämäkät liikeradat toimivat hyvin, kytkimen kanssa
ei heti silkinpehmeisiin suorituksiin ylletty mutta ok.
Paikalta vehje lähtee varsin rivakkaan mutta sitten
kakkosesta eteenpäin ei kulku ollut mitenkään musertavaa
omaan myllyyn verrattuna.
Näkyvyys taakse on todella heikko mutta coupessa se
ei kai ole se suunnittelun pääpointti. Ja sääliksi käy niitä
kahta raukkaa jotka joutuvat takapenkille...no
Alfahan on ajajan auto, muista viis.
Alusta toimii. Jämäkkä ja ihan mukavakin, otti paremmin
hidasteet kuin oman 156:sen tuunattu alusta.
Ohjaus on jopa nopeampi kuin 156:ssa ja mikä parasta,
auto on todella ketterä -) sarvikuonomainen 156:sen
kääntösade on muisto vain. Ei ole uraherkkä.
Se mikä yllätti negatiivisesti oli kova sisämelu:
120 km/h:n vauhdissa möykkä oli selkeästi kovempi
kuin omassa jossa on myös 18":set alla.
Suhinaa ja rengasmelua, varsinkin takaa kantautui
yllättävän kovaa melua korvaan.
Ulkoisesti en pidä autosta yhtään.
Palautin auton ja ei tule ikävä.
______
Pasi:
Brera ajeltu Konalassa tänään....
vakuuttava auto... vaikka sainkin "rikottua" käsinojassa olevan säilytystilan luukun samantien ... ei menny enää kiinni Shocked
Toivottavasti ei ole yleistä...
Muuten auto tuntui erittäin laadukkaalta ja ennenkaikkea sporttiselta...
mutta ei tuota kyllä millään 2.2 koneella kannata ostaa!
______
KJS:
Kävimpä tänään testaamassa Brera Q4:n ja tekisi mieleni sanoa, että autosta jäi sellainen maku, että se on ihan kiva. Omaan tessuun verrattuna toki potkua löytyy, mutta jos vertaan ajokokemuksiini 156 GTA:lla, niin sanoisin, että Alfan vanhassa 3,2 litraisessa on aivan jäätävän hyvä alavääntö verrattuna tähän JTS:ään. JTS herää kunnolla vasta 5000 kiekan yläpuolella.
Vein oman bilikan etupään laakerien vaihtoon
Malminkartanon AD:hen ja ajattelin käyttää
luppoajan hyväkseni tien toisella puolella...
eli nyt on sitten Brera:n 3.2Qnelonen koeajettu.
Itse asiassa piti ajaa 159 samalla moottorikoolla
mutta Deltan pojat sähläsivät(koko auto ei ollut
edes paikalla Rolling Eyes ) ja jouduin tyytymään Breraan Cool .
Puikkoihin pääsin puoli tuntia myöhässä kun
joku pomoista oli omien sanojensa mukaan juuttunut
ruuhkaan...oikein käsipäivää sanottiin ja kovasti
valiteltiin..
Asiaan.
Ensivaikutelma pyöräytettyäni myllyn käyntiin oli
notta miehekäs pörinä. Joka sitten ajan kanssa
rupesi kuulostamaan lähinnä teennäiseltä, varsinkin
tyhjäkäynnillä.
Ajoasennon sai nopeasti napakaksi mutta sen jälkeen
turvavyön harominen kaukaa takaviistosta olikin jo
urheilua..
Mittaristo ei mitenkään erityisesti hivele silmää ja
sen keskellä oleva trippi/lämpötila -mittari
punaisine väreineen on suorastaan korni.
Vaihdetta silmään ja kytkintä ylös...kepin lyhyet
ja jämäkät liikeradat toimivat hyvin, kytkimen kanssa
ei heti silkinpehmeisiin suorituksiin ylletty mutta ok.
Paikalta vehje lähtee varsin rivakkaan mutta sitten
kakkosesta eteenpäin ei kulku ollut mitenkään musertavaa
omaan myllyyn verrattuna.
Näkyvyys taakse on todella heikko mutta coupessa se
ei kai ole se suunnittelun pääpointti. Ja sääliksi käy niitä
kahta raukkaa jotka joutuvat takapenkille...no
Alfahan on ajajan auto, muista viis.
Alusta toimii. Jämäkkä ja ihan mukavakin, otti paremmin
hidasteet kuin oman 156:sen tuunattu alusta.
Ohjaus on jopa nopeampi kuin 156:ssa ja mikä parasta,
auto on todella ketterä -) sarvikuonomainen 156:sen
kääntösade on muisto vain. Ei ole uraherkkä.
Se mikä yllätti negatiivisesti oli kova sisämelu:
120 km/h:n vauhdissa möykkä oli selkeästi kovempi
kuin omassa jossa on myös 18":set alla.
Suhinaa ja rengasmelua, varsinkin takaa kantautui
yllättävän kovaa melua korvaan.
Ulkoisesti en pidä autosta yhtään.
Palautin auton ja ei tule ikävä.
______
Pasi:
Brera ajeltu Konalassa tänään....
vakuuttava auto... vaikka sainkin "rikottua" käsinojassa olevan säilytystilan luukun samantien ... ei menny enää kiinni Shocked
Toivottavasti ei ole yleistä...
Muuten auto tuntui erittäin laadukkaalta ja ennenkaikkea sporttiselta...
mutta ei tuota kyllä millään 2.2 koneella kannata ostaa!
______
KJS:
Kävimpä tänään testaamassa Brera Q4:n ja tekisi mieleni sanoa, että autosta jäi sellainen maku, että se on ihan kiva. Omaan tessuun verrattuna toki potkua löytyy, mutta jos vertaan ajokokemuksiini 156 GTA:lla, niin sanoisin, että Alfan vanhassa 3,2 litraisessa on aivan jäätävän hyvä alavääntö verrattuna tähän JTS:ään. JTS herää kunnolla vasta 5000 kiekan yläpuolella.
Lainaus Delta-motorin sivuilta:
Tehokkaampi 3.2 JTS V6 on aina varustettu nelivedolla. Moottori tuottaa 260 hevosvoimaa ja vääntää 322 Nm 4500 kierroksella. Kiihtyvyys 0 – 100 km/h: 6.8 sekuntia. Molempien vaihtoisto on kuusiportainen, mikä mahdollistaa tarkat ja nopeat vaihdot.
Siis häh?? Eikö suorituskykyä ole siis tuon enempää???
Tehokkaampi 3.2 JTS V6 on aina varustettu nelivedolla. Moottori tuottaa 260 hevosvoimaa ja vääntää 322 Nm 4500 kierroksella. Kiihtyvyys 0 – 100 km/h: 6.8 sekuntia. Molempien vaihtoisto on kuusiportainen, mikä mahdollistaa tarkat ja nopeat vaihdot.
Siis häh?? Eikö suorituskykyä ole siis tuon enempää???
