164 puhallin
Valvoja: Moderators
164 puhallin
Onko kukaan tutustunut 164 puhaltimen toimintaan?
mulla on siinä sellanen vika et ku säätää sitä minne ilma tulee (siis tuleeko jaloille, lasille jne.) niin kuuluu sellasta ruksutusta vähän aikaa mut mitään ei tapahdu.
Ja toinen vika siin on et ku säätää lämpötilaa ni kuuluu sellanen vaimee surina ja taaskaan ei tapahdu mitään eli ei tule lämmintä ilmaa.
Kerkesin sen verra tutustumaan siihen et otin sen keskikonsolin auki ja sielt näytti lähtevän pelkkiä piuhoja eteenpäin. Eli onks siel sit jotkut sähkömoottorit mitkä ohjaa niitä systeemejä?
Onko muilla ollu samanlaisia vikoja?
mulla on siinä sellanen vika et ku säätää sitä minne ilma tulee (siis tuleeko jaloille, lasille jne.) niin kuuluu sellasta ruksutusta vähän aikaa mut mitään ei tapahdu.
Ja toinen vika siin on et ku säätää lämpötilaa ni kuuluu sellanen vaimee surina ja taaskaan ei tapahdu mitään eli ei tule lämmintä ilmaa.
Kerkesin sen verra tutustumaan siihen et otin sen keskikonsolin auki ja sielt näytti lähtevän pelkkiä piuhoja eteenpäin. Eli onks siel sit jotkut sähkömoottorit mitkä ohjaa niitä systeemejä?
Onko muilla ollu samanlaisia vikoja?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Taitaa vaatia lähinnä sähköisen ilmojen ohjailun, onkos noita fl-malleja saanut "nappulalämppärillä" ilman kylmäkonetta?Carlos kirjoitti:Vaatii ilmastoinnin ja vanhemman 164:n tuo muoviratas vaiva.
Jostain syystä en yllättyisi vaikka uudemmissakin autoissa olisi ne hentoiset muovihammaspyörät.
- Epäkelpokeräilijä -
Kävin äsken tuossa pihalla vähän tutkailemassa ja en nähnyt siitä pienestä luukusta oikeen mitään
mut huomasin et sieltä jostain äänet kuuluvat ja sen että kyllä se säätää sitä mihin puhaltaa mut välil vissii hyppii ratas yli.
ei ain oikee puhalla sinne minne pitäis.
Lämmön säätö ei kyl toimi olleenkaan, tai ainakaan lämmintä ei tuu. pientä surinaa kuuluu ku säätää lämpöä mut mitään ei tapahdu.
eli kyl siel vissii joku pien moottori pyörii.
No pitää joku päivä purkaa vähän enemmän ja tutkia mitä sielt löytyy
mut huomasin et sieltä jostain äänet kuuluvat ja sen että kyllä se säätää sitä mihin puhaltaa mut välil vissii hyppii ratas yli.
ei ain oikee puhalla sinne minne pitäis.
Lämmön säätö ei kyl toimi olleenkaan, tai ainakaan lämmintä ei tuu. pientä surinaa kuuluu ku säätää lämpöä mut mitään ei tapahdu.
eli kyl siel vissii joku pien moottori pyörii.
No pitää joku päivä purkaa vähän enemmän ja tutkia mitä sielt löytyy
Koitin purkaa tota keskikonsolia tänään mut ei ihan selvinny miten se lähtee purkautumaan. pitää vissii oottaa viikoloppuun et voi ajakans kattoo sitä. osaaks joku sanoa mitä kautta tuo keskikonsoli lähtee purkautumaan? tuos on viel kuva
http://img87.imageshack.us/img87/439/27062007bc7.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/439/27062007bc7.jpg
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarkoitat varmaan tuota runko-osaa, josta on jo purettu radio ja lämppärin ohjauspurkki?
Mittariston alla oleva käikäle pois, mittaristo pois, kojelaudan keskisuulakkeet pois, keskikonsoli pois. Nyt pitäisi olla mestoja irrottaa se lämppärin edessä oleva runkohässäkkä. Muistaakseni, ei ole enää ihan tuoreessa muistissa kun omani purin joskus viisi-kuusi vuotta sitten.
Mittariston alla oleva käikäle pois, mittaristo pois, kojelaudan keskisuulakkeet pois, keskikonsoli pois. Nyt pitäisi olla mestoja irrottaa se lämppärin edessä oleva runkohässäkkä. Muistaakseni, ei ole enää ihan tuoreessa muistissa kun omani purin joskus viisi-kuusi vuotta sitten.
- Epäkelpokeräilijä -
Onks tuo käikäle muulla kiinni ku niillä kahdella ruuvilla reunoista? irrotin ne tänään mut tuntu et se ois viel jostain kiinni mut en löytän kyl mitää ruuveja. no ei auta ku kokeilla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tarkoitat varmaan tuota runko-osaa, josta on jo purettu radio ja lämppärin ohjauspurkki?
Mittariston alla oleva käikäle pois, mittaristo pois, kojelaudan keskisuulakkeet pois, keskikonsoli pois. Nyt pitäisi olla mestoja irrottaa se lämppärin edessä oleva runkohässäkkä. Muistaakseni, ei ole enää ihan tuoreessa muistissa kun omani purin joskus viisi-kuusi vuotta sitten.
voi ollakkii et pitää mennä viel huomen yrittää. ei malta oottaa viikonloppuun.
