GTV ja pari pikku murhetta...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ullewi
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

GTV ja pari pikku murhetta...

Viesti Kirjoittaja ullewi »

Elämä on laiffii ja raha kasvaa puissa. Nyt rupee vähä jomottamaan pienen valkoisen poijjaan otsalohkoa.

Ensinpä katsastuksessa katsastussetä sanoo et hylkyy menee, kuskin puolen alapallonivel löysä. Noh, päissäni sitte aattelin et vaihetaa molemmat puolet samalla kertaa ni pitäis olla kunnos. Ei muutaku kilkkeet Heikalta ja alatukivarret vaihtoo, muy bueno, homma roogeri, kilkkeet vaihettu ja kaikkihan on mahtavasti! Eiks yeah?!!? Nooo, ei. :shock:

Korjurisetä sano tänää et molemmat sisemmät vetarin kumit o rikki ja kuskin puolen kallistuksen vakaaja o poikki. Helmeä! Taas näkee seteleiden vaihtavan omistajaa.. :crazyeyes:
Mites noitte kallistuksen vakaajien kans o? Omassa päissäni taas aattelin, et kannattanee vaihtaa ny sit neki molemmat samalla kertaa, ku kerran lähetää vaihtelee, eikö?

Ja sitte murheista pienin. Aattelin et laittaisin toho alle pyörimään 18" tuumaset pallot. Mut pienen tovin paikallises rengasliikkees valaistuna, sain onnekseni kuulla et sekää ei vissiin oo iha mikää easy homma. Ei vissiin oo monia vanteita mitä siihen suoraan saa heitettyä alle? Tulee vissiin vanteiden ET ongelmaks, oisko jollai hajua tästä?
Epäkeskopulteilla homma vissiin menee vähä helpommaks ja laajentaa valinnanvaihtoehtoa.
Ja sit viel jottei homma olis todellakaa yksinkertast, ni siinä o tällä hetkellä spacerit, jotka taas tuo vannetta ulospäi. Eikös tänkin pitäis auttaa siihe ettei olis toi ET onkelma?

Tulipa vuodatettuu, mut tekipä hyvää. :-D

-Wellu-

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »

Mulla on spacerit kans ja ymmärtääkseni 17" vanteet saman vuoden GTV:ssä. Madalluksen kans en ainakaan usko, että saa suurempia alle. Käy kurkkaamassa mun kuva-albumista....

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kivat noi katsastussedät jotka huomaa aina yhden virheen kerralla..

Miksei muuten menisi 18" jos ovat saman levyiset ja samalla ET:llä kuin 17":set ja vielä saman levyisillä ja ympärysmitaltaan vastaavilla renkailla varustettu.

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »

Köh, mikä on toi ET tässä yhteydessä? :oops:

Itseäni sivistäen:

"Vanteiden yhteydessä käytettävä ET-luku eli offset kertoo vanteen kiinnitystason ja vanteen keskilinjan välisen etäisyyden. Jos taso on aivan keskilinjassa, on offset 0. Positiivinen offset on milleinä keskilinjasta kohti vanteen ulkoreunaa päin (eli rengas menee sisemmäs) ja negatiivinen vastaavasti keskilinjasta kohti vanteen sisäreunaa päin (eli rengas tulee ulommas)."
Viimeksi muokannut poppah, 28 Kesä 2007, 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Menee sinne vaikka 19" vanteet ja en usko, että ET nyt ihan ylitse pääsemätön onkelma on. V6:ssa ahdistaa jarrut vähän enemmän.

http://www.sportsalfa.com/phpBB2/viewtopic.php?t=14380
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »


Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Sisemmät kumit maksaa 95 eskoo pala Deltalla joten kannattaa ettiskellä muualta. Itselle löyty joku Fiatin versio, numerotkin vaihtelivat kohdalleen. Olivat olleet hyllyssä usen vuoden ja taisin maksaa 10 kpl.

Pikkusen kun ettiskelee niin helposti tienaa tuntipalkan hommasta, itse vaihtohan gtvosessa on nopeeta, 40min puoli. Vetarin napamutteri irti ja iskari pois paikoiltaan, vetari looran laipasta irti ja sen jälkeen vetarin saa käteen. sitten vaan putsaus ja nippuun.

Itse vaihtaisin myös ulommat kumit samalla, menevät kumminkin seuraavalla viikolla jos jättää vaihtamatta.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
ullewi
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ullewi »

Täng juu kaikille.
Kumit ja vakaajatangot laitoin Heikkalle taas tilauksee. Tangot oli 15€ (kai) ja kumit 12€ / kipale. Onnen(?)päivänä 13. tätä kuuta, herran vuotta 2007 menee alfa taas pajalle. Haluamani vanteetki sain tilattua, ku soiteltii maahantuojan kans asiasta. :-D Nyt sit vaa ootellaa et saadaa hilut itelle ja paikoillee..

Nii ja menin sitte samalla tilaamaan ajan alustan massaukseen. Joten ei muutaku Visa-laskua odotelles..

-Wellu-

Vastaa Viestiin