No eihän se pöntömpi peli .
Mulle riittäis kovastikin , mutta katto pitäis saada auki. Eli Spider malli.
Taaksepäin ei todella paljon kurkita.
En löytänyt penkin sähköistä pystysäätöä ja jäi vähän kauaksi selkänoja, jokkut kun tykkää maata autossa eikä sängyssä.
Mitenkähän sähköikkunat toimii talvella - toivottavasti ei samalla tavalla kuin vaimon 147:ssa , jossa rävähtää repsikan puoli aina alas asti - ikkunat meinaan tiputtaa 2 senttiä alaspäin ovea avatessa.
Ajoltansa ihan mukava ja mulle kyllä riittävästi tehoa , vaikka jotkut haukkuukin puhdittomaks. Riittää, jos ei osta autoa ratakäyttöön vaan ajoautoksi.
Mulle riittäis kovastikin , mutta katto pitäis saada auki. Eli Spider malli.
Taaksepäin ei todella paljon kurkita.
En löytänyt penkin sähköistä pystysäätöä ja jäi vähän kauaksi selkänoja, jokkut kun tykkää maata autossa eikä sängyssä.
Mitenkähän sähköikkunat toimii talvella - toivottavasti ei samalla tavalla kuin vaimon 147:ssa , jossa rävähtää repsikan puoli aina alas asti - ikkunat meinaan tiputtaa 2 senttiä alaspäin ovea avatessa.
Ajoltansa ihan mukava ja mulle kyllä riittävästi tehoa , vaikka jotkut haukkuukin puhdittomaks. Riittää, jos ei osta autoa ratakäyttöön vaan ajoautoksi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Ja ei ole heppoja edes ilmoitettua on karannut osa jonnekkin tiedä sitten onko mittaustulokseen luottamista, mutta näin täällä:Tehokkaampi 3.2 JTS V6 on aina varustettu nelivedolla. Moottori tuottaa 260 hevosvoimaa ja vääntää 322 Nm 4500 kierroksella. Kiihtyvyys 0 – 100 km/h: 6.8 sekuntia. Molempien vaihtoisto on kuusiportainen, mikä mahdollistaa tarkat ja nopeat vaihdot.
Siis häh?? Eikö suorituskykyä ole siis tuon enempää???
Crazy
http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... llo=arbre1
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
"Truzzi adds, “Our initial bench-testing of the new Alfa Romeo V6 unit showed that the manufacturer-quoted horsepower figures at the flywheel (260bhp) were very accurate, but in a road-use scenario the car doesn’t feel as if it hasn’t quite the power one would expect. The rolling road tests showed that the V6 engine (in the Brera) is draining 35 percent of that power through the new Torsen C-System four-wheel-drive arrangement."
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ehkä suurin syyllinen Breran "ponnettomuuteen" on juuri
tuo neliveto, varsinkin kun vertaa näihin tehokkaampiin
etuvetoisiin(Alfa) joissa raivo tulee paremmin(ja pahemmin)
esiin. Vehje käyttäytyy sen verran nätisti ettei
eläimellisyydestä ole tietoakaan...
tuo neliveto, varsinkin kun vertaa näihin tehokkaampiin
etuvetoisiin(Alfa) joissa raivo tulee paremmin(ja pahemmin)
esiin. Vehje käyttäytyy sen verran nätisti ettei
eläimellisyydestä ole tietoakaan...
Viimeksi muokannut silverine, 19 Syys 2006, 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
En olis noista huolissani, GT:ssä on samanlainen ikkunahärdelli ja ainakin omassa se toimi moitteettomasti viimetalven kovillakin pakkasilla, kunhan veti skraballa ikkunan alareunasta jääpaakut irti ennen oven avaamista. (Eli skraba takaluukkuun)Laku kirjoitti: Mitenkähän sähköikkunat toimii talvella - toivottavasti ei samalla tavalla kuin vaimon 147:ssa , jossa rävähtää repsikan puoli aina alas asti - ikkunat meinaan tiputtaa 2 senttiä alaspäin ovea avatessa.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Dodii. Rullattu on, kommentit, vassokuu.
Brera plussat:
- TÖRKEÄN tyylikäs luonnossa, varsinkin kirkkaanpunainen yksilö, jolla ajoin. Päät kääntyvät satavarmasti, ja perässäajelijat ovat lähes takaluukussa kiinni nuuskimassa.
-Äänet. Pitkään aikaan ei ole moisia väristyksiä saanut pakoäänistä. Koko ajan silmässä oli pykälää pienempi vaihde, kun mitä tarve oli. Kuin huumetta.
-Auton yleinen tukeva olemus, herättää luottamusta.
-Nopea, erittäin tarkka ohjaus ja ohjautuvuus.
-Kääntösäde yllättäen pienempi kuin omassa veekutosessa, joka on varsinainen parkkihallin painajainen.
Mutta, mutta sitten:
Brera miinukset:
-Ovet sulkeutuivat rämähtäen
-Miksi autossa on ylipäänsä takapenkki, perheen kaksi teiniä eivät sinne enää mahdu, eikä varmaan pienempikään tenava
-Aivan liian laimea sivutuki penkeissä.
-Tuuli suhisee voimakkaasti karmittomassa ovessa
-Voimansiirto ääntelee. Ujellusta, tosin hyvin lievää. Ominaisuus vai yksilövika, en osaa sanoa.
-Omapaino tuntuu. Ilmeisesti neliveto syö myös oman osuutensa. Voimaa on, mutta ei mikään tykki. 50 lisäkaakkia tai mutka putkessa korjaisivat asian.
-65 tonnia hintaa, heidå. Palataan asiaan seuraavassa elämässä. Asuakin pitäisi.
Samalla reissulla ajelin vielä GT 3,2-version, josta jäi pelkästään hyvä maku suuhun.
Alfan perinteet elävät siinä vielä vahvoina, ja voimaa tuntuu piisaavan ihan eri malliin.
GT:n jakkarat ihan eri maailmasta. Ukko oli kuin liimattuna penkkiin. Juuri noin sen pitää olla.
Kummanko ottaisin? Tua noin, GT:n voima ja tunnelma yhdistettynä Breran ulkoiseen olemukseen, niin hyvin lähellä täydellisyyttä ollaan.
Brera plussat:
- TÖRKEÄN tyylikäs luonnossa, varsinkin kirkkaanpunainen yksilö, jolla ajoin. Päät kääntyvät satavarmasti, ja perässäajelijat ovat lähes takaluukussa kiinni nuuskimassa.
-Äänet. Pitkään aikaan ei ole moisia väristyksiä saanut pakoäänistä. Koko ajan silmässä oli pykälää pienempi vaihde, kun mitä tarve oli. Kuin huumetta.
-Auton yleinen tukeva olemus, herättää luottamusta.
-Nopea, erittäin tarkka ohjaus ja ohjautuvuus.
-Kääntösäde yllättäen pienempi kuin omassa veekutosessa, joka on varsinainen parkkihallin painajainen.
