75 jätti tielle kesken menon...kotia päästyä löysin melkein viankin. bensapumpun johto oli hapettunut/ruostunut poikki. noooh, uusi johdonliitin ja konetta käyntiin, mutta ei...bensapumppu ei saa virtaa. johdot tuntuvat olevan kunnossa sulakepöytään asti, mutta siitä eteenpäin ei tietoa. eli missä vika voisi olla?!?!?! johtoja tulee sulakepöytään niin paljon, ettei niistä ota pirukaan selvää. Nyt tarvittas vähän apua, että osaa ruveta etsiin vikaa seuraavasta paikasta.
75 mitään tiedä, mutta kuulostaisi oudolta että useampi vika yhtä aikaa olisi iskenyt. Eli olisko kuitenkin pumpun sulake menny jos on kipinöiny tms Sitähän ei aina näe, vaan joutuu mittaamaan.
Onkohan 75:ssa inertia kytkintä?Meinaan mulla oli tässä taannoin RR:än
kytkin tripannut ja ei käyntiin,antoi pumpulle vaan 5V!Viddu ku meni ih
metellessä sitäkin ku ei älynny ekana kyylätä penkin alle missä se kytkin
oli.
bensapumpun rele tuntus olevan ehjä ja virta tulee releelle vain liittimeen johon tulee sininen-keltainen ja vihreä-musta johdot. jaa-a, tuosta jostain kytkin hommasta ei oo mitään hajua.
Komppi kirjoitti:bensapumpun rele tuntus olevan ehjä ja virta tulee releelle vain liittimeen johon tulee sininen-keltainen ja vihreä-musta johdot. jaa-a, tuosta jostain kytkin hommasta ei oo mitään hajua.
ota nyt kuitenkin se rele irti ja syötä langanpätkällä sähköä suoraan pumpulle.. siis sieltä kannan kautta
no voihan sitä testata, mutta ei taida pumpulle virta yltää...testein jopa vaihtaa uuden releen, mutta ei. eli meneekö se virta ensin releelle ja sitte sulakkeelle?, sillä virta ei sulakerasialle asti tule, mutta testasin johdot, ni sulakerasialta pumpulle kyllä johdot toimii. eli vika on näköjään rele-sulakerasia välillä
nonni, ny edistyy. laiton johdonpätkällä siitä releen kannan kautta suoraan virran sinne pumpulle ja pumppuhan rupes pelittään. mutta ei silti vielä käynnistyny. miten sen releen kohdan pystyy korjaan, niin että se toimis vielä kunnolla. missä se vika voi nytte olla?
Komppi kirjoitti:nonni, ny edistyy. laiton johdonpätkällä siitä releen kannan kautta suoraan virran sinne pumpulle ja pumppuhan rupes pelittään. mutta ei silti vielä käynnistyny. miten sen releen kohdan pystyy korjaan, niin että se toimis vielä kunnolla. missä se vika voi nytte olla?
kokeileppas toista relettä..jos rele on alkuperäinen niin saattaapi olla käyttö tunnit täynnä...
Komppi kirjoitti:nonni, ny edistyy. laiton johdonpätkällä siitä releen kannan kautta suoraan virran sinne pumpulle ja pumppuhan rupes pelittään. mutta ei silti vielä käynnistyny. miten sen releen kohdan pystyy korjaan, niin että se toimis vielä kunnolla. missä se vika voi nytte olla?
arvasin
sen releen kautta menee ainakin turbossa heräte myös ruiskuboxille, kokeileppa oikeanmallista uutta relettä.. tai jompittamalla virtaa myös sinne toiseen lähtöön kone lähtee käyntiin.. niin siis jos toi rele on tommonen kun oletin
juuh. vähän hiljasta ilman nettiä, mutta tuli kuntoon. siinä konehuoneen puolella olevassa nivaskassa (4 relettä vierekkäin) oli se bensapumpulle virran antava rele rikki. ne neljä relettä näyttäs olevan toisiinsa kytkettynä ja se sama rele joka oli rikki, anto moottorinohjausyksikölle virran kans ja herätteen bensapumpunreleelle. releestä oli käämi palanu ni eihän se toiminu. vaihto uuden releen, ni heti lähti käyntiin kun kokeili. Kiitos vinkeistä!.