Nopein Alfa Romeo
Valvoja: Moderators
Nopein Alfa Romeo
Maahantuojan (Delta Motor) nettisivujen mukaan mallivalikoiman nopein on
Alfa GT 3.2 V6 24V
243 km/h,
jota ei enää 7.5. hinnaston mukaan rahalla saa, joten täytyy tyytyä
3.2 JTS V6 -moottoriin, jolla auto kuin auto
(159, Brera, Spider) kulkee speksien mukaan
240 km/h.
Näistä halvimmalla kaupasta lähtee Alfa 159 3.2 JTS V6 Q4:
44.990 eurolla.
Italiasta alfaromeo.it -sivujen mukaan saisi nopeammankin
ALFA 166 3.2 V6 24V BLACK LINE
245 km/h. Ja hintaa on
47.511 euroa.
Ennen oli paremmin.
Alfa GT 3.2 V6 24V
243 km/h,
jota ei enää 7.5. hinnaston mukaan rahalla saa, joten täytyy tyytyä
3.2 JTS V6 -moottoriin, jolla auto kuin auto
(159, Brera, Spider) kulkee speksien mukaan
240 km/h.
Näistä halvimmalla kaupasta lähtee Alfa 159 3.2 JTS V6 Q4:
44.990 eurolla.
Italiasta alfaromeo.it -sivujen mukaan saisi nopeammankin
ALFA 166 3.2 V6 24V BLACK LINE
245 km/h. Ja hintaa on
47.511 euroa.
Ennen oli paremmin.
Alfa Romeo 8C Competizione
4.7 V8 / 4691 cc
450 PS (443.8 hp/331 kW)
470 N·m (347 ft·lbf)
4.5s (0-100km/h)
310km/h
Hinta: 130000€-150000€
Jos ei tuota lasketa niin:
Alfa Romeo GTV & Spider
2003-2006 (Euro3)
3.2 V6 24V / 3179 cc
176 kW (240 PS) @6200 rpm
289 N·m (213 ft·lbf) @4800 rpm
6.3s (0-100km/h)
255 km/h (158 mph)
4.7 V8 / 4691 cc
450 PS (443.8 hp/331 kW)
470 N·m (347 ft·lbf)
4.5s (0-100km/h)
310km/h
Hinta: 130000€-150000€
Jos ei tuota lasketa niin:
Alfa Romeo GTV & Spider
2003-2006 (Euro3)
3.2 V6 24V / 3179 cc
176 kW (240 PS) @6200 rpm
289 N·m (213 ft·lbf) @4800 rpm
6.3s (0-100km/h)
255 km/h (158 mph)
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Razor kirjoitti:OT: onko tota Phase 3 GTV:tä eli just tota 3.2l:sta tuotu Suomeen yhtään, en ole ainakaan törmännyt yhteenkään?
On. Turun suunnalle on myyty aikoinaan DA:n toimesta yksi, väriltään punainen. Onko muita, siitä en tiedä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Wickedpedian mukaan 98-2003 mallin GTV on vanhempaa hiukan tehottomampi, lienee saastepäästörajoitukset haukanneet hiukan niin ovat halunneet piristää ettei suorituskyky mene vuosien myötä alas kuin lehmän häntä...
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_GTV_%26_Spider
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_GTV_%26_Spider
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tässä on nopein Alfa ja aika tehokas:
World's Fastest 4-Cylinder Alfa Scores 2 New World Land Speed Records
http://www.international-auto.com/index ... 90/sc/8140
World's Fastest 4-Cylinder Alfa Scores 2 New World Land Speed Records
http://www.international-auto.com/index ... 90/sc/8140
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Kiinnostava linkki - ja aikas tehokas twin spark!
Mutta olikohan F1-kilpureissa Alfoissa oli vielä nopeampia, en tiedä...
600 hv turbon avulla 2 litran nelikosta kuullostaa kyllä jokseenkin raa’alta.
2.0 l twin sparkia on rata-ajoonkin viritetty aika hyvin, mutta tavallisimmin kai vaparina.
156 GTA -rataversion TS taisi kehittää yleensä jotain 270 hv.
”Siviili GTA”:ssa oli 3,2 l V6, joka 250 hv avulla kulki 250 km/h. 147 GTA:n huippunopeus samalla moottorilla taisi olla 246 km/h?
Ja olihan Alfalla70-luvulla 12-sylinterinen rata-auto, josta lähti 520 cavalloa, huippunopeudesta en tiedä, eikä sillä tietysti radalla niin ole väliä, kierrosaikahan se ratkaisee.
*
Mutta takaisin alkuun:
ALFAN NOPEUS
Pientä vertailua
VAG:n 3.2 litran V6 kehittää 250-260 hv ja sillä teholla rajoitinnopeuteen (250 km/h) kiihdyttävät ainakin A3:sta lähtien kaikki Audin mallit ja ja jopa Volkswagen Golf. (Onneksi 3.2 litraista ei sentään löydy Skodan nokalta... Eihän???)