Mutta, mutta sitten:
Brera miinukset:
-Ovet sulkeutuivat rämähtäen
-Miksi autossa on ylipäänsä takapenkki, perheen kaksi teiniä eivät sinne enää mahdu, eikä varmaan pienempikään tenava
-Aivan liian laimea sivutuki penkeissä.
-Tuuli suhisee voimakkaasti karmittomassa ovessa
-Voimansiirto ääntelee. Ujellusta, tosin hyvin lievää. Ominaisuus vai yksilövika, en osaa sanoa.
-Omapaino tuntuu. Ilmeisesti neliveto syö myös oman osuutensa. Voimaa on, mutta ei mikään tykki. 50 lisäkaakkia tai mutka putkessa korjaisivat asian.
-65 tonnia hintaa, heidå. Palataan asiaan seuraavassa elämässä. Asuakin pitäisi.
Samalla reissulla ajelin vielä GT 3,2-version, josta jäi pelkästään hyvä maku suuhun.
Alfan perinteet elävät siinä vielä vahvoina, ja voimaa tuntuu piisaavan ihan eri malliin.
GT:n jakkarat ihan eri maailmasta. Ukko oli kuin liimattuna penkkiin. Juuri noin sen pitää olla.
Kummanko ottaisin? Tua noin, GT:n voima ja tunnelma yhdistettynä Breran ulkoiseen olemukseen, niin hyvin lähellä täydellisyyttä ollaan.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Mitäs äijät oikein odotti? On kyllä pakko sanoa, että vähän nauratti kun kuulin, että lopulta tuohon Q4:n tulee sama 3,2. Onhan se nyt itsestään selvä, että menokin on sitten audi-farkku tyyliä. Mitäs tapahtui takavedolle tai maseratin V8:lle? Tässäkään ei olisi mitään ongelmaa jos kyseessä olisi uusi viitos- tai kuutossarjalainen, mutta muka sportti-coupé? Pah. Mursivat sydämeni. Ja 65 tonttua? Tuolla rahalla pitäisi saada jo Autodeltan laittama pannu keulille.
Ahhh... Kylläpä helpotti. Oikeasti. Takaveto 159:n ja Breraan, niin hommat pelittäisivät näilläkin eväillä.
Ahhh... Kylläpä helpotti. Oikeasti. Takaveto 159:n ja Breraan, niin hommat pelittäisivät näilläkin eväillä.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Noihin kulku ongelmiin löysin tuollaisen:
http://www.autoblog.it/post/5124/autode ... ompressore
Tais Tumbe jo mainita kyllä tuolla alussa tuosta.
Niin ja eikös tuo Maseratin v8 pitänyt tulla siihen 8c malliin?
http://www.autoblog.it/post/5124/autode ... ompressore
Tais Tumbe jo mainita kyllä tuolla alussa tuosta.
Niin ja eikös tuo Maseratin v8 pitänyt tulla siihen 8c malliin?
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Tulipahan ajettua. Aika pitkälti samoja kokemuksia toisen Tommin kanssa.
Auto on kyllä aidosti 2+1-paikkainen. Kuskin taakse ei ole mitään asiaa, jos laittaa tämän mittaisen (188cm) kuskiksi. Ei kai siinä toisellakaan takapaikalla mukavaa ole.
Toisaalta yllättävän hyvin sinne kuskin paikalle mahtui, kunhan oli tarpeeksi pitkään ihmetellyt niitä penkin säätöjä. Onneksi oli sisällä toinen Brera, jossa ehti nuo kokeilla. Muuten olisi mennyt puolen tunnin koeajosta aika iso osa hukkaan.
Kyllä siihen mahtui vielä kymmenen senttiä pidempikin kaveri. Kerrankin on tehty penkin säädöt niin, että saa vedettyä etupenkin kiinni takapenkkiin. Väliin ei olisi mahtunut enää edes se kuuluisa sunnuntaihesari.
Sivuttaistuki penkeissä ei pärjää edes 156:lle - saati sitten GT:lle.
GT:ssä (3.2) on kyllä paljon enemmän raakaa fiilistä. Brera on jotenkin sivistyneemmän oloinen.
Silti:
Aivan tolkuttoman hyvän näköinen auto.
Kyllähän tuo liikkuu ihan tarpeeksi ripeästi, kunhan antaa kierroksia. Ja silloinhan kuulee ne äänetkin.
Onhan tuo hinta aika hurja. Jos ylimääräistä olisi, niin kyllä varmaan kaivaisin sen kympin lisää GT:n päälle, että saa Breran.
Auto on kyllä aidosti 2+1-paikkainen. Kuskin taakse ei ole mitään asiaa, jos laittaa tämän mittaisen (188cm) kuskiksi. Ei kai siinä toisellakaan takapaikalla mukavaa ole.
Toisaalta yllättävän hyvin sinne kuskin paikalle mahtui, kunhan oli tarpeeksi pitkään ihmetellyt niitä penkin säätöjä. Onneksi oli sisällä toinen Brera, jossa ehti nuo kokeilla. Muuten olisi mennyt puolen tunnin koeajosta aika iso osa hukkaan.
Kyllä siihen mahtui vielä kymmenen senttiä pidempikin kaveri. Kerrankin on tehty penkin säädöt niin, että saa vedettyä etupenkin kiinni takapenkkiin. Väliin ei olisi mahtunut enää edes se kuuluisa sunnuntaihesari.
Sivuttaistuki penkeissä ei pärjää edes 156:lle - saati sitten GT:lle.
GT:ssä (3.2) on kyllä paljon enemmän raakaa fiilistä. Brera on jotenkin sivistyneemmän oloinen.
Silti:
Aivan tolkuttoman hyvän näköinen auto.
Kyllähän tuo liikkuu ihan tarpeeksi ripeästi, kunhan antaa kierroksia. Ja silloinhan kuulee ne äänetkin.
Onhan tuo hinta aika hurja. Jos ylimääräistä olisi, niin kyllä varmaan kaivaisin sen kympin lisää GT:n päälle, että saa Breran.
Omia kokemuksia Brerasta:
+Voimaa tuosta löytyy ihan riittävästi, kun vertaa omaan 1.8:iin. Kaasua painaessa muistaa miksi autossa on selkänojat.
+Äänet oli muhkeat.
-En löytänyt mieluista ajoasentoa (pituus 190cm) ja kuten jo aiemminkin mainitty niin sivuttaistukea ei penkeissä juuri ole.
-Kytkin oli omituinen. Vähän kun nosti lattiasta niin siinä oli sellainen pieni viive. Onko tuo sitten feature vai vika, sitä en tiedä.
-Ulkonäkö, pulska olemus, ei viehätä meikäläistä. Naisväkikin totesi kuvaa katsellessamme, että keula on aggressiivinen mutta perä laiska, eikä ne sovi yhteen.
