75 TS jätti tielle.. mutta onnistuin..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
konekorkki
Viestit: 17
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 13:31
Paikkakunta: Pohjankuru

75 TS jätti tielle.. mutta onnistuin..

Viesti Kirjoittaja konekorkki »

Ennen Jussia, oma 75 otti ja sammui kesken laukan, mikäs nyt ??, arvelin, että ei saa kakkua. Niin oli ja poltti sulaketta numero 13. Viikon haeskelin vikaa, söin banaaneita ja join keppanaa. V -käyrä nousi, mulle kun ei tekniikka yleensa vittuile. Soittelin ja utelin, kukaan ei osannut sanoa mitään. mittailin piuhat, ei ollu poikki, releet ok..sitten aloin käyttämään aivoja. Sanoin kaverille, että starttaapaas vekotinta, mittasin tuli virtaa korkeapainepumpulle, mutta kohta hyppäs automaattisulakkeen nuppi ylös ( olin ostanut sellaisen asennettavan, kun tavallisia palo kun paxeja ), niin, pumppu ei saa virtaa ennenkuin kone pyörii startilla tai normaalisti käyden. Enpä tiennyt aikaisemmin, mutta osasin epäillä Luigin rakennelleen ko. systeemin, taas vähän fundeeraamista, aha, pinkki ja musta piuha tulee pumpulle, takapenkin alle nousivat, mutta pinkki jatkoi matkaa takakonttiin. Helvata, 75 TS siinähän on siirtopumppu tankin sisällä ja tää haaroituspiuha ruokkii sitä.
Kontista maton alta liitin irti ja kokeiluja. Rupesi rokkaamaan ja käy sekä kukkuu. Ostan kun kerkeän sen siirtopumpun, tai viritän jotain toimivaa.
Opetus, viiden pennin vika, silti tuli purettua koko Hel**tin polttoainejärjestelmä, ostettua uus korkeapainepumppu ( jää varaosaksi ) ym. muuta paskaa. Harmittaa, kun mistään ei löydy asiallisia kytkentäkaavoja, niistähän ton olis nähnyt heti. Niin, juhannus tuli pelastettua, saatiin kylmää isojen poikien mehua ja makkaraa ja - ennenkaikkea - Alfa ulkoilua. Kertokaapa omista kokemuksistanne ja Tessun ongelmista T : Korkki :evil: :twisted: :P

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ihan tyypillinen vika, että siirtopumppu on syystä tai toisesta poissa pelistä.
Painepumpun alkaessa pitää ääntä tai sulakkeen kärtsätessä kannattaa toi siirtopumpun toiminta tarkastaa heti ensimmäiseksi.

Eli siis sulla oli vaan liitin irti ja siirtopumppu toimii?

Mulla on tälläkin hetkellä piuhat tankin läpiviennistä katki. Pumppu on kyllä muistaakseni silti kuollut. Voihan sillä ajaa kunhan pitää tankissa tarpeeksi bensaa. :)

konekorkki
Viestit: 17
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 13:31
Paikkakunta: Pohjankuru

Viesti Kirjoittaja konekorkki »

Abarth kirjoitti:Ihan tyypillinen vika, että siirtopumppu on syystä tai toisesta poissa pelistä.
Painepumpun alkaessa pitää ääntä tai sulakkeen kärtsätessä kannattaa toi siirtopumpun toiminta tarkastaa heti ensimmäiseksi.

Eli siis sulla oli vaan liitin irti ja siirtopumppu toimii?

Mulla on tälläkin hetkellä piuhat tankin läpiviennistä katki. Pumppu on kyllä muistaakseni silti kuollut. Voihan sillä ajaa kunhan pitää tankissa tarpeeksi bensaa. :)

Kuuleppas, otin sen Fuc***ng sähkoliittimen ( joka menee siirtopumpulle ) irti, niin rupes rokkaamaan : Siis siirtopumppu tankin sisällä oikarissa ja poltti sulaketta. Painepumppu suodattimen kaa siin hannarinpuolella takapenkin alla OK. joten, auto kulkee, mutta siirtopumppu pitää ostaa uus, kokeilin niin, että annoin polttoainevalon palaa, pelittää vieläkin hyvin, toki painepumppu ei tykköö noista imuttmishommista, joten siirtopumppu tankista painepumpulle pitää hankkia lähitulevaisuudessa. Mutta, vika Ei ollut painepumpussa, ei releissä ym. luulin niin, mutta vanha maikkakin sanoi, että luulo ei oo tiedon väärti. Viiden pennin vika ; Lol :wink:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ach soo! Ymmärsin väärin..

Nyt jos haluaa varman päälle pelata, niin pitää tosiaan sen tankin aina yli puolen välin.

Vastaa Viestiin