No äsken sain purettua vähän lisää ja eihän siitä mitään nää. tai näkee mut mitään ei pysty tekee. joku pieni mottori minkä pitäis liikuttaa vipiua joka säätää lämpöä. moottori surisee mut vipu ei liiku.
No ei auta vissii muuta ku ottaa koko kojelauta irti. kuuluis melkein avautumis ketjuun.. perk.....
No ei auta vissii muuta ku ottaa koko kojelauta irti. kuuluis melkein avautumis ketjuun.. perk.....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei se käikäle ole kuin niillä kahdella ruuvilla kiinni, sen lisäksi sitä pitää reuhtoa sopivan sivistyneesti. Meinaa usko loppua mutta aina se on itseltä irronnut ennen kuin hajonnut.
Ja juu, kyllä pitää ottaa koko kojelauta irti. Sorry, unohdin kertoa... Jos vikana on ne hammaspyörät, metallisia saa sitten niinkin läheltä kuin Australiasta. Toivottavasti et tarvitse autoa joka päivä, tai tulee työläs diagnoosi.
Ja juu, kyllä pitää ottaa koko kojelauta irti. Sorry, unohdin kertoa... Jos vikana on ne hammaspyörät, metallisia saa sitten niinkin läheltä kuin Australiasta. Toivottavasti et tarvitse autoa joka päivä, tai tulee työläs diagnoosi.
- Epäkelpokeräilijä -
Juu kyllä se käikäle lähti ihan suosiolla irti ja muutkin osat, mut pistin sit takas läjään koko paskan.
Siirtyy kyl varmaan tuo remontin alotus varmaan vähän myöhemmäks. jos lomalla kattois..
http://www.alfapro.com/html/see_the_steppers.html
tuollanen mötikkä ku tuossa ylemmässä kuvassa on ni pitäis liikuttaa tankoa mikä säätää lämpöä. ei vaan tuo keltanen osa liiku. oiskohan tuo vaihdelaatikko paskana ku moottori kuulostais pyörivän?
tuota alakuvassa oikealla olevaa ei kunnolla nähny mut jotain sielläkin on ku ei ihan täysillä toimi säätö. ja välillä ruksuttaa tyhjää.
Näyttääkö tutulta? onko vanhemmassa samanlaiset osat?
Siirtyy kyl varmaan tuo remontin alotus varmaan vähän myöhemmäks. jos lomalla kattois..
http://www.alfapro.com/html/see_the_steppers.html
tuollanen mötikkä ku tuossa ylemmässä kuvassa on ni pitäis liikuttaa tankoa mikä säätää lämpöä. ei vaan tuo keltanen osa liiku. oiskohan tuo vaihdelaatikko paskana ku moottori kuulostais pyörivän?
tuota alakuvassa oikealla olevaa ei kunnolla nähny mut jotain sielläkin on ku ei ihan täysillä toimi säätö. ja välillä ruksuttaa tyhjää.
Näyttääkö tutulta? onko vanhemmassa samanlaiset osat?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo samanlaiset mulla oli. Ja jos moottori pyörii mutta vipstaakeli ei liiku niin hammaspyöräongelmaltahan se kuulostaa.
Katso myös se ilmanjakorummun kiinnitys vaihteistoon, mulla vika oli itse asiassa siinä eikä hammaspyörissä.
Katso myös se ilmanjakorummun kiinnitys vaihteistoon, mulla vika oli itse asiassa siinä eikä hammaspyörissä.
- Epäkelpokeräilijä -
Uskaltaiskohan laittaa tilaukseen purkamatta tuota kojelautaa ku jos loman alussa purkasin sen ja ne rattaat olis paskana ni ei varmaan kerkeis tulee enne loman loppua. Vai kestikö toimitus kauaa?
Onko kukaan saanut noita alkuperäsiä mistään? kävin kysäsee deltasta ja ei kuulemma oo satavilla.
mihin se ilmanjakorummun kiinnitys vaikuttaa? ei vissiin tuohon lämpösen ilman määrään? se voi olla et on paskana sekin ku toimii toi ilmanjako kans miten sattuu.
onks kaikissa 164 samanlainen systeemi?
Onko kukaan saanut noita alkuperäsiä mistään? kävin kysäsee deltasta ja ei kuulemma oo satavilla.
mihin se ilmanjakorummun kiinnitys vaikuttaa? ei vissiin tuohon lämpösen ilman määrään? se voi olla et on paskana sekin ku toimii toi ilmanjako kans miten sattuu.
onks kaikissa 164 samanlainen systeemi?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En enää varmaksi muista kauanko toimitus kesti, tuosta on kuitenkin jo jokunen vuosi aikaa. Olisiko ollut viikon verran. Tosin toimittajallakin on moni asia saattanut muuttua tässä välillä, joten kannattaa ainakin kysyä osien saatavuutta ennen kuin menee purkamaan autoa.
Se jakorummun ryttyily vaikuttaa siis ilman suuntaukseen, mulla ei aina vaihtanut suuntaa johtuen haljenneesta rummun akselista. Niissä hammaspyörissä ei siis ollut lopulta mitään vikaa.
Se jakorummun ryttyily vaikuttaa siis ilman suuntaukseen, mulla ei aina vaihtanut suuntaa johtuen haljenneesta rummun akselista. Niissä hammaspyörissä ei siis ollut lopulta mitään vikaa.
- Epäkelpokeräilijä -