-Koeajoauto oli ruman värinen
-Ei mitään hyötykäyttöä, eikä kuitenkaan niin urheilullinenkaan.
Lopuksi suurin MIINUS: Brerasta puuttuu se jokin. Auto on ihan kiva, mutta ei tullut lähellekkään samanlaista fiilistä, kuin silloin kun ensi kerran istahti oman 156:n rattiin koeajolle.
Lähtiessä myyjä tiedusteli, josko alettaisi vaihtokauppoja hieromaan. Totesin, että taidan ajella vielä omallani ja voin rehellisesti todeta, että jos pelimerkit riittäisi niin Breraa en ostaisi. Tuolla rahalla saa jo vaikka mitä muuta. Esim. jos urheiluautoa hakisin niin GT olisi parempi vaihtoehto ja jos käyttöautoa niin moni muu kävisi tuohon tarkoitukseen paljon paremmin.
+Voimaa tuosta löytyy ihan riittävästi, kun vertaa omaan 1.8:iin. Kaasua painaessa muistaa miksi autossa on selkänojat.
+Äänet oli muhkeat.
-En löytänyt mieluista ajoasentoa (pituus 190cm) ja kuten jo aiemminkin mainitty niin sivuttaistukea ei penkeissä juuri ole.
-Kytkin oli omituinen. Vähän kun nosti lattiasta niin siinä oli sellainen pieni viive. Onko tuo sitten feature vai vika, sitä en tiedä.
-Ulkonäkö, pulska olemus, ei viehätä meikäläistä. Naisväkikin totesi kuvaa katsellessamme, että keula on aggressiivinen mutta perä laiska, eikä ne sovi yhteen.
-Koeajoauto oli ruman värinen
-Ei mitään hyötykäyttöä, eikä kuitenkaan niin urheilullinenkaan.
Lopuksi suurin MIINUS: Brerasta puuttuu se jokin. Auto on ihan kiva, mutta ei tullut lähellekkään samanlaista fiilistä, kuin silloin kun ensi kerran istahti oman 156:n rattiin koeajolle.
Lähtiessä myyjä tiedusteli, josko alettaisi vaihtokauppoja hieromaan. Totesin, että taidan ajella vielä omallani ja voin rehellisesti todeta, että jos pelimerkit riittäisi niin Breraa en ostaisi. Tuolla rahalla saa jo vaikka mitä muuta. Esim. jos urheiluautoa hakisin niin GT olisi parempi vaihtoehto ja jos käyttöautoa niin moni muu kävisi tuohon tarkoitukseen paljon paremmin.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Lähtökohta: Kuvittelin että tämän auton voisi joskus hankkia
Ensivaikutelma ulkoa päin loistava, auto näyttää hyvältä luonnossakin, tosin hopea väri ehkä vähän pliisu. Sisälle mennessä yllätttää ettei sisälle mahdu kunnolla istumaan 190 cm kaveri. Säätöjä ei löytynyt tarpeeksi, penkin tulisi laskea alemmaksi, pää ottaa kattoon. Takapenkille ei mahdu kyllä ketään, taka-asennossa ei mahdu edes om käsi väliin kunnolla. Hyvät äänet ja tehoa mukavasti mutta ei kuitenkaan odotusti. Ilmeisesti paino ja neliveto hukuttaa hevoset. Ohjaus yllättävän raskas. Alusta ihan ok. Hiljainen, ei pahoja suhinoita tai rengasääniä. Itse koneen ääni on miehekäs. Siistiä työtä.
Kokonaisuutena mukava auto mutta tilojen pienuus aikamiehelle ja hinta eivät ole kohdallaan. Ihan ok auto mutta jotain jäi puuttumaan.
Lopputulema: Ei meikäläisen auto, olisiko se sittenkin 159 Q4 tai GT 3.2 ?
Ensivaikutelma ulkoa päin loistava, auto näyttää hyvältä luonnossakin, tosin hopea väri ehkä vähän pliisu. Sisälle mennessä yllätttää ettei sisälle mahdu kunnolla istumaan 190 cm kaveri. Säätöjä ei löytynyt tarpeeksi, penkin tulisi laskea alemmaksi, pää ottaa kattoon. Takapenkille ei mahdu kyllä ketään, taka-asennossa ei mahdu edes om käsi väliin kunnolla. Hyvät äänet ja tehoa mukavasti mutta ei kuitenkaan odotusti. Ilmeisesti paino ja neliveto hukuttaa hevoset. Ohjaus yllättävän raskas. Alusta ihan ok. Hiljainen, ei pahoja suhinoita tai rengasääniä. Itse koneen ääni on miehekäs. Siistiä työtä.
Kokonaisuutena mukava auto mutta tilojen pienuus aikamiehelle ja hinta eivät ole kohdallaan. Ihan ok auto mutta jotain jäi puuttumaan.
Lopputulema: Ei meikäläisen auto, olisiko se sittenkin 159 Q4 tai GT 3.2 ?
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Penkin säädöt olivat melko hankalat. TM:ssäkin valitettiin, että pää osuu kattoon. Olisikohan silti ollut yrityksen puutetta.
Aluksi itselläkin vaikutti, että ei löydy säätöjä. Onneksi lopulta löydettiin säätöjä tarpeeksi. Itsellä (188cm) ei ollut pää lähelläkään kattoa ja kaverillakin (198cm) jäi vielä juuri ja juuri irti katosta.
Useampi hetki meni kyllä säätöjä etsiessä.
-tommi
Aluksi itselläkin vaikutti, että ei löydy säätöjä. Onneksi lopulta löydettiin säätöjä tarpeeksi. Itsellä (188cm) ei ollut pää lähelläkään kattoa ja kaverillakin (198cm) jäi vielä juuri ja juuri irti katosta.
Useampi hetki meni kyllä säätöjä etsiessä.
-tommi
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Alemmaksi ei penkkiä saanut millään, ainut tapa oli kaataa selkänojaa taaksepäin mutta sillloin ajoasunto tuli aika omituiseksi. Myöskään myyjä ei kommentoinut asiaa mitenkään vaan totesi että kiinnnitti myös huomiota ettei mies oikein mahtunut autoon. Tosin sama myyjä ei meinannut löytää koko autoa pihasta vaikka se oli 3 metrin päässä ulko-ovesta
Silti voin ottaa omaan piikkiini säätöongelmat jos 198 cm mahtuu niin varmaan mahdun kyllä minäkin.
Paha juttu sikäli että huono ajoasento vei pitkälti fiiliksen koko koeajosta.
Silti voin ottaa omaan piikkiini säätöongelmat jos 198 cm mahtuu niin varmaan mahdun kyllä minäkin.
Paha juttu sikäli että huono ajoasento vei pitkälti fiiliksen koko koeajosta.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Itseltäni meni kolme tuntia ajoa kun vasta huomasin kaikki penkin säädöt. esim selkänojan sähköistä säätöa en eka huomannut ollenkaan.rim kirjoitti: Silti voin ottaa omaan piikkiini säätöongelmat jos 198 cm mahtuu niin varmaan mahdun kyllä minäkin.