BMW:n 3 litran rivikuutonen kehittää myöskin noin 260 hv ja sekä 1-, 3- että 5-sarjalaiset saavuttavat saksalais-japanilaisen standardikattonopeuden, 250 km/h.
MB:n 3-litrainen V6 tuottaa vain n. 230 hv, mutta 250:een pääsevät niin C- kuin E-mallisarjalaisetkin (myös esim. SLK).
Porschen vain 2,7 -litrainen 6-bokxeri puhaltaa 245 heppaa, joilla n. 1400 kiloa painavat Boxter ja Cayman kulkevat 258 km/h.
Tottakai sporttimerkki Alfa-Romeolla pitäisi olla myyntivalikoimassa urheilullinen menomalli, joka kulkee edes saman kuin Porchen aloitusmalli!?!
Alfan malliston nopein on ”limusiini”, 166, eikä sekään yllä (edes) 250:een.
Luonteeltaan sporttisempien mallien (Brera/Spider) yläraja on 240 km/h, vaikka 3,2 litraisista tehoa löytyy ihan vertailukelpoiset 260 hv.
Jopa Peugeotin isopainava 407 Coupé rientää vähän kovempaa (241 km/h) - ja vain 211-heppaisella v6:llaan!
Nyt hyviä selityksiä, Alfa-kansa!
Mutta olikohan F1-kilpureissa Alfoissa oli vielä nopeampia, en tiedä...
600 hv turbon avulla 2 litran nelikosta kuullostaa kyllä jokseenkin raa’alta.
2.0 l twin sparkia on rata-ajoonkin viritetty aika hyvin, mutta tavallisimmin kai vaparina.
156 GTA -rataversion TS taisi kehittää yleensä jotain 270 hv.
”Siviili GTA”:ssa oli 3,2 l V6, joka 250 hv avulla kulki 250 km/h. 147 GTA:n huippunopeus samalla moottorilla taisi olla 246 km/h?
Ja olihan Alfalla70-luvulla 12-sylinterinen rata-auto, josta lähti 520 cavalloa, huippunopeudesta en tiedä, eikä sillä tietysti radalla niin ole väliä, kierrosaikahan se ratkaisee.
*
Mutta takaisin alkuun:
ALFAN NOPEUS
Pientä vertailua
VAG:n 3.2 litran V6 kehittää 250-260 hv ja sillä teholla rajoitinnopeuteen (250 km/h) kiihdyttävät ainakin A3:sta lähtien kaikki Audin mallit ja ja jopa Volkswagen Golf. (Onneksi 3.2 litraista ei sentään löydy Skodan nokalta... Eihän???)
BMW:n 3 litran rivikuutonen kehittää myöskin noin 260 hv ja sekä 1-, 3- että 5-sarjalaiset saavuttavat saksalais-japanilaisen standardikattonopeuden, 250 km/h.
MB:n 3-litrainen V6 tuottaa vain n. 230 hv, mutta 250:een pääsevät niin C- kuin E-mallisarjalaisetkin (myös esim. SLK).
Porschen vain 2,7 -litrainen 6-bokxeri puhaltaa 245 heppaa, joilla n. 1400 kiloa painavat Boxter ja Cayman kulkevat 258 km/h.
Tottakai sporttimerkki Alfa-Romeolla pitäisi olla myyntivalikoimassa urheilullinen menomalli, joka kulkee edes saman kuin Porchen aloitusmalli!?!
Alfan malliston nopein on ”limusiini”, 166, eikä sekään yllä (edes) 250:een.
Luonteeltaan sporttisempien mallien (Brera/Spider) yläraja on 240 km/h, vaikka 3,2 litraisista tehoa löytyy ihan vertailukelpoiset 260 hv.
Jopa Peugeotin isopainava 407 Coupé rientää vähän kovempaa (241 km/h) - ja vain 211-heppaisella v6:llaan!
Nyt hyviä selityksiä, Alfa-kansa!
eikö tämä käy:
2007 Autodelta Alfa Romeo GT 3.7 Super
Autodelta is pleased to present for its world premiere the most dynamic and powerful version of the Alfa GT Coupe yet – the 405 bhp supercharged Autodelta GT 3.7 Super. With its top speed of 293 km/h (182 mph) and a 0-100 km/h (0-62 mph) time of 4.9 seconds the Autodelta GT 3.7 Super offers the driver supercar level performance coupled with the car’s famous driveability and practicality.
2007 Autodelta Alfa Romeo GT 3.7 Super
Autodelta is pleased to present for its world premiere the most dynamic and powerful version of the Alfa GT Coupe yet – the 405 bhp supercharged Autodelta GT 3.7 Super. With its top speed of 293 km/h (182 mph) and a 0-100 km/h (0-62 mph) time of 4.9 seconds the Autodelta GT 3.7 Super offers the driver supercar level performance coupled with the car’s famous driveability and practicality.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Lisää tarinaa twin sparkista:
http://www.autocomponenti.com/projects/ ... ecords.htm
http://www.autocomponenti.com/tech.htm
http://www.autocomponenti.com/projects/ ... ecords.htm
http://www.autocomponenti.com/tech.htm
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"