Paha juttu sikäli että huono ajoasento vei pitkälti fiiliksen koko koeajosta.
Omalla kohdallani kyse ei ole siitä ettenkö olisi autoon mahtunut vaan siitä, että en löytänyt mieluista ajoasentoa.
Tykkään ajella selkänoja suht pystyssä, jolloin penkki tulee näillä senteillä yleensä laskea niin alas kuin sen saa. Lisäksi haluan, että ratti on mahdollisimman alhaalla ja lähellä itseä. Penkin etäisyyden määrää, jalkojen ehdoilla, se että yletyn käsillä kurottelematta kaikkiin säätölaitteisiin. Tuttujen ajoasentoihin verratessa penkkini on pituuteeni nähden lähellä kojelautaa.
Omassa 156:ssa nämä säädöt onnistuvat vaivatta ilman tinkimistä mistään toisesta. Brerassa jostain oli toisen kustannuksella tingittävä mielestäni turhan paljon. Kun jotenkuten sain Brerassa hyvähkön ajoasennon niin tuli tunne kuin olisi istunut Mikki Hiiren auton ratissa.
Ehkä ajan kanssa, mutta sitä ei vajaan puolen tunnin koeajolla ylimääräiseen toimintaan ollut.
Tykkään ajella selkänoja suht pystyssä, jolloin penkki tulee näillä senteillä yleensä laskea niin alas kuin sen saa. Lisäksi haluan, että ratti on mahdollisimman alhaalla ja lähellä itseä. Penkin etäisyyden määrää, jalkojen ehdoilla, se että yletyn käsillä kurottelematta kaikkiin säätölaitteisiin. Tuttujen ajoasentoihin verratessa penkkini on pituuteeni nähden lähellä kojelautaa.
Omassa 156:ssa nämä säädöt onnistuvat vaivatta ilman tinkimistä mistään toisesta. Brerassa jostain oli toisen kustannuksella tingittävä mielestäni turhan paljon. Kun jotenkuten sain Brerassa hyvähkön ajoasennon niin tuli tunne kuin olisi istunut Mikki Hiiren auton ratissa.
Ehkä ajan kanssa, mutta sitä ei vajaan puolen tunnin koeajolla ylimääräiseen toimintaan ollut.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ei kyllä onnistunut pikaisella etsinnällä asennon saaminen tarpeeksi alas itsellänikään. Kaikki säädöt kokeilin, mitä löysin ja selkänoja olisi saanut olla vielä hieman pystymmässäkin, mutta pää otti jo kattoikkunan verhoiluihin ja minä olen kuitenkin vain pitkällä selällä varustettu 178 senttinen.
Kaiken kaikkiaan, pelkästään liikkeessä sisällä tehdyn koeistumisen ja tutkiskelun perusteella en löytänyt itselleni mitään syytä päästä edes koeajolle saati sitten saada moinen omaksi .
Ei vaan säväyttänyt, GT:ssä on SITÄ JOTAIN, kun 3.2:sen vuosi sitten ajoin.
e: en kyllä saanut GT:nkään penkkiä riittävän alas, mutta siinä asia ei niin pahasti häirinnyt.
Kaiken kaikkiaan, pelkästään liikkeessä sisällä tehdyn koeistumisen ja tutkiskelun perusteella en löytänyt itselleni mitään syytä päästä edes koeajolle saati sitten saada moinen omaksi .
Ei vaan säväyttänyt, GT:ssä on SITÄ JOTAIN, kun 3.2:sen vuosi sitten ajoin.
e: en kyllä saanut GT:nkään penkkiä riittävän alas, mutta siinä asia ei niin pahasti häirinnyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Tiistaina yhteistyössä Mr Kirbyn kanssa koeajettin Brera Q4 ja GT 3.2.
Brera:
+ hieno livenä, voisi sanoa jopa positiivinen yllätys
+ hieno sisältä, paitsi penkit. Keskikonsoli alumiinipinnalla näyttää aika hyvältä.
+ kulki ja kääntyi tasaisesti. Motarin ramppi meni ennätysvauhtia ilman minkäänlaista draamaa.
+ muhkeat äänet
- paino tuntuu, ei kiihdy kuten 260 hv autolta odottaisi
- penkeistä PUUTUU SIVUTUKI
- takapenkeille mahtuisi mäyräkoira tai ihminen, jolta on jalat amputoitu ainakin polvista alaspäin.
- pakoäänet kiihdytettäessä kuin tuuninki-autossa. Aikamoinen jyly sisällä. Saatta alkaa rasittamaan alkuihastuksen jälkeen.
Verdict: runsaan negatiivisen kirjoittelun aiheuttamasta ennakkoasenteesta johtuen koeajosta jäi positiivinen maku. Auto kulki todella siististi, on hyvän näköinen päältä & sisältä ja kaikki testattu toimi jämäkästi.
GT oli kevyt ja nopea Breran jälkeen. Todella tiukassa mutkassa 4-veto vs. etuveto tuntui. GT meni siististi, mutta eturenkaat luisti ja täristi siinä missä Brera meni ilman ylimääräisiä kuvioita. GT:n kojelauta on köyhä ilmestys Breraan verrattuna, mutta toisaalta penkit ovat GT:ssä noin 623 kertaa paremmat. GT:n V6 moottorin soundi on "The one and only".
Kummat ottaisit? Tähän ei ole vastausta antaa...
Brera:
+ hieno livenä, voisi sanoa jopa positiivinen yllätys
+ hieno sisältä, paitsi penkit. Keskikonsoli alumiinipinnalla näyttää aika hyvältä.
+ kulki ja kääntyi tasaisesti. Motarin ramppi meni ennätysvauhtia ilman minkäänlaista draamaa.
+ muhkeat äänet
- paino tuntuu, ei kiihdy kuten 260 hv autolta odottaisi
- penkeistä PUUTUU SIVUTUKI
- takapenkeille mahtuisi mäyräkoira tai ihminen, jolta on jalat amputoitu ainakin polvista alaspäin.
- pakoäänet kiihdytettäessä kuin tuuninki-autossa. Aikamoinen jyly sisällä. Saatta alkaa rasittamaan alkuihastuksen jälkeen.
Verdict: runsaan negatiivisen kirjoittelun aiheuttamasta ennakkoasenteesta johtuen koeajosta jäi positiivinen maku. Auto kulki todella siististi, on hyvän näköinen päältä & sisältä ja kaikki testattu toimi jämäkästi.
GT oli kevyt ja nopea Breran jälkeen. Todella tiukassa mutkassa 4-veto vs. etuveto tuntui. GT meni siististi, mutta eturenkaat luisti ja täristi siinä missä Brera meni ilman ylimääräisiä kuvioita. GT:n kojelauta on köyhä ilmestys Breraan verrattuna, mutta toisaalta penkit ovat GT:ssä noin 623 kertaa paremmat. GT:n V6 moottorin soundi on "The one and only".
Kummat ottaisit? Tähän ei ole vastausta antaa...
Brera
m ajelin sillä yhden lauantain ja olin vakuuttunut. Hieno auto. Vie vaan bensaa hurjasti liikaa mun makuun. Ihan noinniinkuin ekologisesti ajateltuna täytyy toivoa että 159 sw 2.2sella on parempi tuossa mielessä.
Tehontuntu ainakin suhteessa ääniin oli mielestäni hieman epäbalanssissa. Tosin riittävästi siitä kyllä irtosi, vaikka ei mopo käsistä karannutkaan ja korttikin on vielä taskussa.
ps. sen kyynärnojan taskunluukun luulin minäkin rikkoneeni. Tais olla vähän uutuuden kankee vaan.
Tehontuntu ainakin suhteessa ääniin oli mielestäni hieman epäbalanssissa. Tosin riittävästi siitä kyllä irtosi, vaikka ei mopo käsistä karannutkaan ja korttikin on vielä taskussa.
ps. sen kyynärnojan taskunluukun luulin minäkin rikkoneeni. Tais olla vähän uutuuden kankee vaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Saksalaisessa Auto Sport-lehdessä oli testissä Brera Q4 ja Audi TT quattro. Alfa ei hirveästi kehuja saanut rata-ajossa ja audi oli selkeäati nopeampi. Breraa moitittiin painavaksi ja alustaa liian pehmeäksi. Brera leimattiin Autobahn sportiksi, mutta kauniiksi sellaiseksi. Lehti oli sitä mieltä että turhaan Alfa mainostaa Breraa kompromissittomaksi urheiluautoksi.
Huoh.....
Tämän päivän Hesarissa oli Breran koeajosta sivunpituinen juttu...
Pistipä vaan silmään että moitteita sai tilanpuute...Kuka perkule ostaa urheilu auton jos tarvii kuljettaa muuttokuormaa mukanaan.
toinen kohta oli ettei autossa ole mukitelinettä mihin saisi juomapullon....
Ei ole mukitelinettä, joten en hanki Breraa koskaan..
Nojoo...Yö-vuorossa välil tälläst..
Tämän päivän Hesarissa oli Breran koeajosta sivunpituinen juttu...
Pistipä vaan silmään että moitteita sai tilanpuute...Kuka perkule ostaa urheilu auton jos tarvii kuljettaa muuttokuormaa mukanaan.
toinen kohta oli ettei autossa ole mukitelinettä mihin saisi juomapullon....
Ei ole mukitelinettä, joten en hanki Breraa koskaan..
Nojoo...Yö-vuorossa välil tälläst..
Kävin tänään Konalassa ajamassa 3,2:n.
Ihan mukavat äänet, kulkupuoli tosin ei vastaa niitä, GTA on paljon terävämpi. Äärettömän epäkäytännöllinen, takapenkkien paikalla olevissa pesisräpylöissä ei mahdu kukaan istumaan ja jos yrittää, niin ottaa kääpiölläkin pää kattoon. Olisi vaan reilusti 2-paikkainen.
Talvella varmaan mukava ajaa nelivedon ansiosta.
Sain jopa kohtuullisen tarjouksen, täytyy pistää harkintaan, mutta voi olla että ainoaksi autoksi tuo on liian epäkäytännöllinen.
Ja ikävä kyllä täytyy todeta että kävin eilen ajamassa 335i coupe bemarin, joka oli oikeasti 4-paikkainen ja aivan mainio laite koneeltaan. Vakiona 306 hp ja 400nm, siihen vielä lastu niin liikutaan äkkiä 400 hepan lukemissa...
Biimeri on vielä halvempi kuin Brera, joten ei hyvältä näytä. Tosin toimitusaika on niin pitkä että myivät huhtikuuta!
Ihan mukavat äänet, kulkupuoli tosin ei vastaa niitä, GTA on paljon terävämpi. Äärettömän epäkäytännöllinen, takapenkkien paikalla olevissa pesisräpylöissä ei mahdu kukaan istumaan ja jos yrittää, niin ottaa kääpiölläkin pää kattoon. Olisi vaan reilusti 2-paikkainen.
Talvella varmaan mukava ajaa nelivedon ansiosta.
Sain jopa kohtuullisen tarjouksen, täytyy pistää harkintaan, mutta voi olla että ainoaksi autoksi tuo on liian epäkäytännöllinen.
Ja ikävä kyllä täytyy todeta että kävin eilen ajamassa 335i coupe bemarin, joka oli oikeasti 4-paikkainen ja aivan mainio laite koneeltaan. Vakiona 306 hp ja 400nm, siihen vielä lastu niin liikutaan äkkiä 400 hepan lukemissa...
Biimeri on vielä halvempi kuin Brera, joten ei hyvältä näytä. Tosin toimitusaika on niin pitkä että myivät huhtikuuta!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tuo Blue Tobacco on luonnossa, jos mahdollista, vieläkin paremman näköinen.
Täällä Lahdessa tutkiskeltiin oikein porukalla paikallisen alfistin Breraa, jossa juuri kyseinen sisusta on.
e: en olisi ikinä uskonut sanovani, mutta tuo punainen sisusta on jo liian punainen
Täällä Lahdessa tutkiskeltiin oikein porukalla paikallisen alfistin Breraa, jossa juuri kyseinen sisusta on.
e: en olisi ikinä uskonut sanovani, mutta tuo punainen sisusta on jo liian punainen
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Nyt kun tällainen hieman pidempiluontoinen koeajo on alkanut, niin voisi koota tänne joitain vaikutelmia kyseisestä kiesistä vuoden mittaan.
Ensinnäkin, Brera on luonnossa ehdottomasti paremman näköinen kuin kuvissa. Mustana on todella komea, varsinkin alaneljänneksestä tarkasteltuna, jolloin korin muodot tulevat esiin.
Sisällä vaikutelma on tyylin suhteen yhtä lailla hieno. Tietysti tuo kojelauta on sama kun 159:ssä, mutta esimerkiksi ovissa on jo omaa leimaa. Alumiini on aitoa kamaa ja nahka tuoksuu. Tietysti kuitenkin ovikynnyksen logolista irtosi puoliksi liimauksistaan kun se tarttui housunlahkeeseeni hinatessani itseäni jakkaralle. Itse penkki on mukava, myös kaltaiselleni läskiperseelle. siihen siis mahtuu, tuskin tässä on tarkoituskaan olla mikän kuppi-istuin.
Mittaristossa häiritsee se punainen ajotietokoneen näyttö, se ei vaan sovi tyyliin. Muuten mittaristo on, varsinkin pimeällä valaistuna, hillityn näyttävä.
Kattoikkuna avartaa mukavasti tunnelmaa ja tuo lisää pääntilaa.
Takapenkkitilaa ei ole. Katon mataluus viimeistäänkin tekee mahdottomaksi sen osaston.
Mitäs muuta: penkki heiluu liitoksissaan – tyyppivika, luin englantilaiselta Alfa-sivustolta. Pitää korjauttaa.
Sitten kun tuon laitaa liikenteeseen, pitää ajatella sitä melko ylellisenä grand tourerina, ei mitenkään urheiluautona, koska mikään sportti se ei ole. Eli kahden hengen todella mukava matka-auto. Stadissa nykivä liikenne ottaa pannuun, omaan ja Alfan. Olen onnistunut sammuttamaan tuon jo muutamaan kertaan liikkeelle lähdettäessä.
Bensankulutuksesta ei viitsi kirjoittaa.
Muuten tuntuu todella jämäkältä, selkeästi laadukkaammalta kuin 156 tai GT. 166:een verrattaessa en oikein osaa vielä sanoa. Massa tuntuu ajossa. Natinoita ei kuulu, suhinoitakin vasta motarivauhdissa. Renkaat sitä vastoin kuuluvat läpi aika lailla, varsinkin jos vertaa satakuuskutoseen.
Neliveto on aivan ehdoton varsinkin näin loskakelissä. Eilen meinasin ajaa vaimon Vectralla metsään ajettuani ensin tuolla omallani.
Summa summarum näin alkuun: toi on GT-vaunu, ei urheiluauto. Alkufiilikset ovat positiiviset. Katsotaan miten tarina jatkuu...
Ensinnäkin, Brera on luonnossa ehdottomasti paremman näköinen kuin kuvissa. Mustana on todella komea, varsinkin alaneljänneksestä tarkasteltuna, jolloin korin muodot tulevat esiin.
Sisällä vaikutelma on tyylin suhteen yhtä lailla hieno. Tietysti tuo kojelauta on sama kun 159:ssä, mutta esimerkiksi ovissa on jo omaa leimaa. Alumiini on aitoa kamaa ja nahka tuoksuu. Tietysti kuitenkin ovikynnyksen logolista irtosi puoliksi liimauksistaan kun se tarttui housunlahkeeseeni hinatessani itseäni jakkaralle. Itse penkki on mukava, myös kaltaiselleni läskiperseelle. siihen siis mahtuu, tuskin tässä on tarkoituskaan olla mikän kuppi-istuin.
Mittaristossa häiritsee se punainen ajotietokoneen näyttö, se ei vaan sovi tyyliin. Muuten mittaristo on, varsinkin pimeällä valaistuna, hillityn näyttävä.
Kattoikkuna avartaa mukavasti tunnelmaa ja tuo lisää pääntilaa.
Takapenkkitilaa ei ole. Katon mataluus viimeistäänkin tekee mahdottomaksi sen osaston.
Mitäs muuta: penkki heiluu liitoksissaan – tyyppivika, luin englantilaiselta Alfa-sivustolta. Pitää korjauttaa.
Sitten kun tuon laitaa liikenteeseen, pitää ajatella sitä melko ylellisenä grand tourerina, ei mitenkään urheiluautona, koska mikään sportti se ei ole. Eli kahden hengen todella mukava matka-auto. Stadissa nykivä liikenne ottaa pannuun, omaan ja Alfan. Olen onnistunut sammuttamaan tuon jo muutamaan kertaan liikkeelle lähdettäessä.
Bensankulutuksesta ei viitsi kirjoittaa.
Muuten tuntuu todella jämäkältä, selkeästi laadukkaammalta kuin 156 tai GT. 166:een verrattaessa en oikein osaa vielä sanoa. Massa tuntuu ajossa. Natinoita ei kuulu, suhinoitakin vasta motarivauhdissa. Renkaat sitä vastoin kuuluvat läpi aika lailla, varsinkin jos vertaa satakuuskutoseen.
Neliveto on aivan ehdoton varsinkin näin loskakelissä. Eilen meinasin ajaa vaimon Vectralla metsään ajettuani ensin tuolla omallani.
Summa summarum näin alkuun: toi on GT-vaunu, ei urheiluauto. Alkufiilikset ovat positiiviset. Katsotaan miten tarina jatkuu...
Mä olen 188 cm mittainen eikä pää ota kattoon. Eli lienee kysymys siitä, miten kallelleen selkänojan laittaa – itse tykkään ajella apinan fysionomian omaavana (= pitkät kädet) makaavammassa ajoasennossa.
Skyview-ikkunan auki pitäminen tuo lisää ilmaa.
Brerassa penkkiä ei saa kovin alas, ja sähköpenkki jää ylemmäs kuin manuaalinen.
GT:ssä oli sama ongelma.
Spiderissä auttaa kun avaa rätin.
Skyview-ikkunan auki pitäminen tuo lisää ilmaa.
Brerassa penkkiä ei saa kovin alas, ja sähköpenkki jää ylemmäs kuin manuaalinen.
GT:ssä oli sama ongelma.
Spiderissä auttaa kun avaa rätin.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Kaverilla (198cm) on Brerassa sähkösäätöiset penkit ja mahtuu kyytiin kypärä päässä.Tommi kirjoitti:Penkin säädöt olivat melko hankalat. Aluksi itselläkin vaikutti, että ei löydy säätöjä. Onneksi lopulta löydettiin säätöjä tarpeeksi. Itsellä (188cm) ei ollut pää lähelläkään kattoa ja kaverillakin (198cm) jäi vielä juuri ja juuri irti katosta.
Useampi hetki meni kyllä säätöjä etsiessä.
Ainakin ne käsisäätöiset oli siis melko hankalat säätää sopiviksi.
-tommi
No tuo varmaan liittyy siihen, että mitkä mittasuhteet kukin omaa, eli jos on pitkä ja persjalkainen (=lyhyet jalat, pitkä selkä) niin sitten ottaa pää kattoon, kun taas haikaramallisilla breristeillä (pitkät jalat, lyhyt selkä) ei ota. Vesipäät, paksuperseiset jne. ovat sitten tapaus erikseen...
Käsisäätöinen penkki on tosiaan aika vaikea säätää kohdilleen.
Käsisäätöinen penkki on tosiaan aika vaikea säätää kohdilleen.
Vihdoin tuli lunta, joten on päässyt sladittamaan... tai eihän tuo neliveto anna paljoa mahdollisuuksia vaikka kytkisi luistonestot pois. Hauskaa!
Erityisen nautinnollista on kiihdyttää jossain Sörkan rantatiellä tms. liikennevaloista siten, että viereisellä kaistalla on Audi tai BMW ja joku kladipään näköinen kuski puikoissa. Hallittu kiihdytys (tietysti korkeintaan sallittuun nopeuteen) ja saksalainen näkee punaista noin muutenkin kuin Alfan takavalot. No joo, pitää heti sanoa että tämä vain silloin kun ei ole vaaraksi liikenteelle.
Näillä pikkupakkasilla ohjaamo lämpenee todella hyvin ja vaikkei istuinlämmitystä olkaan, niin ei haittaa. Itse asiassa ilmastointi/lämmityslaite toimii niin hyvin, ettei sitä edes tarvitse ajatella.
Katsotaan miten jatkossa, että jos nyt tulisi joitain kaksinumeroisia pakkaslukemia.
Erityisen nautinnollista on kiihdyttää jossain Sörkan rantatiellä tms. liikennevaloista siten, että viereisellä kaistalla on Audi tai BMW ja joku kladipään näköinen kuski puikoissa. Hallittu kiihdytys (tietysti korkeintaan sallittuun nopeuteen) ja saksalainen näkee punaista noin muutenkin kuin Alfan takavalot. No joo, pitää heti sanoa että tämä vain silloin kun ei ole vaaraksi liikenteelle.
Näillä pikkupakkasilla ohjaamo lämpenee todella hyvin ja vaikkei istuinlämmitystä olkaan, niin ei haittaa. Itse asiassa ilmastointi/lämmityslaite toimii niin hyvin, ettei sitä edes tarvitse ajatella.
Katsotaan miten jatkossa, että jos nyt tulisi joitain kaksinumeroisia pakkaslukemia.
Puolen vuoden Brera-koeajo takanapäin ja vehje annettu vaihdossa eteenpäin, jotta jälkikasvukin mahtuisi matkalle mukaan. Tai mahtuu sinne takapenkille aika tarkalleen 3–6-vuotiaana, jos eivät törrötä suorana, kuten ihan pikkulapsella. Mutta ei ole perheauto ei.
Ihan hyvä jälkimaku jäi autosta, joskaan ei yhtä maukas kuin 156V6:sta tai GT:stä aikanaan. Jotain jäi kuitenkin uupumaan sinä Alfa-fiiliksessä, mitä esimerkiksi Kamm-tail-Spiderissä oli järjetön määrä. Onko se sitten sitä, että näissä uusissa on menty aimo askel saksalaisten suuntaan, en tiedä.
Brera toimi kuitenkin lähes moitteetta. Mitä nyt lisäjarruvalo ei toiminut koko aikana, mutta senhän saa korjattua. Kulutus oli keskimäärin 14 litraa sadalla.
Ajo-ominaisuudet aivan riittävät tällaiseen amatööriajoon. Hyvin kiihtyy jne. MY08 varmaan tuo sen lähemmäs jotain TT:tä, tai sitten se GTA-versio jos se on tullakseen.
Mutta sieltä sen mun Breran saa Tampereen Rinta-Joupilta, sinne vaan hakemaan.
Ihan hyvä jälkimaku jäi autosta, joskaan ei yhtä maukas kuin 156V6:sta tai GT:stä aikanaan. Jotain jäi kuitenkin uupumaan sinä Alfa-fiiliksessä, mitä esimerkiksi Kamm-tail-Spiderissä oli järjetön määrä. Onko se sitten sitä, että näissä uusissa on menty aimo askel saksalaisten suuntaan, en tiedä.
Brera toimi kuitenkin lähes moitteetta. Mitä nyt lisäjarruvalo ei toiminut koko aikana, mutta senhän saa korjattua. Kulutus oli keskimäärin 14 litraa sadalla.
Ajo-ominaisuudet aivan riittävät tällaiseen amatööriajoon. Hyvin kiihtyy jne. MY08 varmaan tuo sen lähemmäs jotain TT:tä, tai sitten se GTA-versio jos se on tullakseen.
Mutta sieltä sen mun Breran saa Tampereen Rinta-Joupilta, sinne vaan hakemaan.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eli painoakin on lähtenyt pois tuon artikkelin mukaan, tuskin kuitenkaan mitään merkittäviä määriä. Nuo uudet nahkajakkarat on kyllä komeat! Varsinkin beigenä aiheuttaa akuuttia kuolaamista. Toivottavasti tuo maahantuontikuvio selviäisi pian ja tulisi johonkin autoliikkeeseen näytille niin pääsee koeajolle.
Ei ole muuten Saksassa Brerat enää kovinkaan kalliita...kutoskoneen verot taas sitten lähes tuplaavat hankintahinnan. Dieselissä verot ovat hyvinkin kohtuulliset mutta....diesel Brera?
Ei ole muuten Saksassa Brerat enää kovinkaan kalliita...kutoskoneen verot taas sitten lähes tuplaavat hankintahinnan. Dieselissä verot ovat hyvinkin kohtuulliset mutta....diesel Brera?
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllähän se dieselkin liikahtaa, varsinkin boksin/ohjelmoinnin kanssa. Sitä tosin ei saada nelivedon kera? Eipä sekään tosin mikään kynnyskysymys ole vaikka raapisi vain edestä. Ennemmin se menee tuonne äänimaailman (ja nokiloukun) puolelle. Ja tällä hetkellä kilometrejä tulee vuodessa noin 12 tkm joten sen puolesta diesel ei ehkä ole järkevä.
Sisäinen insinöörini rakensi viikonloppuna taulukkolaskennan, jonka mukaan ensi vuoden kesä/heinäkuussa dieselin ja bensakutosen välistä hintaeroa pitäisi olla vähintään 5 tonttua. Tosin riippuu paljon mihin 2.4 JTD verrataan, vastaavaan 159:iin? Katselin ottoauto.de:stä veropäätöksiä ja ei tainnut olla kuin yksi, sekin 2.2. JTS jossa verotusarvo oli muistaakseni noin 25k viime vuoden lokakuussa. Aika alhainen?
Sisäinen insinöörini rakensi viikonloppuna taulukkolaskennan, jonka mukaan ensi vuoden kesä/heinäkuussa dieselin ja bensakutosen välistä hintaeroa pitäisi olla vähintään 5 tonttua. Tosin riippuu paljon mihin 2.4 JTD verrataan, vastaavaan 159:iin? Katselin ottoauto.de:stä veropäätöksiä ja ei tainnut olla kuin yksi, sekin 2.2. JTS jossa verotusarvo oli muistaakseni noin 25k viime vuoden lokakuussa. Aika alhainen?
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ainakin Saksassa on jo myynnissä ja lähtöhinta taisi olla sillä koneella noin 25 000 euroa. Sitten alkaakin tulla budjetti vastaan kun pitäisi vielä verotkin maksella päälle. Positiivistä TBi:ssä on pienet päästöt --> pieni veroprosentti. Ongelmana: Miten arpovat verotusarvon kun ei ole verrokkia?
Tavoite autonhaulle on asetettu 07/2010 joten onhan tässä vielä aikaa. Saavat sen Milanonkin pihalle (ehkä) ennen sitä joten mieli muuttuu vielä moneen, moneen kertaan.
Tavoite autonhaulle on asetettu 07/2010 joten onhan tässä vielä aikaa. Saavat sen Milanonkin pihalle (ehkä) ennen sitä joten mieli muuttuu vielä moneen, moneen kertaan.